PlayStation 5

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

10 feb 2021, 13:48

Nedgame, maar te vroeg gejuicht. Wordt pas morgenavond bezorgd. Kutsneeuw.

Maat van me heeft er vrijdag gewoon eentje zonder pre-order gescoord bij Amazon.de en had hem gister binnen. Gewoon twee dagen eerder dan ik en ik heb er dik 3 maanden op gewacht :D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 feb 2021, 13:56

Gewoon Amazon dus in de gaten houden...
Ik heb nog steeds geen enkele live gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 feb 2021, 14:30

Ik wacht wel tot ergens van het einde van het jaar, zal tegen die tijd wel fatsoenlijk beschikbaar moeten zijn met leuke gamedeal. Moet alleen nog Gravity Rush 2 tegen die tijd zien te regelen...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 feb 2021, 08:08

Op Tweakers heeft iemand een paar goedkope Aliexpress kappen erop gezet. Dat maakt de console al veel mooier.

Afbeelding

Zijn bevindingen
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 6#65970536
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 feb 2021, 11:12

Jup, zelfs dat carbon lijkt niet verkeerd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 feb 2021, 20:50

Mwah, geef mij maar origineel dan. De controller, headset en VR zijn zelfde palette ook.

Probleem is meer de vorm, vooral als ie horizontaal ligt.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

13 feb 2021, 23:05

Conscius schreef:
20 jan 2021, 09:54
Ik vraag me af wanneer ps5 eens effectief beschikbaar is in de winkel zonder hem maanden op voorhand te bestellen. Gaat de productie nog steeds zo traag dan? Mijn broer heeft eentje in november besteld en heeft deze nog niet. (Zal wel Voor februari of maart zijn...)
Ik wilde even laten weten. Mijn broer zijn ps5 is er. 3 maanden na de reservering dus.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

14 feb 2021, 17:02

R-Type schreef:
13 feb 2021, 20:50
Mwah, geef mij maar origineel dan. De controller, headset en VR zijn zelfde palette ook.
Ja net zo'n lelijk kleurenpalet, maar die zet je uit het zicht wanneer je niet speelt. Dat is voor vele met de PS5 geen optie.

Waar blijven ze zelf met kappen? Gemiste kans. Met de PS2 kon je wel meteen een officiële stand kopen bijvoorbeeld en dat overpriced stukje plastic kocht ook iedereen die verticaal wilde. Het is ook niet heel interessant om straks met kleureneditie consoles te komen als alles inmiddels al goedkoop te krijgen is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 feb 2021, 17:42

die stand zit bij de PS5 inbegrepen. Is ook verplicht om te gebruiken, ook liggend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 feb 2021, 17:43

Ik heb het over die kappen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 feb 2021, 17:43

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 feb 2021, 18:42

Godsamme die console was al lelijk. Die Breezer generatie faceplates maakten het er niet beter op :lol:

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

15 feb 2021, 09:12

Ik heb de mijne ook sinds vrijdag binnen, maar godallejezus wat is het een gedrocht in de woonkamer. Ik heb hem nu achter de TV gezet. Liggend in het meubel is het nog het meest lelijk. Als je er een usb kabel in duwt, glijd hij gewoon weg. Daarna had ik hem rechtop naast het meubel neergezet, maar dan zit ie in no-time vol met hondenhaar. Nu dus maar achter de TV. Als je een disc opstart maakt de mijne trouwens behoorlijk wat lawaai. Later toen ik een download speelde was ie fluisterstil.

Ik moest wel even rommelen met de HDR instellingen voor ik het goed had. Met de standaard instellingen zagen vooral stilstaande zwart/wit pictogrammen er echt niet uit. Bijna onleesbaar. Eerst wat pre-sets van de TV uitgeprobeerd en dan was rood weer bijna bruin, dan lag er een dikke waas over het het beeld, dan was alles weer enorm saturated Uiteindelijk ben ik maar handmatig gaan rommelen met scherpte, contrast, motionflow en nu ben ik redelijk tevreden (HDR10)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2021, 10:45

Vind hem wel stabiel op de stand hoor. Schuift niet als ik er een USB in prop, in tegenstelling tot de PS4 (en bij die console liet de power cable vrijwel direct los).

Ik denk dat hij lawaai maakt als hij discs installeert. En het grappige is, dat is trager dan downloaden tegenwoordig. Had Dirt 5 binnen een kwartier volledig binnen. Als hij lawaai blijft maken via disc ben ik des te blijer dat ik ze niet meer gebruik.

Protip, koop een T7 external SSD en flikker daar al je PS4 meuk op. Doet de PS5 vanuit het OS vanzelf tenzij je het uit zet. Zelfde performance als intern. Mijn interne schijf is nog lang niet vol, er komen alleen PS5 games op. En er komen al wat goed gecomprimeerde games zoals Control UE (25gb maar).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 feb 2021, 08:29



PS4, Switch, PC.

Heel blij mee. Zo'n leuke game en een fantastische OST van Shimomura (haar beste werk, en volgens mij heeft ze dat zelf ook gezegd). In het begin was ik er nooit zo zeker op, maar ik denk wel dat dit mijn favoriete Mana is. Zeker mijn meest gespeelde.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 feb 2021, 09:17

Reviews waren destijds niet zo positief, dus had het toen laten schieten. Misschien een kans geven. Al moet ik nog steeds beginnen aan Secret of Mana 2 / Seiken Densetsu 3 die ik wel heb liggen op de Switch in de Mana collectie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 feb 2021, 10:36

Die is ook leuk, alhoewel beetje frustrerende gameplay op SNES althans. Prefereer dat sprite work wel boven de remake.

Legend is heel apart, je bouwt je eigen wereld en waar je villages en dungeons plaatst heeft gevolgen voor loot, elementen etc. Maar hij is super leuk, begreep alleen nooit een reet van het crafting systeem. Is ook niet nodig, de game is totaal niet uitdagend maar daardoor ook totaal niet frustrerend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 feb 2021, 17:42

https://nl.ign.com/playstation-5-playst ... controller

Nou Ties, hij komt. Met een nieuwe controller zelfs (fuck Move).

Single cord setup. Dus de oude kan bij het vuil. Toch had ik liever wireless? Wie weet wat er mogelijk gaat zijn, maar in ieder geval krijgt PS5 een VR bril.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 feb 2021, 23:41

Ja ik las het. Ben zeer benieuwd.
Cordless had ik sowieso niet verwacht. Dat levert alleen maar latency op als het moet streamen van de PS5 en dat wil je minimaal houden met VR ivm motion sickness.
Laatst gewijzigd door SmartTies op 24 feb 2021, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 feb 2021, 11:27

Goede vriend zei ik het ook al tegen, en zijn eerste vraag was: "Draadloos zoals in de concept video van vorig jaar?"
Denk je werkelijk dat zo'n ding nu al draadloos zal werken?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 feb 2021, 12:54

Dan hadden ze ook een soort oculus quest kunnen uitbrengen die met je PSN id werkt ipv Facebook. Want op zich lijkt een Quest me wel leuk, maar niet dat alles gebonden is aan een FB account die ze ook random suspenden en ik om te beginnen al niet eens heb. Eentje die je voor PS5 games moet hooken maar voor de rest niet.

Ben benieuwd naar de prijs, die dingen hoeven geen 500 meer te kosten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 feb 2021, 13:43

Voor PS4-like games zal je toch een PS4 motor in de headset moeten plaatsen, wat het kostenplaatje behoorlijk omhoog gooit en het dragen belastender. Een enkele dunne kabel eraan zou ik geen probleem vinden, want tot nu toe heb ik ook alleen maar in een stoel gezeten terwijl ik VR speelde. Maar dan verwacht ik wel dat ze qua tech de draadloze VR-sets voorbijstreven. Zeker wanneer de kosten ongeveer de Quest 2 aan gaan tikken die ik inmiddels uitvoerig heb getest.
Ik hoop dat ze all out gaan en wel een prijzige VR set afleveren met ~5 jaar proof tech erin. Een apparaat dat minimaal vloeiend een Half-Life Alyx kan draaien. Playstation heeft de grootste VR user base met 5 miljoen verkochte units. Missie dus geslaagd. Dit was pas de eerste gooi, dus ik verwacht nu dat ze het nog serieuzer gaan aanpakken.

Zo'n FB account kan je aanmaken en anoniem gebruiken. Ik snap nooit zo waarom iedereen daar zo ellendig over doet. het hoeft niet heel anders te zijn dan een PSN en een Xbox Live account qua privacy. Het is maar net wat je ermee doet. Je hele hebben en houwen posten om een game te kunnen spelen is het ook niet. Volgens mij kan je het zelfs aanmaken en dan je profielpagina weglaten.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 feb 2021, 14:15


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 feb 2021, 18:48

Is niet alleen de Dualsense, maar ook PS4/Xbox One/Elite/Series en Switch Pro, ze gebruiken allemaal identieke sticks. De joy-con zijn misschien enorm bekend geworden, maar lijkt erop dat de ontwikkelaars schuldig zijn aan crap leveren voor alle drie de bedrijven.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

25 feb 2021, 14:16

SmartTies schreef:
24 feb 2021, 13:43
Voor PS4-like games zal je toch een PS4 motor in de headset moeten plaatsen, wat het kostenplaatje behoorlijk omhoog gooit en het dragen belastender. Een enkele dunne kabel eraan zou ik geen probleem vinden, want tot nu toe heb ik ook alleen maar in een stoel gezeten terwijl ik VR speelde. Maar dan verwacht ik wel dat ze qua tech de draadloze VR-sets voorbijstreven. Zeker wanneer de kosten ongeveer de Quest 2 aan gaan tikken die ik inmiddels uitvoerig heb getest.
Ik hoop dat ze all out gaan en wel een prijzige VR set afleveren met ~5 jaar proof tech erin. Een apparaat dat minimaal vloeiend een Half-Life Alyx kan draaien. Playstation heeft de grootste VR user base met 5 miljoen verkochte units. Missie dus geslaagd. Dit was pas de eerste gooi, dus ik verwacht nu dat ze het nog serieuzer gaan aanpakken.

Zo'n FB account kan je aanmaken en anoniem gebruiken. Ik snap nooit zo waarom iedereen daar zo ellendig over doet. het hoeft niet heel anders te zijn dan een PSN en een Xbox Live account qua privacy. Het is maar net wat je ermee doet. Je hele hebben en houwen posten om een game te kunnen spelen is het ook niet. Volgens mij kan je het zelfs aanmaken en dan je profielpagina weglaten.
Ik begin wel een beetje hyped te raken weer. De PSVR heeft uiteindelijk wel aan mijn verwachtingen voldaan. Een jaar na release voor 150 euro opgehaald. En gezien Sony's track record met Move enzo dacht ik niet dat het zo immersive zou zijn. Het was echt een indrukwekkende set, resolutie daargelaten had het geen screen door effect en was de gameplay goed. En natuurlijk had het nog beter gekund, de reden dat ik geen speciale controller was omdat ik geen moves meer wilde hebben. Nu komt er wel een dedicated VR controller, en is er geen breakout box meer. Het is wel exact wat ik wilde,

En op zich heb je een punt met de pricing. Maar de Quest kost 449, de versie met 256gb intern geheugen. Een PSVR die gebruik moet maken van een console en geen ingebouwd geheugen heeft moet over pakweg 2 jaar toch minstens dezelfde perf. kunnen leveren tegen die prijs. Eigenlijk beter, de PS5 drijft hem aan. Niveau Alyx moet gewoon kunnen, die kun je Ultra laten draaien op PS5 achtige specs. Maar de vraag is of dergelijke projecten komen. Uiteindelijk heeft een Naughty Dog en Guerrilla (de hoofdstudio) er nooit iets mee gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten