Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 jan 2022, 19:06

Holy shit! Notty back from the dead. Nu Mortal Marcel nog.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

19 jan 2022, 20:34

Gewoon Arno schreef:
19 jan 2022, 19:06
Holy shit! Notty back from the dead. Nu Mortal Marcel nog.
Was beetje klaar met gamen maar heb maar dat Game Pass genomen en ben weer into gamen.

Ik wil alleen een Series X dingen zijn gvd niet te krijgen. :@

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

19 jan 2022, 21:11

SmartTies schreef:
19 jan 2022, 16:28
In hoeverre kunnen ze hier nog wettelijk mee doorgaan? Ik denk niet dat een EA nu na een Activision zo gekocht zou kunnen worden.
Goede vraag. Zijn veel anti concurrentie wetten. Maar als je zover macht hebt als Microsoft stellen die wetten blijkbaar weinig voor. En als ze niet moeilijk doen met grote overnames van Microsoft zou het ook weer raar zijn als ze andere er niet mee weg laten komen.

Ik zou verbaasd zijn als we lang moeten wachten op de volgende grote overname in gaming. Microsoft het de deur wagenwijd open geschopt en wie njet snel zijn boodschappen lijstje afvinkt is te laat.

Neem bijvoorbeeld take two. Beurzen zijn vandaag in usa flink gedaald. Maar take two is zonder nieuws 7% gestegen vandaag. Puur op speculatie dat dit de volgende prooi is. Ik gok Facebook. Die hebben de strijd om Activision verloren en pakken de volgende.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jan 2022, 21:53

Je moet je afvragen of gamen straks nog leuk is. Als je partijen als Facebook krijgt, die als hoofddoel heeft om mensen vol te stoppen met commercials en gericht nieuws gebaseerd op jouw kijkgedrag, dan is de lol er snel af. Die zijn er niet voor ons, maar voor de echte massa die shovelware op de Quest speelt. Is er niemand die de late 90's mist met ruwe diamanten die we op de Dreamcast te zien kregen? Goed je had geen subs, geen gratis games enzo, nauwelijks tot geen online maar toch genoeg te spelen en veel offline multiplayer waarin veel lol te beleven was.

Microsoft is dan nog de lesser evil, al is hun doel wel concurreren met FAANG omdat natuurlijk ooit Windows de grote pilaar van de digitale samenleving was. Dus wie weet waar zij gamen op een gegeven moment heen sturen.

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Nintendo. Het is niet mijn favoriet, mijn eerste Nintendo console sinds de Cube moet ik nog kopen (heb 1x hard getwijfeld over de Switch, en later de Lite), maar zij doen eigenlijk nog steeds wat ze in de jaren 80 deden; games maken. Er is wel wat creatieve armoede en hun output is niet bijster snel, maar wat zij maken zijn gewoon games (met uitstapjes als Go op mobile ernaast, maar okay). Sony zie ik dit ook nog wel blijven doen en doublen toch weer down op hun eigen VR set.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 jan 2022, 10:06

Ik ben niet zo bang voor nieuwe spelers en hun doelen. Motion controls en Kinect hebben al laten zien dat core content het overleefd.

En wat Nintendo betreft; dat is één pretentieuze, oubollige, industrie stremmende bende, waarbij alles met ducktape weer wordt aangeboden en dan ook nog de maandelijks de sub durven te verhogen. Totaal geen aandacht besteden aan de oude content die iedereen wilt en gewoon voor de full buck weer aanbieden. Ze focussen zich inderdaad alleen op games, omdat ze niet de expertise hebben om zich op andere vlakken te focussen. Pas nu met pretparken en films zie je ze een beetje uit hun comfortzone stappen, maar in principe weten ze al jaren niets interessants meer peripheral of hardwarematig te ontwikkelen wat innovatief is en door de hele industrie wordt overgenomen. En ze zijn te trots om zaken als achievements over te nemen. Voice chat in online games? Ze doen net alsof het hele onlinewereldje vol met Vereniging Martijn gamers zit. Alles is gewoon te safe en te Game Boy.
Nintendo is leuk voor erbij met 1 a 2 interessante titels per jaar of om dat vliegreisje door te komen, maar voor alle niet exclusieve content betaal ik graag iets meer voor 60fps en een resolutie waarbij ik niet naar Duplo zit te kijken op een TV.
Begrijp me niet verkeerd, want ik heb ze zeer hoog zitten door de Zelda's, Mario's en Metroids, maar je hebt meer maanden in een jaar dan die ene waar ze wat interessants leveren wat op een ander platform niet beter en vaak goedkoper beschikbaar is.

Sony reageert op de overname en verwacht ivm contractuele afspraken dat COD multiplatform blijft. Ik weet niet hoelang Sony's contract mbt tijdelijk exclusieve content nog duurt, maar mocht het te lang duren zijn er altijd mazen in de wet om deze te omzeilen. Een naamsverandering zou denk ik al voldoende zijn.

Overigens zie ik niet alleen maar een doemscenario voor Sony als het om het missen van COD gaat. Eigenlijk ook mogelijkheden voor een andere studio om in het vaarwater wat klaar te stomen om die COD user base te pleasen. COD is jarenlang de online fps geweest, maar een Fortnite wist zo'n streak even te beëindigen. Sony heeft de capaciteiten om in dat genre iets klaar te stomen tot de dag er is dat COD niet meer exclusief is. Gekscherend, zet er een team op dat er 3 a 4 jaar de tijd voor krijgt en ik denk dat je een end komt. Dat zou een hele strategische zet zijn. Waarom zet je een Naughty Dog niet op een warfare? De Uncharted online MP schijnt ook zeer goed te zijn en ze kunnen er een emotionele insteek aan geven die geen enkele andere studio voor elkaar krijgt en die ik altijd mis bij een COD campaign. Zeg alleen al dat Naughty Dog bezig is met een alternatief op COD voor Playstation en de gamewereld ontploft.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

20 jan 2022, 10:30

Sony is nu marktleider. Het enige wat ze moeten doen is marktaandeel verdedigen. Het probleem is dat microsoft (en wss volgen andere tech giants) nu volop met miljarden smijt om marktaandeel te veroveren.

Als je heel eerlijk moet zijn kan dit maar 1 kant op voor Sony. Ik zeg niet sony is doomed en gaat failliet, maar ze gaan zeker marktaandeel moeten inleveren. Dat kan bijna niet anders of ze moeten echt een hele grote konijn uit hun hoed toeveren. Probleem is dat dit 100 miljard dollar bedrijf het opneemt tegen een 2000 miljard bedrijf. En wss ook nog andere tech giants die veel groter zijn dan Sony.

Sony moet groeien en organische groei is niet genoeg. Doe een 2de poging bij Nintendo, desnoods met een andere tech gigant erbij om met zijn 3 een nieuwe join venture te starten. Dan heb je goud. Nu is het idd zoals Reuters het zegt een zakmes bij een gunfight. Als je erover nadenkt is het bijna eng hoe goed sony en Nintendo bij elkaar passen. Er is bijna geen overlap en vullen elkaar prima aan.

- Ander soort exclusive games genre
- HH vs console
- VR (sony)
- IP's buiten consoles, pretpark, films etc. (Nintendo)
Yellow schreef:
19 jan 2022, 16:58
Ik weet nog toen ik 13 jaar was en je op InsideGamer fanboy wars had, met uitspraken als "Microsoft koopt EA!!111" en "Sony koopt Take 2!!!!111". Dat waren de leukste tijden. Nu is het dan eindelijk werkelijkheid XD
Dit idd. De fantasie van toen is nu bezig in volle gang.
SmartTies schreef:
20 jan 2022, 10:06

Sony reageert op de overname en verwacht ivm contractuele afspraken dat COD multiplatform blijft. Ik weet niet hoelang Sony's contract mbt tijdelijk exclusieve content nog duurt, maar mocht het te lang duren zijn er altijd mazen in de wet om deze te omzeilen. Een naamsverandering zou denk ik al voldoende zijn.
Of ze blijven leveren aan sony en voeren minder snel prijsverlagingen toe. Iedere game start met een heel opvallende "Available on GamePass" logo.

Als je 5 van zulke games speelt als casual denk je ook op een gegevenmoment van 'doe mij maar een xbox/gamepass'
Laatst gewijzigd door Newgamessuck op 20 jan 2022, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

20 jan 2022, 10:41

SmartTies schreef:
20 jan 2022, 10:06
Waarom zet je een Naughty Dog niet op een warfare? De Uncharted online MP schijnt ook zeer goed te zijn en ze kunnen er een emotionele insteek aan geven die geen enkele andere studio voor elkaar krijgt en die ik altijd mis bij een COD campaign. Zeg alleen al dat Naughty Dog bezig is met een alternatief op COD voor Playstation en de gamewereld ontploft.
Geen slecht idee idd. Zou ook niks tegen hebben dat Guerilla het nog eens probeert. Maar dan niet meer in het Killzone universum. Ik vond die Killzone 2 multiplayer in het begin nog steeds beter dan Call of Duty eigenlijk, niet zo proppenschieter-achtig dat je in 1 seconde dood bent.

Zou wel een meesterzet zijn natuurlijk, nadat MS Activision koopt een FPS neerzetten die het stokje van CoD overneemt. NaughtyDog heeft idd wel die kwaliteiten, hoewel op FPS gebied moet je dat nog maar zien.

Overigens heeft Xbox vanaf het begin af aan altijd al zichzelf in de gamemarkt 'gekocht' als het ware, niet compleet succesvol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 jan 2022, 11:28

Als je een paar pagina's terug kijkt in dit topic zie je allerlei naysayers wat Sony's toekomstige positie betreft, maar Microsoft is serieus deze generatie en heeft de diepste zakken. Sony kon alleen maar inleveren, maar ik denk zelfs dat dit al hun laatste generatie als *marktleider betreft of zelfs erger als ze zoveel tegenwind blijven krijgen (als je de Switch even niet meerekent).
Bij Sony zit het op allerlei vlakken even tegen. Ze hebben inmiddels de verwachtingen van het aantal verkochte consoles door de chip tekorten voor een tweede keer al teruggeschroefd. Nu al naar 15 miljoen voor het einde van het financiële jaar. Ondertussen profiteert Microsoft daarvan en zijn ze inmiddels de 12 miljoen gepasseerd met de Series S/X en blijven ze dicht achter Sony hangen. Veel dichter dan het had geweest zonder chip tekorten. En dat nog zonder de vruchten van de Bethesda overname dat op wat nieuwe games die niet exclusief waren na (en zelfs PS5 exclusieve Deathloop wat veel GOTY awards binnensleepte) alleen maar oude fps boosts games leverde. Als de chips tekorten in de nabije toekomst van de baan zijn, beginnen de Bethesda titels wel binnen te stromen en is Game pass nog lucratiever dan het al is. Hoeveel mensen zijn er dan al overgestapt? Ik zie inmiddels steeds meer terugkerende mensen in mijn friendslist op de Xbox die de One gen hadden overgeslagen.

Newgamessuck schreef:
20 jan 2022, 10:30
Sony moet groeien en organische groei is niet genoeg. Doe een 2de poging bij Nintendo, desnoods met een andere tech gigant erbij om met zijn 3 een nieuwe join venture te starten. Dan heb je goud. Nu is het idd zoals Reuters het zegt een zakmes bij een gunfight. Als je erover nadenkt is het bijna eng hoe goed sony en Nintendo bij elkaar passen. Er is bijna geen overlap en vullen elkaar prima aan.
Bedoel je een tweede poging na de Snes CD? Of Microsoft 2de poging voor een overname van Nintendo? Btw de enige die flirt met Nintendo is Microsoft. Dat zie je terug aan Banjo in Smash en straks in de N64 online library. Ook Goldeneye stond al in de achievements lijst die gelekt was. Dat kan ook alleen in samenwerking met Nintendo uitgebracht worden. Misschien dat MS de filmstudio betaald.
Of ze blijven leveren aan sony en voeren minder snel prijsverlagingen toe. Iedere game start met een heel opvallende "Available on GamePass" logo.

Als je 5 van zulke games speelt als casual denk je ook op een gegevenmoment van 'doe mij maar een xbox/gamepass'
Een COD steevast voor 70 euro voor PS5 verkopen is wel een strategie die ze voorlopig kunnen hanteren zolang er contractuele afspraken staan. Je verkoopt aan mensen die niet je console hebben en je maakt reclame. En ondertussen bouwen ze mondjesmaat de eigen userbase op en kunnen ze op een gegeven moment helemaal exclusief gaan.

Sowieso zie ik mensen verbaasd kijken wanneer ik ze laat zien wat je met Game Pass krijgt. Mensen die niet van forums of consolewars op de hoogte zijn en eigenlijk Playstation nemen omdat het al jaren goed en vertrouwd levert.
Hierin Rotterdam waar KPN glasvezel grootschalig aan het uitrollen is en de meeste van Ziggo afwillen ivm een shirtsponsor van een bepaalde club, heb ik er al een aantal een KPN abonnement met een Series S als 'welkomstcadeau' door zien nemen.
Moet je nagaan als daar straks COD bijkomt. Je mist alleen FIFA direct vanaf dag 1 zonder limiet op GP.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

20 jan 2022, 11:46

Yellow schreef:
20 jan 2022, 10:41
Zou wel een meesterzet zijn natuurlijk, nadat MS Activision koopt een FPS neerzetten die het stokje van CoD overneemt. NaughtyDog heeft idd wel die kwaliteiten, hoewel op FPS gebied moet je dat nog maar zien.

Overigens heeft Xbox vanaf het begin af aan altijd al zichzelf in de gamemarkt 'gekocht' als het ware, niet compleet succesvol.
Ik denk dat een first person shooter makkelijker te maken is dan een third.

Als fanaat van het Halo universum zijnde (alle films gezien en bijna alle boeken gelezen), mis ik daar die extra volwassen punch in de games die een Naughty Dog wel geeft. Infinite heeft eerlijk gezegd vaak zulke cringy dialogen en ook filmisch mist het 't één en ander. Ik zou het zo vet vinden als zij eens op een first person shooter gezet zouden worden. Het blijft mijn favoriete view om een game te trotseren.
Overigens heeft Xbox vanaf het begin af aan altijd al zichzelf in de gamemarkt 'gekocht' als het ware, niet compleet succesvol.
In principe doen ze dat allemaal wel. Het is alleen dat Microsofts overnames van veel grotere proportie kunnen zijn dat ze opvallen. Waar het vaak aan schortte bij Microsoft na de overname was een plan. En vaak ongelukkige timing. Ze kopen een Rare precies wanneer de belangrijke personen de studio verlaten. Daarna laat je veel belangrijke IP's liggen. Het is vrij kazig zonder al die animal buddies waar ze niks mee doen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 jan 2022, 11:51

EA heeft de rights van FIFA niet eens meer geloof ik.

Sony deed met de PS1 hetzelfde wat MS nu doet. Maar toen was alles goedkoper en kleinschaliger. Sony kocht de exclusieve console rights van Tomb Raider, Final Fantasy enzo. Ze hebben de Dreamcast bij voorbaat uit de markt geprijsd en Bleem kapot geprocedeerd. Dat werd als dick moves van een corporate giant gezien.

Sony was veel groter dan Sega en Nintendo destijds. Maar gamen is zo enorm gegroeid dat Nintendo dadelijk al 20 jaar geen high tech console meer kan afleveren en Sony de kleinste speler is die het nog wel doet. Het landschap is veranderd. Wel als je puur naar hardware sales kijkt geven Nintendo en Sony MS het nakijken. MS wil daar logischerwijs van af, en er valt wel wat voor te zeggen he. Hardware wordt met verlies verkocht. Als je alleen software verkoopt, en een zo breed mogelijke doelgroep kunt bereiken dan zit je goed. Gamen is natuurlijk veel groter dan die 150 miljoen verkochte Xbox Ones en PS4's, niet iedereen wil 400-500 neerleggen om uberhaubt een game te kunnen spelen.

Ik denk dat streamen nooit zo goed wordt als een native ervaring, maar wie weet wordt het verschil zoals een film streamen of UHD disc kijken. En in dit geval heb ik dat laatste nog nooit gedaan, ik ben content met de kwaliteit van streams. Als gamen op dat punt zit, een controller pairen met je TV en gaan, dan weet ik niet of nog wel een console ophaal met alle geouwehoer van dien. Het ligt eraan hoe groot het contrast over een paar jaar is. Right now is streamen in principe beter dan native spelen op je last-gen console (In destiny 2 op kut stadia bijv. 60fps en geen laadtijden).

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

20 jan 2022, 12:19

SmartTies schreef:
20 jan 2022, 11:28

Bedoel je een tweede poging na de Snes CD?
Ja. Toen ouden ze ook samenwerken.


Microsoft flirt idd met Nintendo. Wie weet is microsoft bezig er vanalles aan te doen te voorkomen dan Nintendo naar een concurrerende partij gaat?



Wat opmerkingen over bovenstaande posts. Cloud gaming werk op dit moment via sommige gamepass games veel beter dan ik had verwacht. Het is geen qualiteit alsof je het hebt gedownload, maar zeker acceptabel genoeg al voor vele casuals. Ik ervaar geen storende lag. Meest storende vind ik dat graphics beetje vaag ogen soms.

Ook ik ervaar dat als er mensen bij mij gamen die een PS4/PS5 hebben dat ze verbaasd zijn over al die gamepass games die ik heb. Deze generatie is nog voor Sony. Volgende is het denk ik microsoft. Dus duurt nog wel 10 jaar ofzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

20 jan 2022, 13:01

Yellow schreef:
20 jan 2022, 10:41
SmartTies schreef:
20 jan 2022, 10:06
Waarom zet je een Naughty Dog niet op een warfare? De Uncharted online MP schijnt ook zeer goed te zijn en ze kunnen er een emotionele insteek aan geven die geen enkele andere studio voor elkaar krijgt en die ik altijd mis bij een COD campaign. Zeg alleen al dat Naughty Dog bezig is met een alternatief op COD voor Playstation en de gamewereld ontploft.
Geen slecht idee idd. Zou ook niks tegen hebben dat Guerilla het nog eens probeert. Maar dan niet meer in het Killzone universum. Ik vond die Killzone 2 multiplayer in het begin nog steeds beter dan Call of Duty eigenlijk, niet zo proppenschieter-achtig dat je in 1 seconde dood bent.

Zou wel een meesterzet zijn natuurlijk, nadat MS Activision koopt een FPS neerzetten die het stokje van CoD overneemt. NaughtyDog heeft idd wel die kwaliteiten, hoewel op FPS gebied moet je dat nog maar zien.

Overigens heeft Xbox vanaf het begin af aan altijd al zichzelf in de gamemarkt 'gekocht' als het ware, niet compleet succesvol.
Killzone 2 was online veel leuker dan CoD. Het had de snelheid van CoD met een hogere TTK waardoor het iets meer op skill ipv snel scopen aan kwam. Sterk geluid en goede ragdolls. Ik vond hem supervet, alleen was de balans natuurlijk zoek dankzij die tools. Ze hebben er eigenlijk teveel ingedaan, ook Battlefield achtige dingen zoals revives en turrets enzo. Zo'n type game was het niet echt. Die dynamische warzone mode was zo tof. Dat ging van TDM, naar VIP en dan control etc. Steeds weer aanpassen.

Sony kan natuurlijk zelf gewoon een FPS game maken, als je ziet hoe TLOU, God of War, Uncharted etc verkoopt dan kunnen ze ook wel een FPS maken die zo inslaat. Killzone is te tainted en was misschien ook wel te obscuur. Beter een IP from scratch. En misschien doen ze dat nu ook wel weer, Battlefield prijst zichzelf uit de markt en Call of Duty is in feite Microsoft owned. Naughty Dog, waarom niet. Heb Uncharted nu wel eens gezien en Last of Us eigenlijk ook wel. De juiste hype machine in gang zetten doet dan al veel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 jan 2022, 22:54

Ik heb GPU weer genomen. En zo te zien weer voor een euro per maand terwijl hij begin deze maand expired was. Ik had namelijk eens gelezen, dat als je expired bent, dat je het wel weer opnieuw kunt doen als de GPU 1 euro promotion weer zichtbaar is bij de voorgestelde abbos. Deze zag ik op mijn scherm staan.

Dus ik heb een live kaart gekocht en gewoon getest, in het ergste geval kan ik online gamen. Zo te zien doet ie het wel, met een verschil; hij trekt direct 12,99 van je rekening af voor deze maand (nog niet gemerkt maar zoiets stond wel in beeld). Maar next 12,99 billing staat gepland voor feb 2023. Dus tussen die tijd loopt die live kaart conversie als ik het goed heb.

Moraal; neem als first timer direct 36 months aan live cards. Als ie expired, ik denk dat je moet wachten tot je de 1 euro deal ziet staan.

Hitman 3 was een game die ik wilde kopen, en Extraction schijnt niet eens een train wreck te zijn.. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re: Xbox Algemeen

20 jan 2022, 23:29



:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

21 jan 2022, 02:47

Er is no way in hell dat Microsoft CoD niet multiplatform gaat uitbrengen. Daar gaat veel te veel geld voor ze verloren. Als je denkt dat CoD exclusief naar Xbox/PC gaat houdt je jezelf voor de gek. Mark my words.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

21 jan 2022, 07:36

Wesley schreef:
21 jan 2022, 02:47
Er is no way in hell dat Microsoft CoD niet multiplatform gaat uitbrengen. Daar gaat veel te veel geld voor ze verloren. Als je denkt dat CoD exclusief naar Xbox/PC gaat houdt je jezelf voor de gek. Mark my words.
Is niet zeker. Het kan zijn dat ze

- CoD gewoon multiplatform uitbrengen
- alleen Warzone multiplat houden
- Sony spelers een MS account verplichten voor CoD

Er kan van alles gebeuren. Aan de ene kant, je verliest 10 miljoen CoD kopers die ze voor de PS kopen. Maar daar zullen een aantal van overstappen omdat CoD het enige is dat ze spelen. Houdt je CoD op PS, dan krijg je die audience niet in je ecosysteem of niet aan je aan console (tenzij je ze dus een account verplicht, wat bijv. Ubi, EA etc ook doen.. gisteren moest ik apart inloggen voor Extraction). Ze krijgen wel de royalties voor de verkochte games en DLC dus hoe dan ook is het niet dat het ze niks op gaat leveren. Die Playstation versie wordt gewoon voor harde pegels gekocht bovendien. Zo krijgen ze revenue van sold copies (wat ondanks GPU nog gewoon voldoende gebeurt) bovenop hun subs. Op hardware sales zal het geen impact hebben, zet een paar ton PS5's online en die zijn binnen een minuut weg.

De reden dat ik twijfel is omdat MS duidelijk heel software centered is. Ik heb het idee dat ze hun console meer als een last zien. Het is een verliesmakend product ook. En zij zijn vrij up front met het gegeven dat het ze niet uitmaakt waar je hun content speelt. Echter zie ik dit meer als PC, devices en mogelijk Switch als ze dit beginnen te orakelen.

Waar ik meer interesse in heb, is de opmerking van Phil die zegt dat ze oude IP willen reviven. Activision zit op heel veel leuke stuff waar ze geen fuck mee doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jan 2022, 09:46

https://www.trueachievements.com/n48389 ... -18th-2022

Leuke sale. Heb de Sonics gekocht (4,50 a pop). Binary Domain moet ik eigenlijk ook doen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 jan 2022, 10:33

#MeToo

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

21 jan 2022, 10:41

Wesley schreef:
21 jan 2022, 02:47
Er is no way in hell dat Microsoft CoD niet multiplatform gaat uitbrengen. Daar gaat veel te veel geld voor ze verloren. Als je denkt dat CoD exclusief naar Xbox/PC gaat houdt je jezelf voor de gek. Mark my words.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Sony contracten heeft lopen tot '25. Dat zou nog een volle 3 jaar betekenen. Rond die tijd kan de markt er al heel anders uitzien en kan er afwogen worden of ze een deel van de $2 miljard, wat ze gemiddeld genereren met een COD op jaarbasis middels 3 platformen, kunnen laten schieten op een Sony console. En laat ik het dan ruim nemen en zeggen dat het een miljard is dat via Playstation wordt gegenereerd. En stel dat al die COD players op de PS vanaf dat moment geen COD meer hoeven, zou Microsoft van dat miljard dan erg wakker liggen?
Ze willen maar 1 ding en dat is geassocieerd worden als de provider van games. Ga je dan nog een belangrijke IP bij je 'concurrent' onderbrengen? Wil je die mensen niet op je Xbox bandwagon? Waarom doet Nintendo dat niet met Mario en vooral Zelda dat het vast fantastisch zal doen op een PS5 en Series console.

Het ziet ernaar uit dat Microsoft binnenkort ook wel een film streaming service gaat beginnen of zal overnemen (Netflix misschien?) met Google en Amazon als de echte concurrent. Dat hebben ze nodig om in de entertainmentbranche het totaalpakket te kunnen bieden om dominant in de woonkamer en erbuiten aanwezig te zijn. Spotify voor $70 miljard erbij, hoppa. Voor 25 euro films, games en muziek in een enkele sub. Mij heb je. Gaan ze dan echt zitten mierenneuken om een bonusje wat ze mislopen van een miljard. Of is het aantrekkelijker om deze kopers te lokken binnen je ecosysteem waardoor ze hoogstwaarschijnlijk meer van je assortiment zullen kopen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 jan 2022, 11:04

Dat zie ik wel zitten. Al die losse subs vind ik niks.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

21 jan 2022, 12:08

Wesley schreef:
21 jan 2022, 02:47
Er is no way in hell dat Microsoft CoD niet multiplatform gaat uitbrengen. Daar gaat veel te veel geld voor ze verloren. Als je denkt dat CoD exclusief naar Xbox/PC gaat houdt je jezelf voor de gek. Mark my words.
Denial ain't just a river in Egypt.

Denk je nou echt dat Microsoft 70 miljard uit gaat geven om games op Playstation uit te brengen de enige manier dat dat gebeurd is als Game Pass op PlayStation komt.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

21 jan 2022, 13:44

Als iets van 20% van de PS spelers een Xbox koopt voor CoD heb je de game verkoop inkomsten er al uit ongeveer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jan 2022, 15:36

haha Unleashed is best een leuke game. Is ook een soort cult hit geworden over de jaren. Grafisch echt heel erg sterk, vooral aan 60fps. Game zou er fucking flawless uitzien als hij naar 4k geupgrade was. Werehog stages duren te lang maar speelt wel responsive nu. Beetje combos doen en hakken, leuker dan Knack.

Over de discussie. Degene die een unified abbo kan bieden is wel spekkoper. Er zijn zoveel subs nu, je moet die aanbieder zijn die ze kan combineren tegen een gereduceerd tarief.

Daarom is het zo retarded waar Sony nou staat. Stel je wilt EA Play, Plus en Now. Dan moet je ze alle 3 los nemen. Kost je, 25 per maand? GPU is die combi en kost de helft. En dan heb je een EA Play zonder Dead Space, de enige game die ik er op speel lol. Now is niet eens heel slecht (zelfs top als al die PS3 meuk downloadables waren, en hier en daar upgraded), maar ik neem het niet on top of Plus. Gooi dan ook freebies als Control UE, Soulstorm etc day one op Now en niet op Plus. Zo maak je Now aantrekkelijker. Wat Sony wel kan doen of had kunnen doen, is online play weer gratis maken. Dan trek je die winsten mogelijk weer uit MTX die games bieden. Fortnite werkt immers op dat model (en daar heb je nooit Plus voor nodig gehad trouwens).

Dat het allemaal naar subs gaat is niet erg. Je kunt altijd opzeggen (denk dat veel mensen te laks zijn maar Netflix kost inmiddels zo'n 15 per maand en zeg ik op als ik niks te kijken heb), subs scheelt je een film kopen a 30 euro, een game kopen a 60-80 euro, een muziek cd kopen a 25 euro. Wat je op subs kijkt, luistert en speelt, als je dat vertaalt naar winkelprijzen ben je ongetwijfeld goedkoper uit nu.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 jan 2022, 16:29

Ik heb Prime omdat het maar drie euries kost maar ik maak er nauwelijks gebruik van lol. Heb je Ziggo, komt HBO weer met haar eigen streamingdienst naar NL...

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

21 jan 2022, 17:35

Prime heb ik vooral omdat je voordelen krijgt als je bij Amazon shopt.

De lijst wordt steeds groter

Netflix
Disney+
PrimeVideo
Videoland
Ziggo Movies & Series XL
Spotify
Game Pass

En dan komt HBO Max nog. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten