Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 aug 2021, 10:25

Geen co-op campaign en green Forge met launch. Met eerst genoemde 3 maanden na de release en de andere 6 maanden. Co-op campaign is toch wel een grote zorgwekkende misser weer.
6 jaar in ontwikkeling en dan nog een onvolledig lanceren... Wat waren de Bungie tijden toch mooi met om de 2 jaar een complete Halo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 aug 2021, 19:59


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 aug 2021, 08:24

Deze wil ik wel hebben. Probeerde gisteren nog die Limited Edition Series X te kopen, maar dat ging allemaal zo snel. Snap het ook niet. Als de normale Series X nog altijd limited edition is, waarom noem je deze dan ook zo?

8 december verschijnt Halo Infinite. Dat had natuurlijk 15 november moeten zijn wanneer die limited editions uitkomen. Ze hebben gewoon hun shit nog steeds niet voor elkaar. En helaas geen Legendary Edition...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2021, 09:28

Die zijn vorig jaar gewoon grotendeels overnieuw begonnen, en brengen straks een early access titel uit. Het zegt wel wat over 343. Je mag van de grote in house studios toch meer verwachten dan dit. Ik denk niet dat een Naughty Dog of Insomniac gauw zoiets doet. Ik heb 2 games van ze gespeeld, beide waren slecht en ook buggy. Dat is ook wel een puntje met Microsoft. Ik heb geen vertrouwen in 343, en ook niet in Ninja Theory. Niet voor niets zijn veel van hun exclusieve games aan de matige kant. Dat is anders geweest, ten tijde van de eerste Xbox en de eerste jaren met de 360. Ze moeten het hebben van Playground en Bethesda (met name Arkane en id software), misschien Obsidian. The Coalition allicht, persoonlijk vond ik Gears 5 verrassend leuk maar de mening is mixed. Technisch wel dik in orde.

Ik zou Halo doorgeven aan id software. Hoewel, ik heb liever Doom en Quake.
Laatst gewijzigd door R-Type op 26 aug 2021, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

26 aug 2021, 09:30

SmartTies schreef:
26 aug 2021, 08:24
Ze hebben gewoon hun shit nog steeds niet voor elkaar.
Ik vraag het mij af.

Zowel bij Sony als microsoft is er geen haast om games te releasen gezien de consoles nog steeds moeilijk te krijgen zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

26 aug 2021, 10:12

ID en Halo is geen goede match. Ik ken geen titel van ID waarin een uitgebreid AI algoritme zit.
Ik zou gewoon Bungie een grote zak geld geven als je daadwerkelijk wilt dat je franchise wordt doorgezet en omarmd blijft. Ze kunnen het inmiddels ook zonder met alle franchises die ze hebben binnengeharkt, maar de fanbase van Halo is huge en zou zonder zijn om het door een matige studio te killen.

Het zou me niet verbazen wanneer de campaign een paar uur wordt ingekort met weer een vreemde cliffhanger zoals in Halo 2. 20 uur werd er eerder gezegd wat dan al bijna 3 keer zo groot is als de gemiddelde campaign van een main Halo.

Halo 4 en 5 zijn nog steeds leuke fps games die imo nog steeds boven de rest van de fps warfare campaigns zitten, maar het is wel een flinke stap terug van "Bungie's finest."
Newgamessuck schreef:
26 aug 2021, 09:30
SmartTies schreef:
26 aug 2021, 08:24
Ze hebben gewoon hun shit nog steeds niet voor elkaar.
Ik vraag het mij af.

Zowel bij Sony als microsoft is er geen haast om games te releasen gezien de consoles nog steeds moeilijk te krijgen zijn.
Er komt een hoop uit in november, waaronder Forza Horizon 5, maar ik zie het in ieder geval niet als een strategische zet als je na meer dan een jaar na de officiële launchdatum nog steeds een game uitbrengt waar grote aspecten die de franchise typeren missen en je nog eens 3 tot 6 maanden op kan gaan zitten wachten. Zeker de co-op is altijd een traditie hier met wat ouwe gabbers. Okay, het is maar 3 maanden, maar dan ben ik er al op verschillende difficulties doorheen gebanjerd dat het niet heel speciaal meer is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 aug 2021, 10:23

GP dropt bommen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2021, 10:29

Halo kan zich niet meer meten met Call of Duty en Battlefield, die komen ook in die periode uit. Er is nog wel een hardcore fanbase, vooral in de VS, maar die is de helft van wat het ten tijde van 3 was. Het is wel opmerkelijk dat zelfs franchises als Uncharted, en notabene Guerrillas Horizon, tegenwoordig veel groter zijn dan Halo. Die games groeien, zoals ook God of War 20+ miljoen exemplaren wegzet (meer dan alle oude games bijeen). De gamesmarkt groeit, en Halo krimpt. Dat komt door een gebrek aan kwaliteit onder andere. Mismanagement door een brakke SJW studio er aan te laten werken.

Dat ze die MP delayen snap ik dus ergens wel. Maar het feit is wel een incomplete game. Schuif hem dan door naar voorjaar 2022. Maar ze zullen wel iets willen hebben voor dit najaar.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 aug 2021, 10:53

Veel kennissen zijn overgestapt naar CoD, maar missen nog altijd de hoogtijdagen van Halo dat zich tijdens 2 en 3 voordeed. Reach met de abilities, ook van Bungie, joeg al een hoop fans weg.

En als je 6 jaar niets uitbrengt en er verschijnen titels als Titanfall 2 (nu ik erover nadenk voor mij de campaign leverde die Halo 5 miste), dan zijn er kids tussen die niet met Halo opgroeien en een andere shooter als bakermat hebben. De CoD franchise, hoe matig ze ook vaak zijn, zullen daar geen last van hebben met de jaarlijkse uitgaven. Tel daarbij op dat scifi ook weer een vertakking is waar veel gamers niet om staan te springen en je franchise krimpt. Vandaar dat ze niet zonder een f2p mp konden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

26 aug 2021, 10:57

Gewoon Arno schreef:
26 aug 2021, 10:23
GP dropt bommen
Ja dat sowieso. Als ze dit een generatie vol kunnen houden hebben ze echt een zieke service gebracht. En gewoon op je Xbox One nu ook next gen kunnen streamen. Spreken we nog over generaties in 10 jaar tijd?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2021, 13:09

Nu eigenlijk al niet meer. Alles is voor het eerst volledig compatibel, en dan ook echt alles. Niet alleen een deel van de library, maar ook randapparatuur als je camera, VR, arcade stick, DS4 (ja die werkt wel degelijk... met PS4 games), je save games etc. Je kunt in principe alle Xbox One discs, of PS4 discs, in je Series of PS5 gooien. Voor het eerst heb ik bijv. geen arcade stick hoeven te verpatsen. De eerste TE werkte niet op PS4 bijv. Mist ook share, touchpad etc.

En als je naar graphics kijkt dan beginnen het ook wel diminishing returns te worden. Check Horizon op de PS5, die gisteren een patch heeft gekregen. Dat doet niet veel onder voor Demon's Souls, Rift Apart of Returnal. Het is wat trager qua laadtijden, maar zelfs dat is bij veel oude games aangepast. Ik was nog echt onder indruk van God of War, Days Gone etc op PS5. Dus ja, er is een krachtiger console te krijgen die dezelfde content net wat beter en sneller weergeeft en nog jaren ondersteuning zal blijven ontvangen.

Of het echt slecht is... vermaak me wel met legacy games, meer dan ooit eigenlijk. Ik gebruikte wel eens BC op de 360, en op de PS2, maar dat vond ik in die tijd echt een soort gimmick. Laat ik eens 4 of 5 games gespeeld hebben op die manier. Zoals ik zeg, die games van de PS4 kunnen gewoon nog heel goed mee. Zo'n Sekiro aan 60fps, of Doom 120hz, dikke prima toch. En ik zie dat ook niet veranderen. Maken die huidige PS5 exclusives ze obsolete? Nou nee.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 aug 2021, 21:39

Eigenlijk zijn geupgrade PS4/One games hoe de developer het voor ogen had, maar niet kon. En aangezien alles wat gameplay wise wat next gen is verschenen, ook met een graphics downgrade op de oudere systemen kan draaien kan je ook gewoon van een next gen game spreken wanneer de 30fps PS4 games op 60fps draaien op een PS5 imo. Ik merk echt bijna niet tijdens het spelen van een Prey bijvoorbeeld dat het een last gen game is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 aug 2021, 08:42

Zelfs op de Series S heb ik dat niet. Prey is 900p dan (One S based), maar 60fps en extreem zwaar gereduceerde loading. Het is een 10x betere speelervaring dan op de Pro en One X. Je haalt er meer zuivere speeltijd uit omdat er geen wachttijden zijn, minder irritatie bij restarts en de input lag is weg.

Eigenlijk kun je stellen dat die lage framerates cheaten zijn. Ja, je kunt inderdaad een pakweg Prey op 1440p krijgen op de Pro of One X. Maar vraag niet hoe. Het loopt niet lekker en het speelt kut, en je wacht ook nog een eeuwigheid. Dan is die game niet geschikt voor die systemen, of ze moeten concessies doen en de details en resolutie sterk verlagen. Maar dan is die open map nog steeds niet geschikt voor de oude HDD's omdat ie het niet fatsoenlijk kan inladen. Zo'n Witcher ook, het is eigenlijk idioot dat ik die game uitgespeeld heb. Je wacht soms serieus 2 minuten omdat je terug moet naar een vorig gebied voor een simpele opdracht. En dan speelt ie ook nog janky en heeft ie een lage framerate. Wel een topgame, maar duidelijk te ambitieus voor last-gen. Ik was er liever nu aan begonnen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Re:

27 aug 2021, 09:39

SmartTies schreef:
26 aug 2021, 10:57
Spreken we nog over generaties in 10 jaar tijd?
Nope.

Nintendo en Sony houden heel hard vast aan generaties. Die kunnen het 'op dit moment' niet winnen van microsoft als gaming grotendeels een service wordt.

Hell, Nintendo mag in haar handjes knijpen dat de Switch niet faalde. Die hebben een hoop tijd gewonnen om zich aan te passen aan de nieuwe realiteit.
Als je nu kijkt naar Nintendo (die volg ik het beste tot in detail dus daar weet ik het meeste van) zijn ze al keihard bezig om hun IP als hoofd product te gebruiken ipv de consoles. Pretparken, films, merchendising (bv lego). Dit is allemaal voorbereiding op de dag dat de grote massa niet meer in console generaties denkt. Microsoft staat 4-0 voor en wachten rusting af tot het juiste moment om hierop te dubbelen. Hell, ze zijn al aggresief bezig, maar het wordt straks nog heftiger.

Sony is nu nog marktleider, maar als GP steeds meer gebruikt wordt en de word of mouth exponentieel toeneemt kan dat volgende 'generatie' al omslaan.


Ik denk nog steeds dat de grote spelers van vandaag niet die zijn over 10 jaar. Nintendo wordt denk ik meer een soort Disney met grote IP. De game deprartment wordt gekocht door een microsoft, facebook, amazon, apple of Sony. Games worden niet meer gemaakt door Nintendo, maar ze verhuren wel hun IP. Damn, dat doen ze al met Mario aan ubisoft. De toekomst is dichterbij dan we denken mischien.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 aug 2021, 10:01

Zo'n Game Pass zal vast of is al leuk aan het uitpakken voor Microsoft. Maar Nintendo is een macht die je nooit moet onderschatten. Zelfs in slechte tijden zijn ze er altijd geweest voor de kinderen. Nostalgie blijft aanhouden in dat opzicht en dat is al wortels schieten voor de komende 40 jaar. En vergeet niet dat ze heel veel steken in R&D. En mocht het uiteindelijk echt zover komen dat ze alleen op een soortgelijke service als Game Pass moeten meedraaien, dan hebben ze de knaken ervoor om een soortgelijke service te kopen.
Ik ga er zelfs vanuit dat wanneer ze zouden aankloppen, ze hun content op Game Pass mogen zetten en dat Microsoft ze de vergelijkbare winst die ze nu boeken zouden uitbetalen per titel. Die zijn af en toe zo aandoenlijk aan het flirten met het bedrijf, maar de Geisha's geven geen kick :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 aug 2021, 10:43

R-Type schreef:
27 aug 2021, 08:42
Zelfs op de Series S heb ik dat niet. Prey is 900p dan (One S based), maar 60fps en extreem zwaar gereduceerde loading. Het is een 10x betere speelervaring dan op de Pro en One X. Je haalt er meer zuivere speeltijd uit omdat er geen wachttijden zijn, minder irritatie bij restarts en de input lag is weg.

Eigenlijk kun je stellen dat die lage framerates cheaten zijn. Ja, je kunt inderdaad een pakweg Prey op 1440p krijgen op de Pro of One X. Maar vraag niet hoe. Het loopt niet lekker en het speelt kut, en je wacht ook nog een eeuwigheid. Dan is die game niet geschikt voor die systemen, of ze moeten concessies doen en de details en resolutie sterk verlagen. Maar dan is die open map nog steeds niet geschikt voor de oude HDD's omdat ie het niet fatsoenlijk kan inladen. Zo'n Witcher ook, het is eigenlijk idioot dat ik die game uitgespeeld heb. Je wacht soms serieus 2 minuten omdat je terug moet naar een vorig gebied voor een simpele opdracht. En dan speelt ie ook nog janky en heeft ie een lage framerate. Wel een topgame, maar duidelijk te ambitieus voor last-gen. Ik was er liever nu aan begonnen.
Vaak heb ik ingame niet eens in de gaten hoe mooi de graphics zijn. Vaak als een ander speelt heb je dat pas in de gaten of bij minder intensieve games. De puzzel stukken of rustige momenten in REVillage bijvoorbeeld. Zo'n Series S met een mindere resolutie en zolang het van dezelfde framerate geniet als de X, is eigenlijk prima te doen. En ray tracing zit deze gen in hetzelfde schuitje als de framerate in de vorige en wordt minimalistisch toegepast. Het is vaak van "hier wel en hier weer niet" in de games die ik heb gespeeld waar het in voor kwam.

De vorige generatie voelde aan als Arcade vs console ten tijde van de matige gecomprimeerde ports op de 8bit tm 64bit consoles. Maar in dat geval dan PC vs console. Dat zal nu in mindere maten zijn, omdat de framerate de grootste scheiding gaf tussen de 2 ROM dragers. Dan zal je op PC wat vaker 120fps kunnen, vanaf 60 ben ik wel een tevreden gamer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 aug 2021, 15:46

Ligt ook aan de scaling, ik denk dat ie S dat gewoon heel goed doet. ID Tech is er eveneens heel goed in en Doom Eternal ziet er in 1080p 120hz ontzettend goed uit op de S. Zie ook geen jaggies ofzo. 1440p 60 mode is ook niet echt mooier zover ik kan zien, wel iets minder vloeiend als je er naar schakelt.

60 is goed genoeg. Ik speel 90% van de games op 60fps. 120hz opmerken verschilt echt per game. In Tony Hawk, WRC, DMC merk ik het eigenlijk niet en gebruik ik die modi ook niet. Merk het ook niet in Ori trouwens. Die speel ik dan liever in native 4k/60 op de S. Maar bijv. Super Lucky voelt wel extra slick in 120hz, de respons en beeldverloop is net wat sneller. Doom helemaal, maar dat komt vooral door het snel omdraaien. In 60fps mode valt me dan wat V-sync ofzo op. In 120hz blijft dat consequent soepel hoe snel je ook rondkijkt en daarin is het wel een game changer.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 aug 2021, 09:50

Veel van die shit is je ook door de jaren aangekaart en daarna kan je het niet meer negeren. Door het zien van de Digital Foundry video's bijvoorbeeld.
Zelf heb ik alleen Halo 3 of ODST heel even in 120hz gespeeld, maar kon niet veel verschil opmerken. Zal wel zo zijn wanneer je direct kan switchen of voor een langere periode 120hz speelt en dan teruggaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 sep 2021, 09:44

Microsoft heeft Clipchamp gekocht, dus waarschijnlijk zeer binnenkort betere video editing tools voor Xbox. De huidige is echt bagger.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 sep 2021, 09:50

Nooit van gehoord, maar ben benieuwd.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 sep 2021, 09:56

Ik ook niet want ik doe zelf alles in Premiere Pro/After Effects, maar schijnt een goede online editing tool te zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 sep 2021, 10:21

Die video editing van MS loopt 2 generaties achter. Je kunt nauwelijks recorden in 4k. Dat is bij Sony eigenlijk perfect, met de PS4 al.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

09 sep 2021, 09:20

Sonic Colours draait op de Series S in 1080P 60fps, maar op de X One X native 4k en 60fps? Komt dat puur door die paar gig extra geheugen?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 sep 2021, 09:55

Omdat het een voor de last gen ontwikkelde game is, dus de Series S waarschijnlijk de One versie draait en de Series X de One X. PS5 1440p/60fps draait de PS4 Pro game. Totaal geen aandacht aan next gen besteed dus... De Switch versie is helemaal pauper. Lazy fucks
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Xbox Algemeen

09 sep 2021, 12:02

Jalf schreef:
09 sep 2021, 09:20
Sonic Colours draait op de Series S in 1080P 60fps, maar op de X One X native 4k en 60fps? Komt dat puur door die paar gig extra geheugen?
Wat Ties zegt.

Colors is gewoon een PS4 Pro/One X game. De S pakt, als de game niet geupgrade is, het One S profiel. Het is jammer wat de Series S is veel krachtiger. Het kan zeker de legacy games op 2x de framerate draaien of zelfs 4x. Kijk alleen al naar Psychonauts 2, crossgen maar wel geupgrade. 1680p aan 60fps op de Series S en zelfs een 120hz mode en Dolby Vision geloof ik. Daar steken de Pro en One X echt schril bij af.

Colors wilde ik spelen, maar deze pauper versie niet. Er mankeert wel meer aan. Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. Volgens mij is ie ook uit de digitale stores teruggetrokken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten