PlayStation 5

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 nov 2020, 12:46

Quck resume of pauze :D

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

01 nov 2020, 15:36

R-Type schreef:
31 okt 2020, 12:49
cartridge formaat load times, at last:

Lekker snel idd.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

02 nov 2020, 15:57



Best wel interessant.
Benieuwd of sony ooit een beetje transparanter gaat zijn over hun architectuur achter ps5. Ik begrijp wel dat het allemaal niet te veralgemenen is. PS5 is niet puur rdna 1 of 2.. en sommige functies die sony toegevoegd heeft zouden blijkbaar ook worden toegevoegd aan RDNA3.
Ik zou gewoon heel het achtergrondverhaal willen weten. BV: welk doel had sony voor ogen voor de verkoopprijs van de ps5? hoeveel mocht een ps5 maximaal kosten om te produceren? Wanneer wilde ze exact launchen? (klopt het dat 2019 ooit in hun planning stond? Ergens geloof ik dat wel, dat eind 2019 eerst op de planning stond.).. En hoe zit het met ms: hoeveel mocht een xbox series x maximaal kosten qua productieprijs etc..

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 nov 2020, 13:32

Developers looking for an easy way to implement haptic feedback into their PlayStation 5 games will be able to utilise a new technology that uses the sound effects from games to generate DualSense rumble. As part of a technology-themed booklet, the platform holder explained that it aims to “reduce the burden” for some teams by providing simple solutions that utilise its hardware.

“We have created a haptic vibration waveform design environment that anyone can use easily,” the manufacturer said. “In this way, we have not only developed a tool that allows game creators to design an impactful, natural, and comfortable vibration waveform in fewer steps, but also created a method of almost automatically generating vibration patterns from a game’s sound effects.”

In theory, this means that loud sounds such as explosions would provide heavy feedback, while softer sounds like rippling water would be much gentler. Obviously, developers who design custom waveforms will have much more success with the technology, but this sounds like a nice easy way for smaller teams to get started.
https://www.pushsquare.com/news/2020/08 ... e%20rumble

Haptic feedback is sound based. Kan makkelijk door developers worden gedaan. Er zit een realtek soundchip in de controller:

Afbeelding


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 nov 2020, 23:09

Ben benieuwd hoe anders het dan op de Switch werkt, de tech is verder hetzelfde, maar weinig devs wie er echt gebruik van hebben gemaakt. Ik weet dat de makers van Fast Racing ook audio hebben gebruikt als tril functie, maar geen idee of dat automatisch ging, of dat ze het zelf hebben moeten maken. Dat en dan had je fucking HAL, die gingen compleet los :lol:


Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

05 nov 2020, 11:57

Irritant dat alles nog onder zwaar embargo staat. Ik wil gewoon vergelijkingsfilmpjes zien van games op Series X en PS5. Ik ben erg benieuwd hoe de verschillen tussen de consoles zich vertalen op het scherm.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re: PlayStation 5

05 nov 2020, 13:50

Jalf schreef:
05 nov 2020, 11:57
Irritant dat alles nog onder zwaar embargo staat. Ik wil gewoon vergelijkingsfilmpjes zien van games op Series X en PS5. Ik ben erg benieuwd hoe de verschillen tussen de consoles zich vertalen op het scherm.
Nog heeel eventjes geduld Jalf :p

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 nov 2020, 19:34


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 19:58

Je hebt die schijf het eerste jaar echt nog niet vol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 nov 2020, 20:07

Daar gaat het niet om, das een drog reden. Is gewoon kut beleid van Sony. Ik heb ook dat hele Call of Duty Battle Royal niet kunnen spelen omdat die idioten het er 2x opzetten. Zou 117 GB zijn maar ik had 320 en dan kan het nog niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 20:58

Waar gaat het dan wel om? Ze gaan het fixen, en niemand koopt meteen een externe schijf bij zijn nieuwe console, zijn die dingen geen 200 euro lol?

CoD past echt wel op de PS5. Volgens mij dupliceert de PS5 de installaties niet, en na het copy proces krijg je die ruimte weer terug op je PS4.

En PS4 tja, daar had je gewoon 2tb in moeten pleuren. Daar roll ik al 5 jaar mee. Nooit vol gekregen trouwens. Of hang er een externe HDD aan. Er zijn gewoon manieren voor. 500gb is 7 jaar na dato te weinig.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

08 nov 2020, 21:14



De enige review die je nodig hebt eigenlijk. De moeite om te zien
The Great Volunteer schreef:
08 nov 2020, 20:07
Daar gaat het niet om, das een drog reden. Is gewoon kut beleid van Sony.
Ik volg je niet.. iedereen wist dat die ssdpoort nog niet geactiveerd zou zijn bij launch want Cerny zei het al in Maart.. Tegen je extra geheugen nodig hebt, zal het wel actief zijn.
Tenzij je dit jaar nog meer dan 7 games gelijktijdig op je ps5 wilt hebben staan.
Alles hangt een beetje van perspectief af. Ik vind dat deze generatie veel gamers nogal vlug aan de drama-bel trekken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 21:19

Dat is het ook vooral, PS5 games zijn kleiner dan PS4 games (Spiderman is 50gb tegenover 80gb voor PS4). CoD is wel weer brak geoptimaliseerd, maar schijt, je kunt nu tenminste partial installen. En ik heb ca. 2 jaar kunnen doen met 500gb in de PS4, wat netto 400gb oid betekende. Hoeveel games wil je tegelijk spelen en hoeveel zul je uberhaubt hebben na pakweg een half jaar? Je verkoopt of ruilt ook nog eens games die je uit hebt, of je flikkert ze van de HDD af.

Daarnaast kun je PS4 games gewoon vanaf een externe SATA laden, die hebben toch geen SSD benefits, Dus die hoeven er al niet eens op. Mensen moeten niet zo huilen. Ik kijk niet naar het feit dat het nu niet werkt, ik hoop dat het over een jaar of 2 ca. 100 euro voor 2tb is. Dan haal ik een M.2 op en is het gejank over weinig ruimte meteen voorbij. Wedden dat het dan werkt?

Ik wist niet dat Killzone en Knack gepatched waren. Zou de PS5 niet downclocken en de Pro mode nemen voor PS4 games? Ik denk dat een 60fps Shadow Fall nog steeds indrukwekkend is trouwens. En what about Driveclub? Die zou ik dan weer installen, lol. Beste racer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 21:43



Last Guardian 60fps op PS5. Sekiro ook.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 nov 2020, 08:31

Oke jullie hebben gelijk voor de PS5 dan. En ja na 7 jaar is voor PS4 500GB idd te weinig. Maar ik ken mensen die hebben letterlijk alleen Warzone en Fifa 21 op hun PS4. Het is toch niet logisch dat Sony alles 2x eropzet/installeert, dat doet Steam toch ook niet met PC games?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

09 nov 2020, 09:47

The Great Volunteer schreef:
09 nov 2020, 08:31
Oke jullie hebben gelijk voor de PS5 dan. En ja na 7 jaar is voor PS4 500GB idd te weinig. Maar ik ken mensen die hebben letterlijk alleen Warzone en Fifa 21 op hun PS4. Het is toch niet logisch dat Sony alles 2x eropzet/installeert, dat doet Steam toch ook niet met PC games?
Nee, maar dat platform is sowieso op elk gebied superieur aan de PS Store/downloads ervaring. Steam was aan het begin allesbehalve perfect (lees: dikke crap), maar ondertussen ook alweer 18 jaar oud volgens mij en flink opgegroeid.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2020, 11:44

Dat copy proces is een beveiliging tegen corrupte bestanden. Wat bepaalde, of alle? games doen is bij een update de gehele game tijdelijk kopiëren. Als de update is geinstalleerd is die ruimte weer beschikbaar. CoD is trouwens ook de uitzondering qua bestandsgrootte. Blijkbaar zijn ze bij Activision niet zo efficient.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2020, 12:26



Delay kan altijd nog, maar GT7 en Ratchet worden momenteel voor de eerste helft van 2021 verwacht volgens Sony zelf.

Sony zet echt in op 2021. Als het ze lukt hebben ze een sloot aan megatons binnen het eerste jaar op de planken. Dat lijkt op PS2 tijden.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

09 nov 2020, 12:42

GT7 eerste helft 2021 vind ik wel straf..
God of war eind 2021 vind ik ook straf :p

Zou echt niet verbaasd zijn als beide uitgesteld worden

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

11 nov 2020, 10:19

PS, de laatste embargo van de ps5 loopt vandaag af. (ik gok om 13 of 14u).

Benieuwd wat ze nog te tonen hebben eigenlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2020, 09:40

Ubitrash Valhalla is beter op de PS5 volgens NXgamer:

- Both are quite good at keeping 60FPS (in the area he tested)
- PS5 is vsynced, XSX is not
- Denamic res on both with ~1440p as the lowest limit (seen on XSX)
- PS5 loads 12% faster LOL Po

Beetje dezelfde trend als met DMC lijkt het. Xbox wat sync problemen (wat Linneman ook bevestigd) en laad iets trager. Zou kunnen dat de PS5 architecture zich uitbetaald, het is vrij custom en daar ben ik op zich wel een liefhebber van (al haat ik Apple, hun performance met matige specs zijn wel indrukwekkend).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 nov 2020, 10:34

Dat zou wel een stunt zijn zeg. "The most powerfull console" maar niet te zien in de game performance.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2020, 11:02

Het zegt nog niks natuurlijk, maar het verschil zal nihil zijn en blijven. Dat heeft het verleden wel uitgewezen. Je krijgt niet ineens een enorme sprong van 1 console met games. Zeker niet van third party. Dat heb ik nog nooit over een gen zien gebeuren.

De PS3 zou ook SPU's unlocken en insta next-gen worden, yeah no. Xbox One zou de power of the cloud krijgen en insta supercomputer worden, yeah no.

Het zal gewoon weer een kwestie worden van, die third party game is net iets beter op X, en die net iets beter op PS5. Die teraflops zeggen niks, alleen dat de GPU een hogere peak _kan_ halen. We weten dat de PS5 elders betere specs heeft, en dit is een cruciaal verschil met de PS4 vs Xbox One. De Xbox One scoorde nergens beter. Ook niet qua RAM, en het had geen dedicated processor voor background taken.

Exclusives halen er sowieso meer uit en zijn nooit te vergelijken met elkaar.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 nov 2020, 11:25

Ik kijk in ieder geval alweer enorm uit naar de mid-gen consoles :lol:

4 en 5 hebben mooie visuals, maar is wel wat meer ge-Unchart met veel kleinere speelvelden en bij 5 zelfs het missen van splitscreen.
Nu gingen ze terug naar wat basic Halo waardoor je meer open world kan maken, krijgen ze meteen de ellende op de hals dat het niet zo mooi is als 4 en 5. Keuzes. Ik had de visuals van de demo wel kunnen waarderen als ik wist dat de gameplay weer de good old "30 seconds of fun"-stretch zou krijgen. Daar zag het wel naar uit, maar niet echt een paradepaardje om als knaller van je console te tonen.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 nov 2020, 13:27

Ik neem iig aan de Rock League split screen blijft houden op PS5?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten