Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

21 jan 2022, 18:02

Gewoon Arno schreef:
21 jan 2022, 16:29
Ik heb Prime omdat het maar drie euries kost maar ik maak er nauwelijks gebruik van lol. Heb je Ziggo, komt HBO weer met haar eigen streamingdienst naar NL...
Ja Prime heb ik daarom ook altijd doorlopen. 2,99 merk je echt niet. Soms bestel ik ook wel wat op Amazon, en kijk er wel eens oude films op en laatst die serie Wheel of Time (valt tegen). Disney heb ik ook relatief vaak doorlopen omdat ie ook op zo'n flutbedrag van onder de 10 zit (was in het begin 6,99 geloof ik). Daarboven wissel ik vaak af.

Ziggo movies XL heb ik volgens mij bij de Mediabox Next. Gebruik ik nooit.

Je kunt wel sharen al wordt dit ook steeds beperkter.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

22 jan 2022, 05:24

Notorious schreef:
21 jan 2022, 17:35
Prime heb ik vooral omdat je voordelen krijgt als je bij Amazon shopt.

De lijst wordt steeds groter

Netflix
Disney+
PrimeVideo
Videoland
Ziggo Movies & Series XL
Spotify
Game Pass

En dan komt HBO Max nog. :lol:
Ja het wordt langzamerhand weer steeds interessanter om te piraten.

Qua abbo's heb ik nu dus Netflix (kijken mijn ouders ook), Disney+ (kijk ik veel met mijn vriendin), Prime (3 euro per maand is niks, plus het heeft Psych, mn favo serie), Spotify, Gamepass. Ik heb Videoland via m'n ouders.

Ik merk dat ik steeds meer exlusives weer pirate, zoals HBO Max's Peacemaker.
:huillie:

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

22 jan 2022, 23:10



_O-

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

23 jan 2022, 07:53

Notorious schreef:
22 jan 2022, 23:10


_O-
Zo is het wel. Exclusives voor Xbox groeien snel nu. En allemaal ‘gratis’ op gamepass.

Gister weer bezoek thuis die na het bezoek zeiden een Xbox in huis te halen. Gamepass is de toekomst. Vooral MET games.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 jan 2022, 09:09

Good good, join the Green Side.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jan 2022, 08:03

Microsoft heeft de bekendheid nog tegenzitten omdat Playstation en Nintendo het vertrouwde merk zijn. Correct me if I'm wrong want ik kijk bijna geen TV, maar volgens mij is er nog geen grootschalige TV campagne waarin uitgelegd wordt wat Game Pass inhoudt. Dat snap ik dan weer niet. Word of mouth duurt vaak wat langer en met een Sony dat ook wat klaar aan het stomen is, heb je minder tijd.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

24 jan 2022, 11:23

SmartTies schreef:
24 jan 2022, 08:03
Microsoft heeft de bekendheid nog tegenzitten omdat Playstation en Nintendo het vertrouwde merk zijn. Correct me if I'm wrong want ik kijk bijna geen TV, maar volgens mij is er nog geen grootschalige TV campagne waarin uitgelegd wordt wat Game Pass inhoudt. Dat snap ik dan weer niet. Word of mouth duurt vaak wat langer en met een Sony dat ook wat klaar aan het stomen is, heb je minder tijd.
microsoft pakt het heel geduldig aan. Die gaan pas kallen met reclames als het product klaar is. Wat gamepass vandaag de dag is, was het 3 jaar geleden nog niet. Stel je eens voor hoe gamepass er over 3 jaar uit ziet.

Ik denk dat deze generatie de basis wordt gelegd om op (bijna) alle vlakken beter te zijn, dan Sony. Volgende generatie komen de media invasies en pakken ze de marktleider positie.Eerst gaan ze deze generatie bewijzen dat ze eigenlijk al beter zijn (zonder de marketing, puur word of mouth). Volgende generatie met reclames en bevestigigin van haar fanbase.

Ze pakken het aan met een lange termijn plan.

Ik moet zeggen het lange termijn plan van Sony en Nintendo is mij niet duidelijk. Alhoewel, Nintendo zie je al uitstapjes maken naar pretparken, films, mobile en andere IP uitbuiting om niet totaal afhankelijk te zijn van de game platforms. Al komt daar nog wel de gross van de omzet vandaan. Maar lange termijn zie ik ze zijwegen zoeken. Denk dat ze stiekem wel doorhebben dat ze het lange termijn niet gaan redden tegen microsoft, apple, facebook etc...If you can't beat 'em join em? Wie weet? Of IP deals.

Is gamepass/xbox marktleider en ze komen met een portable zie ik nintendo niet veel meer bereiken (met het huidige model) behalve bij haar core fans op een eigen console. En dat zijn de woorden van een Nintendo liefhebber en aandeelhouder :).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jan 2022, 13:47

De lange termijn van Sony is wel vrij duidelijk toch. Focus op first party AAA (single player), en gewoon retail. Wellicht een push van Now middels Plus integratie. Of die strategie viable is moet blijken, ze bloeden wel minder en die divisie is winstgevend. Eigenlijk ondanks alle opties die je tegenwoordig hebt. Het is niet dat retail (fysiek en digitaal) nou echt lijden. Zelfs niet eens op de Xbox, al worden er meer PS5 exemplaren verkocht maar dit was met PS4 nooit anders. Er zijn uberhaubt meer PS5's dan Series X|S verkocht (15 om 9 miljoen geloof ik, wat wel een veel kleinere marge is dan PS4 vs One, beide hebben supply issues). Die MLB? Dat was gewoon een bestseller op de PS4 en 5. Volgens mij de best verkochte MLB yet (zonder GP of MS Store):

https://gamingbolt.com/mlb-the-show-21- ... for-series

Gamepass is vrij hardcore, abbo worden om te gamen is toch minder vanzelfsprekend dan met series. Een vriend van me gamed redelijk veel op zijn PS5, maar meer periodiek. Die heeft GP hier wel gezien, maar zo'n plan kan voor hem niet uit zegt ie. Hij koopt dan eens een Village, een Far Cry 6, straks wil hij GT7 halen... wat hij uitspeelt verkoopt ie of ruilt ie in. Niks van dit zijn natuurlijk ook GP games.

Toch is het gek dat het niet uit kan. Netflix kan wel voor haast iedereen uit. Maar dan spreek je mensen die "al maanden geen Netflix meer gekeken". Kennelijk is een game abbo een brug te ver ofzo, en Netflix is duurder. Maar gamen is natuurlijk iets, je kunt maandenlang 1 game spelen. Je teert niet maanden lang op 1 serie.

Maar console gamen is altijd een beetje conservatief geweest. FPS op console was not done, digitaal aankopen doen was not done, console games op PC uitbrengen is not done, streamen is not done, subs zijn vast ook not done. Die game is niet meer van jou, nee die film en serie ook niet, maar is toch anders. Het is allemaal not done en het liefst loop je nog naar de plaatselijke gameshop om je game op te halen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

24 jan 2022, 15:45

Met netflix was het in het begin niet anders hoor. Mensen bleven dvd's kopen. Het duurde even tot ineens iedereen en haar moeder netflix had. Nu ben je een dinosaurus of liefhebber als je nog dvd's koopt.

Ik zie nu met gamepass geen verschil als in het begin met netflix. Je gelooft pas hoe goed en fijn het is als je het gebruikt. Net als toen met netflix.

En natuurlijk. Net als met Netflix was het aanbod vroeger niet wat het nu is. GP is ook nog steeds groeiende. Maar ik zie werkelijk geen andere toekomst dan dat abbo's ook in gaming leidend zijn. Net als met series en films.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jan 2022, 18:56

Die adoptie duurde even maar ging toch vrij snel. Ik had toen een collega die steeds zat te wachten op de DVD release van bepaalde series. En dan zei ik 'staat op Netflix'. Dat boeide hem niet. Maar die gast is nu niet meer weg te slaan bij die dienst. Hij zag ook in dat al dat kopen van discs, wachten vooral, dat het vrij moot is. Kwam volgens mij ook door zijn vriendin, die trok bij hem in en opeens ging de hele BR collectie in de verkoop. En opeens piratebay leegtrekken om alle films terug te halen.

Een streaming game abbo is de toekomst. Het neemt de aanschaf van een console weg, eigenlijk neemt het alle roadblocks weg. Je hebt een controller nodig, thats it. Nu moet je eigenlijk nog wel een device hebben die alles kan spelen, dat is meestal een Xbox die vanaf 300 euro gaat. En de XSX is haast niet te vinden.

Het zal mogelijk nooit zo goed worden als offline spelen op native hardware, maar de massa deert dat niet zo he. Fortnite en Minecraft zien er in principe ook niet uit. Er zijn genoeg spelers die niet eens doorhebben dat een game op 20fps loopt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2022, 12:33

Newgamessuck schreef:
24 jan 2022, 11:23
SmartTies schreef:
24 jan 2022, 08:03
Microsoft heeft de bekendheid nog tegenzitten omdat Playstation en Nintendo het vertrouwde merk zijn. Correct me if I'm wrong want ik kijk bijna geen TV, maar volgens mij is er nog geen grootschalige TV campagne waarin uitgelegd wordt wat Game Pass inhoudt. Dat snap ik dan weer niet. Word of mouth duurt vaak wat langer en met een Sony dat ook wat klaar aan het stomen is, heb je minder tijd.
microsoft pakt het heel geduldig aan. Die gaan pas kallen met reclames als het product klaar is. Wat gamepass vandaag de dag is, was het 3 jaar geleden nog niet. Stel je eens voor hoe gamepass er over 3 jaar uit ziet.

Ik denk dat deze generatie de basis wordt gelegd om op (bijna) alle vlakken beter te zijn, dan Sony. Volgende generatie komen de media invasies en pakken ze de marktleider positie.Eerst gaan ze deze generatie bewijzen dat ze eigenlijk al beter zijn (zonder de marketing, puur word of mouth). Volgende generatie met reclames en bevestigigin van haar fanbase.

Ze pakken het aan met een lange termijn plan.

Ik moet zeggen het lange termijn plan van Sony en Nintendo is mij niet duidelijk. Alhoewel, Nintendo zie je al uitstapjes maken naar pretparken, films, mobile en andere IP uitbuiting om niet totaal afhankelijk te zijn van de game platforms. Al komt daar nog wel de gross van de omzet vandaan. Maar lange termijn zie ik ze zijwegen zoeken. Denk dat ze stiekem wel doorhebben dat ze het lange termijn niet gaan redden tegen microsoft, apple, facebook etc...If you can't beat 'em join em? Wie weet? Of IP deals.

Is gamepass/xbox marktleider en ze komen met een portable zie ik nintendo niet veel meer bereiken (met het huidige model) behalve bij haar core fans op een eigen console. En dat zijn de woorden van een Nintendo liefhebber en aandeelhouder :).
Ze doen het idd rustig aan en waarschijnlijk is dit ook de juiste manier. Ze zijn duidelijk wortels aan het schieten bij het publiek dat wel jarenlang blijft steunen als je het goed doet; de gamer, en dus (nog) niet de Wii familie.

De manier hoe het social media team het aanpakt (zelfs een Twitter award gewonnen), de gewiekste documentaire die eigenlijk de beste docu op gamesgebied is, de vibe rond de console en tevens de memes aanbidden door een heuse koelkast uit te brengen in de vorm van je paradepaardje; alles wijst erop dat ze door willen pakken tot marktleider. Maar tevens blijf ik ook het gevoel hebben dat er wat bekokstoofd wordt wat ons -gamers- nog te boven gaat. Dat kan dominant aanwezig in de zijn

Btw zou er een bedrag zijn waar Nintendo voor zal zwichten? Market cap is 55 miljard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jan 2022, 13:30

Nee, Sony en Nintendo zijn van die traditionele Japanse bedrijven en in principe niet te koop.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2022, 15:47

Ik denk het ook niet. Als je die als Sony of Microsoft zijnde binnen zou harken, dan ben je klaar.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

25 jan 2022, 16:01

Kopen zie ik niet gebeuren. Maar een hele intense samenwerking waar Nintendo games op gamepass komen………not anytime soon, maar als de switch of andere consoles van Nintendo afnemen in success zou er voor een dikke zak geld iets kunnen gebeuren.

Nintendo is een entertainment bedrijf. Nu met focus op gaming, maar kan door omgeving veranderen.

Uiteindelijk gaat het om geld verdienen. Dus als Microsoft met iets komt waar games meer opleveren dan nu (voor lange termijn) zou Nintendo nooit nee zeggen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

26 jan 2022, 10:57

Terug naar xbox.

Ze moeten een VR headset maken imo.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

28 jan 2022, 09:45

Koop gewoon Sega!

Maar ik denk dat de volgende Warner Interactive gaat worden.

Mortal Kombat exclusief. :7

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

28 jan 2022, 09:55

Of ze kopen gewoon de fifa licentie en nba licentie.

Dit zal vast anti concurrentie bellen doen rinkelen? Maar als dat mogelijk is, is het klaar.

EA wordt dan een waardeloos bedrijf, dan kunnen ze die ook gelijk voor een prikkie kopen.

Maar ik denk serieus dat Sony en Nintendo kunnen samenwerken na al dit geweld. Het wordt bijna moeten. Hun size kan gewoon niet op tegen de nieuwe spelers, waar nu alleen nog microsoft echt begonnen is. Google doet niks anders dan pootje baden met hunzelf uit de markt prijzen. Maar dt gaat ook echt zeker eens veranderen. Straks standaard in elke android tv.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

14 feb 2022, 18:59

Andere mensen ook last af en toe van zwart scherm middenin een game?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 feb 2022, 09:37

Nope

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 feb 2022, 09:43

Gelukkig niet nee...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 feb 2022, 10:47

Is waarschijnlijk je HDMI kabel en/of socket. Check even in een andere ingang. Verandert er niets dan nog met een andere kabel. Ik had het met mijn oude TV en een console. Maar een kleine trilling in het huis en je zag even een zwart scherm.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

21 feb 2022, 11:39

Het helpt even als ik de hdmi eruit haal en er weer in doe. Maar na een aantal dagen gebeurt het steeds weer. Lees op internet dat meer mensen met een samsung tv er last van hebben.

Laatste tijd begin ik Halo infinite multiplayer stiekem wel leuk te vinden. Mooie console. Zal wennen worden straks zelda botw2 te spelen op de switch.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 mei 2022, 12:29



Een mager exclusives jaar voor Xbox zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mei 2022, 18:37

Zat er dik in, er is nauwelijks over die games bekend. Sluit 2024 niet eens uit.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 mei 2022, 18:39

Joh, ik begrijp mijn Series X toch als BC machine, dus tja, mij om het even :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten