Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2021, 13:04

Eerste Xbox was een bazenconsole. Het was een soort Dreamcast 2. Vond hem het eerste jaar heel tof. Heb daarna ook laten flashen maar toen speelde ik er eigenlijk niet meer mee. Kreeg hem een tijdje na launch bij mijn tel. abonnement.

Die launch period lineup was echt killer. PGR, DoA3, Rallisport, TH3, Halo, GunValkyrie, JSR, Sega GT. Later natuurlijk Orta, Otogi, KOTOR. Veel exclusieve titels ook. Je had geen memorycard meer nodig wat ook wel vet was. Uiteindelijk wel PS2 favoriet vanwege FF, VF, Tekken, DMC, Silent Hill 3 enzo maar vond de Xbox een goede 2e. GC ook nog gehad, die kon je used voor 40 meenemen en op die manier heel goedkoop RE, F-Zero en Metroid Prime spelen. Mooie tijden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 mei 2021, 19:31

Over de DC trouwens



Skies of Arcadia - Dungeon of military facilities btw.

I Salute thee

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 mei 2021, 13:28

Krijgen we dan eindelijk Skies HD

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 mei 2021, 14:49

Geweldige console de Dreamcast. Die startup screen gaf me net kippenvel na al die jaren en was in de vergetelheid geraakt. Fijn op gegamed en ook al verdween het snel van de markt, heeft het wel altijd een fijne vibe achter gelaten. Persoonlijk heb ik meer gegamed op de Dreamcast dan op de PS2. Zeker in het begin deed bijna niets onder voor de PS2 op grafisch vlak. Het had ook nog eens zeer leuke peripherals en die typische arcade vibe. Miyamoto flirten ook openlijk met Samba de Amigo. Vele zeggen dat de Wii daaruit is ontstaan. En man wat heb ik veel Crazy Taxi en Tony Hawk hierop gespeeld. De ideale stoners games. Shenmue was wel het meest mooie erop.
Ik zal m weer eens aansluiten.

20 Years Xbox. In december pas maar goed. Microsoft zal wel op z'n Chinees de zwangerschap erbij optellen zodat ze het straks op de e3 kunnen gebruiken.
Zat van alle 3DFX / Rendition card upgrades etc. en inmiddels door studie/werk aan de iMac gegaan, zou de Xbox wel op zekere hoogte mijn PC gaming honger moeten gaan stillen. Dat was de gedachte die ik had toen Microsoft onthulde aan een console te werken. De launch games deden me helemaal niets. Je had een racegame (jeeej), een deel 3 alweer van Dead or Alive en zo’n rare space shooter met zo’n man in een robotpak, dus ik hoefde het niet per se direct te hebben. Ik importeer wel een Gamecube voor 1000 euro bij Future Zone met Luigi’s Mansion en Wave Race. Een maat van me wel een Xbox geïmporteerd en na een paar uur die space shooter in co-op had ik spijt van mijn cube. Halo, you know...

Verder is het tot aan de Xbox One de console voor de multiplatform games geweest en daarna weer One X. First party heb ik er nooit zoveel aan gehad. De Gears games heb ik altijd wel gers gevonden en af en toe eens een Alan Wake of Ninja Gaiden, maar er is nooit een stabiele flow geweest. Als je alle consoles koopt heb je daar ook niet echt last van, maar begrijp volkomen waarom Sony wel stabiel succesvol blijft en Microsoft niet.

De eerste Xbox was goed en inderdaad in zekere zin een Dreamcast 2, maar dan met een echte grootschalige wannahave.
De 360 staat bij mij wel in de top 3 beste consoles ooit. Heeft te maken met de fantastische support en het online gamen dat ik in deze periode veel met vrienden deed.
De Xbox One heb ik niet veel aangeraakt. MP speel ik op de console met de beste specs en dat was op de PS4. Het was tevens in een fase van m'n leven waarin een hoop zaken me van het gamen weerhielden, dus dat heeft ook parten gespeeld.
De Xbox One X met de krachtigste motor wat ik direct met Game Pass in huis haalde, bracht het oude Xbox niveau weer terug. Nog steeds een drama met first party support, maar je had constant het gevoel dat hier aan iets groots werd gewerkt. Nu 3 jaar verder is er nog steeds een droogte aan first party games op de Series X, maar ik speel in ieder geval veel meer dan vorige generatie, dus ze doen iets goed. Greatness awaits :X
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 mei 2021, 20:02

DC mini wacht ik nog op. Ik kijk wel eens naar SD modded DC's, die gaan al gauw naar de 400 ballen.

Dreamcast heeft voor mij nog altijd de beste launch lineup aller tijden. Ik geloof dat het met 20 games lanceerde. Door de Japanse voorsprong natuurlijk ook mogelijk. Maar je had (in Europa) gewoon keuze uit Sega Rally, VF3, MK, Powerstone, MvC, Ready 2 rumble, Hydro Thunder, House of the Dead 2 en natuurlijk Sonic Adventure. En volgens mij haalde Sega Bass Fishing de launch ook. 2d Fighters, 3d fighters, platform, lightgun, vissen. Het had zowat alles. En nog wat troep als Trickstyle, Incoming maar ook Blue Stinger die ik dus echt een guilty pleasure vond. Soul Calibur zou in November komen, 2 maanden na de VS. En NBA Showtime ook meen ik (de beste in de Jam reeks, imo, speelde hem religiously met de Arcade stick). Tegenwoordig wordt er dan voor het gemak een Rift Apart een launch window toegedicht. We zijn meer dan een half jaar verder, maar okay. Binnen 4 maanden had je op DC ook Code Veronica en Crazy Taxi beschikbaar. Sowieso, die hele console lineup is eigenlijk binnen 2 jaar klaargespeeld. Want langer heeft ie incl. Japan niet in de winkels gelegen. Ik kende gelukkig veel mensen die hem ook kochten, en in die tijd leenden we veel van elkaar omdat de launch dus zo divers was. De 1 had R2R, de ander had MVC. Was de aller leukste gaming periode. Had gelukkig de PS1 toch niet verkocht, want die bleef essentieel met FF etc. Crazy Taxi? Die speel ik nog altijd. Op de tablet wel eens. Dat is gewoon een van de ultieme quick fix games. Net als ik Hydro nog wel eens aanslinger op mijn laptop LOST ISLAND.. MISS BEHAVE. Dreamcast vind ik eigenlijk de laatste echte gamers console. Dat wil zeggen, geen AAA scope, geen focus testen. Games werden volgens mij zonder strategie op de markt geknald. Shenmue was de enige AAA game qua budget, maar dat is dus een erg trage hardcore game. En mensen moesten hem 2x kopen om het project rendabel te maken lol. In 2000 was een DC absoluut een betere aanschaf dan de PS2. Het had een volledige lineup en op grafisch gebied was het nog niet echt ingehaald (destijds kwamen multiplatform games als R2R 2 wat beter uit de bus op DC zelfs). In een deel van 2001 ook nog wel, maar toen stopte de support helaas ook al.

Cube zou je kunnen zeggen, maar die richtte zich wel op de massa en had vooral in het begin de meeste grote third party support en AAA ook wel.

De Xbox had denk ik de op 1 na beste launch lineup. Die was ook heel sterk. Ik geloof dat Halo, Munch, DoA3, Tony Hawk 3, Rallisport, PGR, JSRF allemaal launch waren. PGR keek ik dus heel erg naar uit, omdat ik al had gelezen dat het Metropolis Street Racer 2 was. En wat mij betreft is PGR de beste in de reeks. Hij is de enige aan 60fps, had een heerlijk kudo score geluid. Toffe OST. Met die lineup kon je wel thuis komen. Ik had hem zelf niet meteen, maar een paar vrienden van me wel. Er waren heel veel gamers hier die de Xbox hadden. En net als de DC, hadden paupers hem ook opeens toen hij te hacken was.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 mei 2021, 08:42

Die quick resume tab is wel makkelijk ja, ik had nog twee games suspended die ik al tijden niet had gespeeld maar wel geheugen slikken, lekker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 mei 2021, 16:38

https://in.ign.com/xbox-series-x/159273 ... line-games

lol sneaky DRM. Maar zolang ze geen games uitbrengen maakt het niet veel uit.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 mei 2021, 18:26

Sneaky? Dit is al best lang bekend, maar Microsoft doet wel goed werk, dus het wordt door de vingers gezien.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mei 2021, 07:47

deze is ook wel bijzonder:



PS5 HDD is kleiner maar je kunt er meer op kwijt vanwege de Kraken compression. Valhalla en Control springen er percentueel wel bovenuit.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 mei 2021, 11:02

Bad guy Xbox

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

26 mei 2021, 18:32

R-Type schreef:
26 mei 2021, 07:47
deze is ook wel bijzonder:

PS5 HDD is kleiner maar je kunt er meer op kwijt vanwege de Kraken compression. Valhalla en Control springen er percentueel wel bovenuit.
Het feit dat er minder data nodig is dat verspreid moet worden zal ook wel helpen lijkt mij. Maar het feit dat ze kleiner zijn ben ik sowieso blij mee. Die shit liep echt uit de hand...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mei 2021, 19:19

Ik hoop dat Black Ops een uitzondering was. De volgende CoD misschien de nieuwe systemen als baseline en tenminste een half zo kleine game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 jun 2021, 09:16



Dit met FPS Boost wordt zeer interessant. Ben ook benieuwd of Halo Infinite hier gebruik van zal maken met launch. Gezien de constante flow aan upgrades wanneer het maar kan in de Master Chief Collection zal het er zeker komen.
Ook interessant om te zien hoe dit de Series S een boost gaat geven. Als het een beetje in de buurt komt van DLSS, dan zit je nu grafisch gezien niet ver van de Series X in z'n huidige vorm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jun 2021, 10:23

Series S is ook wel indrukwekkend hoor, tenminste, gezien de form factor en de prijs. Wel wat te hoog als je hem naast de PS5 DE zet, maar toch gewoon net zo duur of zelfs goedkoper dan de reguliere PS4. De S is veel en veel krachtiger. Met DLSS technieken kan die console inderdaad nog veel meer want features als 120hz en RT heeft ie on board. Het grote nadeel aan de S is de RAM, dat is net wat minder dan de One X en daardoor zijn die BC games gebaseerd op die brakke One S. Maar dan meestal wel met 60 of 120 fps, en dat verkies ik wel boven een wat hogere pixel count. En helemaal die laadtijden, 5 seconden tegenover een minuut in Prey.

Als je geen 4K TV hebt is die console al helemaal een no brainer.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

08 jun 2021, 15:48

SmartTies schreef:
08 jun 2021, 09:16


Dit met FPS Boost wordt zeer interessant. Ben ook benieuwd of Halo Infinite hier gebruik van zal maken met launch. Gezien de constante flow aan upgrades wanneer het maar kan in de Master Chief Collection zal het er zeker komen.
Ook interessant om te zien hoe dit de Series S een boost gaat geven. Als het een beetje in de buurt komt van DLSS, dan zit je nu grafisch gezien niet ver van de Series X in z'n huidige vorm.
Komt het ook naar ps5?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jun 2021, 15:59

Het zou naar alle RDNA 2 kaarten komen en nee het is vast niet zo goed als DLSS wat toch wel een heel verfijnde hardware tweak is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 jun 2021, 18:43

Als het goed is komt het ook naar PS5. Ze hebben allebei een AMD chip.

Edit - Ik kan me een bericht herinneren dat Sony patent had gevraagd op een eigen vorm van DLSS. Misschien heeft dat te maken met een iets wat getweakte RDNA kaart.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 jun 2021, 19:40

Green team! Oh wacht

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 jun 2021, 19:29

Dus binnenkort kan je Game pass op iedere smart TV streamen. Gotta love e3

Yakuza Like A Dragon naar Game pass

En nog 1 nachtje te gaan;


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2021, 20:07

Nog steeds geen games in het heden. Gisteren alleen al zijn Rift Apart, Guilty Gear Strive en FFVII Intergrade op de PS5 uitgekomen. Ik twijfel dus nog tussen die eerste 2. Microsoft speelt wel een heel bijzondere waiting game. Beste nieuws is dat BF 2042 een 10 uur trial op EA Play krijgt, kan ik die mooi uitvoerig op de S spelen en dan altijd nog kijken of ik hem op PS5 koop.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jun 2021, 21:01

Zou mooi zijn als Flight Sim morgen op de Xbox met GP te spelen is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 jun 2021, 22:43

R-Type schreef:
12 jun 2021, 20:07
Nog steeds geen games in het heden. Gisteren alleen al zijn Rift Apart, Guilty Gear Strive en FFVII Intergrade op de PS5 uitgekomen.
1 exclusieve triple A per kwartaal gaan ze voor met Game Pass. Moet wel lukken met die 23 (of vanaf morgen 26?) studio's. Morgen mogen ze het niet weer verneuken.
In ieder geval fijn dat ze (en Nintendo) er dit jaar zijn. Het zou een suffe e3 zijn geweest zonder deze grootheden.
Gewoon Arno schreef:
12 jun 2021, 21:01
Zou mooi zijn als Flight Sim morgen op de Xbox met GP te spelen is.
Ja dat verwacht ik eigenlijk wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 jun 2021, 11:45



Gameplay oogt wat traag bij deze door Éric Chahi geïnspireerde game, maar die style... fuck me!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2021, 12:09

GP fodder

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

13 jun 2021, 18:49

Hmm, had toch wat meer verwacht. De nieuwe campaign beelden van halo zeiden helemaal niet veel.. en Starfield liet ook nog niet veel zien (al vond ik dat shot van die planeet wel cool).

enige wat indrukwekkend oogde was Forza Horizon. Echt supergoed team. De omgevingen zien er echt super uit. Al leken de auto's nog niet iets teveel te zweven over de grond (maar de game is nog niet af natuurlijk)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten