PlayStation 5

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mar 2021, 17:18

Bilal biedt meer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 mar 2021, 17:09



En de game is gratis.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 apr 2021, 16:03

PS Now games voor April:

Marvel’s Avengers (until July 5, 2021)
Borderlands 3 (until September 29, 2021)
The Long Dark

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 apr 2021, 10:55



Schreier lol.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 apr 2021, 11:20

Beetje offtopic, maar ben anders niet zo blij met sony's leadership dat ze backwardscompatibility niet belangrijk vinden en nu de ps3/vita/psp store dichtgooien. Daar zaten ook nog veel psx klassiekers in die dan gewoon bijna niet meer te krijgen zullen zijn (afhankelijk van hoe zeldzaam de games al waren).

Eigenlijk moet er echt een emulator komen voor psx, ps2 en ps3 waar je gewoon alle klassiekers voor kunt kopen die je dan gewoon kan spelen op je pc. Anders raak je gewoon legacy kwijt.

Hoop sowieso dat ze niet weer arrogant zijn geworden door het succes van de ps4. Geen herhaling van het PS3 tijdperk please.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 apr 2021, 16:58

Het is vooral schandalig dat er gewoon nog Vita devkits zijn verkocht in dezelfde maand dat serverstop onthuld is. Ik hoop voor die developers dat er nog een garantie op zat.

Wat arrogantie betreft; er is nog niets aan de hand. Wat hebben ze er aan om alle kaarten op tafel te leggen? De PS5 is nog nergens verkrijgbaar en enorm gewild. Mochten er straks wel consoles weer in de winkels liggen, dan moet je het gaan verkopen.
Al denk ik dat ze rond e3 wel all out gaan met info en goede berichten.

Het is ook een beetje de Amerikaanse bedrijfsfilosofie wat de overhand heeft gekregen met ook het hoofdkantoor in de States. Geen handheld support, de X verplaatsing op de controller in Azië en de sluiting van Japan studio waarbij een klein gedeelte van de mensen die er werkte zijn geplaatst bij Team Asobi. En dat omdat de games niet winstgevend genoeg waren. Dat was juist het sterke punt van PlayStation. Ook kwalitatieve niche games uitbrengen waar hele gamefora's jelly van werden. Games die niet per se iedereen aan hoeven te spreken.
Deze bedrijfsfilosofie;
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 apr 2021, 08:46

Layden in 2019:

I think we've done a lot over the last three or four years to get us to a place right now where we're building fewer games per year than ever before, but we're spending more time, more energy, certainly more money, on making them,” he told CNET at the beginning of 2019, before elaborating on the organisations “first, best, must” strategy.

Hij was ook al bezig met waar Jim Ryan voor nu afgefikt wordt. Jim Ryan gelooft meer in cloud services en digitale distributie, een van de eerste dingen die hij deed was de PS Now prijs halveren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 apr 2021, 09:42

R-Type schreef:
13 apr 2021, 08:46
Layden in 2019:

I think we've done a lot over the last three or four years to get us to a place right now where we're building fewer games per year than ever before, but we're spending more time, more energy, certainly more money, on making them,” he told CNET at the beginning of 2019, before elaborating on the organisations “first, best, must” strategy.
En toen..
Afbeelding
Hij was ook al bezig met waar Jim Ryan voor nu afgefikt wordt. Jim Ryan gelooft meer in cloud services en digitale distributie, een van de eerste dingen die hij deed was de PS Now prijs halveren.
Hij zal zo zijn beweegredenen hebben waarom hij uit zijn rol is gestapt.

Zo'n Jim Ryan afbranden is kortzichtig gelul wat je overal nu leest, maar er moet iemand aan kop staan die de ellende op zich moet nemen. Hij neemt niet in zijn eentje beslissingen. Het is alleen een klein beetje ongelukkige timing om zaken te laten vallen waar de concurrent juist extra aandacht aan besteed. Het komt arrogant over, maar had het gebeurd in een andere periode, bijvoorbeeld in november direct met launch, waar de concurrentie er niet echt goed voor stond, dan had je er bijna niets over gehoord. Het lijkt alleen een opsomming van allerlei geruchten en positieve berichten van MS die even de wrijving verergeren.
Nu wordt er weer de wereld ingebracht dat hij Hideo nee heeft verkocht voor een nieuw project en een Microsoft dat hem met open armen lijkt te ontvangen. Dan weer een gerucht dat Microsoft ipv Sony achter Konami's IP's aan zit. Met eerder genoemde Japan Studios dat niet meer is, dan lijkt het er heel erg op dat ze zitten te slapen bij Sony en kan ik de actuele ongenoegen begrijpen.

Het is tevens ook een zooitje met de abonnementen als je het mij vraagt. Waarom is er nog niet een PS+ en Now in één? Vooral Now is nogal magertjes, dus zorg dat je dat samenvoegt voor 10 euro ofzo.
Al geloof jij daar niet in omdat hun bedrijfsfilosofie volgens jou de triple A producties en de bijbehorende kostenpost nooit in een game pass model passen (productiekosten die er bij de grote games op GP vaak dik overheen gaan...), zie ik ze dit jaar nog met een tegenhanger aankomen kakken of toch Now gaan upgraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 apr 2021, 06:08

GP is ontzettend verliesmakend voor MS. Het is een heel erg lange termijn strategie en het lijkt ook wel dat die prijs omhoog gejacked wordt. MS heeft zoals bekend diepere zakken. En ik denk niet dat het voor Sony zin heeft om TLOU 3 en Horizon 2 meteen op Now te flikkeren. Dat zijn games die 20-30 miljoen keer verkopen en die recupereren ze day one. Misschien moet dat voor hun ook wel. Voor Microsoft is hun OS en de PC markt ook belangrijk. Sony moet het volgens mij gewoon meer hebben van traditionele verkoop.

Grote games op GP ik zit te denken, maar heb er nog steeds geen enkele zien verschijnen (de eerste zal Infinite zijn). Veel games waren er al eerder dan GP. Wat is dan day one er op gekomen, zo'n Halo 5 en Sea of Thieves kom ik dan op. Forza Horizon 4. Crackdown 3.

Een Plus/Now hybride abonnement ben ik voor. En als zij op een of andere manier downloadables van PS3 games kunnen maken of beter nog upscales, dan heb ik er ook wel wat voor over. PS1 en PS2 portfolio kunnen ze ook ontzettend veel mee. Wat ze kunnen doen is experimenteren. Knal er een grote game op als field test en kijk naar de revenues en subs. En losse verkopen.

Wat wel zo is, een Sony equivalent van GP is eigenlijk kwalitatief bekeken meer value for money. Momenteel ook, want dan zou je dus vanaf launch een Demon's Souls en Miles Morales er op hebben gehad. Returnal zou er deze maand opkomen en al snel Rift Apart.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

14 apr 2021, 08:23

Er zijn natuurlijk ook niet heel veel recente exclusieve tripple A Xbox games verschenen. (daar schaar ik een Sea of Thieves ook niet onder), maar ik vond het wel vet dat ik games als Two Point Hospital, Streets of Rage 4, Battletoads, Life is Strange 2 en Planet Coaster Console Edition direct op dag 1 kon spelen. Dat soort games zijn voor mij de voornaamste reden om een abo op de service te spelen. En om een keer iets te proberen wat ik normaal niet snel zou kopen, zoals een Doom of The Outer Worlds.

Ik betwijfel zelfs of ik een game als GTAVI of The Last of Us 3 via zo'n service zou gaan spelen. Die wil ik gewoon in de kast hebben staan zonder het risico te lopen dat ze over een maand uit de library gehaald worden en ik mijn savedata kwijt ben'.

Die PSPlus collection maakt Plus op de PS5 trouwens ook een prima dienst. Ik denk dat dat ik die een dezer dagen even afsluit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 apr 2021, 08:39

Ja, voor die kleine games is het ideaal. Zo ook bijv. Cyber Shadow die ik anders niet had gekocht. Of zo'n Haven.

Sony doet dat met Plus natuurlijk ook wel, alleen minder. Maar Oddworld vermaak ik me goed mee momenteel. En is van een duurder segment dan die games. Wacht nog steeds op mijn 2e full price PS5 game aanschaf, dat wordt RE. Half jaar na Demons Souls. Heb Control platinum gespeeld, aardig tijdje over gedaan wel. En nu nog lang niet door Oddworld heen omdat ie moeilijk is.

Plus collection is echt fantastisch. Nadeel was wel dat ik veel al gespeeld had maar God of War gelukkig niet helemaal en die is geweldig op PS5. Days Gone had ik helemaal niet gespeeld en MonHun en Ratchet ook niet. Als je die collectie hebt, en je hebt vanaf November alle Plus games in de library geknald dan heb je ook Bugsnax, Control UE, Oddworld, Destruction Allstars, FFVII R en nog wat. Horizon Frozen Wilds komt ook gratis, ook nog niet gespeeld. Hoop op update. Abzu ook binnengehaald laatst, beetje bagger controls maar is wel rustgevend. Rez en Astrobot, de beste VR games out there. Heb alleen absoluut nooit zin om dat ding aan te sluiten. Maar goed ze werken vast ook wel met PS VR 2, misschien geupgrade dan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 apr 2021, 09:02

R-Type schreef:
14 apr 2021, 06:08
GP is ontzettend verliesmakend voor MS. Het is een heel erg lange termijn strategie en het lijkt ook wel dat die prijs omhoog gejacked wordt. MS heeft zoals bekend diepere zakken. En ik denk niet dat het voor Sony zin heeft om TLOU 3 en Horizon 2 meteen op Now te flikkeren. Dat zijn games die 20-30 miljoen keer verkopen en die recupereren ze day one. Misschien moet dat voor hun ook wel. Voor Microsoft is hun OS en de PC markt ook belangrijk. Sony moet het volgens mij gewoon meer hebben van traditionele verkoop.  Grote games op GP ik zit te denken, maar heb er nog steeds geen enkele zien verschijnen (de eerste zal Infinite zijn). Veel games waren er al eerder dan GP. Wat is dan day one er op gekomen, zo'n Halo 5 en Sea of Thieves kom ik dan op. Forza Horizon 4. Crackdown 3.   

Een Plus/Now hybride abonnement ben ik voor. En als zij op een of andere manier downloadables van PS3 games kunnen maken of beter nog upscales, dan heb ik er ook wel wat voor over. PS1 en PS2 portfolio kunnen ze ook ontzettend veel mee. Wat ze kunnen doen is experimenteren. Knal er een grote game op als field test en kijk naar de revenues en subs. En losse verkopen.  

Wat wel zo is, een Sony equivalent van GP is eigenlijk kwalitatief bekeken meer value for money. Momenteel ook, want dan zou je dus vanaf launch een Demon's Souls en Miles Morales er op hebben gehad. Returnal zou er deze maand opkomen en al snel Rift Apart.
 

Het is ook alleen maar geloven wat Microsoft lijkt aan te geven wat lucratief lijkt voor ons gamers. Die first party titels die zijn verschenen van het kaliber Halo op GP day one, zijn tot dusver op 1 hand te tellen. En dan is Halo 5 ook nog eens pre game pass. De uitspraak van alle toekomstige Xbox Studio games day one is ook pas uit mei 2019 toen GP Ultimate verscheen. Toen was het nog het rondje om de kerk met Halo, Forza en Gears. Maar houden ze zich aan hun woord, dan staat er akelig veel op het menu en dan reken ik niet de third party verrassingen mee die ertussen zitten zoals deze maand weer Outriders. 
Mocht het waar zijn, dan doet zo'n Battlefield natuurlijk wel wat qua word of mouth reclame. En daar lijken ze voorlopig voor te gaan. Microsoft wilt alleen via Game pass het imago opkrikken. Je bent sub, je zit in hun ecosysteem want je maakt gebruik van hun service, je bent tevreden want je wordt verwend, dus zal je sneller iets in de toekomst aanschaffen binnen een andere tak van het bedrijf. Dat is de gedachtengang erachter.

Dat het 'ontzettend' verliesmakend is, is nu uit de lucht gegrepen, want daar is nooit een duidelijk antwoord op gegeven en is waarschijnlijk ook geen antwoord op te geven. Het is uiteindelijk te meten door het bedrijf in zijn geheel te peilen of daar groei of stagnatie in is ontstaan op de lange termijn. En dan nog is het haast niet te doen als buitenstaander, omdat ze zoveel aan het overnemen zijn dat van invloed kan zijn. Het is een triljonairsbedrijf. $390 miljoen omzet en $120 miljoen winst per dag. Gisteren namen ze het AI bedrijf Nuance over voor 16 miljard. Discord staat nog op het menu voor 10. Die Bethesda deal van 7,5 miljard is niks joh. Gaan ze game pass in prijs verhogen omdat het nodig lijkt te zijn? Misschien de volgende generatie met een dollar in Netflix style. Ik vind het huidige Ultimate 20 euro waard. Meer zou ik er niet aan uitgeven. 

Een Sony GP Ultimate zou ik me sneller op abonneren dan op het PS plus of Now van nu. Zeker de eerste maanden wanneer er een PS5 staat. Al geld voor mij ook hetgeen wat Jalf aankaart. Zo'n Last of Us wil je gewoon in je kast hebben staan. Net als Halo Infinite (die hoogstwaarschijnlijk ook weer zijn legendary edition krijgt die ik moet hebben). 
Het PS Now aanbod is ziek groot, maar lijkt niet echt in beweging. Daar kan Sony gewoon veel meer mee doen. De exotische architecturen zullen wel de rede zijn waarom sommige games niet gedownload kunnen worden denk ik, maar zou toch met een emulator opgelost kunnen worden? Ze draaien ook op de Series S...

Laten we hopen dat Sony met een GP-U tegenhanger komt. Het is voor ons alleen maar lucratiever als 2 bedrijven meer moeite voor je doen en elkaar wakker houden. Het is alleen niet te hopen dat Sony straks genoodzaakt is om budgets te krimpen om het in stand te houden en mee te kunnen doen met een soortgelijke service.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 apr 2021, 09:57

Plus is natuurlijk verplicht als je online wilt spelen. Wat belachelijk is, maar goed, het is zo. Die kost je 3 euro per maand als je een beetje slim doet. Daarvoor krijg je dus wel maandelijks games en die Plus collectie momenteel.

Het is Now dat scheef staat. Now krijgt eigenlijk leftovers van Plus maar is wel gewoon duurdere service. En je krijgt er online play bij alleen voor titels die je via Now speelt (als je geen Plus hebt). Now had natuurlijk die games als Control UE, Oddworld, FFVII, Destruction etc moeten krijgen. Dan is de service al iets aantrekkelijker. Of gooi er een megaton op, bijv. Rift Apart. Dan sub ik wel. Speel die game 1x uit.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

22 apr 2021, 09:48

https://www.ign.com/articles/sony-accid ... video-pass

lol nog een film streaming dienst. Nja in ieder geval 1 jaar gratis voor Plus leden

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 apr 2021, 12:42



Ziet er best tof uit, beetje arcade feels. Maar meer 50% discount tof. Komt uit tussen NieR en RE ook. Ze hebben main character zo genderneutraal mogelijk gemaakt, daar ben ik gerustgesteld om.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

22 apr 2021, 18:28

Grafisch echt wel stuk mooier dan ik verwachtte. Ziet er best next gen uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 apr 2021, 17:23



zou op zich wel in lijn der verwachting zijn, Resogun, Dead Nation etc zijn ook erg moeilijke games.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 apr 2021, 00:35

Ik vind het een zaadserie, maar het ziet er wel sick uit zeg!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 apr 2021, 09:23

Ziet er geweldig uit natuurlijk maar is gewoon cookie cutter trash. Heb zo'n beetje alle delen wel gespeeld, het is prima vermaak maar kan mij er nauwelijks wat van herinneren itt een Mario bv.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

27 apr 2021, 17:31

Ik heb een vreemd probleem met mijn ps5. Dus, mijn controller werk gewoon in het menu, maar zodra ik een game of app( netflix bv) opzet.. doen de knoppen van mijn controller niets?
Raar toch. Ik kan wel gewoon terug naar het menu gaan met de home knop. Kent iemand dit probleem?

Edit, gevonden op een forum. Blijkt een hardwarematig probleem waar 1 van de schouderknoppen contact blijft maken (ook al is die niet ingedrukt). Anyway, door een paar keer op de shoulderbuttons te drukken, was het probleem verholpen (voor nu)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 apr 2021, 10:47



Wreckfest next-gen editie Plus freebie.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

29 apr 2021, 14:56

R-Type schreef:
22 apr 2021, 12:42


Ziet er best tof uit, beetje arcade feels. Maar meer 50% discount tof. Komt uit tussen NieR en RE ook. Ze hebben main character zo genderneutraal mogelijk gemaakt, daar ben ik gerustgesteld om.
De reviews zijn ook heel goed;


Btw. ik had net een beschadigde PS5 disc ed. kunnen bemachtigen dankzij de 'hondkont' melder op gamer.nl voor 349,- euro via Amazon.de, maar heb het toch laten schieten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 apr 2021, 15:04

kapotte shit niet nemen. Misschien is er wel meer mee aan de hand.

Easy Allies hangt een 8.5 aan Returnal. Met hun zit ik vaak op 1 lijn (Replicant gaven ze net nog een 9).



Het zal een gerust een game zijn die me ligt, hoewel ik rogue lite dingen niet echt tof vind. Maar zo tussen NieR en RE8 beetje beroerde timing. Dan wil ik ook nog R-Type Final 2 kopen eigenlijk. En Terminator Resistance trekt me wel aan. Returnal lijkt me een goede titel om uit een sale te plukken.



Deze voormalig vaporware titel komt toch uit, PS4 en nu ook PS5.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 apr 2021, 16:03

All hail Jim Ryan

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

30 apr 2021, 10:32

R-Type schreef:
29 apr 2021, 15:04




Deze voormalig vaporware titel komt toch uit, PS4 en nu ook PS5.

Lost Souls Aside ben ik nog steeds wel erg geïnteresseerd in. Was heel indrukwekkend wat destijds door maar 'één dude gemaakt was. Zal nog wel even duren voor het uitkomt, maar ga het zeker in de gaten blijven houden en deze trailer is iig goed nieuws dat er druk aan gewerkt wordt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten