PlayStation 5

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 dec 2021, 16:02

Die cards vind ik echt pauper. Ik wil gewoon opstarten en meteen verder waar ik gebleven ben. Guides wil ik ook niets van weten. Maar inderdaad, whaddup met Halo Infinite? Zodra ik quick resume gebruik krijg ik geen connectie... Standaard afsluiten tegenwoordig.

Uncharted 4 was al ziek op de PS4 en qua gezichtsanimaties is een Naughty Dog nog onovertroffen. Alleen is de serie zo retesaai nadat je er 2 hebt gespeeld en je de matrix (rondje om de kerk qua spelsituaties) ziet. En de vertelling heeft het niveau nooit meer van deel 2 weten te bereiken. Ik heb alleen de DLC van het laatste deel nog tegoed, maar heb over deel 4 maanden gedaan, omdat ik het gewoon niet meer trok. Het bijna vallen van een dakgoot dat losschoot of lintjes doorknippen om een blik vijanden open te trekken en dan weer een achtervolging.

Persoonlijk sta ik niet heel hoog te springen van het gros van Sony's first party titels pre-PS4, maar net als bij Microsoft hebben ze genoeg third party wat geboost kan worden.
Bij Nintendo is het net andersom, maar die laten 25 jaar oude klassiekers zelfs rot draaien.

De raytracing hype voor launch vind ik nog het grootste fiasco van deze generatie. Er zijn een handje vol games waarbij je het daadwerkelijk opmerkt en dan nog is het 'deze locatie en dit object wel, maar dit weer niet.'
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2021, 09:05

RT vereist enorme specs. Dat was wel te verwachten. Ook als je een RTX hebt, kun je het best RT via DLSS doen. De grootste gemiste kans is dat die consoles geen DLSS solution hebben al snap ik dat ze geen nvidia GPU kunnen leveren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 dec 2021, 14:51

Btw nu je het erover had; wat vond je van Returnal? Goty contender of wat overated? Ik wil die ook nog even fixen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2021, 17:17

Returnal is supervet. Vind hem beter dan Hades. Je moet wel een beetj evan roguelikes houden, het was nooit mijn ding echt totdat ik Hades en Dead Cells speelde. Returnal is eigenlijk in 2 delen geknipt. De eerste 3 worlds dien je in 1 go te halen, en daarna heb je nog 3. Het is dus niet dat je de hele game in 1x hoeft te doen. Maar hij is retemoeilijk. Des te toffer is het als je een level haalt.

Ik ben wel blij dat ik er geen 79 voor heb betaald. Maar dat vind ik heel veel games niet waard. Wachten loont. Ik zie dat ie ook fysiek nog overal aan de prijs is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 dec 2021, 01:52

Ja zie m op veel forums boven aan lijstjes staan. Komt zeker nog in de collectie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 dec 2021, 13:09

Afbeelding

Deze zien er allen beter uit dan dat witte beesie wat ik nu heb. Misschien dat ik de gok ga wagen om mijn huidige te verkopen en een zwarte ergens in maart te fixen.

edit - de officiële kappen zijn dus ook los verkrijgbaar

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2021, 14:03

Wordt dat niet 'Ps5 van kleur' of 'PS5 met een migratieachtergrond'?'

Ik houd de witte gewoon. Ten eerste ben ik white trash. Ten tweede gaat men normaliter weer terug naar de base colors, tenminste ik wil uiteindelijk altijd gewoon de originele colorway van mijn systemen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 dec 2021, 14:11

Lijkt wel een reclame voor presentatiemappen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2021, 20:47

Daarom kregen al die imitators dus een waarschuwing aan hun kont.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 dec 2021, 08:54

Het mooie is dat die van Dbrand nog 10 euro duurder waren ook dan deze officiële van Sony. Als zij er niet mee waren begonnen waren ze hoogstwaarschijnlijk duurder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 dec 2021, 16:28

lol FFVII Plus is nu gratis te upgraden naar de PS5 versie. Leuk voor diegene die hem hebben gekocht, of die hem niet redeemed hebben omdat er geen upgrade plan was.

Heb je hem wel via plus, winner is you. Intermission zit er niet bij maar is 25% off.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jan 2022, 19:08

https://www.xgn.nl/nieuws/zijn-de-ps-pl ... eer-gelekt

Een goede maand voor Plus. Persona 5 Strikers, die wil ik uiteraard wel hebben. Dirt 5 en Deep Rock Galactic zijn de overige.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 jan 2022, 08:43

Het wordt sowieso een top jaar voor de PS5 als je ziet wat komen gaat. Ik hoop dat de VR2 ook snel wordt onthuld. Hopelijk een oktober release net als de vorige.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jan 2022, 11:44

Hier is ie:


Visual Fidelity: For a high-fidelity visual experience, PS VR2 offers 4K HDR, 110-degree field of view, and foveated rendering. With an OLED display, players can expect a display resolution of 2000×2040 per eye and smooth frame rates of 90/120Hz.
Headset-based Controller Tracking: With inside-out tracking, PS VR2 tracks you and your controller through integrated cameras embedded in the VR headset. Your movements and the direction you look at are reflected in-game without the need for an external camera.
New Sensory Features: PS VR2 Sense Technology combines eye tracking, headset feedback, 3D Audio, and the innovative PS VR2 Sense controller to create an incredibly deep feeling of immersion. Headset feedback is a new sensory feature that amplifies the sensations of in-game actions from the player. It’s created by a single built-in motor with vibrations that add an intelligent tactile element, bringing players closer to the gameplay experience. For example, gamers can feel a character’s elevated pulse during tense moments, the rush of objects passing close to the character’s head, or the thrust of a vehicle as the character speeds forward. Additionally, PS5’s Tempest 3D AudioTech makes sounds in the player’s surroundings come alive, adding to this new level of immersion.
Eye Tracking: With eye tracking, PS VR2 detects the motion of your eyes, so a simple look in a specific direction can create an additional input for the game character. This allows players to interact more intuitively in new and lifelike ways, allowing for a heightened emotional response and enhanced expression that provide a new level of realism in gaming.
https://blog.playstation.com/2022/01/04 ... ng-on-ps5/

Mag wat kosten. Je wilt goede VR.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 jan 2022, 13:58

Hier kijk ik het meest naar uit de komende maanden. Laten we hopen dat het wat mag gaan kosten, want het moet ook langer mee dan een Quest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 jan 2022, 14:51

Ik heb nog nooit zo'n ding op gehad maar is dat niet mega slecht voor je ogen? Nog een stuk slechter dan normale schermen op een afstand? Of valt dat wel mee?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

05 jan 2022, 15:04

Wapper schreef:
05 jan 2022, 14:51
Ik heb nog nooit zo'n ding op gehad maar is dat niet mega slecht voor je ogen? Nog een stuk slechter dan normale schermen op een afstand? Of valt dat wel mee?
Dat schermen slecht voor je ogen zijn is een fabeltje.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 jan 2022, 15:19


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jan 2022, 15:42

VR speelde ik eigenlijk nooit langer dan een uur. Dan was ik ook wel zat van zo'n ding op mijn hoofd en het onbewust zijn van je omgeving. Ook al zit je alleen. Daarom vind ik het eigenlijk ook het best werken met arcade games. Of een paar levels in Astrobot.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jan 2022, 16:36

Voor de ultieme ervaring kun je straks in de Sony vision rijden

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

05 jan 2022, 17:27

Wapper schreef:
05 jan 2022, 14:51
Ik heb nog nooit zo'n ding op gehad maar is dat niet mega slecht voor je ogen? Nog een stuk slechter dan normale schermen op een afstand? Of valt dat wel mee?
Ogen valt wel mee, maar ik denk eerder aan een brain melt bij sommige games. Soms staat het kots tegen m'n huig en voel ik het koude zweet over m'n taas rollen, maar wanneer het goed gedaan is dan lukt wel om uren met zo'n ding op te zitten. Het beste zijn de on-rails games zoals Rez en Until Dawn Rush of Blood. Maar ook rustige platformgames als Astrobot en Moss.
Maar first person shooters en vooral space shooters waarbij je met je controller het voertuig bestuurd en met de headset afzonderlijk rondkijkt, dan gaat het bij mij vaak mis. Dan krijg je daadwerkelijk dat achtbaan gevoel en even later op je maag.

Als je het nog niet eerder op heb gehad is het wel een magisch moment hoor. In VR Worlds wanneer je onderwater gaat in zo'n kooi en aan het einde een haai even de tralies wegbijt moet je jezelf even vertellen dat het niet echt is bij de eerste keer. Ook wanneer kennissen het voor het eerst opzetten even bij dat moment wanneer de haai langs hun been zwemt een genuanceerd tikje geven tegen het been levert leuke reacties op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jan 2022, 17:47

Het is een kwestie van adjusten en opbouwen. In het begin trok ik de Playroom Astrobot demo niet goed. Toen ben ik begonnen met on rails en teleport games als Rez en Arkham oa. Later speelde ik die playroom lachend uit. Wipeout kon ik ook achter elkaar spelen, maar die is verbazingwekkend goed gelukt in VR en zelfs barrel rolls zijn geen issue. Battlezone is ook erg goed speelbaar in VR, het is een tank game met relatief trage snelheid.

RE7 trok ik gaandeweg ook steeds beter. Heb die game 50% VR en 50% 2D gespeeld maar dat had ook te maken met de behoorlijke downgrade in graphics die je in VR krijgt. Not a Hero wel volledig VR gedaan. Dirt Rally ook een grote hap in VR gespeeld. De holy trinity blijft voor mij Rez, Astrobot, Wipeout. Ik hoop dat Sony de PS4 games een boost gaat geven maar dat zal vast weer niet.

Begin gewoon met rail shooters oid.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jan 2022, 14:27



Gezien de huidige trend met Sony games op Steam zie ik dit gebeuren. Want PSVR+Steam zou sense maken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 jan 2022, 10:43

Half-Life: Alyx en vooral Boneworks zou ik er graag op zien. En zet Tetsuya Mizuguchi op een VR versie van Child of Eden. Van Sony zelf uiteraard een vervolg op Astrobot en zoals je zei een boost op de bestaande games lijkt me geen rocket science.
Ik heb een hele stapel games liggen die ik niet gespeeld heb omdat die Twin Move Pack nergens voor de winkelprijs te koop zijn. Zo'n Blood & Truth schijnt echt heel vet te zijn, maar 130 euro extra om dit te kunnen spelen gaat me te ver. Het zal heus wel compatible zijn met de nieuwe controllers. Doe er een resolutie boost bij en je bent er.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2022, 09:38

https://www.videogameschronicle.com/new ... -trophies/

Ook zoiets. Op Xbox pak je de X|S versie of de applicate update en je speelt door.

Op PS5 moet je weer door allerlei hoops. In het geval van FFVII moest je de PS4 versie opnieuw downloaden en van daaruit de saves uploaden en dan de PS5 versie starten en de saves importeren, lol.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten