PlayStation 5

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

08 sep 2021, 12:50

Mooie trailer wel weer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 sep 2021, 16:59

https://blog.playstation.com/2021/09/08 ... os-family/

Firesprite is wel een opmerkelijke acquisitie. Deze studio is opgericht door ex-Studio Liverpool medewerkers (Wipeout HD, Playroom VR, Persistence). Het is een goede VR studio dus. Maar eigenlijk heeft Sony dus Liverpool/Psygnosis terug.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

09 sep 2021, 08:01



Hier de review van eazie allies over Tales of Arise. Lijkt een van de betere te zijn, dus begin er wel echt zin in te krijgen. Morgen ga ik hem ophalen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2021, 08:14

Ik denk dat ik hem ook koop. Ben ik wel zoet mee tot Judgment. De combat is wel spammy helaas, maar die boss battles zien er wel leuk uit.

Ondanks de pop in ziet de game er gewoon goed uit, kleurrijk, beetje watercolor achtig. Het is technisch wel de meest indrukwekkende Tales of game denk ik.

De game scoort overal bijzonder goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2021, 20:51

Dikke show was dat wel.

Insomniac, waar halen ze de tijd vandaan? Wolverine en Spider Man 2, met Venom! Wel had Spiderman 2 een jaartal; 2023. Wolverine niet eens.
GT7 eindelijk releasedate; Maart 2022. Heb er zin in, de online van Sport en weer lekker cars verzamelen... kom maar op. PD gaat ongetwijfeld vette dingen doen met de Haptics enzo.
Forspoken ook Spring 2022
God of War Ragnarok zag er bruut uit, zo op het eerste gezicht niet veel mooier dan de vorige maar die is nog steeds belachelijk mooi. Volgens mij zag ik wel RT effects. Heb er zin in, 2018 was fucking perfect.
KOTOR Remake, met Kylo Ren dus huidige SW setting?
Uncharted 4 en LL remasters. Nooit gespeeld, misschien ga ik dat op PS5 doen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 sep 2021, 21:11

Wack100

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

09 sep 2021, 21:18

Coole show. Forspoken ziet er epic uit.
Gt7 trailer ook zeer cool. Wolverine grootste verrassing. Waar haalt insomniac de tijd!
God of war lag in de lijn der verwachtingen. De vorige was grafisch al zo indrukwekkend dat deze op het eerste zicht geen supergrote stap voorruit leek op dat vlak. Ahja en natuurlijk de kotor remake!
Ja, zeeer degelijk!

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

09 sep 2021, 22:23

R-Type schreef:
09 sep 2021, 20:51
Dikke show was dat wel.

Insomniac, waar halen ze de tijd vandaan? Wolverine en Spider Man 2, met Venom! Wel had Spiderman 2 een jaartal; 2023. Wolverine niet eens.
GT7 eindelijk releasedate; Maart 2022. Heb er zin in, de online van Sport en weer lekker cars verzamelen... kom maar op. PD gaat ongetwijfeld vette dingen doen met de Haptics enzo.
Forspoken ook Spring 2022
God of War Ragnarok zag er bruut uit, zo op het eerste gezicht niet veel mooier dan de vorige maar die is nog steeds belachelijk mooi. Volgens mij zag ik wel RT effects. Heb er zin in, 2018 was fucking perfect.
KOTOR Remake, met Kylo Ren dus huidige SW setting?
Uncharted 4 en LL remasters. Nooit gespeeld, misschien ga ik dat op PS5 doen.
Ook wel weer aardige trailer van Guardians of the Galaxy en kijk ook zeer uit naar Tiny Tina Borderlands!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2021, 05:47



Vond Eve er ook wel leuk uitzien trouwens. Gewoon een slasher met een non-uglified character die ook niet steeds tijdens de gameplay loopt te raaskallen. Het is Koreaans dus dat is wel te verklaren. Lekker old school. Maar komt net als die Soul Aside game vast nooit uit.



Good job BioWare. Dus je huurt iemand in die mannen (SW fans) haat en KOTOR ook niet tof vind. Nee dan heb je geen SJW agenda voor je game.

Je mag haten wat je wilt hoor. Maar ga dan een een of andere Captain Marvel game of whatever schrijven en niet een KOTOR remake doen (wat een regelrechte classic is, en volgens velen de beste SW game period). Want die wordt ongetwijfeld omgeturnt tot iets waar de originele fans niet voor warm gaan lopen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 sep 2021, 16:03

niks mis mee toch dat ze niet per se KOTOR fan is? Dan kan ze nu gaan bewijzen ''zelf'' beter kan toch?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

11 sep 2021, 16:50

lol de star wars fanbase is ook toxic as fuck holy shit. No sleep lost om haar gehaat op die dorks.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 sep 2021, 21:13

Vandaar dat het een wokestation exclusive is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

11 sep 2021, 22:02

Ja de SW fans zijn ook eikels. Freddie Prinze Jr. ging op YT ook tekeer over ze toen ze zaten te haten op Last Jedi. Maar krijg een beetje raar gevoel als zo'n woke figuur het script mag doen. Past wel in huidige tijdperk doe.
The Great Volunteer schreef:
11 sep 2021, 16:03
niks mis mee toch dat ze niet per se KOTOR fan is? Dan kan ze nu gaan bewijzen ''zelf'' beter kan toch?
Dat moeten we gaan zien. Ik hoop niet op teveel geforceerde representatie enzo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 sep 2021, 09:37

Net de show gezien en het was redelijk. In het achterhoofd houdend dat ze de e3 geskipped hebben is het natuurlijk een teleurstellend geheel. Voor mij persoonlijk 2 titels die ik interessant vond, Project Eve en Ghostwire Tokyo, maar zelfs die zou ik pas bij 90+ op Opencritics voor de volle mep overwegen. Ik hoopte op een Hideo- of From Software exclusieve titel en een echte concurrent voor Game Pass, maar kreeg boring GT7, een Drake van een remaster en een Wolverine ergens in 2025. Misschien dat ik toch maar eens de moeite ga nemen om van Miles Morales te ontdoen van seal. Het oogt allemaal te Arkham waar ik na 1 titel wel klaar mee was.
KOTOR was een verrassing als Xbox exclusive naar een PS5 tijdelijke exclusive. Een remake waar ik wel geld voor wil neerleggen.

Mijn interesse gaat meer uit naar de PSVR2 onthulling vast ergens binnen het komende half jaar.
Wesley schreef:
11 sep 2021, 16:50
lol de star wars fanbase is ook toxic as fuck holy shit. No sleep lost om haar gehaat op die dorks.
Echt hè. Ik heb juist meer hoop nu er niet zo'n halve tamme aan het roer staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 sep 2021, 10:16

Spiderman is slechter dan Arkham. Minder afwisseling en slechtere combat. Wel schijnt MM wat meer gefocust te zijn dan de vorige.

Weet je, ik vind het eigenlijk een nadeel dat Marvel bij Sony zit. Nu krijgen we Spiderman 2 en Wolverine. Insomniac is dus een straight up Marvel studio geworden. Wolverine kan werken als het ten eerste M-rated is, en ten tweede geen oersimpele open world actiegame (van Wolverine moet je eigenlijk een DMC achtige slasher maken toch). Maar gezien wat MCU wilt bereiken aan publiek, vrees ik het ergste. En dan als klap op de vuurpeil die vreselijke Guardians erbij, want Avengers was zo'n topgame natuurlijk. Daarvoor wordt Deus Ex geshelved.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 sep 2021, 10:32

Dat zou heel vet geweest zijn als Wolverine door Capcom of Platinum games geproduceerd werd. Al geloof ik best dat Insomniac voor de fans er een betere (filmischere) game van kan maken. Capcom en Platinum richten zich met hun gameplay vaak toch meer op wat gevorderde gamers.

Miles Morales schijnt niet zo heel lang te zijn, dus misschien dat ik die eens ga proberen binnenkort.
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

13 sep 2021, 11:58

Ik ga miles misschien deze week ook eens proberen. Ik was niet superfan van de eerste spider, al heb ik hem wel uitgespeeld.
Zonet ratchet and clank ps5 uitgespeeld, best fantastische game!

@Ties, een gamepass zoals op xbox moet je niet verwachten voor ps5 vrees ik... Ik denk dat dat gewoon niet haalbaar is voor sony.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 sep 2021, 14:24

Ik denk toch dat ze achter de schermen wel bezig zijn met iets. Het is dat het nog niet genoeg mainstream awareness geniet, maar GP is echt enorm veel waar voor je geld.

Holy shit, Deathloop krijgt hogere cijfers dan ik had verwacht! Interesse in de game opeens verdriedubbelt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 sep 2021, 10:23

Verbaast mij ook, aan de andere kant is het wel Arkane en Dishonored en Prey zijn ook topgames.

Misschien dat ik hem eens in de sale ga halen, en anders staat ie volgend jaar wel op Gamepass. Ik heb nu genoeg aan Arise en straks Judgment.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2021, 09:25

https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... unoriginal

Dit is exact wat ik er van verwacht had. Niet origineel, niet uitdagend, kort en zoals ze zeggen erg leuk maar je mist ook niks als je hem skipt. Het is vooral de gameplay die er heel erg basic en vooral saai uit ziet. Misschien leuke Plus freebie komende winter, of voor een holiday sale.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 dec 2021, 22:52

Play Pass Ultimate?
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -game-pass

Zoals ik direct vanaf het begin van deze gen al zei, zou het vreemd zijn als Sony niet met iets soortgelijks zal komen. Competition is good! Ik ben benieuwd wat Microsoft hierop zal gaan doen wanneer het waar is. De exclusieve titels van vorige generaties zijn zwaar in Sony's voordeel. Ze zullen alleen ook met de titels van morgen moeten komen om de service tot een zelfde soort van positieve GP buzz te kunnen laten genieten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2021, 14:20

Dat ze Now en Plus moeten mergen roep ik al langer. En dat kan ook niet uitblijven denk ik. Je moet gewoon teveel subs nemen anders.

Maar dan nog heeft Sony wel een probleem. Ten eerste zit je met BC. PS3 gaat via streaming en is unoptimized. Infamous 2, die ik er op heb gespeeld, ziet er niet uit. Die game zou enorm profiteren van een X-enhancement en framerate boost. Zelfde geldt voor Motorstorm, Puppeteer, MGS4, Killzone 2 etc. EA Play, omdat Sony geen legacy games heeft, mis je dus wat classics als Dead Space en Mirrors Edge. Dat maakt de MS deal nog steeds beter. Momenteel ben ik bezig met Dead Space 2, die dankzij de boost lijkt op een PS4 game.

Daarnaast is MS' cloud solution ook beter dan Now streaming. Dus Sony moet eigenlijk wel onder de prijs van GP gaan zitten omdat ze minder offeren. Ik zie hun exclusives er ook niet day one op komen, maar in dat geval is de Sony deal wel lucratiever omdat Sony doorgaans meer exclusives uitbrengt. Dan zou je zomaar Demon's, Rift Apart, Miles Morales, Sackboy, Returnal, Horizon 2 en GT7 met een sub kunnen scoren. Alsmede God of War 2 en mogelijk nog FFXVI en TLOU remake volgend jaar. Dat zie ik niet gauw gebeuren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 dec 2021, 09:55

Ze werken met Microsoft Azure dus denk dat ze met de cloud eenzelfde ervaring kunnen bieden. Ook meen ik me te herinneren dat ze een studio hebben opgericht wat erop leek om oude games nieuw leven in te blazen. Lijkt er allemaal op dat ze gewoon met een degelijke concurrent op de proppen gaan komen. Day-ones zijn wel leuk, maar als ze dat laten en met de prijs onder Game Pass gaan zitten, dan is het gewoon een goede concurrent. Ook dat patent op die controller met scherm wijst erop dat ze bezig zijn met "on the go" middels een goede streamingdienst. Sony levert nooit rotzooi, dus met een codename als Spartacus verwacht ik wel mooie dingen.

Dit en straks nog PSVR2 maakt de console completer dan de Series X. Nu nog quick resume, maar dat had vanaf de blueprint gemoeten begreep ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 dec 2021, 14:21

Quick resume is op zich niet heel erg, omdat games sowieso al heel snel booten. Als ik Infinite MP speel moet ik toch steeds de app closen omdat ik anders niet kan matchmaken. Die cards zijn in potentie vetter (omdat je meteen een video guide etc kunt opvragen), maar dan moeten ze het ondersteunen en dat gaan third parties natuurlijk niet doen. Het is jammer want in Astrobot (en Sackboy naar het schijnt) is het heel vet.

Sony zit op een enorme portfolio die ze eigenlijk hebben erased. Ten eerste al vanaf de PS1 generatie, wat een stuk eerder dan MS. Maar ook PSP en Vita software natuurlijk. Zij kunnen als ze willen, een berg aan legacy games aanbieden. Niet alles hoeft speelbaar te zijn, maar bepaalde classics wel natuurlijk. Ben benieuwd met wat voor tiers ze precies gaan komen en wat het echt inhoudt. Zij zien de vraag naar legacy games ook wel, en de surges die dan zichtbaar zijn in de MS store. Helemaal met lange dev tijden van nu. Ook zie je dat we toch echt wel dimishing returns hebben, flikker de framerate en resolutie van een TLOU2 omhoog, en het is een van de mooiste PS5 games. En dan hoor je naysayers van ja, maar wacht maar tot crossgen weg is. Nou, ik denk dat het niks uitmaakt. Demon's, Returnal en Rift Apart zien er niet gigantisch veel beter uit dan een PS4 remaster. Natuurlijk gaan we improvements over time zien, maar deze systemen strugglen al om last-gen op native 4k te renderen. Dus ik denk dat wat we zien (die PS5 games, en FH5, Flight Sim), ook een beetje is wat we kunnen verwachten. De architecture is vrij recht door zee, bruut genomen zijn de PS5 en Series X nog geen 2x zo krachtig als de One X. Ik weet niet wat men verwacht eigenlijk. Ik ben blij dat we eindelijk van die fucking laadschermen verlost zijn.

Maar zelfs de PS3 generatie, vaak onspeelbaar door lage fps en SD resoluties, kunnen nog mee. Zo'n Mirrors Edge, Dead Space 2, TLOU1 of Reach geboost, dat kan nog gewoon en speelt goed.

Misschien heb ik eindelijk een excuus om UC4 en LL eens te proberen, die gaan er vast waanzinnig uitzien op de PS5:


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 dec 2021, 15:46

Ik ben echt erg benieuwd of ze die adaptive triggers ondersteuning ook naar de Steam versie brengen of niet, er is geen reden waarom niet gezien Steam de DualSense volledig ondersteund.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten