Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2021, 08:20

https://www.ign.com/articles/forza-horizon-5-review

Forza scoort goed. Heb hem al preloaded. Wel zin in.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 nov 2021, 09:43

FH5, It Takes Two en San Andreas def-ed. in de preload in de loop naar Infinite. Unpacking schijnt ook wel leuk te zijn. Goeie toevoegingen deze maand;

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 nov 2021, 22:35



Die last-gen laadtijden, ugh. Maar die comparison is wel interessant. De One S versie ziet er knap uit gezien de hardware die het heeft. Maar bij de direct overlaps zie je dat het op basis van textures, details, shaders en lighting wel degelijk een generatie verschil is met de SX. De game is gewoon goed geoptimaliseerd en bewijst eigenlijk dat de One S de next-gen consoles niet cockblocked.

Ze raden 30fps mode aan. Het geeft gewoon de beste visuele pracht weer, en het schijnt alsnog zeer fijn te spelen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 nov 2021, 10:04

De One S en X kunnen straks de Series X streamen en ik lees hele goede verhalen over de beta hiervan.

Zoals Richard van DF eerder aangaf is 30fps in FH5 dankzij de goede motion blur filmisch en oogt 60fps meer als game. Ik denk dat ik prestatie meteen met rust laat om niet beter te weten wat fps betreft.

Ik dacht overigens dat het gister al op GP zou staan, maar dan moet je weer een aparte dlc of editie aanschaffen ofzo? Arno zat al in Mexico.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 nov 2021, 11:20

Ja, dan moet je die deluxe pack kopen van 45 euro. Heb er wel aan gedacht, maar ik speel nog Scarlet Nexus. Ik zag wel goede deals in de UK die het via IJsland kopen voor 20 pond. Dat had ik dan wel gedaan.

Ik houd voorlopig ook quality mode aan, het is 1440p op de S. Ziet er bijna net zo goed uit als X (Ultra settings, tegenover Extreme). 60fps mode zakt naar Full HD en lijkt medium settings te gebruiken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 nov 2021, 12:13

Nah, 60 fps it is. Quality mode is misselijkmakend. Cant go back.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2021, 09:30

Ik heb prologue en de eerste race in quality mode gedaan en ik kan me vinden in wat DF zegt. Het voelt naar mijn mening goed. Er is geen input lag ofzo en het snelheidsgevoel is er ook. De motion blur wordt goed toegepast. Kan zijn dat als je met Performance begint, dat het moeilijk is om terug te keren. Ik ga die perf. mode ook nog doen.

De game zelf is dikke prima op basis van het eerste uurtje. De setting staat me meer aan dan FH4, omdat ze kunnen spelen met jungles, woestijnen, vulkanen etc. Het is qua feel een motorstorm pacific rift, een van de vetste festival racers out there. Het leuke aan FH is dat alles wat je doet iets oplevert. En ik heb dat idee nog sterker in 5. De vibe is ook lekker, het draait om racen en plezier hebben.

Grafisch zeer goed op de S, en er is ook Dolby Vision.

kleine edit, het is wat ik al dacht. Ik heb performance aangezet en dan is de stap naar quality wel merkbaar en eigenlijk niet meer te doen. Performance mode ziet er ook heel goed uit trouwens, beter dan FH4. Minder aliasing. Ik houd hem hier op.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 nov 2021, 10:54

Ik heb er ook een uur of 3 gespeeld, maar weer trek ik een aantal dingen slecht bij deze serie;
- Alle gespreksstoffen die er worden gevoerd zijn zo crinchy, maar uitzetten klopt ook niet. Doe er een Burnout 3 berichtgever in en neem de sfeer over en je hebt een veel betere FH.
- Normaal is te makkelijk maar een niveau hoger is weer vaak te lastig
- De muziek is een mixed bag. Wolf Alice is natuurlijk een plus en Dua Lipa kon ik ook wel waarderen, maar voor de rest niet echt veel toffe shit gehoord. Neem weer Takedown of Tony Hawk als voorbeeld en je bent er.
- Veel bugs al tegengekomen, maar dat neem ik bij day-one aankopen voor lief tegenwoordig
- Die karakters waar je uit kan kiezen zijn echt van een zeer matig niveau en zeker in de replays lijken het wel crash test dummies. Ook weer aardige woke...
- Same shit different location.
- De kaart en de iconen overkill voelen voor mij aan als huiswerk. Wat was Takedown toch geweldig hè :(

Pluspunten:
- Fuck wat is (buiten de karakters) alles mooi! Met Mexicaanse roots en dus wat reisjes naar Mexico in het verleden was het zwaar genieten van de herkenbare highlights van het land. Rijden door Teotihuacan deed me wel wat en van horen zeggen zit er ook wat Guadalajara waar ik niet onbekend ben.
- Rechterkant rijden waardoor deze automatisch beter is dan FH4
- Ze weten de rumble van de joypad weer echt zo te triggeren alsof je in een wagenzit. De zwaarte om weg te trekken, remmen, botsen etc. Je voelt de wagen! Ben benieuwd hoe dat straks met Gran Turismo is en haptic feedback. Dat zal helemaal een vette immersie betekenen.
- De Dolby Atmos in deze game is fantastisch. Vliegtuigen schieten over je heen, tunnel geluid galmt door van alle kanten in je woonkamer, het is echt ziek vet! Waren alle games maar zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2021, 14:50

Die avatars haatte ik in 4 ook. Maar goed ik negeer het gewoon. De story is minder prominent aanwezig in 5, maar het had van mij niet gehoeven.

Ik vind FH5 beter gestructureerd dan 4. Alles schaalt, dus het maakt niet uit welke auto je gebruikt. En alles levert wel wat op. Ik heb het gevoel dat je nog meer kunt doen wat je wilt en wanneer. Rechterkant rijden is zeker een ding, het viel me direct op. Het voelt voor ons natuurlijk en je zult minder crashes met verkeer hebben. Ik negeer best veel, pak gewoon waar ik zin in heb. Street race of een road race ofzo. Ben ook wel onder de indruk van de online, heb een league van 5 races gedaan en dat was lag free terwijl ik op wifi zit. Crashes predicten is ook tof waardoor je elkaar niet van de baan beukt. Vind vooral die cross country races tof om online te doen, dat lijkt veel op motorstorm en onrush met ramps, veel destruction en heel brede banen dus weinig last van andere spelers.

Ook wel chill dat je on the fly van auto kunt wisselen en dit duurt 2 seconden. Volgens mij duurde dit een stuk langer in 4.

De Ferrari F40 is een barn find, dus het is all good. En de Audi Quattro ook. Dat zijn toch wel 2 favorieten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 nov 2021, 17:05

Misschien is het omdat ik deel 4 maar een uur of 8 heb gespeeld -het is niet echt mijn genre-, maar de ton aan opties zijn voor mij een flinke learning curve. Ik hoop iedere keer weer dat ik in die flow kom, waardoor alles herkenbaar wordt en gesmeerd gaat en het een digitale verslaving wordt, maar het is net niet arcade genoeg voor mij. Wel veel vermakelijker dan Forza Motorsport en GT, maar niet veel vermakelijker dan een Wreckfest en al helemaal niet een Burnout. Dit hangt tussen arcade en sim in. Het landschap is de rede waarom ik er toch wat uurtjes insteek. Gister kwam ik op een vliegtuigbegraafplaats waar je wat stunts kon doen en borden kapot kon rijden en dan wordt het voor mij echt leuk.

Ik las net dat je de plattegrond en de iconen ook kan filteren op de verschillende events. Dat dan maar eens proberen, want soms wordt je naar van het overzicht.
Dat on the fly van auto's verwisselen wist ik niet eens. Ook in 4 niet. Volgens mij reed ik iedere keer terug naar m'n opslag/huis.

Onrush staat ook nog steeds op m'n todo. Dat ziet er echt fun uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2021, 09:25

Je kunt sparen voor dat 2 million huis aan de west kust. Dan heb je fast travel overal. Kost je wel geld en dus moet je boards smashen.

OnRush is op het eerste gezicht heel leuk, maar ik was er snel op uitgekeken. Het racen is wel tof, maar er zijn geen laps en er is geen finish en winnen is bijna random. Je wint als je meer hebt geboost dan je tegenstanders, of als je er een x aantal hebt uitgeschakeld. Ik miste de urgency een beetje. Het is een beetje een MOBA eigenlijk.

Ik vond motorstorm het leukst, ook online.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 nov 2021, 12:56

Tja, als je de voorgaande delen al niks vond dan is 5 niet veel beter. Zitten ook weer seizoenen in, wist dat niet eens.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2021, 16:22



Kan geen toeval zijn. Dead Space breh. Sonic Generations mogelijk 60fps op console? I take it.

DoA2, DoA3, Max Payne 1, 2 en Munch zijn ook toegevoegd aan de Store. Max Payne 3 gaat er aan komen. Die is al hier en daar in stores toegevoegd.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 nov 2021, 12:08

Wel relaxed, maar van Dead Space waar binnenkort een remake van komt, verwacht ik een zelfde lot als dat van Ninja Gaiden. Dus eerder een verwijdering uit GP/EA Play.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

15 nov 2021, 11:43

Gewoon Arno schreef:
08 okt 2021, 06:20
Afbeelding

Besteld
Signed by Phil;
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 nov 2021, 11:51

Met filters aan is Forza Horizon 5 overigens veel leuker. Gisteren een mooie fotomissie dat tijdens een zonsondergang afspeelt met het nummer "Under the Sun" van "Diiv" voltooid dat wel blijft hangen. Inmiddels de10 uur gepasseerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 nov 2021, 18:33

Halo Infinite online is al uit! Nice move
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 nov 2021, 19:02

Ff checken als ik weer thuis ben


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 nov 2021, 19:30

70 nieuwe BC games en verder weinig boeiends...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 nov 2021, 21:07

Ik ben heel blij met die BC games. Ik zat gisteren de Ridge Racer DF Retro te kijken en keek nog of RR6 compatible was. Daar heb ik wel zin in.

DoA4 wil ik ook al een tijdje weer spelen (mijn eerste online fighter op console), en fucking Otogi 2 zit er bij. Binary Domain is ook bruut. Niks staat nog in de digitale shop maar ik neem aan dat ze toegevoegd worden zoals de vorige games.

Maar dit was het wel. De BC program stopt. Dus JSRF enzo, forget it.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 nov 2021, 08:11

De toegevoegde games;

50 Cent: Blood on the Sand
Aces of the Galaxy
Advent Rising
Adventure Time: The Secret of the Nameless Kingdom
Are You Smarter Than a 5th Grader? Make the Grade
Avatar: The Last Airbender - The Burning Earth
Bankshot Billiards 2
Beautiful Katamari
Binary Domain
Black College Football Xperience: Doug Williams Ed
Cloning Clyde
Conan
Darwinia+
Dead or Alive Ultimate
Dead or Alive 3
Dead or Alive 4
Death by Cube
Disney Universe
Disney’s Chicken Little
Elements of Destruction
F.E.A.R.
F.E.A.R. 2: Project Origin
F.E.A.R. 3
F.E.A.R. Files
The First Templar
Gladius
Gunvalkyrie
Islands of Wakfu
Lego The Lord of the Rings
Manhunt
Max Payne
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Max Payne 3
Mini Ninjas
Mortal Kombat
Mortal Kombat vs. DC Universe
MX vs. ATV Alive
MX vs. ATV Untamed
NIER
Novadrome
Oddworld: Munch’s Oddysee
Onechanbara: Bikini Samurai Squad
Otogi: Myth of Demons
Otogi 2: Immortal Warriors
The Outfit
Outpost Kaloki X
Quake Arena Arcade
R.A.W. - Realms of Ancient War
Red Dead Revolver
Resident Evil: Operation Raccoon City
Ridge Racer 6
Rio
Risen
Risen 2: Dark Waters
Rock of Ages
Sacred 2: Fallen Angel
Scramble
Screwjumper!
Secret Weapons Over Normandy
Skate 2
SpongeBob SquarePants Underpants Slam!
SpongeBob’s Truth or Square
Star Wars Starfighter: Special Edition
Star Wars: Episode III Revenge of the Sith
Star Wars: The Clone Wars
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Switchball
Thrillville
Thrillville: Off the Rails
Time Pilot
TimeSplitters 2
TimeSplitters: Future Perfect
Toy Story Mania!
Vandal Hearts: Flames of Judgment
Viva Piñata: Party Animals
Warlords


FPS Boost;

Alan Wake
Assassin’s Creed
Binary Domain
Black College Football Xperience: Doug Williams Ed
Darksiders
Dead Space 2
Dead Space 3
Disney’s Chicken Little
Dragon Age: Origins
Dragon Age II
The Elder Scrolls IV: Oblivion
F.E.A.R.
F.E.A.R. 3
Fable Anniversary
Fable III
Fallout 3
Fallout: New Vegas
Far Cry 3
Final Fantasy XIII-2
Lightning Returns: Final Fantasy XIII
Gears of War
Gears of War 2
Gears of War 3
Gears of War: Judgment
Gears of War: Ultimate Edition
Kameo: Elements of Power
Lego The Lord of the Rings
Medal of Honor: Airborne
Mirror’s Edge
Nier
Resident Evil: Operation Raccoon City
Rock of Ages
Sonic & All-Stars Racing Transformed
Sonic Generations
Sonic Unleashed
Star Wars: The Clone Wars
Vandal Hearts: Flames of Judgment

De eerste Dead Space geen FPS boost. Ik las dat het met bepaalde ingame elementen te maken had die op 30 afgestemd zijn.
Sonic Racing met 60fps is ook meteen aan Mario Kart gewaagd.
FEAR 2, imo de beste, helaas geen FPS boost.

Verder prachtig dat het in stand gehouden blijft op deze manier. Je hebt ook een Nintendo dat niet eens 25 jaar oude games normaal kan laten draaien en waar je maandelijkse sub ook omhoog geschroefd moet worden wil je het kunnen spelen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2021, 08:14

Halo multiplayer is wel lit. Het is erg geinig om te spelen en niet zozeer frustrerend als ik word gekilled. Had wisselend succes, eerst barslecht, daarna pakte ik wapens uit de muren. Met Battle Rifle en nog wat wapens die ik totaal niet ken (zoals de Skewer) ging het beter. Kwam er ook achter dat je gadgets onder een schouderknop hebt, die hookshot is wel tof.

Vind het low grav springen zonder echt veel bereik wel minder, maar dat is altijd al zo. De dash is vrij subtiel, niet supersnel, dat is okay. De slide voelt goed. De game werkt en je komt in matches, dat vind ik tegenwoordig al heel wat. Game ziet er slick uit en loopt lekker in perf mode. Vind die match intro en endings wel irritant, dat heb je na 1x wel gezien en kost gewoon tijd.

Progression is heel traag maar volgens mij is alles cosmetisch dus w/e. Vind die wapenskins wel tof.

OT: er zijn veel classics die ik wel wil hoor. Binary Domain en Sonic Generations aan 60fps... nice. Maar ook Unleashed, die Sonic stages behoren tot de meest impressive PS360 graphics out there. Dat zal op 60 een game zijn die nog mee kan. Die werehog echter..

Ridge heeft niets nodig, die game was al 60. Max Payne 3 skip ik, geen boost helaas. Lightning Returns heb ik dus nooit gespeeld, en misschien is dit wel een incentive om hem eens te doen zodat ik die hele kut trilogie heb gehad. Van FEAR vind ik 1 trouwens verreweg de beste, maar ik denk niet dat ik die nog eens speel.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 nov 2021, 10:37

Mooie lijst hoor. Kan ik eindelijk 50 cent checken. Condemned 2 nog steeds in de vergetelheid, Quake 2 en 4 spoorloos. FEAR vond ik destijds onspeelbaar en lelijk maar ik had hem ook al op de PC uitgespeeld. Als ie cheap is doe ik nog wel een run voor de achievements.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 nov 2021, 11:48

Halo Infinite is wel vet, maar had zelf wel vaak gezeik met matchmaking. Iets wat ook nog niet lekker loopt in Forza Horizon 5 door de overvolle servers. Ik heb uiteindelijk maar 2 team slayers en een oddball gespeeld.
De wapens vind ik tot dusver okayish qua vormgeving en feedback en de pistols zijn nergens level Combat Evolved. Voorlopig loop ik het liefst weer oldskool met de battle rifle.
Die intro (en ending) is undercover loading en als het je boeit een kennismaking met je medestanders. Op zich heb ik dat liever dan zandlopers. Uiteindelijk gaat Halo me in hoofdzaak om de campaign en begin er nu toch wel in te geloven dat ze het eindelijk gaan waarmaken.

Ik heb ook naar de DF Retro van Ridge Racer gekeken en was even vergeten hoe goed de PSP game er uitzag destijds en waarschijnlijk nog als je het weer opstart op de handheld. Dat had toen hetzelfde effect als Ridge Racer voor de eerste keer op een Playstation zien draaien in '95. Ridge Racer 6 (of 7) heb ik nooit gespeeld en dus niets mee. Misschien heb ik van alle Ridge Racers, Rage Racer nog het meest gespeeld.

Er zitten zoveel games tussen die ik nog wil doen. Reruns dankzij fps boost; Gears of War 3 (favo deel) en nooit eerder gespeelde games als Binary Domain, de Sonics, Manhunt, Dead Space 3 en misschien beide Otogi’s. Om de actuele stroom een beetje bij te benen komt er uiteindelijk geen kolere van..

Btw. De korte teaser van de TV serie was epic. Pablo Schreiber (The Wire) heeft even een Spartanen workout gedaan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 nov 2021, 12:11

Its Ridge Racer!

Afbeelding

Ik heb de game van de US store gekocht, kost nog geen tientje daar. Nadeel; hij boot niet als de console weer op Nederland staat. Maar goed, wil ik de game spelen moet ik dus even restarten. Kon niet gauw een workaround vinden, misschien een sub account ofzo? Bij Sony kon je alles spelen als je je buitenlandse account ook primary maakte.

Anyway, de game is nog steeds super goed. Hij heeft helaas niet de 4x resolutie boost die een NG2 wel heeft. Maar hij ziet er nog goed uit, de game renderde hoger dan 720p op de 360. De colors zijn inderdaad wat muted zoals DF aangaf, RR7 zag er beter uit. RR7 is ook een wat betere game met meer content. Maar goed motherfuckers bij Sony geven je geen enkele mogelijkheid om legacy games te spelen buiten trailertrash streamen met Now dat geen enkele resolutie, HDR of framerate boost heeft en dan is deze game toch al niet beschikbaar. Ik weet bijna zeker dat ik hem digitaal op PS3 heb. Dus fuck sony. Dit is de enige manier om een RR op een moderne console te spelen, I'll take it.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten