PlayStation 4 | Algemeen

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

26 sep 2019, 06:31

Gewoon Arno schreef:
23 sep 2019, 15:39
Eindelijk weer reden om die straaljager op te starten.
Komt die game ook naar de Xbox 360 dan?
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

26 sep 2019, 07:30

AgentCooper schreef:
25 sep 2019, 16:27
Zijn de nieuwe PS4 Pro's stiller of valt dat tegen?
Ik zit te denken om de Death Stranding versie aan te schaffen.
Die van mij is wel flink stiller met Gamepass.

Maar zonder gekheid; vergeleken met mijn Destiny bundel standaard PS4, kan ik gewoon weer met mensen praten tijdens het gamen. Ik heb de laatste PS4 Pro versie.

Als je die oude 360 nu aanzet is dat echt niet meer te geloven wat daar uitkomt voor geluid.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Re:

26 sep 2019, 08:25

Oversoul schreef:
26 sep 2019, 06:31
Gewoon Arno schreef:
23 sep 2019, 15:39
Eindelijk weer reden om die straaljager op te starten.
Komt die game ook naar de Xbox 360 dan?
Man man ga eens met de tijd mee ouwe Ninty sloeber.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 sep 2019, 16:50

De Pro sucks. Die van mij maakt een tyfus herrie in 4k/HDR. Die nieuwere zijn wel beter maar gaan ook stof opvangen en lawaai maken op termijn.

Heb geen zin om hem open te halen en schoon te maken. Ik hoop dat de PS5 wat beter wordt, de X1X heeft geloof ik wel een goede standaard gezet.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

26 sep 2019, 17:10

Dat is wel een geinige special edition PS4 van Death Stranding, één van de betere die ik al gezien heb. Als je echter een pro wil vervangen in de hoop een stillere te krijgen blijft het gokken. Ik heb er geen last meer van, een lange hdmi kabel door de muur en een DS4 charging station. Ik ben full digital gegaan deze gen en het bereik van de DS4 is fantastisch. :D

Een beetje gaming journalist zou toch de vraag moeten stellen of er bij de PS5 rekening zal gehouden worden met betere koeling en fans die niet staan te loeien maar dat is uiteraard teveel gevraagd voor zo'n PR poppetjes.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 sep 2019, 18:29

Maar een gebedje doen naar de enige profeet Mark Cerny

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

26 sep 2019, 21:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

27 sep 2019, 09:44

R-Type schreef:
26 sep 2019, 16:50
De Pro sucks. Die van mij maakt een tyfus herrie in 4k/HDR. Die nieuwere zijn wel beter maar gaan ook stof opvangen en lawaai maken op termijn.

Heb geen zin om hem open te halen en schoon te maken. Ik hoop dat de PS5 wat beter wordt, de X1X heeft geloof ik wel een goede standaard gezet.
Even langs de Action gaan en een bus persluchtreiniger halen en je elektronica gaat ook nog eens jaren langer mee. Receivers en oude beeldbuis televisies gaan/gingen er ook door dood.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 okt 2019, 18:53

Een 8,6 uit user reviews op metacritic en een 1,3 uit user reviews. Eén is Fifa 20 en ander E Football PES 2020. Jullie mogen raden welke 1,3 heeft 8)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 okt 2019, 20:01

FIFA sucks.

Overigens is PS Now nu 60 euro per jaar (tientje per maand) en staan er downloadbare titels als God of War, Uncharted 4 en GTAV etc op. Ik denk dat ik ga subben. Vond de trial best tof maar toen nog gewoon te duur.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

01 okt 2019, 20:45

Dat is echt een sleeping giant die langzaam wordt gewekt vanaf nu tot aan de PS5 launch.
Ik kom er nog wel eens op terug als ik wat meer tijd heb. :P

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 okt 2019, 05:26

Alleen is GamePass al een colossus.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 okt 2019, 12:19

Ik heb geen idee of PS Now op hetzelfde neerkomt als GamePass ( -page not found- wanneer je op "hoe het werkt" klikt), maar if so, dan is dat voor mij een beter abonnement dan PSplus. Zeker als je nooit onlinegames speelt. Het aanbod is ook goed.
Maar voorlopig nog genoeg aan GamePass en alle Snes games op de Switch.

-edit-
Lees net dat het streamen is en geen download... Dat gaat waarschijnlijk hand in hand met een dynamische resolutie. Als dat zo is dan voorlopig een no-go. Iedere ingame hickup, wel of niet door de connectie, krijgt dan meteen een inferieur met download gevoel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 okt 2019, 15:18

Er zijn wel downloads. Alle PS4 games die er op staan zijn downloads bijvoorbeeld.

Streamen is best okay. Ik heb MGS4 op PS Now gespeeld en ook MK9 en dat ging goed. Was ook tof om Motorstorm Apocalypse weer eens te spelen.

Gamepass is eigenlijk een service die MS doet laten bloeden. Ze zetten er ook nieuwe games op die ze in potentie ook los aan een x aantal consumenten hadden kunnen verkopen. Het is op zich een goede strategie gezien de positie waar MS in zit maar Sony hoeft dit momenteel niet per se te doen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 okt 2019, 16:10

Toch wel downloads. Betert!

Merk je aan de PS3 streams geen rare fratsen tijdens het spelen? Is het een buffer waar een deel in wordt opgeslagen tijdens het spelen (langere laadtijden bv) of een resolutie die niet constant is?

Wat GamePass betreft; het levert ze voorlopig nog geen zichtbare sales peaks op, maar het is een good will/vibe creëren naar de huidige userbase voor de volgende generatie na de eerste jaren One gelazer. Word of mouth doet een hoop. En dat lukt ze aardig als je het zo overal leest. Met de One X is het helemaal feest met die enhanced One en 360 klassiekers erbij.

Op dit moment voelt het onwerkelijk als je direct met launch een Forza of een Gears binnensleept. Je neigt om naar dat addertje onder het gras te gaan zoeken, maar die is er niet. Echter denk ik niet dat ze het zo doorzetten wanneer er een grotere userbase is en de volgende Xbox wel weer een serieuze concurrent zal zijn. Tot die tijd is het dikke pret.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 okt 2019, 16:35

Zolang er geen nieuwe games op Now verschijnen kan de service mij gestolen worden. Bovendien ga ik niet voor nog een service betalen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 okt 2019, 17:09

Ik denk dat ik Spotify opzeg. Dan neem ik Now. 60 per jaar is like, 5 euro per maand.

Concurrentie is goed. Daarom zakt Now ook fors in prijs. Ik hoop op zo'n verschuiving bij Netflix, wat ik al een tijdje weer heb geannuleerd. 15 euro voor 4K netflix yeah no. Disney kost straks de helft. Het biedt ook de helft maar ze hebben in potentie wel veel te bieden. Gaat wel goedkomen met die Marvel series enzo.

En met de PS5 gaan we natuurlijk BC krijgen, omdat de PS4 gangbare architectuur heeft. Dus dan wordt Now echt wel een top service. In potentie kunnen ze het ook volknallen met PS1 en PS2 classics. En het is al best okay, er staan leuke titels op, ook wel wat obscuur. Maar ze droppen de ball momenteel wel met PS2 software, ook buiten Now om. Die zijn net als PS4 titels, downloadbaar.

Je merkt niet veel aan de stream eigenlijk. Kon in MK gewoon de combos doen. Soms een hiccup wel, maar overall vond ik het beter spelen dan ik aanvankelijk dacht. Ik zou zeggen neem de free trial en annuleer automatische betaling/aanvulling wallet direct (PSN activeert dit automatisch als je paypal linked is). Het addertje met die services is er wanneer je opzegt, denk ik. Je bent niet voor altijd eigenaar, tenzij je oneindig blijft aftikken. Maar goed, hoe lang speel je dezelfde games tegenwoordig. Die paar die je jaren blijft spelen koop je gewoon.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: PlayStation 4 | Algemeen

04 okt 2019, 12:07

Ik zal het wel een keer proberen. Het zijn bij mij niet de kosten die me dwars zitten, maar het gebrek aan tijd. Daarom heb ik ook geen PS+ en Live. Dat had ik voor de maandelijkse games, maar heb er in totaal in 5 jaar tijd een handje vol van gespeeld. En Spotify is voor mij de beste uitvinding van de eeuw. Met gemiddeld 6 uur per dag aan playtime kan er geen games abo tegenop. Die zeg ik nooit op (ik zou ook een hoop parasieten teleurstellen zonder een fam.account)

Netflix is zwaar aan het vlammen de laatste tijd dankzij die concurrentie, gozer. Straks El Camino en The Irishman. Ik zou weer een proefperiode aanmaken met een andere naam ;)

Het fijne aan heel deze abo-ontwikkeling in gaming, is dat je heel veel games die je al had willen spelen die in de vergetelheid zijn geraakt, toch weer aan herinnert wordt en makkelijker aanzet als ze al in je abonnement zitten. Heb volop genoten van Neon Double Dragon en laatst weer Braid bijvoorbeeld.
Tevens speel je games die op het eerste gezicht niet je ding lijken. Zo’n Forza Horizon 4 bijvoorbeeld; niet mijn genre, maar wel nice als showcase voor een paar uurtjes. Totaal niet de 60 euro waard voor mijn taste, maar toch kunnen checken.

Concurrentie is zeker goed, maar ik ben niet kapot van de huidige ontwikkelingen met Google en Apple die een slice willen. Het is nu nog Playstation vs Xbox, maar met Google Stadia en Apple Arcade, wordt het straks misschien wel een Sony & Microsoft Azure vs Stadia en(vs) Arcade. Dan zijn de consoles niet de lead platforms voor games ontwikkeling meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 okt 2019, 10:31

Ik zie het meer als AH vs Jumbo en Lidl vs Aldi.

Die Stadia en Apple gaan elkaar te lijf met een wat minder hardcore aanbod dan je op de consoles vindt. Misschien leuk voor de mobile gamers of men die om een of andere reden geen console wilt maar wel iets als dit. Ik zag het aanbod, Frogger en Rhythm games en ik was direct out. Leuk dat je op Stadia Destiny 2 gratis krijgt, maar een grote chunk van die game is free 2 play en bovendien is het ouwe meuk. Dat is dan de headliner. Wat meer games zullen erop verschijnen maar ze hebben niet de eigen studios als Naughty Dog, 343 etc.

MS en Sony blijven concurrenten en ik denk dat je daarop gewoon het best af bent als je bijvoorbeeld Call of Duty online wilt spelen of de nieuwste Final Fantasy.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: PlayStation 4 | Algemeen

07 okt 2019, 11:38

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik zie het minder rooskleurig in. Je ziet hoe Nintendo door de stagnerende sales van handhelds, handheldgaming enkel uit kan brengen in hybride vorm dankzij de invasie en evolutie van oa Apple en Google met smartphones. De volgende stap om een nog groter totaalpakket te bieden is consolegamers. Zowel Microsoft als Sony zijn nu hard bezig om ze in iedere geval bij te benen wanneer het wel opeens een treinvaart neemt. Microsoft heeft ook al aangegeven om deze console-loze markt te ondersteunen en Azure is daar een voorbode van.
Laatst gewijzigd door SmartTies op 07 okt 2019, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 okt 2019, 12:25

Nintendo hun stagnerende sales is hun eigen dik verdiende stomme schuld. Hun games zijn jaren later nog steeds tering fucking duur terwijl PS4 games soms een maand of 2-3 later al praktisch gratis zijn. Heb geen enkel medelijden met Nintendo wat dat betreft. Price drops kennen ze niet en hun handhelden komen zonder oplader, gadverdamme

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

07 okt 2019, 19:52

R-Type schreef:
05 okt 2019, 10:31
Ik zie het meer als AH vs Jumbo en Lidl vs Aldi.

Die Stadia en Apple gaan elkaar te lijf met een wat minder hardcore aanbod dan je op de consoles vindt. Misschien leuk voor de mobile gamers of men die om een of andere reden geen console wilt maar wel iets als dit. Ik zag het aanbod, Frogger en Rhythm games en ik was direct out. Leuk dat je op Stadia Destiny 2 gratis krijgt, maar een grote chunk van die game is free 2 play en bovendien is het ouwe meuk. Dat is dan de headliner. Wat meer games zullen erop verschijnen maar ze hebben niet de eigen studios als Naughty Dog, 343 etc.

MS en Sony blijven concurrenten en ik denk dat je daarop gewoon het best af bent als je bijvoorbeeld Call of Duty online wilt spelen of de nieuwste Final Fantasy.
Ze hebben nog niet hun eigen studio's inderdaad, maar het games aanbod van de Stadia wordt wel steeds groter en groter.
Ze hebben bijna alle multi platform games al binnen gehaald. Dus buiten de exclusieve games dan hebben ze dit wel goed voor elkaar.

Echter is nog steeds onduidelijk hoe hun abbo allemaal gaat werken en wat je nou precies krijgt. Daarnaast is het afwachten als het allemaal zo positief en goed werkt als ze ons doen vermoeden. Ik heb er nog steeds mijn twijfels bij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

07 okt 2019, 20:14

The Great Volunteer schreef:
07 okt 2019, 12:25
Nintendo hun stagnerende sales is hun eigen dik verdiende stomme schuld. Hun games zijn jaren later nog steeds tering fucking duur terwijl PS4 games soms een maand of 2-3 later al praktisch gratis zijn. Heb geen enkel medelijden met Nintendo wat dat betreft. Price drops kennen ze niet en hun handhelden komen zonder oplader, gadverdamme
Hun software sales zijn goed. Nintendo's first party software behoudt min of meer hun waarde. Vroeger op de GB enzo daalden Mario Land etc ook nooit in prijs maar dat bleven evergreens.

Wat je krijgt, en wat ik ook steeds meer doe, is wachten op aanbiedingen van PS4 releases. Bij Nintendo weet je dat een game niet opeens voor de helft te vinden is een week nadat je hem hebt gekocht.

Handhelds stagneren omdat het handhelds zijn. Kinderen spelen tegenwoordig liever met tablets en minecraft enzo.

Maar iets onder je TV, de PS4 verkoopt nog altijd als een malle en de Switch loopt omdat het dus ook onder te TV kan en geen dedicated handheld is. Die goedkopere optie is er reeds wel maar het is niet hun main SKU.

Ik denk dat er qua console gaming wel een bepaalde eis is. Streaming only zit met latency en artefacts. Het is minder soepel en dat blijft ook wel even zo.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

11 okt 2019, 20:56

NIemand Concrete Genie gescoord? Ik post even deze video anders vergeet ik 'm toch te kijken. :P
Reviews zijn niet slecht maar ook niet bijster positief. Lijkt me prima spul voor PS+ volgend jaar en ik heb er toch geen tijd voor momenteel.




Outer Wilds komt deze week en daar las ik wel erg positieve dingen over. Heb jij 'm gespeeld GamepArnoSs?

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 jan 2020, 14:17

Kan iemand me hier een goede 4K gaming monitor aanraden om de PS4 Pro aan te slingeren? Rond de 27 inch ofzo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten