Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

18 okt 2017, 18:39

Rick Raptor schreef:
17 okt 2017, 16:38
BrutalGamer schreef:
17 okt 2017, 14:58
Dat met BoTW en issues met gameplay elementen heb ik juist heel erg. Heb volgens mij één dag Horizon gespeeld voordat BotW uitkwam, richting de 100 uur gespeeld. En daarna stoorde me zo ontzettend veel aan Horizon. Wel jammer. :(
Ik hoop dat ik me er ooit overheen kan zetten en wel de game verder kan spelen.
Haha, dat had ik ook. Horizon heb ik pas van de zomer gespeeld, Zelda rond de launch. En daardoor waren er echt zoveel momenten dat ik gewoon gameplay-elementen van Zelda miste.

Constant werden er maar weer stupide roadblocks in mijn weg gegooid (we halen de trappen weg zodat je geen dungeon kan doen voordat we zeggen dat je dat kan doen, har har!), ik liep soms een kwartier rond een rots te kutten voordat ik het ene glimmende rotsje vond waar ik op kon klimmen (fuck dat Uncharted systeem zuigt) en rondvliegen op een zeil is zoveel toffer en sneller dan zo'n duffe mount. Horizon voelt gewoon achterhaald in vergelijking.

Het is nog steeds een leuke game, daar niet van (ik heb hem ook uitgespeeld) maar op het eind van de dag blijft het niets meer dan een iets bovengemiddelde typische open-world game, terwijl ik bij Zelda iets heb van 'damn, deze game heeft een hoop innovaties die ik graag in andere games wil terugzien'.
Helemaal mee eens, perfect verwoord. _O_

Dat klimmen wat je beschrijft stoor ik me ook echt mateloos aan. Ze kan niet eens klimmen op een verhoging dat op kniehoogte zit, maar kom je er alleen op met een debiel sprongetje. En ja dat je alleen kan klimmen op die aangewezen plekken is zo ouderwets. Assassin's Creed deed dat in 2007 al beter.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

18 okt 2017, 19:15

Het beklimmen van de omgeving in Horizon is soms inderdaad erg frustrerend en resulteert vaak gewoon in raar uitziende sprongen om ergens te komen.....

Afbeelding

Baal wel van de ondergang van Amy Hennig's Star Wars game.....

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

18 okt 2017, 19:43

De Star Wars game van Visceral wordt nu toch door een andere studio overgenomen?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Re:

18 okt 2017, 19:52

BrutalGamer schreef:
18 okt 2017, 18:39
Rick Raptor schreef:
17 okt 2017, 16:38

Haha, dat had ik ook. Horizon heb ik pas van de zomer gespeeld, Zelda rond de launch. En daardoor waren er echt zoveel momenten dat ik gewoon gameplay-elementen van Zelda miste.

Constant werden er maar weer stupide roadblocks in mijn weg gegooid (we halen de trappen weg zodat je geen dungeon kan doen voordat we zeggen dat je dat kan doen, har har!), ik liep soms een kwartier rond een rots te kutten voordat ik het ene glimmende rotsje vond waar ik op kon klimmen (fuck dat Uncharted systeem zuigt) en rondvliegen op een zeil is zoveel toffer en sneller dan zo'n duffe mount. Horizon voelt gewoon achterhaald in vergelijking.

Het is nog steeds een leuke game, daar niet van (ik heb hem ook uitgespeeld) maar op het eind van de dag blijft het niets meer dan een iets bovengemiddelde typische open-world game, terwijl ik bij Zelda iets heb van 'damn, deze game heeft een hoop innovaties die ik graag in andere games wil terugzien'.
Helemaal mee eens, perfect verwoord. _O_

Dat klimmen wat je beschrijft stoor ik me ook echt mateloos aan. Ze kan niet eens klimmen op een verhoging dat op kniehoogte zit, maar kom je er alleen op met een debiel sprongetje. En ja dat je alleen kan klimmen op die aangewezen plekken is zo ouderwets. Assassin's Creed deed dat in 2007 al beter.
Obligatory:



Die Chinese namaak "fire-arrow" die gewoon op het water brand alsof er olie op ligt :lol:
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

18 okt 2017, 19:54

shuckle schreef:
18 okt 2017, 19:43
De Star Wars game van Visceral wordt nu toch door een andere studio overgenomen?
EA Vancouver

En een deel van de werknemers bij Visceral word ook ondergebracht bij EA. Zullen altijd wel ontslagen vallen tijdens een sluiting tho.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re:

18 okt 2017, 20:00

shuckle schreef:
18 okt 2017, 19:43
De Star Wars game van Visceral wordt nu toch door een andere studio overgenomen?
Is idd door een andere studio overgenomen maar EA all but announces the Visceral Star Wars game will become a games as service title
"Throughout the development process, we have been testing the game concepts with players, listening to the feedback about what and how they want to play, and closely tracking fundamental shifts in the marketplace," Söderlund writes. "It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design... Importantly, we are shifting the game to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore."

By the sound of it, the new Star Wars game will become a more open-ended game, possibly with online services like Destiny or BioWare's own Anthem. Where the Visceral game presumably told an enclosed story based on characters, the new Star Wars game will offer players more freedom and reasons to "come back and enjoy for a long time to come.


Mijn interesse is echt helemaal weg voor die game.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

18 okt 2017, 20:08

Wat ik bedoel is dat je een streep kunt zetten door de game die Amy Hennig voor ogen had. Nog geen bevestiging of zij van het project gehaald is, maar die game is dood en wat we er voor in de plaats krijgen, onbekend

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Algemeen Gaming Nieuws

19 okt 2017, 07:43

Logisch dat Horizon minder presteert. De game draait op 4 jaar oude hardware. De Switch is net uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

19 okt 2017, 10:37

Horizon heeft gewoon de prioriteiten van de presentatie compleet anders gelegd lijkt me. Het is niet alsof ze geen moeite voor de game hebben gedaan, het ziet er grafisch prima uit. De Switch is ook wat zwakker (zoals jullie misschien al wisten :'D ) Dus Nintendo zou het in theorie (misschien) wel kunnen, die graphics, maar door de hardware hebben ze meer werk in de details gestopt.

Het is maar net waar je van houdt, ik vind beide games wel iets hebben.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 okt 2017, 14:15

"The Horizon dev's tried to make a game that looks real while the Zelda dev's tried to make a game that feels real."

Vat het wel mooi samen. Wat mij betreft passen de prioriteiten van het Horizon team dan ook meer bij een lineaire "achtbaan" game a la de singleplayer van Call of Duty of The Order.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

19 okt 2017, 15:42

Hermen heeft op brutal zijn tapijt gezeken.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

19 okt 2017, 19:56

Oversoul schreef:
18 okt 2017, 19:52
BrutalGamer schreef:
18 okt 2017, 18:39


Helemaal mee eens, perfect verwoord. _O_

Dat klimmen wat je beschrijft stoor ik me ook echt mateloos aan. Ze kan niet eens klimmen op een verhoging dat op kniehoogte zit, maar kom je er alleen op met een debiel sprongetje. En ja dat je alleen kan klimmen op die aangewezen plekken is zo ouderwets. Assassin's Creed deed dat in 2007 al beter.
Obligatory:



Die Chinese namaak "fire-arrow" die gewoon op het water brand alsof er olie op ligt :lol:
Al zijn niet alle vergelijkingen even eerlijk omdat Horizon niet physics based is Maar sommige dingen kunnen echt niet en zijn gewoon gênant :lol:
Oversoul schreef:
19 okt 2017, 14:15
"The Horizon dev's tried to make a game that looks real while the Zelda dev's tried to make a game that feels real."

Vat het wel mooi samen. Wat mij betreft passen de prioriteiten van het Horizon team dan ook meer bij een lineaire "achtbaan" game a la de singleplayer van Call of Duty of The Order.
Dat is wel een mooie omschrijving!
Henky-VII schreef:
19 okt 2017, 10:37
Horizon heeft gewoon de prioriteiten van de presentatie compleet anders gelegd lijkt me. Het is niet alsof ze geen moeite voor de game hebben gedaan, het ziet er grafisch prima uit. De Switch is ook wat zwakker (zoals jullie misschien al wisten :'D ) Dus Nintendo zou het in theorie (misschien) wel kunnen, die graphics, maar door de hardware hebben ze meer werk in de details gestopt.

Het is maar net waar je van houdt, ik vind beide games wel iets hebben.
Heb je beide gespeeld of oordeel je op basis van de graphics? En ik weet dat je BotW hebt gespeeld, dus gaat vooral om Horizon. :P
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 okt 2017, 21:15

Toch kun je in Horizon vechten zoals je wilt dankzij de open world. Vanaf bergen snipen, close combat, anderen tegen elkaar opzetten, stealth, kilometers ver weg rennen als het faalt.. Dat kan niet in achtbaan games.

Je gaat altijd dingen vinden als je er echt naar zoekt. Maar neemt niet weg dat Horizon er in 4k/HDR belachelijk goed uitziet. Anders moeten ze ook laten zien hoeveel onderdelen je van robots af kunt knallen en welke effecten het op hun gedrag heeft.

Ik hoop dat de uitbreiding de spear combat fixed. Maar misschien wordt dat pas deel 2. Anyway ben blij dat Guerrilla eindelijk een vet en succesvol IP heeft.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 okt 2017, 07:55

De wetten van de natuur mogen duidelijk wat realistischer. Ik snap wel als je Breath of the Wild eerst hebt gespeeld, dat dit soort tekortkomingen in zo'n wereld dat grafisch dichter tegen de werkelijkheid aanzit, gaan irriteren.
GTA V is daar heer en meester in. Rockstar heeft bijna overal aangedacht op dat vlak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

Re: Re:

20 okt 2017, 08:01

BrutalGamer schreef:
19 okt 2017, 19:56
Henky-VII schreef:
19 okt 2017, 10:37
Horizon heeft gewoon de prioriteiten van de presentatie compleet anders gelegd lijkt me. Het is niet alsof ze geen moeite voor de game hebben gedaan, het ziet er grafisch prima uit. De Switch is ook wat zwakker (zoals jullie misschien al wisten :'D ) Dus Nintendo zou het in theorie (misschien) wel kunnen, die graphics, maar door de hardware hebben ze meer werk in de details gestopt.

Het is maar net waar je van houdt, ik vind beide games wel iets hebben.
Heb je beide gespeeld of oordeel je op basis van de graphics? En ik weet dat je BotW hebt gespeeld, dus gaat vooral om Horizon. :P
Een uur of drie? Bij een vriend, heb niks van het verhaal meegekregen (ging random wat lopen en klooien). Dus niet uitgebreid gespeeld, maar genoeg om soms in awe even te kijken naar de pretty beelden. Hij zi dat ie ongeveer op ¾ van de game was, had ook veel meuk aan pijlen enzo.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

20 okt 2017, 14:08

James schreef:
18 okt 2017, 10:47
Activision Researched Using Matchmaking Tricks to Sell In-Game Items

Activision was granted a patent this month for a system it uses to convince people in multiplayer games to purchase items for a game through microtransactions.


But Activision tells Glixel that the technology is not currently in any games.

"This was an exploratory patent filed in 2015 by an R&D team working independently from our game studios," an Activision spokesperson tells Glixel. "It has not been implemented in-game."

Bungie also confirmed to Glixel that the technology isn't being used in Destiny 2.

The "System and method for driving microtransactions in multiplayer video games" was filed in 2015, but granted on October 17th, according to the U.S. Patent and Trademark Office.

The patent details how multiplayer matches are configured, specifically how players are selected to play with one another. That process used by Activision involves a computer looking at a wide variety of factors including skill level, Internet latency, availability of friends and other things. It then goes through a system to first soft-reserve a slot in a game for a player and then assign the players to the same match.

This patent, though, specifically discusses how that system for pairing up players can also be used to entice a player to purchase in-game items.

"For example, in one implementation, the system may include a microtransaction engine that arranges matches to influence game-related purchases," according to the patent. "For instance, the microtransaction engine may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player."

:poep:


The patent goes on to note that the same information could be used to identify which sorts of in-game purchasable items should be promoted.

The system can also be much more specific in its analysis of potential customers in a game:

"In a particular example, the junior player may wish to become an expert sniper in a game (e.g., as determined from the player profile)," according to the patent. "The microtransaction engine may match the junior player with a player that is a highly skilled sniper in the game. In this manner, the junior player may be encouraged to make game-related purchases such as a rifle or other item used by the marquee player. "

The system can also drop players into matches that will make use of an in-game-related purchase, according to the patent.

"Doing so may enhance a level of enjoyment by the player for the game-related purchase, which may encourage future purchases," according to the patent. "For example, if the player purchased a particular weapon, the microtransaction engine may match the player in a gameplay session in which the particular weapon is highly effective, giving the player an impression that the particular weapon was a good purchase. This may encourage the player to make future purchases to achieve similar gameplay results."

The patent also makes it clear that while the examples used in the patent are all for a first-person-shooter game, the system could be used across a wide variety of titles.

Activision recently courted a bit of controversy with in-game purchases and Destiny 2. The Bungie-developed, Activision-published game stirred some player anger after its release with the way the game's Shaders work. In the original game, a player could find or purchase for real money, a shader that could be used an unlimited amount of times on weapons and armor. In Destiny 2, the Shaders can still be purchased or found, but players feel they're too hard to find and now, once used on a single item they vanish.

In 2016, Activision Blizzard said it earned $3.6 billion from in-game sales, up from 2015's $1.6 billion.

Update: This story has been updated to reflect the comments provided to Glixel by Bungie and Activision after the story went live.

https://www.rollingstone.com/glixel/new ... ms-w509288


:mex:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 okt 2017, 15:41

Dat systeem ben jij niet nodig.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

20 okt 2017, 16:08




Zo, de populaire characters worden er even bijgehaald :D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 okt 2017, 10:31

Dacht ff A Hat In Time te spelen, is ie nog niet uit voor console............

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

21 okt 2017, 11:19

Ik had geen zin meer om te wachten, dus ik heb maar een adapter op mijn pc aangesloten zodat ik A Hat in Time (en Cuphead) met mijn oude Xbox 360 controllers kan spelen.

Voor ik het wist was het 3 uur 's nachts en had ik al vijf uur in het spel zitten. Hot damn.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

21 okt 2017, 11:22

Wanneer komt die uit voor ps4?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 okt 2017, 12:09

Ojee heb ik je interesse gewekt voor een indie game? Doe ik toch nog iets goed. Hij komt op dezelfde dag uit voor Xbox.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

21 okt 2017, 12:23

kaassouflee schreef:
21 okt 2017, 11:22
Wanneer komt die uit voor ps4?
Cuphead nooit.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

21 okt 2017, 12:43

Shenmue3 schreef:
19 okt 2017, 15:42
Hermen heeft op brutal zijn tapijt gezeken.
:lol:

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re:

21 okt 2017, 12:58

BigBaller schreef:
21 okt 2017, 12:09
Ojee heb ik je interesse gewekt voor een indie game? Doe ik toch nog iets goed. Hij komt op dezelfde dag uit voor Xbox.
Nee deze heb ik langer op de radar staan. Wanneer komt die naar de consoles a hat in time

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten