Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2021, 19:07

Treurnis alom. Horizon 5 whatever, ik had liever Motorsport eind dit jaar gezien. Gelukkig duurt Flight Sim niet te lang meer. Kijk nog het meest uit naar Diablo 2 lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jun 2021, 06:02

Starfield was al soort van uitgelekt voor eind 2022 of zelfs 2023.

Forza Horizon is heel tof hoor, maar hoeveel van die racers wil je per generatie? Ik heb FH4 het afgelopen najaar veel gespeeld op de Xbox, ik vind het wel genoeg. Meer dan GT Sport had ik ook niet nodig op PS4 qua GT games, die hebben ze gewoon een jaar of 2 geupdate en bleef relevant. Breng desnoods een grote DLC pack uit voor FH4. Ga niet weer from scratch beginnen.

Ik snap echt niet dat Microsoft constant die race games blijft uitgeven, en dan ook nog 2 franchises. 1 zo'n Forza met GaaS ondersteuning en live updates moet genoeg zijn.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jun 2021, 06:39

Chaos!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jun 2021, 07:52

Misschien Eternal een nieuwe kans geven aan 120hz. Al blijft de gameplay loop wat kak for my taste.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jun 2021, 08:45

Bierweer en voetbal, dus heb 'm niet gezien. Check m vanavond wel. Maar de lijst aan nieuwe games is aardig ziek wat er voor '21 gepland staat voor Game Pass en dat is zonder oude games die toegevoegd worden;

Microsoft Flight Simulator 27-7
Hades 13-8
Twelve Minutes 19-8
Psychonauts 2 25-8
Aragami 2 17-9
Sable 23-9
The Anacrusis (herfst)
Scorn (herfst)
Back 4 Blood 12-10
Age of Empires 4 28-10
Forza Horizon 5 9-11
Shredders (december)
Halo Infinite (nov/dec)
Among Us 2021
Hello Neighbor 2021
Gunk 2021

Ik heb uiteraard net wel al even het Halo Infinite gedeelte bekeken, maar jammer dat het bij mp bleef. Geen campagne laten zien na de backlash van vorig jaar is niet zo slim, maar begrijp wel waarom ze het doen. Ik vond de getoonde gameplay van vorig jaar verre van matig en snap dat als je terug wilt naar de wat meer open werelden van de Bungie games dat je van het Halo 4 en 5 flashy af moet stappen.
Het is gewoon verdedigen tegen het internet dat het gaat vergelijken met vierkante meter gameplay grootheden als Uncharted en Last of Us waarin heel veel aandacht kan worden besteed aan character models omdat de speelwereld klein is. Het gros van het forumwereldje ziet uiteraard waarom de ingame character models altijd low poly waren in de Bungie games, maar het is natuurlijk ideaal voer om het als munitie te gebruiken in consolewarstopics.

De "We haven one more..." was een CGI trailer van Arkane Studio's begreep ik. Waarom eindigen met CGI?
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

14 jun 2021, 09:34

Wat betreft Halo. We zijn tegenwoordig natuurlijk zeer verwend. Zeker als we dan zien hoe openworlds er tegenwoordig kunnen uitzien (ook de karakters). Met rockstar op nummer 1 dan. Al is dat ook weer niet 100% te vergelijken.
Een tijd geleden waren er nog een paar screenshots verschenen van Halo en die zagen er al stukken beter uit dan die aankondigingstrailer. Dus ik denk dat ze er grafisch ook voor gaan gaan hoor. (en ik had gedacht/gehoopt om daar nu al een glimps van te kunnen zien. Foute verwachting)

edit: de multiplayer zag er wel zeer goed en vlot uit btw! Maar ik beoordeel meestal enkel campaign omdat ik geen multiplayer gamer ben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jun 2021, 10:33

Ik denk dat Halo een 60fps wil aanhouden, dan moet je concessies doen in een open world. Die janky Rockstar shit hoef ik absoluut niet in een FPS te zien. Maar de footage van vorig jaar zag er wel heel slecht uit. Dat was ook gewoon te matig met hele beroerde textures. Ghost of Tsushima of Days Gone zijn grote open werelden in 60fps op de PS5, dat is een andere ballgame dan de oude Halo Infinite footage,

De MP ziet er wel aardig uit, maar het is Halo MP. Ik kan het niet te lang serieus nemen voordat ik toch weer naar een BF trek of een CoD die goed is (zoals MW2019). Het voelt als pea shooters met een erg lange time to kill en floaty jumps. Leuk voor even. De vorige 343 games vond ik slecht, dus ze mogen me verrassen.

Wist trouwens niet eens dat dit E3 was lol. Ik had wel Summerfest ofzo van Dorito Pope gezien met Elden Ring maar ik dacht dat E3 later deze maand nog zou beginnen. Als dit het allemaal is, dan worst E3 ever denk ik. Die Square conference was haast een parodie. Allemaal ronduit slechte aankondigingen met die Platinum titel wel voorop tenzij die voor PS3 of Wii U bedoelt is. Die FF Origins is ook hilarisch omdat de demo niet eens werkt, maar misschien is dat een kwestie van dodge the bullet.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jun 2021, 14:20

Halo MP is inderdaad niet voor iedereen en vergt wat meer van je dan het 'wie ziet wie eerst' shooters die je opnoemt. Zelf speel ik de multiplayer hooguit een maand of 2, maar ga dan bewust over op wat anders voordat het weer digicocaïne taferelen worden. De campaigns blijf ik spelen. Het is dat er nog zoveel meer is, maar pleur me op een onbewoond eiland met een game naar keuze en ik kies voor de MC collectie.

Ghost nooit gespeeld, maar GTA's action area is redelijk slim/klein met weinig AI going on.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 jun 2021, 05:28

They're not done yet;



Ik volg Parris al een poos. Deze gast is flink gegroeid in de biz om nu te mogen hosten. Natuurlijk ook een beetje BLM geluk, maar in dit geval approved. Goeie gast.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 jun 2021, 21:07

Xbox Series X op je Xbox One;
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

16 jun 2021, 21:09

Dat is wel heel cool.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

17 jun 2021, 07:41

Wow, zeker. Gaat dat ook voor de X versie van games als Flight Sim?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 jun 2021, 07:53

Ja die wordt speciaal aangekaart, daar deze stilletjes van de Xbox One compatible lijst was geschrapt. Dus in principe kan je straks grafisch mooier gamen op de One dan op de Series S :lol:
Zal toch wel een optie zijn voor de S om dit ook te verwezenlijken als je vooral bij een game als Flight Sim kiest voor streamen? Is überhaupt de optie om games vooraf te streamen voordat je ze download er al op de Series S|X?
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 jul 2021, 05:38



Eindelijk. Na Demon's Souls meteen hier mee aan de slag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 jul 2021, 16:31

Doom speelt heel fijn op 120hz. Je merkt het als je terugschakelt naar 60, hoe slick het is. Het heeft met VRR te maken denk ik want de 120hz op PS5 is niet zo slick (niet in de games die ik heb gespeeld). Op de S is de keuze ook niet moeilijk want RT is er niet. En eerlijk gezegd boeit dat me ook niet zo. het is nauwelijks waar te nemen, helemaal al niet als je loopt te knallen. Dit is de eerste game waarvan ik vind dat 120hz een game changer is. Speel hem daarop indien de mogelijkheid er is. Doom levert ook weinig in qua resolutie in deze mode.

Blijft jammer dat Eternal zoveel nutteloze gimmicks op je af gooit. Want als je lekker kunt knallen is ie heerlijk. Maar je zit meteen met low ammo, dan moet je weer fodder chainsawen. Dan weer flamethrower, ice bombs voor armor en health. Dan weer drijfzand en veel geklim en gespring. En veel cutscenes. Gewoon lekker op Normal spelen, dan is ie te managen op console. Wel chill dat ie snel laad en 120hz is nu.

Ik snap wel wat ID wilde bereiken. Je wordt in deze game geforceerd om je hele arsenaal te gebruiken. Het is niet zoals in 2016 dat je in principe kunt losgaan met je double barrel en een paar goede runes. Voor mij is dat wel Doom, ik gebruik meestal shotgun en chaingun en voor bepaalde encounters of afwisseling andere wapens. Aangezien shields zwak zijn tegen Plasma, en cacodemons tegen nades/explosive bucks, en je turrets kunt schieten met scope etc had ik ook zonder deze ammo limieten echt wel gewisseld. Van mij had de ammo wel als vanouds mogen zijn, en dan zonder die irritante zombies die alleen maar in de weg lopen (of je escape blocken) en fungeren als ammo packs die je steeds moet zagen wat weer lang duurt. Die flamethrower en ice had van mij ook niet zozeer gehoeven. Ik vind die blood punch eigenlijk wel genoeg om health mee terug te winnen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 jul 2021, 12:05

Oja, Xbox Game pass marketing Machine;



90's bruiloft muziek. Eens kijken of ze nog een R-Kelly nummer gaan omzetten voor de 14 jarige meisjes doelgroep.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 jul 2021, 16:29

Paid Piper

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 jul 2021, 04:47


Het zal wel een fout zijn, maar dromen mag.

Edit het klopt dus wel, maar speel deze wel op de PS5 waar het op 1080p 60fps draait ipv 900p op de Series X|S met de originele One code die nooitfor From is aangepast. Wist niet dat de PS5 versie al geoptimaliseerd was. Waarschijnlijk had deze geen framerate cap (?)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 06:50

Klopt. Pro had unlocked framerate, meestal rond de 50fps. Dus PS5 is dan automatisch 60.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 jul 2021, 07:24

Mooi man. Ik zie ook dat DS2 in 1080p 60fps draait op de PS5. Zoveel goodness links laten liggen de vorige generaties, dan is dit met zulke upgrades wel aantrekkelijker om er toch nog mee aan de slag te gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 09:21

DS2 was op de base PS4 al zo en laadde ook snel in. Maar inmiddels kun je alle FROM games sans BB perfect spelen. DS3 was op Pro al heel behoorlijk, maar op PS5 perfect. Sekiro is ook perfect op PS5. DS2 en DS1 remasters sowieso.

Ze gaan wel iets met BB doen. 100% zeker dat er een remake komt. Die game is een shithole nu.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 jul 2021, 09:16

Hydro Thunder for free als je Live of GP Ultimate hebt via de Duitse linie.
Classic!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 jul 2021, 17:54

We Gon eat

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jul 2021, 14:02

Flight Sim is toch wel lekker relaxen. Beetje over NL vliegen. Dingen herkennen, heerlijk. Bing maps zijn wel outdated. Rotonde bij Joure ligt er nog bv. Performance is niet ideaal op SX maar het ziet er wel goed uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2021, 14:11

Ik heb de Xbox headset weten te scoren. Hier is mijn bevinding:

Hij is echt plug en play. Er zit alleen een usb c laad kabel bij. Je houdt de power button in, terwijl je de pair button van je console inhoudt en hij is paired. Moet wel zeggen dat het connecten veel trager gaat dan bij de PS5. Die power button is ook de enige knop op die headset, wat een pluspunt is. Wat ik super chill vind is hoe je de volume regelt. Je draait gewoon je rechter speaker. Dit is een enorme plus tegenover de buttons op de linkerkant van de Pulse 3D, die ik nog steeds niet altijd blindelings kan vinden.

Voordeel is ook dat je ook geen dongle nodig hebt. Daarentegen heeft de Pulse wel 3.5 inch, en die kun je in de DualSense en alle apparatuur drukken. Maar ja de Xbox heeft bluetooth, en heb hem nu wireless verbonden met mijn PC bijv.

Vind hem verder net iets fijner zitten dan de Pulse, hij is wat robuuster. Maar ben geen fan van de verstelbare speakers. De Pulse is 1 size, met de elastische band die zich aanpast, kan dus niet lam worden of breken. Ben ook geen fan van de zichtbare mic al kun je die wel ombuigen. Wat ik bizar vind is dat de TV de audio blijft doorvoeren. Je moet de boel dus handmatig muten. PS5 pompt alles over de headset zodra je die aanslingert.

Belangrijkste, het geluid. Tot nu toe zeg ik Pulse 3D. Maar misschien moet ik de juiste game nog vinden om te proberen. Heb het idee dat de Pulse 3D meer diepgang heeft. Daarbij zit ik nog op Atmos, dat is natuurlijk een sub waarna ik Windows Sonic zal gaan moeten gebruiken. Pulse 3D is ook goedkoper (99 nu, vs 120 voor de Xbox). Maar de Xbox headset is super chill als je een Xbox headset zoekt. Je hebt op de Xbox toch niks aan de Pulse lol. Ben heel erg blij met beide.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten