PlayStation 4 | Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2020, 20:21



Waarom geen weekend release, had nu toch niets te doen. Ziet er zo slick uit, kan niet wachten om ze weer te spelen. Vanquish met die framerate wordt een feestje, heb die laatste challenge room nooit gehaald... misschien nu wel. En wie weet ook mijn 2e platinum trophy voor Bayonetta.

Die PS360 generatie urine color filter hadden ze wel mogen vervangen maar goed, so be it.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 feb 2020, 12:38

Vanquish heb ik ook zin in. Jammer dat die niet apart te koop is, Bayonetta interesseert me niet. Devil May Cry is zoveel cooler.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 feb 2020, 14:12

DMCV is beter, maar Bayonetta vond ik wel veel beter dan DMC4, DmC, NG Sigma en veel van die slashers destijds.

De game heeft ook gewoon een heerlijke vibe, met leuke humor. En spot on controls. Alleen de art direction en visuele filters zijn altijd wat aan de lelijke kant geweest. De insta death QTE en vehicle sections zijn minder.

Ze worden apart uitgebracht in digitale store.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 feb 2020, 16:56

O dat wist ik niet van de digitale versies apart. Bayonetta heb ik inmiddels al 2 keer, dus hoef die ook niet per se.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 feb 2020, 21:10

Bayonetta is leuk, maar Vanquish in 4k is pas echt bad ass. De game ziet er geweldig uit, en de actie gaat maar door. Ga ook best wel vaak dood, door de hogere snelheid lijkt het moeilijker of ik heb Vanquish gewoon te lang niet meer gespeeld.

Wat een vette shooter. Zou ik ook een Binary Domain remaster willen? yeah.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 feb 2020, 11:00

Heb je een grote TV? Ik heb juist het idee dat alle shooter remasters naar 4K een stuk makkelijker zijn dan voorheen, maar dat kan ook zijn door het inmiddels hebben van een grotere TV.

Ik heb er echt veel zin in, maar m'n receiver is deze week naar de klote gegaan en Vanquish is echt een surround monster in de latere levels, dus wacht nog even tot ik audiotechnisch weer gerevalideerd ben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 feb 2020, 15:04

55 inch. Maar de 60 framerate maakt hem sneller. Wordt vrij snel gesniped en enemies zijn erg agressief met melee charges als je dichtbij komt. Wel lekker hoor, gave game. De details van dat pak en die explosies komen nu echt naar voren door die hoge resolutie. De cutscenes zien er zelfs wat minder goed uit dan ingame.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 feb 2020, 14:35

De resolutie bump is overigens wel een beetje teleurstellend voor een last gen port. Op de Pro en One X had ik toch wel full 4K verwacht. Ze zijn voor de stabiliteit gegaan zoals je kan zien op Eurogamer/Digital Foundry. Zeker op de X waar je ook met BC de 360 games enhanced kan spelen had ik wel wat meer moeite verwacht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 feb 2020, 15:42

Ja het is 2560x1440p. Maar heb Vanquish net uitgespeeld en er zijn geen framedrops. Het is wel een goede verbetering vergeleken met 1024x720p aan nauwelijks 30fps op de vorige consoles. Vooral Vanquish was een vrij zware game met veel post processing effecten, je had een flinke PC hiervoor nodig. In actie misstaat ie ook niet tussen native PS4 software, het ziet er echt heel goed uit.

Bayonetta daarentegen, die game is een stuk lelijker en liep op 360, Wii U en Switch al een stuk beter dan 30fps. Die game had native 4K wel moeten kunnen pushen eigenlijk. Laadtijden zijn weg, je krijgt in Bayonetta niet eens de kans om 1 attack in dat scherm te doen.

Voor deze games is framerate prioriteit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 feb 2020, 23:06

Nu in Chapter XV van Bayonetta. Nog steeds een classic, maar sommige dingen zijn nu wel vervelend. Die insta death QTE bijvoorbeeld, al zijn het er maar 2 of 3. Veel bosses vallen me nu ook wat tegen. Die grote statues zijn eigenlijk allemaal gimmick bosses, terwijl Jeanne GOAT tier is (vooral die laatste, holy shit dat is vandaag de dag nog steeds top tier). Balder is ook top tier, maar die komt nog.

De vehicle sections gaan wel erg lang door, al vind ik de Sega hommages en muziek super cool. De verses die je kunt missen waren 10 jaar geleden heel tof omdat ik in een 2e run battles deed die ik niet kende. Maar nu is het irritant want 1 verse missen maakt je ook meteen kansloos voor een goede rating en soms moet je onlogisch backtracken.

De gameplay is spot on, al kun je je afvragen waarom je iets anders zou gebruiken dan de Katana. Behalve voor style points. Misschien de Durga + bazooka legs voor de glitch, als dat nog werkt. De nunchucks waren wel heel tof, maar daar moest je 100 chapters voor grinden. Heb wel wat LP's gemist. Vroeger had ik die zweep en bazooka wel direct, nu ben ik ze vergeten maar de skates heb ik wel, lol.

Maar deze combo pack is muthafucking GOAT tier. Get it.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2020, 19:36

Balder ging neer met Platinum medal (gevecht was te kort eigenlijk), en Jubileus ook. Die waren een stuk simpeler dan ik dacht. Jeanne blijft GOAT battle.



<3

Overigens:

https://four.platinumgames.com/02-GG/

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

29 feb 2020, 17:52

R-Type schreef:
26 feb 2020, 19:36

Overigens:

https://four.platinumgames.com/02-GG/
Ze zijn er maar druk mee. Bayonetta 3, Babylon Fall, nu deze hero of steel en waren ze niet ook nog bezig met een wonderful 101 remaster?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 feb 2020, 18:58

W101 is al klaar en de kickstarter fungeerde volgens mij als publishing costs.

Maar de rate of output van P is altijd indrukwekkend geweest. Ik geloof dat ze een jaar bestonden en toen hadden ze Mad World, Bayonetta en Vanquish al uitgebracht.

Ben toch blij dat zij overeind zijn gebleven. Bayonetta en Vanquish maken mij erg tevreden, zij zijn er echt voor de gameplay en fun. Dit soort mid-tier moet blijven bestaan. Alleen jammer dat Mikami daar niet meer zit, vind Tango eigenlijk niet veel toevoegen. Misschien Ghostwire Tokyo.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

01 mar 2020, 22:04

Ghostwire Tokyo ziet er wel vet uit, maar zelf nooit echt heel geïntereseerd geweest in de evil within games. Alhoewel het zeker een hoop fans heeft.

Bayonetta 1 is nog steeds een van mijn favoriete games aller tijden. Was voor mij devil may cry, maar dan nog beter. Bij B2 had ik echter heel erg het been there done that gevoel, maar ligt meer aan mij dan aan de game volgens mij. Want ook DMC5 was ik na 1x spelen klaar mee (of nouja anderhalf en wel wat missies al redone voor trophies of bonus levels). Jammer want vroeger speelde ik dmc's en dus bayo 1 helemaal grijs.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mar 2020, 22:44

De gameplay klikt weer. De control van Bayonetta is bijna eindeloos en het is zo responsive.

Bayonetta 2 is qua gameplay niet zo goed als 1, al zijn de insta death QTE enzo wel weg. De gameplay is toegankelijker, eigenlijk wat meer mainstream gericht.

Het is gewoon heerlijk wat je in B1 kunt mixen, en ook wicked weaves kunt delayen.



DMCV vind ik wel beter omdat die game er belachelijk goed uitziet en tevens heerlijk speelt. Vereist iets meer skill en je kunt daar nog ziekere dingen doen eigenlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 mei 2020, 11:15



Dit ziet er echt heerlijk uit. Eindelijk een serieuze Samurai game. Er zit ook een black and white filter in voor de Kurosawa fans.

TLoU2 en dan komt Ghost kort daarna (met Iron Man VR er tussendoor). Sony lijkt gewoon weer hetzelfde te doen als ze met PS3 deden op het einde, PS4 krijgt topgames tot de laatste snik.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: PlayStation 4 | Algemeen

15 mei 2020, 11:45

Meh, ik ga hem wel spelen maar het doet me niet zoveel. Wel leuk hoe ze de wereld meer immersive proberen te maken ipv overal icoontjes en shit te plaatsen. Alleen blijf ik elke hier maar aan denken.


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 okt 2020, 11:26

https://www.techradar.com/uk/news/games ... did-for-3d

Astrobot is Techradar's platformer of the generation.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 okt 2020, 13:31

Al vind ik, als het puur om platform gaming zou gaan, dat Astro Bot geen partij voor Mario Odyssey is, ben ik het er wel mee eens dat het de Super Mario 64 van deze generatie is qua revolutionair zijn. Maar dat geldt over alle genres en niet alleen platform. Niets kwam voor mij in de buurt als mind blowing als deze VR game. Is het daardoor de beste game die ik gespeeld heb deze gen? Dat zeker niet, maar wel het meest verfrissend. Met eigenlijk hele oude mechanics die opeens zoveel meer zijn wanneer in VR. Vooral het zelf aanwezig zijn in de omgeving waarin je met het personage klauterde en daar zo nu en dan ook daadwerkelijk in deelnam was zeer geslaagd en revolutionair binnen het genre. Het net even om het hoekje kijken om je karakter achter een muur te volgen of de zeewier die aan je zicht bleef hangen zodra je weer boven water kwam na een zwemlevel, dompelde je in de game als geen andere game dat voor mij deed. Echt kwaliteit die je alleen van een Shigery Miyamoto in zijn hoogtijdagen zou verwachten.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 okt 2020, 10:13

Ik heb kleine 5 uur opzitten met Persona 5 Royal bijna. En wat vind ik het gruwelijk vet, tof en goed. Beste vriend probeerde me heellang om te praten terug te sturen, no way. Ik speel op normal waardoor combat soms wat makkelijk is maar wat gaaf spel. Vind erg tof hoe cut scenes net anime film/serie is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 okt 2020, 10:27

Is een geweldige game, een enorme verbetering tov het origineel. En die was al goed. de trophies zijn ook perfect, Helemaal in een enkele run te halen. Heb veel plezier mee gehad en platinum.

Je kunt wel heel makkelijk te sterk worden door de toevoegingen, maar Merciless is wat dat betreft wel leuk, dubbele critical damage. Geldt ook voor jou dus je moet zorgen dat je niet met zwakheden aan komt.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 okt 2020, 10:48

R-Type schreef:
14 okt 2020, 10:27
Is een geweldige game, een enorme verbetering tov het origineel. En die was al goed. de trophies zijn ook perfect, Helemaal in een enkele run te halen. Heb veel plezier mee gehad en platinum.

Je kunt wel heel makkelijk te sterk worden door de toevoegingen, maar Merciless is wat dat betreft wel leuk, dubbele critical damage. Geldt ook voor jou dus je moet zorgen dat je niet met zwakheden aan komt.
Thnx! Ja normale Persona 5 kreeg ook al 8,7 uit duizenden user ratings op metacritic en deze 8,3 maar vind tot nu toe geweldig. Ik zou Merciless in gaten houden, thnx. Ik speel het nu op normaal maar als k het ooit 2e keer ga spelen nadat ik eerste keer uit heb, ga ik zeker hard overwegen.
Even in spoiler qua verhaal;
Spoiler:
Ik vind wel super kut Shinoi zelfmoord probeerde te plegen en naar beneden sprong en nu in Coma zit. Zij is zo lief en schattig en vind ik de perfecte girlfriend voor mijn personage Joker. Ik hoop echt dat ze hersteld. Lady Ann is ook knap maar totaal geen relatie materiaal voor Joker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 okt 2020, 22:51

Dat is een hele saaie romance ook. Je moet gewoon gaan voor die gothic dokter, of de housekeeping lady.

Kamoshida is mijn mattie :cool:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten