PlayStation 5

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 jun 2020, 21:45

Ohja lolz at GT7. Geluid veranderd niet eens als ze de tunnel inrijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 jun 2020, 21:48

Echt een prachtig manier om je console te introduceren. Kudo's voor het marketingteam. Die artistieke vormen die op allerlei manieren in de ci kleuren van Sony physics toonde en uiteindelijk samen klontte tot de console, was epic.

Ik heb wel toffe games gezien. Niet een game waarvoor ik m per se dag 1 wil hebben, maar ze lieten zien dat je weer verzekerd bent van een goede flow aan kwaliteit.

In eerste instantie was ik blij verrast met het abstracte design, maar het is wel weer een design dat je na een jaar op uitgekeken bent, net als PS2 en 4. Weer flink wat stof sleuven, waar Sony patent op heeft sinds de PS2 (3 excluded), maar het toont wel met de 2 vleugels een soort van macht. Het gevoel wat je krijgt als je 's avonds over de verlichte Erasmusbrug rijdt :)

Even hoopte ik op een Astrobot 2 met een PSVR2 bril, maar het was weer zo'n joypad demo. Het had ook teveel geweest in 1 keer.

Resident Evil 8 en Horizon 2 waren voor mij de uitschieters. Misschien maar eens de eerste Horizon aanschaffen.

Maar wel kick dat je straks met een nas en een sandwich onder je tv zit; de next gen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

11 jun 2020, 21:59

Fijn dat je hem blijkbaar toch op z'n kant kunt leggen, maar dat ziet er niet uit ;}

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2020, 22:02

Een nas en een router lol. Of wrap. PS4 heb ik nooit echt mooi gevonden, was ik snel op uitgekeken. PS2 vind ik nog steeds mooi, de oude dan. Zag er echt premium uit, en met dat blauwe logo erover heen. Je kon hem rechtop zetten of liggend, wat revolutionair was. En het logo kon je draaien.

Silent Hill schijnt wel te komen. De RE8 leaker blijft volhouden dat ie insider info heeft. Het team van Toyama (Gravity Rush en Siren) had een no show. Ze wilden niet tegelijk met RE8. Nu wordt er Augustus gezegd. We zullen zien.

Wat een beetje ontbrak was een game met identiteit vond ik. Veel games waren abstract om abstract te zijn. PS4 liet Killzone SF zien, uiteindelijk geen goede game, maar die zette wel meteen een grafische benchmark en kwam op launch day uit. Wat is hier de showcase launch game? Een Spiderman Miles sidestory? Ik weet het niet. GT7 had geloof ik geen datum. Horizon 2 was 2021?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 jun 2020, 22:26

Stiekem hoopte ik op een Ridge Racer.

Ik begin overigens wel nieuwsgierig te raken naar dat haptic feedback.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2020, 22:35

RR hoop ik al jaren op.

Nu schijnt ook dat FFXVI last minute gepulled is.

Switch heeft toch iets als Haptic feedback?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 jun 2020, 23:06

Ja, die HD Rumble, dus benieuwd of devs er op de PS4 meer gebruik van gaan maken of niet. Switch is extreem hit of miss. Maar presentatie op zich was wel goed, niet geweldig, maar gewoon goed. Alleen, dat design...

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

12 jun 2020, 06:53

Wat een katslelijk gedrocht van een console. Try-hard futurisch design, maar dan met goedkoop uitziend plastic. Worst of both worlds. Eindresultaat is een Ziggo Router meets Razer.

En dan heb je ook nog de disc versie met een extra bult.

Ding is ook nog eens huge, vooral in lengte. In comparison shots ziet de ps3 phat er nog kleiner uit.

Kena en Resident Evil zagen er cool uit, I guess.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 07:26



Kena 4k video. Dit is door een kleine studio gemaakt. Dat is eigenlijk de grootste verrassing, hoe ver die indies nu kunnen komen.

Maar ik verwacht wel degelijk omver geblazen te worden door next-gen. Instant loading, RT, HDR, hogere resoluties. Een Horizon 2 speelveld die meteen ingeladen is zonder pop in en met al die nieuwe effecten in play? Dat zou best ziek zijn hoor. Ik denk een grotere stap dan de vorige. Vergeet ik het geluid. Ik koop sowieso die headset.
Laatst gewijzigd door R-Type op 12 jun 2020, 07:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

12 jun 2020, 07:31

Ik ben blij dat het spel nu echt op de wagen is, maar ik heb niets gezien waar ik echt door ben weggeblazen. Sowieso leer je door de jaren heen natuurlijk wel om niet te enthousiast te worden van dit soort trailers, maar ook qua games zat er niet direct iets bij waardoor ik nu al een PS5 zou pre-orderen.

Die typische PS3 franchises als Gran Turismo, Ratchet & Clank en Sackboy doen me niet zoveel. Ghostwire Tokyo en Deathloop vond ik wel heel vet. Kena en Stray zagen er prachtig uit en Pragmata staat ook op de radar. Ik vraag me alleen af hoeveel van die games ook 'gewoon' naar de series X komen. Resident Evil VIII(age), Hitman en Oddworld lijken me iig zekerheidjes. Die Bugsnax trailer vond ik ook erg leuk trouwens.

MS is iig weer aan zet. De wereld staat in de fik, maar dit is prima afleiding.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 07:44

Volgens mij komt er niet veel naar de Series X en dat was een beetje het punt van de presentatie. Veel eigen studios en ook indies die ze hebben signed.

Die hele rij first party sowieso niet natuurlijk, waar Spidey ook onder valt.

Ghostwire is een exclusive. Deathloop volgens mij ook. Bethesda lijkt een deal met Sony te hebben.
Kena is exclusive. Met exclusive bedoelen ze PS en PC. Project Athia, die Square game die over 10 jaar uitkomt, is exclusive. Oddworld trouwens ook.

De Capcom games zijn multiformat. Maar ik kon dat design van het Pragmata pak niet plaatsen. Is het Dead Space? Volgens mij was drie kwart exclusief voor PS5/4 (en PC)

MS stelt daar weinig tegenover. Ze hebben Obsidian die wel heel leuke dingen kan doen (ze zijn vaak cursed). Maar dat Ninja Theory vind ik dus echt een boutstudio, en dat blijkt ook wel weer uit Bleeding Edge. Het is net alsof zij studios weten te strikken die niemand wil. Weet zeker dat ze liever Insomniac en Spiderman hadden gehad om wat te noemen. Het is wel fijn dat consoles hun eigen aanbod weer hebben, men dacht dat alles multiplatform zou worden. Dat geldt wel voor de annual games, net als het vroeger was eigenlijk.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 jun 2020, 09:01

Ik vind de ps5 er echt prima uit zien. Hou wel van dat futuristische design. Alhoewel ik altijd liever zwart heb dan wit. Sowieso gerustgesteld na het zien van die broodrooster devkit. Was even bang dat de console daar heel erg op zou lijken.

Verder meest geïnteresseerd in HZD2 en Project Athia van SE. Alhoewel die laatste wel pas over 8 jaar zal uitkomen SE kennende. Verder sowieso behoorlijke goede presentatie. Alleen maar games laten zien (ook veel ingame), veel diversiteit en netjes de console op het eind die er niet uit ziet als een broodrooster.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jun 2020, 09:02

Timed exclusives ja.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

12 jun 2020, 11:07

Project Athia zag er best cool uit, Square... ow laat maar. Square is extreem style over substance, de kans dat die eens een fatsoenlijke game afleveren is bijna nul. Al is het wel van een andere studio (nieuw?) dus mocht Square Enix zich enkel beperken tot de distributie, dan is er nog hoop. Verder is Horizon een no brainer, dat gaat sowieso wel een goede game worden. Al mogen ze van mij daar nog wel een paar jaar over doen. Wat mij betreft houden ze de traditie in stand om de eerste 2 jaar alleen maar matige games uit te brengen. Dan schaf ik de PS5 wel aan voor een iets leukere prijs.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 11:32

Nieuwe studio? Dan heb ik slecht nieuws.

Athia is in principe Agni's Philosophy de game, met de lead replaced door een donker vrouwtje want equality. Die Luminous Studios is de studio achter FFXV genaamd naar de engine, en ook van de Agni tech demo. Deze studio werd opgestart door Tabata, de director van XV en Type 0. Maar die moest al snel het veld ruimen.

Verwacht dus een zozo game inderdaad, en verwacht dat ie er pas in 2025 is. Maar hey, tegen die tijd hebben we de supertoffe FFVII part 2 die tot Nibelheim gaat!

Whatever boeit me niks wat Square doet. Alleen het team van XIV. En die komt gelukkig naar PS5 dus die kan ik doorzetten. En naar het schijnt gaat XVI ook van dat team worden. Alleen dan kijk ik er naar uit. En KH4 lijkt me wel wat omdat 3 goed is reworked. Maar ik vrees dat het de komende 10 jaar VII wordt en daar zit ik niet meer op te wachten.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

12 jun 2020, 12:08

Ik vind het design van de PS5 echt spuuglelijk. Ziet eruit als een koffiezetapparaaat van Kamino met samenwerking van Xzibit. Wat the hell doe die flappen daar? Het ziet er breekbaar en lelijk uit en is fuctioneel nutteloos.

Geef mij maar een strak design als de Xbox One. Zo'n apparaat is tijdloos en zal over twintig jaar er nog steeds niet achterhaald uitzien.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 12:39

Klopt de PS5 heeft een beperkte appeal. Maar over 3 jaar een Pro, en een Slim. En andere kleuren. Dan kan het maar zo een throwback naar de Ps2 ofzo zijn.

Zelf vind ik het design tof, maar vooral als ie op een bureau ofzo staat. Ik heb onder de TV liever iets functioneels. Voordeel is wel, de PS5 past. De Series X niet.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 jun 2020, 14:10

Rolfgang schreef:
12 jun 2020, 12:08
Ik vind het design van de PS5 echt spuuglelijk. Ziet eruit als een koffiezetapparaaat van Kamino met samenwerking van Xzibit. Wat the hell doe die flappen daar? Het ziet er breekbaar en lelijk uit en is fuctioneel nutteloos.

Geef mij maar een strak design als de Xbox One. Zo'n apparaat is tijdloos en zal over twintig jaar er nog steeds niet achterhaald uitzien.
One X dan wel. Dat glimmende zwarte plastic heb ik een bloedje hekel aan gekregen. Daar is dat launch model helemaal uit gemaakt. One X is qua look is perfect en tijdloos. Series X ziet er niet praktisch uit, maar ik kan een balk niet echt bekritiseren en kan deze nog wel redelijk plaatsen zonder dat het echt stoort. De Series X slim, een game kubus *...*, daar kijk ik wel naar uit.

Die flappen bij de PS5 zijn wel gewaagd en kan het wel waarderen dat ze weer wat anders doen, maar wellicht heeft het een extra koelings functie ofzo. Geruchten gingen dat ze daar veel moeite mee hadden.
Over het algemeen lees je van de Series X en PS5 net zoveel voor- als tegenstanders. Ik zie ze na een weekend niet eens meer staan. Toch hoop ik dat ze lanceren met een zwarte versie van die flappen. Dat zou een hoop schelen. Heb persoonlijk ook niks met witte consoles. Er wordt bij mij nooit in huis gerookt en toch is die Wii gelig geworden door de jaren heen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jun 2020, 14:15

Apparaat lijkt op een skyscraper uit Dubai.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 18:41

One X design is perfect. Daar kan ik me in vinden. Het lijkt eigenlijk op een moderne revisie van de PS2 (wat strakker allemaal en zonder de roosters). En ik ben een fan van de OG PS2. Fuck de PS2 slim. Vond dat een onding tbh.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 jun 2020, 19:27

Inderdaad zeg! Is me echt nooit opgevallen. De PS2 is me op een gegeven moment gaan irriteren door dat rooster waardoor ik de vorm dus niet meer zag :lol:

Btw dit is dus de PS5 liggend;
Afbeelding

Dan ziet het er niet uit! Lijkt wel een cartoon eendenbek of een ontplofte tosti.
Staand wordt het hier.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 19:37

Die tray maakt hem lelijk.

Maar zonder tray is voor veel PS4 games geen BC, en store prijzen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 jun 2020, 20:06

Ik vind juist dat het spreiden van de rechterkant op de foto, niet tot z'n recht komt liggend. Staand heeft het wel wat.

Ik wil sowieso een tray. De niet sports games wil ik met een omslag hebben.

Iets wat me overigens opviel, wat wel storend was tijdens de demo omdat het overkill was, was dat Ratchet goed liet zien hoe de keuze van Sony wat SSD betreft, nu al een dikke win lijkt te zijn. Hoe snel die omgevingen daar switchte was bizar! Wat voor implementatie voordelen dat kan opleveren is grandioos. Ik dacht aan een Metroid Prime waarbij het scannen niet meer was dan een filter over een bestaande wereld -kleuren vaak naar grayscale of duotone-; hier zou je direct een totaal andere wereld voor kunnen schotelen. Of wat dacht je van racegames waarbij verschillende physics in 1 klap kunnen veranderen door de omgevingen waarin je je bevindt; van auto met een aanhanger met een jetski erin die je het water in duwt en meteen de diepgang van een Wave race jetski game krijgt zonder dat daar een laadtijd tussen zit en physics daadwerkelijk anders zijn (GTA heeft dit soort gameplay, maar het zijn niet volwaardige veranderingen qua physics en voelen vaak gestremd aan).
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 21:00

Klopt. dat is de power van native SSD en dat hebben we nog niet gezien omdat PC ook nog huidige consoles als baseline heeft en dus is het enige benefit dat PC eruit haalt snellere laadtijden. En laadtijden moeten als het goed is verleden zijn met de PS5. Daarnaast is de PS5 SSD bleeding edge, sneller dan alles op de markt. Daarom zeggen teraflops ook niet veel. Het is die SSD solution van Sony die de PS5 een beest maakt. Zowat iedere expert in de industrie benadrukt het en MS zelf heeft gezegd vertrouwen in developers te hebben en er omheen te gaan werken, dat zegt wel wat. Grafisch staat ie zijn mannetje ook wel. Bovendien kan het veel data streamen wat de graphics ook weer beter maakt. Dan heb je mogelijk nog technieken als DLSS en adaptive sync.

Ratchet speelt daar leuk op in. Omgevingen insta veranderen zonder loading of pop in. Warpen in een Horizon of Witcher zonder loading screen en geen eerste 10 seconden waarin alles nog kakt. Vergeet niet de gedupliceerde assets die ook weer afbreuk doen aan de immersie, dat hoeft ook niet meer. Laadtijden zijn inherent aan de ervaring. Deze gen waren er ook wat remasters, zoals FFX HD, die heeft geen laadtijden op de PS4. Dat viel me enorm op.

Ik verwacht dat als je op de PS5 speelt, en je dan teruggaat naar de Pro of 1X, dat je opeens denkt wtf. Alles moet inladen, is in feite afgesneden van elkaar en heeft restricties. Naast het gebrek aan Ray Tracing.

Daarom denk ik dat deze jump groter wordt dan de vorige. Het is alleen lastiger over te brengen via een presentatie. Ik denk dat we nu cartridge speeds gaan bereiken met polygonal tech. Het ligt wel aan wat de developers doen hoe cross gen wordt optimized de eerste tijd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2020, 10:18

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten