PlayStation 5

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 dec 2020, 16:32



Terwijl die console toch niet bepaald voor het grijpen is.



Deze vind ik wel bizar. Ik koop al jaren geen 2e controller meer bij mijn console. Misschien ook omdat ie op PC werkt en gewoon fucking geweldig is?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: PlayStation 5

11 dec 2020, 23:05

Yellow schreef:
11 dec 2020, 12:14
Ik stem vaak links, maar wordt ook steeds rechter, want heb totale hekel aan identity politics en al die politiek correcte zooi. En continu dat linkse zoete gezever in de media. Of klimaatmaatregelen die alleen maar averechts werken (biomassa, windmolens in de zee), dat draait vaak meer om geld dan iets geven om de natuur.

Maar al die BLM shit wordt ook gewoon gestimuleerd door filantropen als Soros om 'extreem' rechts te stoppen, en nee dat is niet eens een conspiracy, dat staat gewoon op de NRC site.
Jalf schreef:
11 dec 2020, 10:43
Mensen moeten weer leren dat mensen met een andere kijk op zaken niet per definitie levensgevaarlijk zijn. Helaas wordt er tegenwoordig al op de basisschool ingestampt dat links lief is en rechts kut.
Dit idd.
Maar BLM is toch gewoon wel een serieus probleem? Misschien niet zo erg in Nederland, maar zeker in Amerika moet in ieder geval de politie daar als instituut wel echt veranderen. Kan me niet voorstellen dat dat alleen maar fabeltjes zijn van mensen zoals Soros.

Verder heb ik wel soms dat identity politics zover doorslaat dat ik denk van, ja maar hoezo hebben we het hierover terwijl we steeds meer daklozen hebben bijvoorbeeld of kinderen die leven onder armoedegrens. Ga daar maar wat aan doen.

Los daarvan mag Sinterklaas van mij wel echt veranderen, dat snap ik dan nog wel. Maar soms is de focus wel heel erg op zaken die in mijn ogen toch ver staan van de echte problemen in de wereld.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: PlayStation 5

11 dec 2020, 23:13

R-Type schreef:
11 dec 2020, 12:43
Jalf schreef:
11 dec 2020, 10:43
Beter kom ik daar maar gewoon niet. Of ik zou me er kapot ergeren omdat ik mijn mening niet geef, of ik zou een ban krijgen omdat ik hem wel geef. Mensen moeten weer leren dat mensen met een andere kijk op zaken niet per definitie levensgevaarlijk zijn. Helaas wordt er tegenwoordig al op de basisschool ingestampt dat links lief is en rechts kut.

Ik heb mezelf eigenlijk altijd als rechts van het midden beschouwd, maar ik merk dat ik door al dat politiek correcte linkse gelul en die #BLM onzin wel steeds verder opschuif naar rechts omdat dat zo vreselijk ver van me af staat. Ik ben bovendien 40+ en blank, dus sowieso een klootzak.
Ja dat wordt wel een probleem. Inderdaad is het zo dat ik wel opgroeide met het idee dat rechts per definitie bad news was (sowieso is het hier een GL en PVDA bolwerk). Later ontwikkel je je daar wel in en zie je dat er een middenweg is, en dat links ook veel gebreken heeft. Sure, geef links de macht maar. Eens kijken hoe goed dat gaat. Denk dat we nu met deze crisis failliet waren geweest. Het is op de publieke omroep ook altijd rechts wat in de zeik wordt genomen dus op je werk zeg je minder gauw dat je rechts stemt dan links.

Rest van je verhaal kan ik me nog wel in vinden, maar ik vind het altijd raar dat iedereen maar links zou moeten zijn en dat op school alle kinderen worden geïndoctrineerd. Als dat al zo was, dan is het wel behoorlijk ineffectief, want Nederland stemt al tientallen jaren meer rechts dan links. Dus ik vind dat gevoel van rechts als minderheid wel echt een raar fabeltje.

En ook dat cliché dat linkse mensen maar alleen maar geld uitgeven, consequences be damned. Er zijn er vast die zo zijn, maar ik geloof echt niet dat dit voor de meerderheid geldt. Ik persoonlijk ben vooral voor een eerlijkere verdeling en true wel een grote overheid, omdat ik geloof dat sommige dingen nou eenmaal efficiënter geregeld kunnen worden door de overheid. Daar kan je over discussiëren, maar dat is niet hetzelfde als maar overal geld tegenaan smijten.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

13 dec 2020, 13:22

R-Type schreef:
10 dec 2020, 17:13
Ten tijde van de tellingen gelezen, ik zag ook veel gasten die riepen dat de verkiezingen niet oneerlijker zijn verlopen dan normaal en dat Trump hun onzin voedt.
Dan moet het je ook wel zijn opgevallen dat dit soort members vervolgens worden bestookt met trollposts en andere bagger. Meningen moeten verkondigd kunnen worden maar ik hecht wel waarde aan enige moderatie op gebagger.
Daar zijn geen bans voor uitgedeeld. Als je op Ree zegt dat je had gehoopt dat Trump zou winnen had je 100% permaban. Er is hoe dan ook meer ruimte voor discussie.

Ze geven beide wel goed weer hoe verdeeld dat land is.
Kijk, die mening mag je hebben natuurlijk ;) Ik merk dat je veel waarde hecht aan discussievrijheid en dat is zeker wat waard. Persoonlijk vind ik, ik noem een voorbeeld, het openlijk bediscussiëren dat negers raciaal inferieur geboren zijn niet bepaald chill, schokkend, en ik zou GAF daarom ook zeker als (leunend aan) extreemrechts omschrijven.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

16 dec 2020, 16:43

PLAYSTATION 5 TOPIC.

Move die shit naar Discussie topic ofzo.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 dec 2020, 15:37



Ga hem wel kopen. Heb de game nooit uitgespeeld laat staan de DLC.

Moet wel double dippen, maar ach, had de game achteraf wel voor full whack willen kopen en mijn exemplaar kostte een tientje. Het is een supervette game, die tijdens set pieces gigantisch tanked op de Pro en 1X.

Ik denk wel dat ik Graphics mode ga doen, deze game is echt een RT killer app.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 dec 2020, 17:31

Game Pass, make it happen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 dec 2020, 18:42

Game staat op GP. Volgens mij kun je hem dan ook gewoon upgraden naar de UE. Fuck raytracing though.

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 dec 2020, 12:46

Holiday sale going on.

Dirt 5 en Valhalla voor sub 49 euro, Black Ops voor 55 oa. Voor die prijs zijn ze fysiek haast niet te vinden.

Dirt 5 gekocht, had er geen 70 voor over maar dit nog net wel.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

23 dec 2020, 15:08

Ik moet waarschijnlijk nog 2 maanden wachten op m'n PS5, maar heb vandaag Demon's Souls voor 39,99 gekocht bij Intertoys en eerder al Immortals fenix rising voor 34,99 |.|

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 dec 2020, 15:22

Kijk dat zijn prijzen. Vandaar dat ik ook niet all digital ga met store prijzen van +€70,-
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 dec 2020, 17:01

Ik zie DeS inderdaad voor 40 staan bij Intertoys wat een ziek goede deal is, maar de link werkt vervolgens niet (meer). Heb hem zelf digitaal, daar niet van. Valhalla is bij intertoys ook 44 zie ik, wat net iets minder is dan digitaal. Black Ops is wel veel duurder in de winkel.

All digital valt wel mee, maar ligt aan jezelf. Dirt 5 heb ik dus voor minder dan 50. DMC was 39, alleen Demon's heb ik volle mep voor betaald maar dat was launch weekend. Toen was ie in de winkels net zo duur. Die wilde ik sowieso meteen. Als je alles day one moet hebben, dan is digitaal duurder hoewel fysiek day one nu ook gewoon 70-80 euro is. Maar in beide gevallen kun je scherpe deals scoren met geduld.

Wat mij tegenstaat is simpelweg het moeten wisselen van een disc. De Xbox trekt op Quick Resume en de PS5 op Cards. Het nut vergaat een beetje als ik Demon's en DMC fysiek zou hebben, ik wisselde nogal tussen die games en dat gaat pijnloos zo. Verkopen is een voordeel... maar getuige mijn onlangs gedumpte PS4 catalog deed ik dat niet vaak. Leverde me nu wel wat op tho, maar wel een enorm verlies natuurlijk. En ik kan ze nooit meer spelen tenzij ik ze weer koop.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 dec 2020, 17:15

Een game als Demon's Souls of andere big ass adventure zal ik zolang het nog kan altijd fysiek aanschaffen. Die speel ik 9 van de 10 keer in 1 ruk door en wissel toch niet met andere grote disc-games voordat deze uitgespeeld zijn. Zo'n Resident Evil 3 ook; daar komt dan even een beat'em up tussendoor die op de console staat, maar ga niet opeens aan een Assassins Creed beginnen ofzo. Tevens, als je niet om verzamelen geeft kan je het spel ook nog doorverkopen wanneer je er klaar mee bent. Nu je klaar bent met Demon's Souls, hoeveel zou je nog gekregen hebben als je het op MP had gegooid? Dan had je wellicht voor minder dan 30 euro een game doorgespeeld. Zo moet je het ook bekijken.

Fysiek zou altijd duurder moeten zijn imo, maar dat is niet zo. Als fysiek 10 euro duurder zo zijn dan zou ik nog voor fysiek gaan (wel onder de 70 euro uiteraard mits het een collector's edition betreft). Het fijne is echter dat je keuze hebt om de goedkoopste weg te nemen met een disc console.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 dec 2020, 17:24

Zo'n Demon's Souls verkoop ik niet. Dat zijn van die games die ik altijd weer eens opstart voor een new game plus of multiplayer. Of na een jaar weer een run doe. Wie weet komt er nog DLC. Souls onderbreek ik wel, als het even niet lukt ofzo. Zo'n Creed speel ik niet maar zou ik niet in 1x kunnen spelen, te groot en te repetitief. Dirt, heerlijk om een paar laps te doen. Zo deed ik Driveclub en GTS ook.

Een FF kan nog fysiek, als die goed is speel ik die in een keer door. Maar dat is ook zo'n franchise die ik normaliter niet verkoop. RE3 vind ik juist een heerlijk tussendoortje, die speedrun je in anderhalf uur.

Tuurlijk is fysiek goedkoper als je games meteen verkoopt. Soms deed ik het ook. TLOU2 kocht ik van een collega voor 30, en verkocht ik op MP voor 40 haha. Maar die ben ik wel kwijt. Zou hem niet overnieuw spelen tho, hoewel, als er ooit die MP komt en heel goed blijkt te zijn wie weet. Maar voor MP potjes is digitaal juist wel weer lekker.

Het was destijds wel fijn toen ik weer een Vita in de firesale kocht, ik zoeken naar deals voor een paar games... zag ik ze ineens in de library staan. Had ze nog.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 dec 2020, 20:16

Het was een voorbeeld. Creed heb ik na het prachtige deel 2 alleen nog een uur van mijn tijd gegeven met Black Flag, maar kwam er niet in.

Het gaat erom dat een Demon's Souls niet echt een game is die je snel wisselt met een andere grote game. Een game in de sleuf en de rest digitaal is wel okayish imb. Dat merk ik ook op de Series X.
Keuze is gewoon erg belangrijk voor je portemonnee met al die deals die er continu zijn bij verschillende partijen. Als je een beetje Pepper bijhoudt of budgetgaming, dan kom je zoveel games tegen voor bijna diefstal prijzen, dan wil ik niet gestremd zijn tot de store.
Al heb je vaak via CDkeys goedkoop games uit alle console stores, het is toch maar weer een enkele mogelijkheid erbij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

24 dec 2020, 13:31

Op de Xbox zou ik denk ik prima digitaal only kunnen zijn dankzij Gamepass. Op de Xone heb ik ook nauwelijks fysieke games gekocht.

Bij PlayStation ligt dat toch wel anders. En deze Demon's Souls aanbieding zegt precies waarom. Iets meer dan een maand na de release van de console kan ik dit spel fysiek kopen voor de helft (40 euro!) dan dat die game in de PSStore kost. 40 euro! Dat is gewoon een gratis fysieke versie van Immortals Fenix Uprising bijvoorbeeld. Of The Last of Us II en Resident Evil 3 digitaal.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat wanneer ik die game over drie weken zat ben, ik er op Marktplaats waarschijnlijk 30 en bij Play it 25,- inruil voor krijg waar ik weer een andere used game voor kan kopen. Voor die €79,- euro die Demon's Souls in de PSStore kost, kan ik dus een fysieke Demon's Souls én 2 of 3 andere toffe games kopen. Bizar verschil natuurlijk.

Ik ga pas digitaal als games aanzienlijk (>€10) goedkoper zijn dan fysieke copy's. Dit is echter al de derde generatie op rij waarbij het juist omgekeerd is. Compleet geschift wanneer je bedenkt dat die fysieke versie geproduceerd moet worden, schijfje, doosje. En verscheept. En dat een groothandel er aan moet verdienen en de gameshop ook.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 dec 2020, 15:48

Klopt wel maar op 19 November had die game je hoe dan ook 79 gekost. Ligt eraan hoe graag je die game wilt spelen. Ik heb de PS5 sinds 20 November, had met de disc edition een maand kunnen wachten. Maar dan staat daar een PS5, zonder Demon's Souls die ik het liefst wilde spelen van alle launch software. Als jij een game day one wilt, ben je full whack kwijt. Dan kun je zeggen, ik wil niks day one, en dat is ook precies hoe ik er in sta. Maar er zijn altijd een paar uitzonderingen.

Dat digitaal goedkoper zou moeten zijn, ja, maar dan hebben ze denk ik een probleem met de retail business. Al gaat die business op termijn toch wel dood. Al kost digitaal wel server onderhoud en ruimte. Daarnaast cuts voor derde partijen en digitale uitgevers. Het probleem is dat een MS en Sony eigenlijk geen concurrerende digitale platformen hebben. Op PC is Steam niet de enige. Epic heeft soms hele agressieve deals of geeft nieuwe games gratis weg om Steam de loef af te steken.

De Xbox is absoluut de beste keuze om all digital mee te gaan. Ik heb hem voor GP gekocht. Dat vergaat tot nu toe goed, heb alleen nog Yakuza gekocht en genoeg van GP te spelen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 dec 2020, 16:35

Gaan ze dit apparaat ooit nog te koop zetten voor normale stervelingen?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 dec 2020, 16:37

Nu kun je mooi sparen!

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

24 dec 2020, 17:28

Gewoon Arno schreef:
24 dec 2020, 16:37
Nu kun je mooi sparen!
Ik spaar al 2-3 jaar iedere maand, maar bedankt schat.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 dec 2020, 19:47

Wordt er ook wel een beetje ziek van. Heb een paar vrienden die hem graag willen maar hun order nog steeds niet doorkomt. Heb niemand om mee te gamen. Nou heb ik ook (nog) geen CoD gekocht ofzo, maar toch.

Grappig genoeg op de Xbox wel. Een paar vrienden hadden al een One X, en eentje heeft onlangs GP op zijn PC genomen. Spelen oa. Sea of Thieves met 4 man. Het ligt eraan waarvoor je een PS5 wilt hebben. Technisch, qua moderne feel en controller vind ik het de beste keuze. Sony gaat ook gewoon (weer) de beste single player content leveren. Daar twijfel ik niet aan.

Maar is het je te doen om multiplatform games van oa EA, online play of multiplatform, haal gewoon een Xbox en sluit een GP abbo af. MS verdient het succes ook gewoon, ze hebben de beste service in entertainment period. En het kost belachelijk weinig, laatst nog een maat geholpen. 3 jaarkaarten a 45 euro, en een euro per maand GP voor 36 maanden. Dat is 5 euro per maand?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2020, 07:45

Dat moet ik ook nog doen. Betaal nu elke maand 13 euro voor ultimate.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 dec 2020, 10:18

Volgens mij kan het gewoon als ie verlopen is, en activeren wanneer je een nieuwe 1 euro offer krijgt. ik lees daar verschillende berichten over.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: PlayStation 5

26 dec 2020, 11:07

Jalf schreef:
24 dec 2020, 13:31
Op de Xbox zou ik denk ik prima digitaal only kunnen zijn dankzij Gamepass. Op de Xone heb ik ook nauwelijks fysieke games gekocht.

Bij PlayStation ligt dat toch wel anders. En deze Demon's Souls aanbieding zegt precies waarom. Iets meer dan een maand na de release van de console kan ik dit spel fysiek kopen voor de helft (40 euro!) dan dat die game in de PSStore kost. 40 euro! Dat is gewoon een gratis fysieke versie van Immortals Fenix Uprising bijvoorbeeld. Of The Last of Us II en Resident Evil 3 digitaal.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat wanneer ik die game over drie weken zat ben, ik er op Marktplaats waarschijnlijk 30 en bij Play it 25,- inruil voor krijg waar ik weer een andere used game voor kan kopen. Voor die €79,- euro die Demon's Souls in de PSStore kost, kan ik dus een fysieke Demon's Souls én 2 of 3 andere toffe games kopen. Bizar verschil natuurlijk.

Ik ga pas digitaal als games aanzienlijk (>€10) goedkoper zijn dan fysieke copy's. Dit is echter al de derde generatie op rij waarbij het juist omgekeerd is. Compleet geschift wanneer je bedenkt dat die fysieke versie geproduceerd moet worden, schijfje, doosje. En verscheept. En dat een groothandel er aan moet verdienen en de gameshop ook.
Precies goed verwoord.

Je geeft ze ook de kans om de prijzen hoog te houden wanneer iedereen over zou gaan op digital only. Met beide opties heb je meer bang for your buck.

Van de week ook 13 euro betaald voor Shenmue 3. Ik hoor van de meeste dat het een draak van een Belg uhhh game is ( ;) ), maar ja, je blijft nieuwsgierig na het uitmuntende eerste deel en okayish tweede. In de store gewoon nog €60,-. No way dat ik deze game waar hoogstwaarschijnlijk het einde niet van wordt gezien voor die prijs digitaal in huis haal.
Het is uiteindelijk maar 100 euro erbij voor een 4K blu-ray speler die ik toch in die 6 jaar er met gemak uithaal met alle prijs stunts tegenwoordig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 dec 2020, 12:47

Damn, je hebt shenmue3 nu pas gekocht?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 217 gasten