Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 13:24

XIV had ik meteen toen hij op PS4 lanceerde. Heb ik zeker 100 uur gespeeld. Dat is erg weinig voor een MMO, maar ik heb er nooit een abo op gehad. A Realm Reborn heb ik wel uitgespeeld en was begonnen aan Heavensward totdat ik mijn account niet meer kon recoveren. Nadat de gratis maand verliep heb ik hem vaak tijdens grace periods gespeeld.

XIV is heerlijk. Maar ARR begint wel erg traag, pas late game wordt ie echt goed. Beter is om door te skippen naar HW. Deze eerste 2 packs zijn tegenwoordig free to play.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

11 mar 2021, 09:28

R-Type schreef:
10 mar 2021, 12:27
Ik denk dat PD vooral gaat inspelen op de milieukwesties en women's rights. Dat sijpelt ook al een tijdje door in Sony games en ik hoop dat een God of War Ragnarok er gevrijwaard van blijft.
Na The Last of Us 2 kan je daar verzekerd van zijn. Ik hoop in ieder geval dat ze iets aan de stijl doen waardoor het niet op de N64 game lijkt. Ik heb de toon in Perfect Dark 64 nooit zo gedigged. De gameplay was beter, maar het haalde het nooit bij het gevoel wat ik had bij de microkosmos van Goldeneye. PD Zero heb ik nooit verder gespeeld dan het tweede level. Wat een troep was dat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

11 mar 2021, 10:24

Ontwikkelaars en uitgevers maken het zichzelf alleen maar moeilijk door die woke bullshit toe te voegen aan hun games. De kans op backlash is groter dan dat mensen jouw game komen omdat dat er in zit. TLOU2 kwam er aanvankelijk mee weg omdat mensen al vijf jaar reikhalzend uitkeken naar die game en hij gewoon steengoed is. Kijk, als je zo'n Dontnod titel koopt, weet je die verhalen gaan over transgenders, lesbiennes en xenofobie (toffe games trouwens), maar hou dat lekker uit de mainstream games. Developers hebben tegenwoordig al moeite genoeg om een game uit te brengen die af is bij release, die vernieuwend en goed is en ook nog eens een breed publiek aanspreekt.

Ik heb het nog nooit een probleem gevonden om te spelen met een vrouwelijk personage of met een Japanner of iemand met een andere huidskleur dan die van mij. Dat was nooit een issue. Nu begint het gewoon op te vallen dat het gepushed wordt omdat er in de politiek zoveel aandacht voor is. Ik heb toch geen zin om in RDR 3 met een omgebouwde kleinzoon van John Marston te spelen die strijdt voor extinction rebellion en #blm joh. Het is al kut genoeg dat elke Hollywood film er tegenwoordig vol mee zit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

11 mar 2021, 16:10

Ik snap het ook niet want die Neil Cuckmann werd gewoon met de dood bedreigd omdat hij bepaalde dingen niet goed genoeg representeert. Je wint er niets mee, old school hitlerjugend als wij dismissen de game allicht wegen teveel virtue signaling. De Ree en woke army dismissed de game omdat het niet woke genoeg is. Uiteindelijk verliest Sony. Ik geef toe, ik heb wel een zure nasmaak overgehouden van die woke shit en censuur die Sony in hun games stopt. Ik vind dat het afbreuk doet. TLOU2 was een solide game hoor, daar niet van, beter dan ik had verwacht want ik ben niet bepaald fan van ND's gameplay loop. Maar het moet niet teveel gaan opvallen of ten koste gaan van de plot ofzo.

Het komt gewoon neer op, zet de beste mensen op de beste plekken neer. Dus ook als je een plot schrijft. Ga niet marchanderen en pas geen dingen aan om te virtue signalen of een bepaalde groep te pamperen. En het geldt andersom ook he, Blade en the Falcon moet je lekker zwart laten. Neem RE5, eigenlijk de proto crowd pleaser... je maakt een land als Kenya na, en kijk wat er loopt in de fucking townships no less;

Afbeelding

Gewoon token white guys en token latino's :lol:


SmartTies schreef:
11 mar 2021, 09:28
R-Type schreef:
10 mar 2021, 12:27
Ik denk dat PD vooral gaat inspelen op de milieukwesties en women's rights. Dat sijpelt ook al een tijdje door in Sony games en ik hoop dat een God of War Ragnarok er gevrijwaard van blijft.
Na The Last of Us 2 kan je daar verzekerd van zijn. Ik hoop in ieder geval dat ze iets aan de stijl doen waardoor het niet op de N64 game lijkt. Ik heb de toon in Perfect Dark 64 nooit zo gedigged. De gameplay was beter, maar het haalde het nooit bij het gevoel wat ik had bij de microkosmos van Goldeneye. PD Zero heb ik nooit verder gespeeld dan het tweede level. Wat een troep was dat.
PD Zero heb ik wel goede herinneringen aan al was het echt een zaadspel. Het was de eerste console game die ik online speelde en de online mode was eigenlijk best aardig destijds. Maar level design, AI, het is echt verschrikkelijk en volgens mij gewoon niet af. Er was geen touw aan vast te knopen. Je kon het beste gewoon ergens in een hoek blijven omdat de AI je automatisch weet te vinden, zo'n game is het.

Die discotheek was wel tof.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 mar 2021, 19:04


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

11 mar 2021, 19:41

Duidelijk, Game Pass komt dus naar Playstation.

Afbeelding

Btw; waar blijft de next gen update voor Doom Eternal?
R-Type schreef:
11 mar 2021, 16:10
PD Zero heb ik wel goede herinneringen aan al was het echt een zaadspel. Het was de eerste console game die ik online speelde en de online mode was eigenlijk best aardig destijds. Maar level design, AI, het is echt verschrikkelijk en volgens mij gewoon niet af. Er was geen touw aan vast te knopen. Je kon het beste gewoon ergens in een hoek blijven omdat de AI je automatisch weet te vinden, zo'n game is het.

Die discotheek was wel tof.
Als je de eerste niet hebt gespeeld destijds, is de remaster wel een aanrader op Game Pass.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 mar 2021, 20:14

Ironisch genoeg krijgt de PSVR dus gewoon Doom 3 VR edition. Als Prey wordt geupgrade ben ik een happy camper en gaat mijn Xbox weer overtime maken. Die input lag en laadtijden zijn niet cool. Skyrim kun je op de X en S trouwens modden met 60fps mod enzo.

Ook wel leuk om de Dooms te hebben. Ik heb 64 voor PS4, overgehouden aan Eternal, vind ik supertof. En wel eens gedacht aan 1 en 2 voor de lulz maar nooit gekocht.

Eternal upgrade, de gameplay loop an sich ligt me niet. Weet niet of ik die game nog eens een kans geef.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 mar 2021, 09:10

Die laadtijden zijn al weg volgens mij bij Prey, maar het is helaas nog 30fps. Ik wilde er net aan beginnen, maar wacht wel even. Geruchten gaan dat die upgrade er wel gaat komen, maar net als met Doom, Eternal, wacht dan met een versie op Game Pass zetten.

Al was de exclusiviteit de enige belangrijke vraag, hierbij nog de hele roundtable;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mar 2021, 14:34

Prey met 30 fps is minder natuurlijk maar de laadtijden waren nog erger dus dat is wel beter. Jammer dat ze de nieuwe fps boost optie niet bij elke game kunnen forceren. Ik ben halverwege met AC Odyssey en zit nu in dubio of ik gewoon verder speel of wacht op de patch.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mar 2021, 16:58



-The game has dynamic weather, with a wind system and a fog system included. There may be storms or snowstorms added in a post-launch update.
-The Zeta Halo ring is fully 3D rendered, and when the sun passes behind it there may be a short eclipse.
-Weapons can’t be upgraded, because the team felt it would start to move away from “what Halo was all about”. Some equipment can be upgraded, though.
-The game’s open world is inspired by the Silent Cartographer mission from the original Halo, in that it gives players the freedom to choose how to approach each mission, with whatever weapons or vehicles they decide to use.
-New biomes include higher altitudes, swampy wetlands and war-torn areas called the Deadlands.
-When asked if the open world means players could grab a Banshee and drive to an objective three missions ahead in the story, the reply was “do it”.
-There will be audio logs giving more background on previous battles that took place.
-There are no ‘traditional’ cutscenes: it’s all done live in the engine and the camera will pull out from Master Chief’s head to present them. This means the time of day, weapons being held etc. will be accurate.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 mar 2021, 19:52

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 20:53

The titles being enhanced are:
Prey
Dishonored: Definitive Edition
Skyrim: Special Edition
Fallout 4
Fallout 76

Prey wordt geupgrade naar 60fps op S en X. Helaas Dishonored 2 niet, wel de eerste.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 mar 2021, 12:52

Ik wacht wel met Prey dan.

Vrijdag Doom 93 doorgelopen. Blijft een fantastische shooter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

15 mar 2021, 11:17

Prey wil ik nog wel een keer doorlopen als hij enhanced is.

Vandaag toch maar overigens ook die hdd seagate uitbreiding gekocht. Hoef ik niet zoveel meer te installeren en deleten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 mar 2021, 22:55

Prey en de rest van de titels die R-Type aangeeft in zijn post, zijn nu enhanced.
Van de week beginnen met Prey.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mar 2021, 18:01

Prey is echt fucking mega geweldig goed. Ik heb het vandaag een uur of 4 gespeeld denk ik. Dat is dan nog de peasant S versie, maar de 60fps maken de visuals wel veel mooier dan het was op de PS4 Pro. De resolutie is wat aan de lage kant, dat is merkbaar aan naamborden enzo, die zijn op afstand wat blurry. Maar goed, de framerate is steady 60, de input lag is helemaal weg, de laadtijden zijn ook praktisch weg (na doodgaan, en dat ga je in het begin wel, ben je binnen 3 seconden weer terug, quickloaden idem). Het is eigenlijk een andere game. De 80's sci fi muziek en sfeer zijn top notch.

Verwacht geen Call of Duty of Halo gameplay, Prey is meer een Bioshock 1. Dus geen aim assist enzo. Maar het is nu tenminste responsive, vind de mimics nu ook makkelijker te raken. Zelfs met pistol. Level design briljant, er zijn zoveel manieren om ergens te komen. Je hoeft niet altijd de keycard te hebben. Ik ga voor een volledige human build ditmaal, combat focus en wapen damage. Als het goed is blijven die niet corrupted turrets dan ook friendly.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 mar 2021, 19:27

Wreckfest nu ook 60fps

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 mar 2021, 08:08

Toevallig 2 weken terug mee begonnen. Is wel een leuke Destruction Derby.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 mar 2021, 13:38

Wrecktfest lijkt me ook leuk (DD2 was een van mijn aller eerste PS1 games en vond ik super) maar de S is geen hoge framerate dus dan zou het een PS5 versie worden eer die geupgrade is en die game is ook niet duur.

Ik vond die Ridge Racer van Bugbear trouwens ook helemaal niet onaardig. Het had niks met de franchise te maken maar best mee vermaakt.

Snoop Dogg speelt Skyrim (lol):


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 mar 2021, 09:47

Eigenlijk speelt hij Madden, maar wel vet ge-edit :lol:

Als je een goede "bang for buck" headset zoekt, schijnt de Xbox Wireless Headset echt een goede te zijn. Ben wel benieuwd hoe Dolby Atmos of DTS X erop klinkt. Ben normaal niet van de headsets, maar voor 99,- is het voor de nachten het proberen waard, ware het niet dat deze ook haast niet te vinden is omdat hier ook weer scalpers roet in het eten gooien.
"This level of value is almost unfair."
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mar 2021, 10:12

Als ie net als de Pulse 3D is zou ik zeggen, doen. Zit heerlijk en het is echt immersive. Het speelt veel geconcentreerder dan een home cinema. Misschien neem ik hem ook wel. Heb ze dan beide. Op de Pulse moest ik 3 weken wachten. Als consoles de kant op gaan van de GPU's dan zie ik het somber in, lijkt wel alsof je niks meer gewoon kunt kopen.

Let wel dat je voor Atmos en DTS X voor headphones moet betalen na de trial. Windows Sonic is ook okay. Sony heeft sws alleen Tempest wat ook goed is.

Pluspunt, Xbox headset heeft bluetooth en gebruikt geen dongle. Bij de Pulse zit een dongle (kost je een usb slot, lame dat Sony dit niet heeft ingebouwd en wel inzet op 3D audio) en 3.5 inch jack maar heeft geen BT.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 mar 2021, 10:28

Is fucked-up meng, maar denk ook wel een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de coronacrisis. Normaal zit ik vaak op StockX voor Air Max 1's waarbij ik mis heb gegrepen (en waarschijnlijk ook weer voor de Air Max Day special 26-03 aankomende vrijdag), maar hou nu zelfs PS5's in de gaten.

Ja na die trial van een half jaar kost het iets van 15 euro geloof ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mar 2021, 10:32

Ik heb nog Cactus 93's. woot :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 mar 2021, 10:43

De befaamde kattenpis serie van Nike. Er zit een stof in dat bij regenachtige dagen ging meuren. Als je er 3 in de klas had zitten rook heel het lokaal smerig met kutweer :lol: Ik had die rode versie ervan destijds. Ze zijn wel gers though.
Het laatste paar dat ik heb gehaald en nu in waarde begint te stijgen is het Sketch model. En van de week nog voor een redelijke prijs de Air Max Daisy kunnen fixen. Ik was er eigenlijk helemaal klaar mee, maar met een sneakerverzamelaar als vriendin raak je al gauw besmet. Zij heeft geloof ik wel 100 paar Air Max waaronder al die ziek dure Piet Parra versies.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mar 2021, 15:55

2017 zijn kutdingen trouwens. Heb nog zwarte. Lopen helemaal niet lekker. Volgens mij is ie ook lek. Air max zijn wel tof, maar ze rekken nogal uit, staan breed als je al brede voeten hebt. Hoewel die 93's niet.

Vind de rood witte 87's eigenlijk het vetst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten