Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

12 mei 2022, 21:33

Zelfs de Xbox Reddit is er klaar mee lol

Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 mei 2022, 08:38

Hun management is ook treurig. Halo heeft nog steeds de basisfeatures niet. Het leek goed met FH5 (toffe game) en Halo, maar die laatste was bij lange na nog steeds niet af hoor. Ben ook benieuwd naar die woke Perfect Dark.

Dit jaar is er dus geen enkele MS exclusive op GP te vinden.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 mei 2022, 16:52

Microsoft zegt constant dat ze shit klaar hebben staan, maar elke keer weer zien we het daadwerkelijke resultaat. Veel beloftes, weinig daadwerkelijke producten. Wat is het nut van zoveel miljarden uitgeven als er maar geen resultaat komt?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 mei 2022, 20:43

Bij Perfect Dark is het ook een in- en uitloop van leidinggevenden en andere sleutelfiguren. Dat gaat of heel lang duren voordat het verschijnt of zeer matig worden. Ik hoop dat ze voor het eerste kiezen.

Ik heb laatst even de battle pass 2 gespeeld van Infinite en het is echt treurig wat je krijgt na een half jaar. En nog steeds geen co-op...

Maar uitstel is overal nu gaande. Waarschijnlijk nog de nasleep van covid.
Voor mij persoonlijk staat er daardoor nog maar 1 exclusieve titel voor '22 dat mijn interesse wekt en dat is Bayonetts 3. Maar ook daar is door het vasthouden voor een strategische release (Platinum zegt zelf dat het een poos klaar ligt) de lol er langzaam vanaf aan het gaan. Het straks moeten spelen op de pauper hardware van Nintendo is echt een domper voor zo'n game.

Sowieso de Switch in zijn geheel. Dat is voor mij nu echt below N64 level geraakt met de titels die daarop verschijnen. De online sub blijft maar 2000 niveau en blijft karig. Met een uitstel van BotW2 is er wel weer hoop op een remake van een Zelda, maar verder is het al sinds Metroid Dread kommer en kwel. Laatst nog de nieuwe banen aangeschaft in Mario Kart. Wat een goedkope saaie meuk zeg. Welgeteld 1 goede nieuwe track...

Third party it is in 22 en dan moet je niet bij de Switch zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 mei 2022, 00:43

Beetje oftopic, maar als er 1 console lekker gaat qua exclusives in 2022 is het de Switch wel. Arceus deed het goed Triangle Strategy en Kirby zijn awesome, en dan hebben we nog o.a. Splatoon 3, Xeno 3, nieuwe Pokemon generatie, Bayonetta 3...

Switch eigenaren zitten er warmpjes bij dit jaar, zelfs met Zelda uitstel.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 mei 2022, 08:05

Het zal m'n smaak zijn dat veranderd is, maar het doet me, op Bayo na, allemaal niets. Dan kijk ik meer uit naar twee handjes vol third party games die er niet op verschijnen. Het zijn ook echt de exclusieve games waar je het van moet hebben en dat zijn er niet genoeg om alle populaire genres te dekken. Games waarbij graphics er niet toe doen en het genre bewust lijkt gekozen, omdat een beetje first person shooter gewoon niet mee kan met zelfs de PS4 en One. Performance wise ziet het er niet uit op een tv dat voorbij de 40 inch gaat en multiplatform wat er nog op verschijnt vaak op 30fps ipv 60 op de last gen consoles van de concurrenten.

En op andere fronten biedt het ook te weinig. Misschien spreek ik voor mezelf, maar na Spotify en online movie streaming, is game pass het beste van multimedia vooruitgang in jaren. Dat ga je voorlopig niet ervaren op een Nintendo console. Het hybride is een uitvinding, maar niet genoeg om het bij mij als main console te laten gelden. Verre van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 mei 2022, 08:44

Over smaak valt uiteraard niet te twisten :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2022, 18:33

Er zijn nog weinig games/franchises die mij wat doen. Horizon 2 niet gekocht, gewoon niet echt zin meer in een AAA open world. Niet zozeer door Elden Ring, Horizon 2 kwam eerder uit en toen hoefde ik hem eveneens niet. Ghostwire sale gemist, maar die schijnt toch erg karig te zijn. Koop hem eens bij een volgende sale of zie hem tzt op GP. Dat is nog wel een game die er wat uniek uitziet.

Wel kijk ik uit naar Ragnarok, omdat GoW 2018 briljant is op PS5. En FFXVI is denk ik de nummer 1 game waar ik naar uitkijk. Maar daar houdt het wel bij op. Die Marvel shit van Insomniac boeit me eigenlijk helemaal niet, zo heb ik Miles Morales nooit aangeschaft (komt wel op Plus Premium). Wolverine interesseert me ook niet. En noem het een zwaktebod maar kijk toch naar remakes uit, zoals Dead Space (kans dat ie wordt verprutst is aanzienlijk), de rumoured RE4, Bloodborne etc. Waar ik sws blij van wordt is een aankondiging van bijv. een nieuwe RE, DMC, FF, Yakuza.. De oude franchises zeg maar. Denk dat ik die RE's weer ga doen als de upgrades uit zijn.

Ik zet tegenwoordig sneller een serie op eigenlijk. Lekker na een werkdag, onderuit ploffen en kijken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Xbox Algemeen

17 mei 2022, 14:34

In maart begon ik aan Elden Ring, maar na 3 uurtjes had ik het wel gezien. 9 maanden ervoor had ik nog de Demon's Souls remake gespeeld em daardoor voelde het teveel aan als huiswerk om weer een build te creëeren. Ik had er gewoon geen zin in 'zo vlak achter elkaar.' Het zal er vast in de koude maanden van komen, maar geestelijk lukte het me niet om weer voor zo'n fucking grote wereld te gaan zitten. Zelfs bij een Zelda BotW2 ben ik bang dat het pittig gaat worden om door te zetten. Dat had ik zelfs met de eerste game. De thrills in dat soort games laten meestal te lang op zich wachten. Alleen GTA doet het vrij rap, maar veranderd ook daarentegen te weinig, omdat er geen build is.

Ik kijk eigenlijk vooral uit naar vrij makkelijk verteerbare games. Games die je snel belonen en/of niet langer dan 12 uur duren. Laatst in een week tijd een Twelve Minutes, Death's Door en Gorogoa (aanrader) doorlopen. Prachtige originele games en easy thrills. Beter kon ik mijn ziektewet niet invullen. Binnenkort de Turtles collectie en ook de nieuwe Turtles game van Dotemu. Daar kijk ik naar uit.

Misschien God of War nog een keer een kans geven op de PS5, want ik kwam er niet in op de PS4. Wat ik met God of War heb en wat ook bij Horizon lijkt te zijn, is dat ze in zekere zin overkomen als de MCU van games. Dure, kwalitatief goed gemaakte blockbuster-entertainment, maar enorm minutieus focusgroep ontwikkeld. Iets wat ik bij veel van Sony's first party games heb. Iets dat me na de eerste 2 Uncharted games wat ging tegenstaan. Iets dat een Miles Morales vast ook heeft en een Wolverine zal krijgen. De tweede Last of Us had het ook wel, maar dat hield me dankzij de geweldige vertelling toch tot aan het eind aan de controller gekleefd.

Bij mij zijn het een periodes. Een aantal maanden films en series en dan weer een helemaal into games. Op dit moment is het ook series, omdat er zoveel goede verschijnen. En met alle streamingdiensten op je TV houdt het ook niet op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 mei 2022, 20:24

Je zit gewoon onder de plak.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 mei 2022, 08:51

Sowieso. Wees maar blij dat je niet van pussy houdt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

19 mei 2022, 10:53

Herkenbaar. Ik zit ook in een behoorlijke gamedip. Qua nieuwe games dan. Ik heb GTAV maar weer opgepakt op de PS5. Die wil ik wel eens 100% completen. Blijft echt een briljante game. Ik grijp steeds weer terug naar oude games omdat nieuwe me op één of andere manier niet pakken. Elden Ring kwam ik niet in en heb ik nu uitgeleend aan een maat, Triangle Strategy is de eerste twee uur alleen maar tekst. Dat trek ik niet meer tegenwoordig. Ik heb soms maar een uurtje tijd als iedereen in huis op bed ligt (of mijn ogen dicht vallen) en dan wil ik niet eerst een uur door een verhaal ploeteren. En dus grijp ik maar weer terug op GTA of die (briljante) Tony Hawk 1 + 2 remake.

Ik heb veel meer zin om iets als LA Noire, Mafia of Ni No Kuni remastered nog eens door te spelen dan me te wagen aan een Horizon ofzo. De games die ik tot nu toe op PS5 heb uitgespeeld zijn volgens mij allemaal PS4 games of remakes :D Ook op Switch kijk ik erg uit naar Zelda, maar verder... kan me zo niets bedenken eigenlijk. Splatoon 3, Xenoblade Chronicles 3, Pokemon Violet.. doet me weinig. Advance Wars leek me leuk, maar toen kwamen de Russen...

Oh Xbox topic. lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 mei 2022, 08:46

Ik game momenteel helemaal niet. Zet op dit moment liever een serie op, of kijk een wedstrijd en gelukkig is VI weer terug. Ben ook in de avond veel op pad, deze week back to back etentjes.

GT7 was mijn laatste aankoop. En die heb ik nog maar een uur of 4 gespeeld. Terwijl die game erg veel goed doet. Elden Ring heb ik platinum, die game heb ik ziek veel gespeeld, de enige dit jaar eigenlijk. Vind het wel de beste game van deze gen so far.

Ik heb ook meer zin in remakes. Ik kijk uit naar die RE next-gen upgrades. Denk dat ik ze alle 3 weer ga doen. Zo'n Turtles is heerlijk natuurlijk, gewoon een arcade beat em up die je lekker doorspeelt en dan voor scores enzo (en dan nog die cowabunga collectie, die moet ik ook hebben). En Capcom Fighting Collection ook wel zin in, de arcade stick weer afstoffen en lekker Vampire Savior spelen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

22 mei 2022, 11:25

SmartTies schreef:
18 mei 2022, 08:51
Sowieso. Wees maar blij dat je niet van pussy houdt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 jun 2022, 14:41



Voorlopig alleen Samsung 2022 TV's, maar de rest zal vast snel volgen. En laat Samsung nou net één van de beste OLED tv's op de markt gebracht hebben.

En al je digitale aankopen dus ook binnenkort via de cloud speelbaar.

Nog 3 dagen en dan de "Xbox & Bethesda Games Showcase."
Lube inc! Ben benieuwd wat voor verrassingen ze hebben. Ze moeten wat met al die delays en Sony dat aan het vlammen is gegaan met de VR presentatie. Wat nog altijd een groot gemis is op de Xbox en nu de lowres kinderschoenen periode voorbij is, steeds meer een aderlating gaat worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 jun 2022, 09:13

Hopelijk veel gameplay


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2022, 17:55

Wat een kutshow tot nu toe. Je gaat ongetwijfeld horen dat Gamepass de kwaliteit onderuit haalt. Dit schurkt tegen shovelware aan.

En ook die adventures, ik ben ze nu al vergeten, generic shit. Scorn, Ark, en nog zo'n janky game, Flintlock?

lmao wat een shitzooi. Hideo Kojima 'ik werk met Xcloud en kijk er naar uit'. Thats it. Alleen Starfield ziet er leuk uit, maar duurt nog wel even. Maar shooting wordt vast janky zoals Cyberpunk denk ik. Wel zin in.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jun 2022, 19:25

Kijk alleen naar Forza uit en dat is nog een jaar wachten. Doe de groeten aan Kaas op Gamer voor me Ties.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

12 jun 2022, 21:44

Gewoon Arno schreef:
12 jun 2022, 19:25
Kijk alleen naar Forza uit en dat is nog een jaar wachten. Doe de groeten aan Kaas op Gamer voor me Ties.
Heb het niet gevolgd, maar was het echt zo schraal lol

Banjo niet op komen dagen?
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 jun 2022, 22:23

Ik vond het een prima showcase met gelukkig ~90% aan ingame materiaal. Het had wat korter gemogen en misschien een aparte voor de indiegames zoals Nintendo en Sony dat doen, maar op een echte onverwachtse triple A knaller die niet verscheen na, heb ik er weinig op aan te merken. Het gaat over de komende 12 maanden en dus ook meteen op Game pass zoals aangegeven, dan zit je gescheten met deze sub. Ben blij dat er niet 10 logo's als zoethoudertjes werden getoond die daarna op nog 4 'e3' shows hadden verschenen, maar puur alles voor de komende 12 maanden. 

Titels waar ik naar uitkijk:

Hollow Knight: Silksong
Een vervolg op de beste Metroidvania in jaren. Hoe kan ik hier niet blij van worden? Geen verrassing, maar fijn dat het de komende 12 maanden zal verschijnen.

Starfield
Waarschijnlijk weer een learning curve waar je u tegen zegt en een game waar ik nooit de credits van ga zien, maar de presentatie met het geluid gaven me wel kippenvel. Al vind ik de soundtrack een klein beetje plagiaat van Halo 5. Maar kom op, ruimtereizen en first person shooter in zo'n grote digitale wereld. Die verschillende locaties die je ook zag; hyped! Minpuntje; dat Bethesda framerate...

Redfall
Snelle fps waar de mechanics er gers uitzagen. Wellicht dat Arkane teveel zal gaan leunen op multiplay, maar dat zien we nog wel. Btw ook Deadloop krijgen we nog in september op GP.

High On Life
Gaf me Stranger's Wrath vibes in een wat leukere setting.

Want op Game Pass dus 'let's give it a shot' titels:

Scorn
Grafisch erg mooi, maar het beetje gameplay dat ik zag (en hetgeen al eerder gezien had) zag er traag en simpel uit.

Cocoon
Zag er wel aardig uit. Van de 'lead game play designer van Limbo' moest ik wel om lachen.

Diablo IV
Nooit eerder een Diablo gespeeld, maar dit zal ik zeker proberen. Zag er goed uit. Weet alleen niet zeker of het een GP titel is.

Forza Motorsport
Niet mijn cup, maar zeker even opstarten voor de grafische praal en pracht en vast nog voor de autoliefhebbers die af en toe langs schieten. Het liet grafisch niet veel heel van GT7 over met dat ray-tracing. Afwachten wat ervan overblijft met launch.

Al met al een sub die er niet uitgaat het komende jaar.

Afbeelding
Gewoon Arno schreef:
12 jun 2022, 19:25
Kijk alleen naar Forza uit en dat is nog een jaar wachten. Doe de groeten aan Kaas op Gamer voor me Ties.
Hij is vast die Snoop213 :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2022, 05:12

Redfall lijkt op een asymetrische multiplayer game zoals Evolved. Dat vind ik geen reet aan. Diablo IV komt zo te zien niet day one naar GP en komt ook gewoon naar PS5. Zag er leuk uit maar ook wat donker. Vond 3 juist wel kleurrijk.

Ik vind zo'n 90 minuten show gewoon geen goed idee. Zat vaak uit te tunen. Die laatste SoP was 30 minuten met alleen maar AAA zoals SF6, RE4, FFXVI en wat VR2. De MS conference was heel goed geweest als ze vooral Starfield, Forza, Redfall, Diablo, Overwatch 2 hadden gedaan. En dan een andere show voor indie en GP drivel.

Hun grootste troef is een game die allang in ontwikkeling is, ver voordat Bethesda is aangekocht. Dat geeft de sorry state van MS game studios wel aan. Avowed en Perfect Dark zitten ook in development hell.
Laatst gewijzigd door R-Type op 13 jun 2022, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 jun 2022, 08:26

Evolved was idd shit.
Als een game op de PS5 verschijnt boeit me ook niets. De echte knallers van de laatste State of Play komen ook op de Xbox. Ik beoordeel een showcase op de content. En langzaamaan trekt het al naar het checken wat je in huis gaat krijgen ipv zal ik dat ooit aanschaffen. Zoals bij iedere streamingdienst. Met straks Game pass streamen via een TV-app zonder console en een Sony die daar vast niet op achter zal blijven, wat let ze dan nog om de content van de concurrent niet via de console te laten streamen? En dit is al bij de grootste TV leverancier ter wereld bij de '22 modellen nog dit jaar de norm. Het onthouden van een streamingdienst op je console gaat nergens meer over, over een jaar of 3.

Ik verwacht overigens ook wel dat de nieuwe van Team Ninja/Koei, Wo Long: Fallen Dynasty, vet wordt. Met de producers Masaaki Yamagiwa (Bloodborne) en Fukihiko Yasuda Masaaki Yamagiwa (Nioh 1 en 2) mag je wel wat verwachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2022, 08:33

Maar toch zie je wel weer dat een hoop games niet (day one) op GP zullen komen. Zoals Diablo, RE4, SF6, Callisto, Dead Space remake, FFXVI etc. Eigenlijk de beste games die we recent hebben gezien. Alleen Starfield is een grote GP day one, en Forza als dat je ding is. Starfield gaat nog even duren. Verder is het natuurlijk wel chill dat deze week een TMNT er op komt.

Wo Long ook wel leuk dat ie op GP komt, ik vond Nioh snel saai dus hoef deze niet te kopen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 jun 2022, 08:45

RE4, SF6, DS remake etc. zijn third party titels. Dan kan je het hele arsenaal wat er niet op verschijnt wel opnoemen. Zie het als de films die niet van Netflix, HBO of Disney zijn.

Diablo is nog een overname kwestie die nog steeds niet rond is. Als dat straks rond is dan zal een grote titel als Diablo ook verschijnen. Zo'n Overwatch 2 is sowieso ftp.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2022, 10:57

Net als Netflix denk ik dat GP de kwaliteit van de content wel enigszins beïnvloedt. Veel van die crud van gisteren zag er niet uit. Zo van 'kwantiteit boven kwaliteit want we moeten leden hebben'. En tot nu toe weet Microsoft steeds niet echt te leveren qua first party. Het zijn eerlijk gezegd ook meestal games die ik niet zou kopen. FH5 zou ik geen spijt van hebben gehad, over Halo Infinite ben ik blij dat ik die niet heb gekocht, en de MP was al F2P (maar juist hierdoor slecht gestructureerd en al dood).

Het is een beetje dubbelop. Aan de ene kant is full price betalen voor single player games die je na uitspelen weglegt een beetje passe en ik doe het nauwelijks nog, maar aan de andere kant waren TLOU2, Ghost of Tsushima en God of War zo goed geweest als het day one GP projecten waren geweest? Mijn gevoel zegt van niet. Misschien doet het iets met de kwaliteitseis, zo'n Halo die nog steeds content mist 'ach ja, boeiend heb er toch niet voor betaald' kan me voorstellen dat die mindset snel heerst. Zit er zelf ook niet zo mee omdat ik hem via GP heb gespeeld.

Van Forza Motorsport heb ik niks gezien. RT en track deformation boeit me niet en ik zet het ongetwijfeld uit. Hoe is de online, de content, welke tracks zitten er in? Career? Scummy DLC praktijken? Turn 10 had het alleen over grafische technieken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten