Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 14:28

Now heeft wel eens een free week. En op die manier heb ik oa. wel Control gespeeld. Maar Now zou een stuk beter zijn als er bijv. ook een significant PS1 en PS2 library op zou staan. Op zich vind ik het niet erg om die oude meuk te streamen ipv allemaal te downloaden. PS3 had gewoon BC upscale downloads moeten zijn, maar helaas.

Maar een S met Gamepass is eigenlijk wel een heel fijne deal om erbij te hebben, naast een PS5. Het verdient zich wel terug, je krijgt daar alle EA meuk en MS games op. Die hoef je niet te kopen. Sony heeft ook EA maar nog steeds los.

En als je je nu blind staart op teraflops, dan is de One X veel beter. Maar ik zie dat de S Zen 2 heeft (tegenover Jaguar trololol), RDNA2, 10gb GDDR6 oa. Ray tracing en 120hz support. In de praktijk verwacht ik dus toch van niet. Dat het 1440p target, dat hadden de Pro en One X ook gewoon moeten doen. Verwacht dat dit zelfs wel vaak de resolutie van de PS5 en Series X software is.

Die S kon wel eens het grootste succes van MS worden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 sep 2020, 14:57

Bedankt iedereen!! Alleen Now is op basis van streamen toch? Is dat bij Gamepas ook? Onze PS4 staat letterlijk naast Modem maar ja bijster snel is t internet niet helaas(Ziggo). Ik ga zelf nog geen PS5 of nieuwe X kopen, zal wel proberen mijn broertjes aan 't denken zetten erover.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 16:01

Now is niet alleen streamen. Alle PS2 en PS4 games zijn te downloaden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

10 sep 2020, 16:34

R-Type schreef:
10 sep 2020, 14:28

Maar een S met Gamepass is eigenlijk wel een heel fijne deal om erbij te hebben, naast een PS5.
Afbeelding

Het is ook een zeer mooi pakket wat je voor die prijs krijgt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Microsoft hier geen succes mee gaat boeken. Het blijft MS uiteraard, dus er ligt altijd wat op de loer wat roet in het eten kan gooien. En ergens denk ik dat Sony, zoals altijd wanneer iedereen weer laaiend enthousiast is mbt Xbox, een bom gaat droppen die het weer overschaduwd. Alleen de 360 is nooit uit het licht geweest dankzij de voorsprong die ze hadden, maar verder heeft Sony altijd de thunder gestolen na iedere MS onthulling.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 sep 2020, 16:54

Gaan ze nu ook weer doen met de prijs.

De doos

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 17:33

Sony hoeft in principe niet te undercutten. Maar een digital only PS5 voor 399 zou wel een bomb zijn denk ik. Het is wel gewoon een PS5. Misschien komen ze ook wel met een PS4 revisie iets waar iedereen plat op gaat.

Kan me ook niet voorstellen dat Sony niet iets gaat aankondigen met Plus en Now. In principe begon Sony met gratis games weg te geven via Plus, maar dat is ipv verbeterd juist verslechterd door hun sterke marktaandeel. Plus was tijdens de peak best heel dik. Ik kreeg legio PS3, PS4 en Vita games toen ik ze alle 3 nog had. Games als Velocity en Rocket League waren day one gratis op Plus.

De S is wel tempting voor day one gratis spul inderdaad.
Laatst gewijzigd door R-Type op 10 sep 2020, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 sep 2020, 17:36

Fire

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 17:37

Lijkt op een DAB radio als je hem op de zij zet.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 sep 2020, 17:42

Designs zijn toch wel strak hoor tegenover andere consoles. Had de S liever in één kleur gezien maar ik was toch niet van plan dat ding te kopen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 17:45

S is de mooiste van de 3. Eigenlijk omdat de andere 2 er zo onpraktisch uitzien. PS5 heeft wel wat, maar ook weer iets wat me tegen staat. Moet die in het echt zien denk ik.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

10 sep 2020, 19:58

Gewoon Arno schreef:
10 sep 2020, 17:36
Fire

Afbeelding
Ik vind Xbox hier toch best wel erg mooi en meevallen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2020, 05:54

De meer ik er over nadenk de meer in denk dat MS hier eigenlijk de toekomst in handen heeft.

Het begint al met die 500 dollar Series X. Die kun je met een 2 jaren plan + games sub kopen. We weten daarnaast dat retail aan het sterven is. De meeste sales zijn digitaal tegenwoordig. Maar een volledige game kopen is eigenlijk, zeker met de wrs nog weer hogere prijzen, iets wat voor mijn gevoel ook steeds minder aantrekkelijk is. Ik deed het dit jaar al veel minder. Ondanks Covid. 60 betalen, game uitspelen. En dan.

Als je kijkt naar de filmindustrie. Wie koopt er nog fysieke films of films on demand? Wie koopt er nog fysieke CD's of digitale CD's? We zijn dat inmiddels allemaal gewend. Zelfs illegaal downloaden gebeurt een stuk minder, vanwege de gemaktzucht van netflix etc.

Games naar een sub model is de toekomst. Het is lastig te verteren om een pakweg EA game voor 60 te kopen, terwijl je hem net zo goed voor een tientje per maand kunt spelen, met vele andere games erbij. Wat Jalf zegt klopt wel, er zijn wel teveel subs. Maar met helemaal geen games meer kopen houd je geld over. Ik denk dat Sony een risico neemt. Zij verwachten upfront payments. Ik moet zeggen, ik vind zo'n directe aanschaf steeds moeilijker worden, en dan schijnen die prijzen nog weer wat hoger te gaan liggen. Het is toch digitaal, gevoel van bezit is er minder. En fysiek? lol. Zit geen verzamelwaarde meer aan. Ik verwacht een soort Live anno 2003. Ik denk dat we de volgende generatie ook dit model bij de rest gaan zien. Ik weet alleen niet hoe het zit met publishers. Komen die games later zoals bij Netflix?

Maar MS kon de VS wel eens terug gaan winnen met die subscription deals.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 sep 2020, 08:56

Als Sony niet met een soortgelijke aankoopoptie komt en volgens eigen zeggen ook niet genoeg kunnen leveren in het eerste jaar, dan zal het weer het PS360 nek aan nek scenario worden met MS aan kop in het begin. Gevoelsmatig door de timing van de onthullingen etc. lijkt MS de productiezaken op orde te hebben voor launch. Zelf denk ik dat Sony de PS5 voor 450 en digital voor 350 gaat aanbieden. 399 digital vind ik teveel om het tegen de 299 van de Series S op te nemen. Ze zijn beide (en vooral de S) meer gericht op de mainstream en die zien toch eerst de prijs. En dan nog eens die 160 games bij een abonnement.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2020, 11:24

Sony heeft wel zijn enorm grote portfolio. En die games verkopen ook als een idioot. Zelfs nieuwe IP als Horizon en Tsushima tikken liftetime makkelijk de 10 miljoen aan (Horizon gaat reeds naar de 20 geloof ik, Tsushima is in principe op weg, maar PS4 sales zakken misschien in door een nieuwe gen). Dus er valt ook wel wat te zeggen voor het oude business model. Nintendo verkoopt natuurlijk ook gewoon software naar behoren.

Ergens is het te begrijpen dat zij zoiets hebben van, wij verkopen gewoon games.

De S is natuurlijk geen PS5. Ook de mainstream weet dat wel. Denk dat latere games die de X en PS5 pushen wel gaan strugglen op de S. Maar hun idee spreekt me aan, het is in feite dezelfde architectuur, maar dan gericht op 1440p. Dus geen geforceerde 4K push. En native 4K vreet resources. De Pro en 1X runnen ook al alles minimaal 1440p, dus dan kan de S met Zen 2, RDNA tech, 10gb GDDR6 en SSD en alles datzelfde doen aan hogere fidelity..Die teraflops maken niet veel uit, die CPU (en SSD en RAM) zal niks bottlenecken itt Jaguar cores. Dit ding is echt wel een stuk beter dan de 1X. Ik snap nu ook waarom die uit de handel is gehaald. Wat ik niet snap, is One support. Dump het gewoon, maar dat gaan ze na een jaar ook wel doen.

Ik denk erover om de S te gaan pre orderen. Het is de eerste MS console in jaren die ik echt interessant vind. De lage instap prijs helpt natuurlijk ook, en zal er geen losse games voor kopen. Het is te aantrekkelijk om op die manier de Battlefields en de SoR's van deze wereld te spelen, terwijl de PS5 er is voor de ongetwijfeld killer Sony portfolio. Ik denk dat het er goed uitziet voor gamers.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 sep 2020, 12:05

Jij, Ralph en Ties hebben echt veel technisch verstand en know how.. Misschien ermee werken als ZZPer ofzo?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 sep 2020, 12:20

Wat als vrijwillig freelancer?

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

11 sep 2020, 15:23

R-Type schreef:
11 sep 2020, 11:24
Denk dat latere games die de X en PS5 pushen wel gaan strugglen op de S. Maar hun idee spreekt me aan, het is in feite dezelfde architectuur, maar dan gericht op 1440p. Dus geen geforceerde 4K push. En native 4K vreet resources. De Pro en 1X runnen ook al alles minimaal 1440p, dus dan kan de S met Zen 2, RDNA tech, 10gb GDDR6 en SSD en alles datzelfde doen aan hogere fidelity..Die teraflops maken niet veel uit, die CPU (en SSD en RAM) zal niks bottlenecken itt Jaguar cores. Dit ding is echt wel een stuk beter dan de 1X. Ik snap nu ook waarom die uit de handel is gehaald. Wat ik niet snap, is One support. Dump het gewoon, maar dat gaan ze na een jaar ook wel doen.
Strugglen denk ik niet zo zeer. Alles is in principe, zoals je ook al aangaf, vanuit de Series X proportioneel geschaald voor een 1440p output. Het is hooguit een hekelpunt mocht je een groot 4K scherm in de nabije toekomst gaan kopen. En met de MS variant van DLSS wellicht alleen te spotten in Digital Foundry modus. Maar ik denk dat het voor jou een prima console is voor naast de PS5.
Het enige wat wel omhoog geschroefd had gemogen, is de SSD van 512GB. De Master Chief Collection alleen al tikt de 100GB aan. Zelf wissel ik pas van game als de ander is uitgespeeld. Af en toe een arcade racer of Pac-Man tussendoor, maar bijvoorbeeld een Tomb Raider en een Gears of War zal ik nooit in dezelfde periode afwisselen. Maar zou ik die behoefte wel hebben, dan is 512GB karig.
Sony zit in een positie waar ze alleen al op naam als warme broodjes zullen gaan. Hoeveel maten van me al zeker zijn van het aanschaffen van een PS5 zonder ook maar naar het aanbod of alternatieven te kijken is gewoon bizar.
The Great Volunteer schreef:
11 sep 2020, 12:05
Jij, Ralph en Ties hebben echt veel technisch verstand en know how.. Misschien ermee werken als ZZPer ofzo?
Bij mij geldt het alleen wanneer ik naar iets uitkijk. Heb ik een nieuwe auto nodig, dan struin ik het internet af voor info over het desbetreffende model dat ik voor ogen heb. Koop ik binnenkort een nieuwe TV, dan zal ik daar tig forums, video's en allerlei winkels bezoeken om uiteindelijk mijn keuze te maken. Nu met de nieuwe consoles ben ik weer hypah voor alles wat deze zullen brengen en info hungry.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 sep 2020, 18:15

Btw, Series V geruchten doen ook de ronde. Digital Series X voor 399,-
299, 399 en 499 is niet heel raar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 sep 2020, 18:50

We gaan het zien. Series S kan niet oude One games in 4K draaien iig, is door MS bevestigd.
Xbox Series S was designed to be the most affordable next generation console and play next generation games at 1440P at 60fps. To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2020, 19:15

1440p is meer dan genoeg. Ook voor oude games. HDR is een grotere game changer. framerate ook.

Ik heb dat trouwens ook hoor. Ik weet bij voorbaat niets maar ik leer belachelijk snel. Als ik iets nodig heb verdiep ik me er in en weet ik na 1x lezen of kijken eigenlijk alle ins en outs wel. Het is een handige eigenschap die ik ook in de praktijk gebruik. Bijvoorbeeld als ik solliciteer.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 sep 2020, 19:44

Is toch niet meer dan normaal dat je je ergens in verdiept als het je interesseert en om een grote uitgave of iets belangrijks gaat. Anyway, ik zou het wel fijn vinden als je bij de series X nog meer grafische opties krijgt. Ik ben nu met Hitman 2 bezig op de One X en als je voor quality (4K) kiest kun je tussen un/locked framerates kiezen maar beide zijn niet steady. Kies je voor performance (1080p) kun je de framerate niet locken terwijl die ook niet steady is. Bagger gewoon.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2020, 20:52

Zo loopt Hitman 2 ook op de Pro. Het is wel boven de 30. Die Series V geloof ik niet. Lijkt ook op een photoshop.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

11 sep 2020, 20:57

SmartTies schreef:
11 sep 2020, 08:56
Als Sony niet met een soortgelijke aankoopoptie komt en volgens eigen zeggen ook niet genoeg kunnen leveren in het eerste jaar, dan zal het weer het PS360 nek aan nek scenario worden met MS aan kop in het begin. Gevoelsmatig door de timing van de onthullingen etc. lijkt MS de productiezaken op orde te hebben voor launch. Zelf denk ik dat Sony de PS5 voor 450 en digital voor 350 gaat aanbieden. 399 digital vind ik teveel om het tegen de 299 van de Series S op te nemen. Ze zijn beide (en vooral de S) meer gericht op de mainstream en die zien toch eerst de prijs. En dan nog eens die 160 games bij een abonnement.
Sorry, maar die 350 is imo totaal onrealistisch... dus voor 50 euro meer dan de S heb je dan een 10TF+ machine met en ssd van 825gb.. sorry, dat is imo totaal onlogisch. Minimaal 399, mogelijk zelfs nog meer.
Daarbij hoeft sony het helemaal niet "op te nemen". Voor 399 ps5de (of zelfs 429) en 499 voor de ps5, zullen ze de xbox nog makkelijk overtreffen qua sales.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

11 sep 2020, 21:06

The Great Volunteer schreef:
11 sep 2020, 12:05
Jij, Ralph en Ties hebben echt veel technisch verstand en know how.. Misschien ermee werken als ZZPer ofzo?
Dat doe ik al :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

12 sep 2020, 06:27

Conscius schreef:
11 sep 2020, 20:57
SmartTies schreef:
11 sep 2020, 08:56
Als Sony niet met een soortgelijke aankoopoptie komt en volgens eigen zeggen ook niet genoeg kunnen leveren in het eerste jaar, dan zal het weer het PS360 nek aan nek scenario worden met MS aan kop in het begin. Gevoelsmatig door de timing van de onthullingen etc. lijkt MS de productiezaken op orde te hebben voor launch. Zelf denk ik dat Sony de PS5 voor 450 en digital voor 350 gaat aanbieden. 399 digital vind ik teveel om het tegen de 299 van de Series S op te nemen. Ze zijn beide (en vooral de S) meer gericht op de mainstream en die zien toch eerst de prijs. En dan nog eens die 160 games bij een abonnement.
Sorry, maar die 350 is imo totaal onrealistisch... dus voor 50 euro meer dan de S heb je dan een 10TF+ machine met en ssd van 825gb.. sorry, dat is imo totaal onlogisch. Minimaal 399, mogelijk zelfs nog meer.
Daarbij hoeft sony het helemaal niet "op te nemen". Voor 399 ps5de (of zelfs 429) en 499 voor de ps5, zullen ze de xbox nog makkelijk overtreffen qua sales.
Het is allemaal koffiedik kijken, maar ik denk dat jij de abonnementsvorm van Microsoft onderschat. We staan aan een begin van een kredietcrisis. Heel veel mensen gaan dit niet in 1 keer kunnen betalen.

En ja, jij weet wat de specificaties van de PS5 zijn (btw, nu doen dan de teraflops er wel toe?), maar hoe gaan ze dat verkopen aan alle moedertjes? Die zien een console met 160 games voor 299,- (of 25,- per maand) waar je voorlopig geen games voor hoeft te kopen en een (tot dusver) game loze all digital PS5 waar je geen games van kan uitlenen, ruilen huren of verkopen. Dus daar komt nog minimaal 60 euro voor een game bij die met thanksgiving wordt gekocht en nog voor de kerst niet meer gespeeld wordt. En dan kom je ook al in de buurt van de PS5 met discdrive.

Het is naar mijn mening een overbodig apparaat voor 399,- dat ik nooit zou aanschaffen. 349,- zonder een gelijkwaardige dienst als gamepass vind ik al teveel en ik denk dat er hier op het forum niemand zit die dat gaat aanschaffen. Het feit dat een R-type bijvoorbeeld interesse heeft in een Serie S naast de PS5 zegt wel wat over wat MS te weeg brengt. Sony moet wel ergens mee gaan stunten om de grote user base waar ze nu van genieten te behouden.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten