Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 dec 2021, 14:42

Aliens wilde ik ook nog wel proberen, maar komt een beetje ongelukkig in de maand van Infinite.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 dec 2021, 10:20

Het review embargo is geheven. 87 gemiddeld. Zin in woensdag!

'Helaas' kan in ik niet het hele weekend spelen ivm psychedelic-weekend met de clan, maar probeer 'm toch even op Heroic te doorlopen voor vrijdag. ~15 uur duurt de campaign. Dat is het dubbele van 1 tm 5.

-edit- Het missen van diversiteit in locaties vind ik wel een aderlating.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2021, 09:02

Nog geen 50gb voor zowel campaign als mp trouwens. S SSD am not cry.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 dec 2021, 09:28

^Weinig locaties hè :P


Halo: Breath of the Wild
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 dec 2021, 12:19

Het is dus zo dat wanneer je de disc koopt, dan kan je niet spelen zonder de campaign te downloaden vanavond 19:00 uur. Ik heb de steelbook versie bij Media Markt gekocht, maar het is dus ook alleen een steelbook met een loze disc. Er zullen er vast een zooi zijn die niet van fora of gamessites informatie halen en dus nu aan het kloten zijn om de campaign aan de praat te krijgen. Wat een bagger :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2021, 12:52

De disc is niks meer dan een DRM check. Dat is ook waarom ik er niks meer mee heb. Alleen resell value is handig.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 dec 2021, 14:50

Ik word nog altijd hard van fysiek, maar dan vooral special editions of mooie omslagen, maar als het echt alleen maar keys zijn, dan fuck it. Dat heb ik ook met die Switch games. Koop je zo'n Assassins Creed bundel staat er één op de cartridge en de andere moet je downloaden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2021, 17:47

Stapgewijs hebben ze het gewoon onaantrekkelijk gemaakt. Eerst al met al die updates en shit. Daarna met het stoppen met manuals. Toen bleek dat op One en PS4 de hele disc naar de HDD werd geript waar het op PS3 nog ruimte opleverde. En nu locken ze discs totdat de game live gaat.

Het is nu evenredig aan PC discs. En die heb ik altijd al kut gevonden.

Infinite Campaign is 18gb op XSS trouwens. 36gb totaal dus.

Gespeeld tot en met de eerste boss. De moment to moment gameplay is fantastisch. De controls, de movement, de sprint, slide en de grappling shot maken van MC een ninja. Je kunt de battlefield heerlijk domineren. Vijanden grapplen, of er snel mee naar een safe spot gaan. Barrels pakken via de grappleshot, en gooien in een groep. Wapens kun je er van afstand mee oppakken. Het is qua movement soms net Titanfall. De enemy AI is weer wat meer zoals de classic trilogy, ze reageren op diverse manieren op jouw acties. Het is goed. Tot zover is de pacing ook heerlijk, maar het kan inderdaad een nadeel zijn als er maar 1 biome is.

In feite doet Halo Infinite me denken aan een typische Sony open world game, met dezelfde soort schaal, niet teveel markers en fetch quests en een robuust upgrade systeem. Alleen is dit een FPS, en eentje die bizar vette gameplay heeft. Halo heeft nog nooit zo lekker gespeeld. Tot zover is ie win.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 dec 2021, 23:01

Jup, Im digging it a lot. Normal is wel wat te makkelijk. Die eerste boss was een grap, maar ben ook wel blij dat ze geen sponges zijn. Bij die ene outpost waar die Mexicaan je oppikt nog een secret room gevonden met een of ander Promethean wapen, leuke shit. BotW vibes. GOOD VIBES ONLY.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 dec 2021, 01:48

Ik begin altijd een Halo op Heroic en zelfs dan is deze de eerste uren een Walk in the Park. Ik heb nu een uur of 5 gespeeld en 3 bosses gehad. Zoals je (R-type) aangeeft is het wel fantastisch om met zulke gameplay een open wereld te doorlopen.

De grapplehook is echt een game changer in Halo. De keuzes hoe je iets benaderd zijn opeens vertienvoudigd tov de vorige delen. Ook het upgraden van de grapplehook geeft het een kleine beetje een Prey vibe mee en daardoor wil je de wereld meer ontdekken in de hoop Spartan upgrades ( ben niet zeker van de naam) te bemachtigen.

Al krijgt het wel een beetje een Tom Clancy vibe met dat landje pik zodra je in de open wereld komt na het fantastische begin. Bij oude Halo's had je altijd een route, maar nu weet je af en toe niet wat je met de bevrijdde marines moet doen als je gewoon wilt free roamen.
En ik hoop dat er wat meer grootschalige indoor missies komen zoals in het begin. Tot nu toe waren ze in de open wereld zo voorbij.

O en die Dolby Atmos in deze game is up there met films als Baby Driver, Blade Runner en Mad Max. Wapengeluid had wel wat steviger gemogen, maar zodra er een Phantom wat schoten lost en bij je in de buurt vallen, dan weet je dat de subwoofers het nog doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2021, 07:14

https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... e-campaign

Campaign ook busted met Quick Resume. Deze features zakt eigenlijk door het ijs zodra je online connected moet zijn. Er moet een optie zijn om het, op een per game basis, uit te schakelen. Nu moet je steeds de app closen of anders verlies je mogelijk dingen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2021, 07:28

Jup, heb de game al twee keer moeten restanten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 dec 2021, 10:00

Dat met online zijn klopt wel inderdaad. Forza Horizon 5 heeft hetzelfde probleem. Ik sloot Halo MP af na telkens connectie problemen bij het quick resumen. Vannacht niet gedaan met de campaign...

Gisteren de eerste skull gevonden waar ook een Tourposter hing van Craig :lol:
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2021, 10:53

Nice, is dat op die grote toren? Lukte mij niet met de hookshot... Ik vond de eerste skull in de intro. Nog geen andere tegengekomen. Ik probeer wel elk hoekje en gaatje te checken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 dec 2021, 15:32

Ja klopt. De truc is door jezelf te lanceren met de grapplehook. Dat doe je door zodra je je dat ding afvuurt meteen naar een andere richting te kijken en daarna meteen op een nieuw punten focussen voor je volgende shot. Je hebt er denk ik wel die upgrade voor nodig dat het sneller oplaadt voor een volgende hook, maar zag dat je het ook al maximaal had geupgrade.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2021, 16:57

Aight, dat slingeren heb ik wel door maar gaf die shit op. Dacht later wel terug te komen met een vliegtuig ofzo

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2021, 17:17

Heb wat van die FOB's gedaan, en wat basissen. Dit is echt lekkere shit, het lijkt op een Horizon of GoT. Dacht ook dat Normal te makkelijk was maar sommige van die targets en hun minions zijn best tricky. Je wordt snel swarmed. Sommige van die banished doen rush attacks op je, die zijn wel link. Jackal snipers ook irritant.

De vehicles en hun controls zijn wel awful. Je kunt beter hookshotten.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2021, 18:11

Ben het meest dood gegaan door in de afgrond te pleuren dankzij invisible walls.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

11 dec 2021, 13:36

Geen idee waarom of wat mij bezielde. Liep in de mediamarkt en zag een series x liggen. Toch maar meegenomen. Lastig om te laten liggen :'D

Wil graag game pass ultimate (in 4K uiteraard). Hoe kom ik hier als gierigaard het goedkoopst aan zonder teveel rare omwegen?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Xbox Algemeen

11 dec 2021, 16:17

Newgamessuck schreef:
11 dec 2021, 13:36
Geen idee waarom of wat mij bezielde. Liep in de mediamarkt en zag een series x liggen. Toch maar meegenomen. Lastig om te laten liggen :'D

Wil graag game pass ultimate (in 4K uiteraard). Hoe kom ik hier als gierigaard het goedkoopst aan zonder teveel rare omwegen?
Live gold voucher(s) kopen op een website. Activeren, en dan GPU activeren voor 1 euro p/m. Kan tot en met 3 jaar Gold stacken. Momenteel haal je dat er uit, want je kunt FH5 en HI dan spelen en dat scheelt je makkelijk 130,-

Het aller goedkoopste is een Brazil card kopen voor 30-35 euro en activeren op de xbox site via VPN. Dat heb ik zelf niet gedaan maar het kan wel.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

11 dec 2021, 16:44

Ja thanks voor de tip. Heb ergens iets gelezen maar snap het nog niet helemaal.

Moet dus ergens gold kopen (Max 3 jaar, bijvoorbeeld 3 x deze https://www.bol.com/nl/nl/p/microsoft-x ... uctPageUrl) en dan kan ik ergens iets doen om het voor 1 euro up te graden naar gp ultimate?

Ik zoek het allemaal wel uit.

Dat Brazil gedoe ga ik ook niet doen. Zo simpel mogelijk 😜.

Wil ultimate sowieso hebben. Halo voor mij en fifa voor de kids.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 dec 2021, 17:32

livekaarten.nl scheelt je volgens mij 10-15 euro per kaart.

Ja je activeert gewoon die 3 jaar Gold. En dan kies je een GPU abbo en klik je door. Dan zet hij alle lopende gold maanden om in GPU. De eerste facturering van het standaard bedrag is dan pas over 3 jaar.

Als je die maand trial activeert kan het niet meer, dus die moet je negeren.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

12 dec 2021, 21:58

Het is gelukt. 36 maanden gpu. Dank je.

GPU voelt alsof ik illegaal spellen download. Voelt nu nog allemaal te goed om waar te zijn. Wat is het addertje onder het gras?

Zit nu allemaal weer in de verpakking want wil hem met kerst geven aan mijzelf en de kids.

Als Nintendo gamer een groot minpunt. Die verdomde A knop op de B plaats. Komop Microsoft!!!

Maar ik geef toe. Die controller is lekkerder dan de switch pro. Alleen het gewicht van de switch pro voelt wat meer premium aan. En….. batterijen? Wtf ??

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 dec 2021, 22:54

Het addertje is dat games verdwijnen. En dat DLC vaak gepushed wordt, dat zit er meestal niet bij. Celeste had ik uitgespeeld nog, maar die is kennelijk ook al van GP af. Ninja Gaiden 2 verdween na de aankondiging van die fucking Sigma collectie. Die heb ik los gekocht. Natuurlijk komt ook niet alles op GP. Als je nu bijv. Tales of Arise of Lost Judgment wilt spelen, zul je die moeten kopen. Maar met MS first party zit je sowieso goed, wat er verder day one op komt zijn kleinere games of van die Back 4 Blood MP only titels. Ik heb in een hap van 2021 niet gebruikt, maar sinds FH5 profiteer ik er weer van en nu Infinite, beide zijn top en beide kosten je 140 euro. En met die deal, wat kost een maand, 5 euro? De truc is dat je als het goed is ook wel af en toe games en DLC koopt, on top op een abbo. Als je eenmaal alles wat je hebt willen spelen hebt gedaan, dan gebruik je het als het goed is wel minder. En je wilt lang niet alles spelen. Maar dit geldt voor iedere service natuurlijk.

GP is wel ideaal als je niet alles meer day one hoeft te hebben en zoals ik niet echt geld over hebt voor indies. Hoe leuk ze ook zijn, ik speel ze nooit lang of heel veel. De beste deal in gaming right now, imo, is een Series S + GPU. Stiekem vind ik hem leuker dan mijn PS5, niet verder vertellen.

Batterijen, ja dat is wel trash. Ik heb een play n charge kit gekocht vorig jaar. Dat is beter dan de Sony oplossing omdat het detachable is (goede kans dat launch PS4 controllers nu dood zijn) en volgens mij ook een langere charge heeft. Maar je moet het helaas los kopen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

12 dec 2021, 23:57

Welke play and charge kit raad je aan? Zie dat sommige wel hele slechte reviews krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten