Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 feb 2021, 18:38

FH4 is echt niet mooier dan Dirt 5. Die framedips Arno, die heb ik op PS5 in image quality mode. En soms ook gewoon als er geen enkele car in de buurt is. Het lijkt op een bug.

Hij is inderdaad heel makkelijk, ik speel ook Hard en heb volgens mij traction en rewind uit staan (nee rewind is FH4, zit niet in DR5 lol). Krijg je ook meer rewards voor, of is dit ook alleen FH4?. Maar hij wordt wel lastiger, want er zijn ook wel races die ik niet direct kon winnen.

Dirt 5 heeft enorm veel post processing effecten, stof en modder, en regen overal. Beide games targeten 60fps. Dirt 5 is echter geen open world, maar ik vind hem grafisch echt veel mooier dan FH4. Al is FH4 wel indrukwekkend voor een open world racer.
Laatst gewijzigd door R-Type op 27 feb 2021, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 feb 2021, 18:41

Meh, toch vind ik DR2.0 en F12020 er beter uitzien.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 feb 2021, 19:15

2.0 heb ik maar nooit gespeeld lol. Maar die moet ik even downloaden en op PS5 proberen. Ik wil eigenlijk een next-gen patch voor die game. Wat voor DR pleit is dat het niet leunt op felle kleuren en liveries enzo. Het is sober.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 feb 2021, 19:26

Ja dat kan jij zo vinden, maar ik vind FH4 wel mooier.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 mar 2021, 10:46

Na de US, Europa ook akkoord met de Zenimax overname. Laat ze nu maar eens onthullen wat de plannen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze multiplatform blijven. 7,5 miljard ga je niet betalen om vervolgens op dezelfde voet verder te gaan. Om een vergelijking te geven; Disney heeft voor Star Wars 4 miljard betaald. Voor Marvel eveneens.

Er gaan ook geruchten over een exclusieve scifi From Software game.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 mar 2021, 11:04

Nee maar net als bij Minecraft is het misschien wel zinvol om TES multiplatform te behouden. Uiteindelijk zit MS er vooral in voor de software verkopen en subscriptions.

Ik verwacht wel dat Bethesda classics permanent op GP geflikkerd worden. Bepaalde games als Prey staan wel op Now maar niet op GP.

Ik hoop overigens op exclusiviteit. Het is een stokoude discussie, maar dat zijn over het algemeen gewoon betere games. Zelfs zo'n kutgame als Halo 4, is technisch toch wel een stuk indrukwekkender dan een multiplatform shooter.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 mar 2021, 12:18

Ik denk dat het niet meer op andere consoles verschijnt, tenzij Game Pass ooit mogelijk wordt op andere systemen. Waarom zou je Halo en Gears dan niet meteen ook op de PS5 uitbrengen en je console opdoeken? Misschien wel nog Switch ports, omdat zij toch uit een ander vaatje tappen. Phil Spencer flirt sowieso constant met Nintendo.

Halo 4 is technisch helemaal niet indrukwekkend en had op diverse consoles gekund. Overal zijn er consessies gedaan tov voorgaande delen. De nieuwe vijanden verdwijnen compleet zonder dat er lijken achterblijven. Brokstukken verdwijnen ook na een korte periode. Levels zijn veel kleiner en de framerate was nog steeds 30fps pre-MC Collection. Het schitterd dankzij de stijlvolle (mij wat te klinische) scifi artdeco overhaul.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 mar 2021, 16:11

Klopt maar vind dat de game er voor een Xbox One game wel heel goed uit zag. En zo zijn bijvoorbeeld een Last of Us 2 technisch erg mooi op een toch wel ietwat underpowered Pro.

De vraag is of zo'n Ratchet Rift in Time ook zo naadloos dimensies kon switchen als hij multiplatform was geweest, denk dat ze dan concessies hadden gedaan. En zou je dergelijke haptics krijgen voor een enkel systeem als Astrobot een multiplatform game was geweest? Uiteindelijk zijn de mooiste games, een Gears 5, FH4, Last of Us 2 en God of War wel exclusief. Geen parity.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Xbox Algemeen

08 mar 2021, 17:26

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 mar 2021, 18:16

Klopt. Op 360 vond ik het grafisch de meest indrukwekkende game die ik zag draaien (het werd regelmatig genoemd als een van de mooiste PS360 gen games) en ook de MCC port vind ik indrukwekkend voor een Xbox One titel. Het is wel een saaie kutgame verder met een kleinere schaal en mindere set pieces dan Bungie games.

Halo 3 is veel beter, maar zag er wel een stuk minder goed uit. Ik vond Halo 3 op 360 lelijk en log spelen, maar in de MCC komt de visie van Bungie er wel goed uit. Moest even slikken toen ik de NPC textures zag in het eerste level (ze zijn van een soort upscaled OG Xbox kwaliteit), maar al snel merk je een goede AI, trademark Bungie skyboxes en goede set pieces op.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 mar 2021, 18:33

Halo 3 was ook lelijk

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 mar 2021, 19:17

Zeker als je Modern Warfare die een maand later verscheen ernaast hield. Of een Bioshock. Maar op de 360 had Bungie niet mooier gekund met wat ze met Halo 3 en Reach voor ogen hadden en realiseerde. En waar Halo 4 uiteindelijk tekort schoot.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mar 2021, 10:36

https://www.videogameschronicle.com/new ... this-week/

Duidelijkheid omtrent Bethesda en Gamepass. Ik mag toch aannemen, Prey enzo van PS Now af, en permanent op GP? Hoop zo dat ze die game boosten.. heb daar wel zin in.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 mar 2021, 11:46

Die afbeelding is fanmade is niet MS zelf. Het is en blijft gissen.
Ben wel benieuwd donderdag en ook hoe ze een eventuele digi e3 gaan doen. Bethesda apart of fuseren met Xbox? Het is wel een berg aan content erbij. En wordt het bij games aankondigingen "First on..." of "Xbox/PC only" ? En wat gaat Sony doen? Waar blijft het antwoord op Game Pass of gaan ze toekijken hoe de grootmacht langzaamaan steeds meer terrein inpikt?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mar 2021, 12:21

Sony hoeft niks te doen. De PS5 is meer in demand dan de Xbox, en steeds als ze beschikbaar zijn gaat de software ook weer als een gek. Gamepass is ook geen lucratief verdienmodel, iets wat MS op zich wel kan hebben en zij hebben ook baat bij PC gaming. Ik verwacht wel een price increase naarmate er meer content op komt. Die Bethesda deal zal toch ergens vergoed moeten worden.

Sony verkoopt zijn games gewoon retail, en hoewel ik mijn twijfels heb bij een 80 euro prijskaart voor games als Returnal of een 80 euro an sich, doen hun games het wel gewoon goed. Miles Morales spiked nog altijd als er PS5's zijn. Het is natuurlijk ook wachten op een gezonde levering van de consoles, en wat echte next-gen games. Maar de console doet het nu al beter dan de PS4. PS5 gaat die race winnen, maar MS zal het beter gaan doen dan met de One. Dat ligt ook aan het feit dat de One gewoon een bagger console was en de Series niet.

Plus is momenteel ook wel goed bezig, al wil ik niet te vroeg hosanna roepen, Plus was in het eerste jaar van de PS4 ook top. Maar goed, heb wel Bugsnax, Destruction allstars, Control UE en FFVII Remake oa en daar komt volgende maand Oddworld Soulstorm bij die ik ook wilde kopen anders. Niet de kwantiteit van GP, maar wel een paar third party games die ik day one wilde hebben. Alleen Control scheelt me al 50, een Plus abo dus. En heb die game platinum dus start hem mogelijk nooit meer op. Who cares dat ie niet van mij is. Die day one third party retail software vind je op GP niet zozeer. Waar ik op hoop is dat Sony een soort Plus Ultimate aankondigd met Now inbegrepen voor bijv. 75 per jaar ofzo. Dat zou ik wel nemen. EA Access hoeft voor mij dan niet eens, speel ze op GP ook niet. Als ze PS3 games downloadables maken en upscalen, dan heb ik er wel meer voor over.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 mar 2021, 20:40

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mar 2021, 21:11

Alles gewoon exclusief op Deathloop, Ghostwire en MMO's na denk ik.

Het is okay zo. Vind het wel tof hoor, een volgende Doom die voor praktisch 1 architectuur wordt ontwikkeld. Als het maar niet zo'n stijlbreuk wordt als Eternal. En Sony heeft ze ook niet nodig. Die hebben zo tyfus veel eigen studios, die worden bijna een Nintendo. Met het verschil dat ook third party bij hun enorm goed verkoopt. MS is nog niet op dat niveau, ook niet met Zenimax erbij. Nu dreunt pas door hoe slecht die Kinect fad voor de 360 is geweest, ze hebben toen bijna alle core games studios laten gaan en IP gekilled en Spencer probeert dat juist weer te herstellen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 mar 2021, 21:54

Sorry, maar heb je de studio’s nu tegenover elkaar gezet na de Bethesda deal? Als de deal exclusief wordt, dan is Sony's exclusieve voordeel verleden tijd;

Xbox Game Studios
343 Industries
Alpha Dog Games
Arkane Studios
The Coalition
Compulsion Games
Bethesda Game Studios
Double Fine Productions
id Software
The Initiative
inXile Entertainment
MachineGames
Mojang Studios
Ninja Theory
Obsidian Entertainment
Playground Games
Rare
Roundhouse Studios
Tango Gameworks
Turn 10 Studios
Undead Labs
World's Edge
ZeniMax Online Studios

Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
Guerrilla Games
Insomniac Games
Media Molecule
Naughty Dog
Pixelopus
Polyphony Digital
SIE Bend Studio
SIE Japan Studio
SIE London Studio
SIE San Diego Studio
SIE San Mateo Studio
SIE Santa Monica Studio
Sucker Punch Productions

En third party verkoopt het best op de console met de grootste user base. Dat is altijd zo geweest. Dat heeft niets met Sony of Microsoft te maken.

Het is jammer dat ze het verziekt hebben met de One en Spencer aan het lijmen is, maar de meeste gamers zijn niet merktrouw. Het wordt in ieder geval voor het uitstervende forum ras een leuke periode om te zien hoe dit gaat ontwikkelen.
R-Type schreef:
09 mar 2021, 12:21
Sony hoeft niks te doen. De PS5 is meer in demand dan de Xbox, en steeds als ze beschikbaar zijn gaat de software ook weer als een gek. Gamepass is ook geen lucratief verdienmodel, iets wat MS op zich wel kan hebben en zij hebben ook baat bij PC gaming. Ik verwacht wel een price increase naarmate er meer content op komt. Die Bethesda deal zal toch ergens vergoed moeten worden.

Sony verkoopt zijn games gewoon retail, en hoewel ik mijn twijfels heb bij een 80 euro prijskaart voor games als Returnal of een 80 euro an sich, doen hun games het wel gewoon goed. Miles Morales spiked nog altijd als er PS5's zijn. Het is natuurlijk ook wachten op een gezonde levering van de consoles, en wat echte next-gen games. Maar de console doet het nu al beter dan de PS4. PS5 gaat die race winnen, maar MS zal het beter gaan doen dan met de One. Dat ligt ook aan het feit dat de One gewoon een bagger console was en de Series niet.

Plus is momenteel ook wel goed bezig, al wil ik niet te vroeg hosanna roepen, Plus was in het eerste jaar van de PS4 ook top. Maar goed, heb wel Bugsnax, Destruction allstars, Control UE en FFVII Remake oa en daar komt volgende maand Oddworld Soulstorm bij die ik ook wilde kopen anders. Niet de kwantiteit van GP, maar wel een paar third party games die ik day one wilde hebben. Alleen Control scheelt me al 50, een Plus abo dus. En heb die game platinum dus start hem mogelijk nooit meer op. Who cares dat ie niet van mij is. Die day one third party retail software vind je op GP niet zozeer. Waar ik op hoop is dat Sony een soort Plus Ultimate aankondigd met Now inbegrepen voor bijv. 75 per jaar ofzo. Dat zou ik wel nemen. EA Access hoeft voor mij dan niet eens, speel ze op GP ook niet. Als ze PS3 games downloadables maken en upscalen, dan heb ik er wel meer voor over.
Niets doen? Dus gewoon marktaandeel inleveren en hopen dat de schade meevalt? Ik zie me dat al tegen m'n werkgever zeggen als er kapers op de kust liggen. Sony moet zeker wat gaan doen. Het is leuk dat ze weer van het succes en positieve vibe genieten en dat het dankzij tekorten allemaal nog meer impact krijgt, maar dit is geen race om het launchjaar. Ze gaan Microsoft niet uit de weg ruimen, want die gaan keihard uithalen. 7,5 miljard is iets waar Sony van kan dromen om uit te besteden aan studio’s. Microsoft kan dit ieder moment weer neerleggen. En zal dit weer neerleggen als het nodig is.

Dat de PS5 het nu beter doet dan de PS4 gaat nergens over. De PS4 was ook maanden nergens verkrijgbaar dus ligt dit puur aan de productie en niet aan de vraag. Al wil ik best geloven dat de vraag dankzij de lockdown een stuk hoger ligt. Dat geldt voor de gehele gamesindustrie industrie.

Een Miles blijft zo goed verkopen omdat er bijna niets anders exclusief te koop is wat kwalitatief in de buurt komt en niet niche is. En dan heb ik het niet eens over het Spider-Man label wat eraan hangt.

Wat ze nu met Plus doen houden ze toch niet lang vol. Het geeft wel aan dat ze ermee bezig zijn om Game Pass minder aantrekkelijker te maken. Dus toch niet niets doen...

Wat ik hoop -en wat ze zelf eigenlijk al aangaven de opties te bekijken- een Sony gelijkenis aan Game Pass. Sony kennende slaan ze daar vaak hard in terug en geven ze de concurrentie weer het nakijken. Maar dan komt toch weer dat financiële plaatje om de hoek kijken.
Wat ik ook hoop is dat ze wat aan Nintendo doen. De thuismarkt die door Nintendo wordt gedomineerd met een 87% van de console sales over 2020 is zorgwekkend te noemen. en is ook iets dat ze al aangegeven hadden niet weg te wuiven. Ik kan niets anders bedenken dat ze ook daarmee bezig zijn om wellicht wel een gooi op te doen. Ik mis toch wel een echte concurrent als ik naar de triple A content kijk wat daarop schittert in afwezigheid de laatste maanden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mar 2021, 22:25

Ik dacht dat Sony meer had, maar komt ook omdat veel van die MS studios me weinig zeggen. Sony heeft recent natuurlijk ook wat divisies gesloten en gemerged.

Vind het pound for pound een matig lijstje van MS. Mojang doet niks, cashen op Minecraft dan. Ninja Theory (brengen alleen troep uit) en Double fine vind ik ook niks maar dat is persoonlijk. Eigenlijk vind ik naast id software (hoewel ik Eternal dus een tegenvaller vind) alleen Arkane en The Coalition goed (vond GoW 5 leuk en technisch indrukwekkend), Playground en The Initiative allicht. Het valt in het niet bij de Sony Studios die praktisch stuk voor stuk goed zijn. Dat Sony exclusieve voordeel is er nog wel een tijdje. Vergeet niet de deals omtrent Square met FFXVI en Athia en kijk ook naar de rate of output. TES V is 10 jaar oud en Fallout sucks. ND levert 3, 4 AAA blockbusters per generatie af. Insomniac heeft er straks al 2 op de PS5. Sony heeft ook nog Asobi Team, van Astrobot. Housemarque mis ik in de lijst. SIE XDEV ook. En naast die rate of output is er nog een verschil; kwaliteit. Welke Sony exclusive, op de Knack en Killzone SF games van het begin na, was nou echt slecht? En dan bedoel ik Crackdown 3/bleeding edge/Halo 5 levels of disappointment die technisch en design wise dus objectief slecht zijn. Dat bedoel ik ook met de Nintendo vergelijking, ze hebben naast veel studios ook enorm veel kwalitatief sterke IP die je stuk voor stuk gegarandeerde sellers kunt noemen (Days Gone bijv. reviewde initieel nog het meest matig maar gaat richting ook de 10 miljoen.. en dit is dan een van de zwakkere sellers). De volgende Naughty Dog aankondiging wordt gegarandeerd een enorme system seller, dat zijn inmiddels van die Mario achtige zekerheidjes.

De rate of output van MS zorgt er tevens voor dat ze nog altijd niks klaar hebben voor de Series, wat op zich bijzonder is. En dan is men nogal bezorgd over Halo, of die game uberhaubt wel goed gaat worden. Bethesda is ook niet bepaald van de hoge rate of output, en leveren mixed kwaliteit af (fallout 76, TES Online waren wrecks zelfs). Daarbij zullen Arkane en Tango eerst ook nog timed PS5 exclusives leveren. Wolfenstein was na TNO ook niks. Nee, ik kijk zelf voornamelijk uit naar id software, Arkane studios en Tango. Starfield met een schuin oog.

Sony is inmiddels alweer schatrijk. Ze hebben geloof ik zo'n 50 miljard cash on hand. Ze konden een Bethesda zo kopen. MS heeft natuurlijk meer geld, maar Sony heeft ook al een tijdje weer echt heel veel. Ik verwacht dat zij nog wel een acquisitie gaan doen, een Bluepoint die gegarandeerd levert bijv.

Marktaandeel gaat Sony sowieso inleveren omdat de Series per default beter is dan de One, op tijd uitkomt, niet underpowered is en niet duurder is etc. Maar de PS5 gaat de PS4 voorbij en de Series X komt er niet bij in de buurt. De nabije toekomst ziet er goed uit. We weten dat Ragnarok en Horizon 2 komen, 2 megatons, die zijn er beide voordat 2022 voorbij is. Sony is vrij up front geweest met hun release schedule tot nu toe en hadden tenminste al wat klaar.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 mar 2021, 00:17

Om je de waarheid te vertellen doen alleen Doom, Wolfenstein, Prey, Evil Within (ook al jaren in seal liggen) en misschien een Fallout me wat van de toevoeging die Bethesda met zich meebrengt, maar de rest kan me weinig bekoren. Misschien dat een Starfield leuk uitpakt straks, maar heb nu nog zero behoefte aan die titel (een titel waar Sony overigens een hoop geld voor wilde neerleggen voor exclusiviteit). Elder Scrolls? Nah heb ik al jaren ontweken en ziet eruit of het niets voor mij is. Maar hey, ze verschijnen hoogstwaarschijnlijk op Game Pass, dus de moeite waard om te proberen en misschien wel tegen een juweel aan te lopen wat ik normaliter zou laten liggen :P

Maar dat heb ik ook met de Sony knallers; Naughty Dogs volgende game, misschien Days Gone na jou lovende woorden, Horizon en sowieso Astro en Demon's Souls. Verder heb ik weinig met de games van Sony. VR verwacht ik veel van.

Ik kan wel inkomen met Nintendo like seal of quality in de games die ze uitgeven waar Microsoft eigenlijk continu tekort schiet. Bijna niets veranderd meer in goud bij MS. Met de Forza reeks geven ze Sony het nakijken waar GT vroeger de racegame was, maar dat boeit mij weinig. Gears heeft een overhaul nodig en Rare doet niet wat ik wil. 343's laatste kans voor de Halo franchise. Geruchten gingen dat ze Bungie een zak met geld wilde geven voor de volgende Halo. Ik heb manieren gebeden die er zijn...

Cash on hand is net over de 40 als ik me kan herinneren over 2020 tegen een 120/130 of iets van MS. 40 miljard betekend niet dat ze even een kwart daarvan over de toonbank kunnen werpen om game studio's op te kopen. Voor zulke risicovolle uitgave dien je toch meer kapitaal te hebben.

En Minecraft nu je het er toch over hebt; geen PS5 editie thus far. Wellicht al een voorbode op wat (niet) komen gaat? 200 miljoen sales en nog steeds in de verkoop.

Housemarquee ontwikkeld wel voor Sony maar is niet van Sony. X Dev is geen ontwikkelstudio, maar een sjacheraar voor PS content en biedt daar ook de technische helpende hand.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 07:20

Ik was eigenlijk verbaast over de kwaliteit van MS first parties toen ik GP net had. Sony had dat ten tijde van de PS3 nog wel eens, dat een first party game forgettable of gewoon matig was (zo'n Socom 4, MAG, Resistance 2, Modnation racers..). Maar wat ik speelde op de Xbox, zoals Halo 4 en 5, Bleeding Edge, Crackdown 3.. en dan vond ik Sea of Thieves nog verrassend fun (omdat ik een paar vrienden heb die het spelen). Het is van een behoorlijk lage standaard. Dan denk ik terug aan PGR, Ninja Gaiden black, DoA4, Crackdown 1, Halo 1, Kotor etc.. dat waren gewoon erg steady games. Zo'n The Medium ook weer, matige game. Dan is Until Dawn zoveel leuker. En dan speel ik zo'n Killer Instinct en dan denk ik, doe hier meer mee. Een van de leukste 2D fighters out there. Double Helix lieten ze lopen (terwijl Strider ook goed was). Maar dat zal nog Don Mattrick zijn geweest.

Minecraft PS4 versie zal wel afdoende zijn lijkt me, denk dat voor zo'n game niet uitmaakt welke versie die kleuters krijgen. Housemarque dacht dat ze al van Sony waren. Ik denk overigens dat Returnal gaat floppen met dat price point. Hopelijk snel op Plus of voor halve prijs. En ja, houdt Sony ze dan aan.. het is niet mijn favoriete studio. Resogun was wel briljant. Verder vond ik ze vooral goed in het 15 euro segment.

Rare is ook zoiets. Nou vind ik Sea of Thieves toevallig erg leuk (het is wel repetitief en louter in co-op leuk, maar het varen is top notch), deels omdat ie gratis is denk ik, maar wat hebben ze verder nog? Ik mis die typische Rare games. Vond Kameo nog best leuk op de 360, en dat was al wel een van mindere Rare games let alone reeds 15 jaar oud. Dat soort games zorgen wel voor een breder portfolio. Rare kon in de aanleg betere 3D platformers maken dan Insomniac.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

10 mar 2021, 10:39

SmartTies schreef:
09 mar 2021, 20:40
Lijkt wel een afscheid lol DOOMED

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 mar 2021, 12:08

Rare werd niet voor niets door Nintendo afgedankt. Een aantal sleutelfiguren vertrok en Nintendo zag de bui al hangen. Een game studio kan nog zoveel goede titels op de timeline hebben staan, als er belangrijke personen opstappen koop je alleen de naam en wat IP's. En wat doe je met die IP's? Een remaster (Conker) en Nuts and Bolts... Perfect Dark Zero was gaar en Kameo was ook matig. Misschien dat ze destijds met de launch van de 360 wat launch dopamine triggerde, maar het waren niet meer dan zeventjes. Vanaf het moment dat Doak en co Free Radical Design opzette was Rare done. Dat zie je enigszins al terug in de laatste releases voor Nintendo platformen. (En nee, ik ben geen Rare hater, Kaas... )

Zo'n Halo 4 en 5 zijn ook teleurstellingen en dat is omdat de lat gewoon erg hoog is gelegd door de voorgaande delen. Maar als het je cup of tea is, dan is er niets in vergelijking op het Playstation front wat in de buurt komt en niet verkrijgbaar is op andere consoles. Geldt ook voor de Gears games en Forza.
Met wat chartering van wat sleutelfiguren van Naughty Dog en Rockstar voor The Initiative met de nadruk om triple A content te creëren, ben ik al bang dat Perfect Dark de Uncharted graphics first + simplicity hokjes moet gaan vinken. Dat het first person blijft biedt nog wel hoop, maar ook hier weer vraagtekens.

Om nog terug te komen op de Final Fantasy reeks en exclusiviteit. Dat is toch ook gewoon al jaren een neergaande spiraal. Na FFXII heb ik er nooit meer wat positiefs over gelezen. Zo'n FFXVI over 4 jaar is leuk, maar is niet meer het zware geschut wat het ooit was.

Tsja, die Minecraft kleutergroep telt inmiddels wel 200 miljoen verkochte exemplaren... en dat is omdat het gewoon een zeer vermakelijke game schijnt te zijn. Ik ben er bewust nooit aan begonnen omdat het een verslavingsfactor heeft. Dan zijn kleuter games als Animal Crossing, Rayman, de Mario's en de Sonics etc. eigenlijk ook niet meer belangrijk. Webslingeren als 40plusser is where it's at I guess. Dat geld telt wel mee :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 12:27

Ik denk dat PD vooral gaat inspelen op de milieukwesties en women's rights. Dat sijpelt ook al een tijdje door in Sony games en ik hoop dat een God of War Ragnarok er gevrijwaard van blijft.

FF is niet meer wat het was nee, maar toch vind ik XIV een van de aller beste. En XVI is van dat team. Die lijkt veel op XIV (en ook XII), en heeft combat designers van Devil May Cry. Ik ben er vooralsnog hyped voor. Deze is niet van Nomura (maar YoshiP, die nooit te vroeg wil announcen) en ze zijn al jaren bezig (sinds de release van Heavensward in 2015). De eerste trailer was ook duidelijk al in game. Uiteraard zou ik er niet op inzetten, maar dit jaar krijgen we een info blowout en ik verwacht een releasedate van 2022. Athia is bevestigd voor Januari 2022.

Overigens is VII Remake nu gratis met Plus. Kun je geen buil aan vallen dus. Ik ben hard mode dingetjes aan het halen en skip wat ik kan skippen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 mar 2021, 12:51

Nooit geweten dat jij 14 zo hoog hebt zitten. Voor 16 wil ik nog wel een PS5 in huis halen.

Xbox heeft nog steeds niks concreets om naar uit te kijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten