PlayStation 5

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 dec 2020, 20:59

Shenmue is wel vaker in de sale geweest.

https://psndeals.com/ps4-store-us/shenm ... ame-30961/

Fighting is vreselijk. 2e helft van de game ook. Storywise voegt het niks toe. Vond het begin heel tof, totdat ik er achter kwam dat het ook alles was. Houd het bij 1 en 2 en vergeet deze. En het klopt ook niet als mensen zeggen zie je wel, altijd al kut.

Shenmue 1 en 2 HD waren fenomenaal. En dat is niet heel lang geleden. Op alle fronten beter dan 3. Eerst is er euforie van de sequel, dan de realiteit dat het een kutspel is. Weggegooid tientje.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1975
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 dec 2020, 18:24

Met die gedachte blijft het hoogstwaarschijnlijk in de verpakking. Dan kan ik er over 60 jaar het dubbele vragen...
Gewoon Arno schreef:
26 dec 2020, 12:47
Damn, je hebt shenmue3 nu pas gekocht?
Ben blij dat het niet day one is geweest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 dec 2020, 22:45

Hier komt ie:

Wees inderdaad blij. En als je een fan bent, speel hem niet eens of zie het als een parodie. Ik wou achteraf dat ik hem niet gespeeld had. Hij doet echt afbreuk aan de saga, de mysterieuze story wordt eigenlijk geretconned en dumbed down. Er gebeurt niet verder, zonder te spoilen is dit Shenmue 3: Ryo komt erachter dat zijn vader iemand heeft gedood en dat Lan Di wraak wil. Het herhaalt gewoon het einde van 2. Je leert helemaal niets nieuws.

Het is zelfs heel slecht, want hij komt bijv. Chai tegen en dan vraagt ie of hij van de Chi You Men is. Dit vroeg hij in 1 ook al, en qua timeline is 1 een maandje eerder? Waar slaat dat op? Net als dat hij verbaast is tijdens de reveals in 3 (dezelfde stuff die hij in 2 voorgelegd krijgt over zijn vader, de mirrors en lan di's vader). Why, je hebt het een week eerder nog in HK gehoord.

Het spel verloop is dit; je wordt 2x in elkaar geslagen door 1 of andere faceless roid. Je grind giga veel geld voor een special move (die je alleen in QTE gaat doen), dan win je. Je gaat naar stad, je wordt weer 2x in elkaar geslagen door faceless roid palette swap. Je grind geld voor special move. Die ga je alleen in QTE doen en die win je. De grap, die 2e move is dus de eerste move in reverse. En waarom ben je zo zwak?? Je hebt die hoge gangster in HK verslagen, en een faceless roid trapt je 2x in elkaar?

Echt het is...

Heel jammer wat de eerste uren was het mijn goty. Fantastische sfeer en de typische wooden VA uit 1 en 2, heerlijke (wel gewoon s1, 2 en online) muziek. Maar al snel ga je je irriteren aan de automatisch depletende health bar, wow. En je weet ook niet wanneer een fight komt, dus je gaat de eerste keren wrs met maar 3 dots een fight in... good luck. En die combat, ja, ik vind het de slechtste combat ooit. Je tikt telefoonnummers in en de move verschijnt een half uur later. Dat niet alleen, het voelt ook niet juist, want waarom is een tornado kick iets als square, square, x? Zo'n foward double kick move is toch veel logischer als forward, forward+K? Er komt ook geen skill bij kijken, de enige manier om te winnen is trainen totdat je levels hoog zijn, anders wordt je ge one shot. Een tussenweg is er niet. Game heeft niets met skill te maken, helemaal niets.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1975
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 dec 2020, 11:35

Ik vond 2 al een pak minder, maar deze laat ik zeker in de seal. Thanks for the heads up
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 dec 2020, 22:22

Deze is wel tof:



Die QTE's, die faal ik dus ook keer op keer. Die timing is idioot :lol:

no avatar
Ridl3
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
06 jan 2021, 18:34

06 jan 2021, 18:43

Hoi, ik ben zelf een grote gamer en heb dan ook alle playstations in bezit (gehad) en heb ook een Switch.

Ik kon niet vinden of het mocht om te plaatsen, maar ik heb een site waar ik van verschillende sites nieuws en aanbiedingen verzamel. Verder is er op de site een voorraad checker voor de PS5 console en voor de PS5 accessoires: https://www.gamingforum.nl

Zelf zit ik nog achter de headset en de charging station aan.

Even een vraag of jullie het verder ook eens zijn met dat er bij release nou nog niet echt DENDERENDE games zijn uitgebracht voor de PS5? Wat adviseren jullie (of wat moet ik qua games in de gaten gaan houden), ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

06 jan 2021, 19:05

Ik ben ook een grote gamer; 1.92m

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 jan 2021, 19:50

Wet ass piemel

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1812
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

10 jan 2021, 19:06

Big Black Gamer hier

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 jan 2021, 19:56

https://tweakers.net/nieuws/176584/offi ... cties.html

rip killzone. Zal de gloriedagen van KZ2 nooit vergeten. Oprecht jammer dat er geen nieuw deel op de PS5 komt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 jan 2021, 20:05


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jan 2021, 22:50

Het zou wel een grafische benchmark kunnen zijn, een exclusieve FPS voor PS5 van Guerrilla.

Maar Killzone is gewoon nooit echt van de grond gekomen. De eerste was matig, de 2e was goed, de 3e ging net aan en Shadow Fall was slecht.

Horizon verkoopt ondertussen 20 miljoen exemplaren, dus ja, Guerrilla gaat daar mee verder. En het bedient de SJW crowd ook een beetje.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1812
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

10 jan 2021, 23:25

Begindagen Killzone 2 multiplayer was echt hemels, veel beter dan CoD wat mij betreft. Maar dit sluit een nieuwe Killzone nog steeds niet uit trouwens.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jan 2021, 23:31

Ja KZ2 was beter. Niet alle levels zaten even goed in elkaar op de max playercount, en de balans van classes was ook eh. Je had die assault class met noobtubes geloof ik.

Maar ik vond het enorm tof om te spelen en had alle ranks gemaxed. Mijn favoriet was eigenlijk de sniper, voelde sowieso heerlijk om daar kills mee te maken. En de Warzone mode, die om de paar minuten de objective verandert was gewoon tof. Van eventjes team deathmatch naar domination of VIP. Killzone 2 blijft voor mij ook de top qua feel, geluid, bullet impact en grenades cooken. En de chirp inderdaad, lol.

Een remaster zou de input lag hebben gefixt en 60fps hebben gehad. Ik denk dat het qua gunplay dan vergelijkbaar zou zijn geweest met MW 2019 later, er is een reden dat ik die CoD honderden uren gespeeld heb ondanks de klote time to kill en maps. MW 2019 heeft die zelfde zware feel en krachtige sound. Het is qua gunplay de beste CoD ever, het voelt als een Killzone 2 met helaas een veel minder leuke TTK en veel meer campers.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 jan 2021, 13:19

Wat is momenteel de verwachting voor een nieuwe levering consoles? Ik ga er van uit dat ik in 2021 een ps5 ga aanschaffen maar heb eigenlijk niet zo bijgehouden of dat wel realistisch is...

En wat is de eerste impressie van de eerste lading consoles wat betreft kinderziektes?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2021, 16:01

Coil whine is een issue. Al merk ik het helemaal niet meer. Hoor het hij sommige intensieve games, als ik in de late uurtjes speel en het geluid erg laag heb. Het is een framerate dingetje, demon's souls is wel stil in 30fps 4k mode.

Verder is de PS5 relatief muisstil. Maar het kan beter, zoals bij de Xbox. Die is echt helemaal silent.

PS5 is qua build quality en geluidslevels een enorme vooruitgang tov de PS4 en Pro.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 jan 2021, 16:09

Ik heb vgm echt 's wereld enige stille PS4 Pro in huis als ik de verhalen hier wel eens lees

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1975
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 jan 2021, 16:44

Ik heb er ook weinig last van, maar dat is omdat het 't tweede model betreft. Je hoort 'm wel in tegenstelling tot de Xbox One/Series S/X, maar het is geen Xbox 360 waarvan de buren er zelfs last van hadden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2021, 18:05

De eerste revisie is erger dan de 360, die ik ook niet binnen de perken vond maar de Pro is wel de meest luidruchtige console. Zeker als je 4K HDR gamed. Mijn Pro viel wel eens uit als ik te lang in de MW lobby bleef. Hij viel ook vaak uit als ik de eindbaas van Bloodstained afmaakte. Heb dat 3x overnieuw moeten doen. Zonder te overdrijven kwam het geluid in de buurt van mijn Dyson V8 in normale stand. De meest luidruchtige console full stop.

Het is in het begin nog niet zo, maar naarmate hij stof verzamelt wel. Heb hem nooit schoongemaakt. Had geen Torx T8 security. Tegenwoordig wel, heb hem gecleaned toen ik hem heb verkocht.

De Pro was verschrikkelijk. Ben blij dat ik er van af ben.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1975
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 jan 2021, 15:31

Ik denk dat je vergeten bent wat de eerste modellen 360's voor geluid maakte. Ik zette er laatst weer 1 aan voor de gein en kon niet geloven dat MS hiermee weg kwam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jan 2021, 17:42

Die console had officieel ook helemaal niet verkocht mogen worden. 70% failure rate. En eerst gewoon ontkennen he. Ik snap dat nooit, want het heeft ze veel vertrouwen gekost. Je kunt dat beter meteen oplossen. Die console beschadigde ook DVD's trouwens.

Ze erkenden dat uiteindelijk wel, maar eigenlijk veel te laat. Ballmer schreef die cheque uit van 1,5 miljard voor een garantie extensie en wereldwijd gratis reparatie, anders was het merk finished. De ontkenning van fanboys toen was cute, maar Peter Moore is er later dieper op ingegaan, hij is nog nooit zo bang geweest. Het is een zwarte bladzijde voor hem. Ballmer was wat dat betreft wel heel goed, het gaat niet om het probleem maar om de oplossing..

Maar ook bij hun reparatie plaats ik kanttekeningen. Ik kreeg gewoon de console van iemand anders terug. Ik weet niet in hoeverre dat legaal is.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

18 jan 2021, 11:55

Ik ben ook wel benieuwd wanneer de volgende lading PS5 komt. Ik wacht inmiddels sinds eind oktober en begin het wel een beetje beu te worden.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1812
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 jan 2021, 12:05

Waarom zijn de PS4's blijkbaar ook overal uitverkocht

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 jan 2021, 17:11

Bekende heeft een kapotte R2 trigger, dus heb zo mijn vermoeden dat Sony die Dualsense nog een interne redesign zal geven om die cheap triggers aan te passen. Want dat plastic houd het niet lang vol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1975
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

18 jan 2021, 21:32

Veel klachten over kapotte triggers op de controllers inderdaad. Zolang het binnen 2 jaar gebeurd, zit ik er niet mee.
Jalf schreef:
18 jan 2021, 11:55
Ik ben ook wel benieuwd wanneer de volgende lading PS5 komt. Ik wacht inmiddels sinds eind oktober en begin het wel een beetje beu te worden.
De hype is al een beetje weg bij mij inmiddels wat de PS5 betreft. Ik zie wel wanneer ze verschijnen of word gebeld. Dat rondje websites dagelijks in de hoop dat er 1 beschikbaar is, die tijd is voorbij. Ben ook zeer tevreden met de Series X en vraag me af of de PS5 geen stof gaat happen na Demon's Souls en die Astro game. Game pass is gewoon zo ideaal en met weinig interessants voor beide consoles voorlopig, kan ik net zo goed een half jaar wachten. Defecten komen pas aan het licht bij veel gebruik en dat zou nu niet het geval zijn. Afijn, als ik morgen gebeld word, dan staat tie gewoon naast de Series X :p
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten