Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 jun 2022, 17:44

Het was echt een heel erg typische Microsoft showcase, niet slecht maar niks baanbrekends. Het meest shockerende was Silksong...

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

13 jun 2022, 21:19

Je snapt ook echt niet wat MSG aan het doen is jaar op jaar. Eerst was het Halo/Gears/Forza, maar tegenwoordig Halo/Forza/Forza en een verdwaalde Flight Simulator.

De meest ambitieuze en interessante Xbox exclusive in tijden is Starfield en dat is enkel een Xbox exclusive omdat ze Bethesda gekocht hebben lol. Het enige waar je in 2022 nog een Xbox (of PC) voor móet hebben staan, is Pentinent. Dat is toch te genant voor woorden?

Wat Starfield betreft: daar is gameplay van getoond, wat dan wel weer nice is en een duidelijk pluspunt vergeleken bij Sony's show.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

14 jun 2022, 13:11

Ik moet Hollow Knight nog altijd eens proberen. Heb 'm volgens mij digitaal op de Switch. Die Benedict Fox game leek me trouwens ook erg vet. Ook Metroidvania achtig, maar dan met een lovecraft achtig sfeertje.

Ik werd trouwens niet blij toen ik las dat reboot van Project Gotham Racing gestopt is voor deze Forza Motorsport :(

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2022, 05:54

Voor Horizon geloof ik. En Horizon is wel succesvoller dan PGR, minder hardcore en open world. Zelf vond ik PGR nog wel wat beter.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

15 jun 2022, 08:31

Oh zou ook Horizon kunnen zijn geweest. Mijn interesse in racers is een beetje afgenomen toen alles open wereld werd. Doe mij maar gewoon een menuutje (zoals Dirt nog heeft) waar ik gewoon een nieuwe race selecteer. En al die supercars vind ik ook niks. Laat mij maar lekker beginnen met een VW Golf of Focus, die een beetje tunen en uiteindelijk eindigen met een dikke Mustang of Audi R8 ofzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2022, 09:05

Dan zou ik GT7 overwegen. Dan begin je wel met mindere autos en uiteindelijk touring cars en hoger.

Maar het liefst heb ik een Driveclub next-gen update. Beste AI, snelheidsgevoel, simcade. Vette tracks en brute autos. Speel hem soms nog, game kan nog mee. Heb nog lang niet alle DLC uitgespeeld. Dirt 5 heeft dat ook wel, maar is gewoon niet zo goed als Driveclub en veel te makkelijk.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 jun 2022, 16:24

Haal Grid Legends met een discount

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2022, 18:14

Die lijkt me ook leuk, heeft wel zo'n cringe storymode geloof ik.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

17 jun 2022, 12:32

R-Type schreef:
13 jun 2022, 10:57
Net als Netflix denk ik dat GP de kwaliteit van de content wel enigszins beïnvloedt. Veel van die crud van gisteren zag er niet uit. Zo van 'kwantiteit boven kwaliteit want we moeten leden hebben'. En tot nu toe weet Microsoft steeds niet echt te leveren qua first party. Het zijn eerlijk gezegd ook meestal games die ik niet zou kopen. FH5 zou ik geen spijt van hebben gehad, over Halo Infinite ben ik blij dat ik die niet heb gekocht, en de MP was al F2P (maar juist hierdoor slecht gestructureerd en al dood).

Het is een beetje dubbelop. Aan de ene kant is full price betalen voor single player games die je na uitspelen weglegt een beetje passe en ik doe het nauwelijks nog, maar aan de andere kant waren TLOU2, Ghost of Tsushima en God of War zo goed geweest als het day one GP projecten waren geweest? Mijn gevoel zegt van niet. Misschien doet het iets met de kwaliteitseis, zo'n Halo die nog steeds content mist 'ach ja, boeiend heb er toch niet voor betaald' kan me voorstellen dat die mindset snel heerst. Zit er zelf ook niet zo mee omdat ik hem via GP heb gespeeld.
Wat veranderd er bij een developer wanneer deze een investering krijgt toegewezen voor een retail ipv een streamingservice? Is een Forza Horizon 5 minder dan voorgaande delen? Raakt een, noem maar op, ID Software opeens alle ambities kwijt? Wat heeft een Microsoft eraan als de ene grootse titel na de andere wordt neergesabeld? Ook al is het Amerikanen eigen, zou dit wel een zeer korte termijn visie wezen. Zeker nu Sony ook met een voorlopige light variant is aan komen kakken.
Het is ook voor mij gissen, maar sinds ik het heb genomen met de One X, is de service alleen maar aan het stijgen. Toen al tevreden, maar nu met alle fps-boosts, standaard first party op day-one en ook regelmatig third party titels day-one is echt niets wat tot dusver duidt op stagnatie. Als de Activision Blizzard deal rond is komt er nog een bulk bij.

En noem een shooter die vandaag de dag uitkomt en meer content bevat dan een Halo Infinite? Het is een te ambitieus project gebleken waar een 343 niet in staat was een totaalpakket te leveren wat een Bungie tot aan Destiny wel kon. Althans, minus een open world. Maar zelfs die falen in deze tijd om iets te leveren wat zich kan meten met de Halo’s van gisteren.
Hadden ze nog langer moeten wachten met uitbrengen en de kosten die al 5 keer zo hoog waren als die van de The Last of Us 2 op te schroeven? Ondertussen is het gewoon een vette game die op vele fora en websites nog de 2021 GOTY award wist binnen te harken en geniet het wellicht een second life straks met de co-op. Iets waar de open wereld buiten de missies een stuk interessanter wordt.
Btw "FH5 zou ik geen spijt van hebben gehad, over Halo Infinite ben ik blij dat ik die niet heb gekocht” does not compute met je GotY lijst ;) Maar goed, dat zijn personal taste dingetjes. Ik heb steeds minder met de voor de focusgroep ontwikkelde games. Waar imo ook een God of War onder lijdt en tevens ook betere games in het genre zijn geweest. En ja The Last of Us 2 enorm van genoten, maar uiteindelijk met het rechttoe rechtaan game design van een Naughty Dogg met een hoop eyecandy niet onmogelijk voor een Game Pass, maar time will tell. Zoals ik al eerder aankaartte, is het niet de financiële injectie die in de wegstaat hiervoor.
Van Forza Motorsport heb ik niks gezien. RT en track deformation boeit me niet en ik zet het ongetwijfeld uit. Hoe is de online, de content, welke tracks zitten er in? Career? Scummy DLC praktijken? Turn 10 had het alleen over grafische technieken.
Het zal qua content niet veel afwijken van voorgaande delen. En na de shitstorm dat GT7 kreeg, denk ik niet dat ze hetzelfde paywall geintje gaan uithalen. RT zal ook vast niet op de Series S draaien.

Het zal qua content niet veel afwijken van voorgaande delen. En na de shitstorm dat GT7 kreeg, denk ik niet dat ze hetzelfde geintje gaan uithalen.
Kortom, het is ook allemaal nu een beetje beredeneren naar waar het hart vol van is. Halfvol of halfleeg.

Het hele gebeuren wat Microsoft heeft laten zien gaat over de komende 12 maanden aan content en dan hebben ze een hele hoop niet laten zien wat er wel op verschijnen zal. Zo’n Turtles nu weer. Ik had hier tot dusver (5 levels in en ga vanavond een 6 ) geen 35 euro voor over gehad, dus prima dat dit soort games toch nog de kans krijgen. Het vet ogende Atomic Heart straks die ze niet hebben laten zien tijdens deze showcase, maar waar ik niet meteen €60 voor wil neertellen -want unproven devs. Ideaal zo day-one op GP!
Voor mijn taste ga ik nergens meer plezier binnen harken op een console als dat Game Pass dat gaat met de qaulity of life toeters en bellen die de Series consoles samen met de streamings dienst met zich meebrengen de komende maanden. VR wellicht op de PS5, maar van Nintendo hoef je echt niets te verwachten. En sowieso ben ik wel klaar met al die lowres crap dat het apparaat uitspuugt op je scherm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jun 2022, 20:25

Infinite heeft vooral fantastische gameplay en is voor een enkele playthrough goed, maar de al lang verwachte dingen zijn er nog steeds niet en de main story is toch wel erg kort. Daarnaast is de MP sowieso F2P. Dus ja, uiteindelijk weinig mileage uitgehaald eigenlijk, na 12 uurtjes en het einde de SP niet meer aangeraakt. Dan zou ik me achteraf toch lichtjes bekocht voelen, het is eigenlijk een soort early access game gebleken en m.i. kom je daar vooral op GP wel mee weg want niet gekocht.

Ik denk dat als de MP niet F2P was, dan had ie ook niet zo'n retarded roadmap en zoveel achter een battle pass gehad. Want F2P komt bijna altijd met een grote prijs. Was ook met Battlefield V en Battlefront 2 ook zo, geen premium pass meer, iedereen juichen; maar trage updates, veel achter paywall, lootboxes en iedereen janken. Met een Premium pass van 3 en 4 kreeg je het hele jaar door regelmatig maps packs, wapens etc zonder fratsen. Resultaat, BF2 en BFV waren online in no time dood. Halo ook.

Wat GT7 betreft, ze hebben toen een scam uitgehaald met de payouts maar die ook na backlash weer teruggeschroeft met een miljoen bonus voor early adaptors. Uiteindelijk helpt klagen wel. Je kunt heel simpel geld verdienen in GT, en je krijgt veel autos. Heb er een stuk of 60 waaronder een F1 car en nog wat dure jongens. Als je een course mastery weet te halen heb je zo een miljoen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jun 2022, 16:20

12 uur is gemiddeld voor een first person shooter al ben je er wel doorheen gesjeesd. Het duurde wel langer dan een Wolfenstein en een Doom 2016. TTB geeft 16 aan voor de campaign wat meer in mijn richting komt op de Heroic- en Legendary mode.
Sowieso krijgen games met een 12 uur life span de voorkeur nowadays. Ongeacht de prijs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

04 jul 2022, 11:53

Godverdomme heb ik eindelijk een Series X gevonden is dat klote post bedrijf het kwijt! Ik ga ze kapot trollen op social media. Motherf*ckers.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 jul 2022, 16:19

Damn, dacht dat je diehard was. Xbox 4 life homie

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

04 jul 2022, 22:54

Gewoon Arno schreef:
04 jul 2022, 16:19
Damn, dacht dat je diehard was. Xbox 4 life homie
Was gewoon nergens te krijgen voor normale prijs en ik weiger uitprincipe zo'n scalping mofo extra te betalen.

Bovendien I was just fine met m'n Xbox One en GamePass.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jul 2022, 16:49


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 sep 2022, 16:05



Dit is wel een huge blow. Het is overigens een hypocriete reactie van Ryan, want over Final Fantasy hoor je hem niet.

Het zal vast een tegenreactie krijgen. Misschien wel een Destiny weghalen. Het zou nog vetter zijn als Sony flink wat geld pompt in een proven studio om een tegenhanger klaar te stomen. Als je ziet hoe belangrijk deze franchise is voor Sony zou het niet gek zijn. Nog 3 jaar de tijd.

Afbeelding

no avatar
koekiemonster
Lv1
Berichten: 25
Lid geworden op:
30 dec 2021, 13:06

Re: Xbox Algemeen

11 sep 2022, 07:22

Gekke titel van dat laatste bericht. Apple en Google vernietigen de traditionele spelers zoals Sony en MS. Dat is geen sensatie in relatie tot het Activision-Sony verhaal dus dan maar zo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 sep 2022, 09:53

Hey koek gabbert!

Hij kaart dit vooral aan vanwege de Jim Ryan kwestie. Dat Apple en Google meer binnenharken dan de 3 andere traditionele spelers met games heeft hij ook al eens getweet. En ook dat bij het gros van de third party publishers inmiddels een serieuze bron van inkomsten is geworden. Zelfs Nintendo brengt er games voor uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 sep 2022, 09:55

2 vette games vandaag op Game Pass;
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remaster en Metal Hellsinger.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 sep 2022, 16:28

Wist niet eens dat NNK op Xbox was

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 sep 2022, 19:24

Was ook pas deze week aangekondigd en meteen op GP.
Assassin's Creed Odyssey nu ook op GP.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

29 sep 2022, 11:57

Game Pass is echt de shit. Vind playstation plus extra nu ook wel nice maar niet zoals game pass.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 sep 2022, 09:59

Extra is wel een topdeal hoor. Premium heb ik lopen maar die benefits gebruik ik weinig (omdat de PS1 en 2 classics matig worden aangevuld, en PS3 streaming whatever is).

Ook omdat de prijzen van die games zo hoog zijn en blijven. Returnal, Demon's, FFVII Intergrade, Miles, Ghost of Tsushima ga je nieuw niet voor onder de 50-60 vinden. Al had ik die eerste 2 al gekocht. Maar heb je dat niet, dan heb je het abbo er al uit. Games die pleite zijn op GP, zoals Celeste, staan nog wel op Extra.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

07 okt 2022, 10:21

Celeste staat al maanden in mijn kooplijst op Xbox. Maar komt maar niet in de aanbieding. Mijn favo game all time.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 okt 2022, 16:59

Celeste heeft jaren op GP gestaan, maar titels komen en gaan. Als je een fysieke kopij hebt voor de Switch heb je wel een future Panzer Dragoon Saga in je collectie.

Sony heeft wel een mooie lijst games die ik nog wil spelen op Premium/Extra, maar kom niet eens toe aan alle games die GP me al maanden voorschotelt, dus zal niet gauw weer een sub erbij nemen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten