Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

06 apr 2021, 11:07

Oversoul schreef:
05 apr 2021, 21:54
Ik zeg niet dat Ms slecht bezig is voor de fans, maar zie ze zonder exclusives wederom niet winnen.

Bethesda kopen zal denk ik pas over 2 tot 3 jaar zijn vruchten echt af gaan werpen en tegen die tijd zal PS5 weer het merendeel van de Westerse markt in handen hebben.
Kijk zo kan het dan ook.
Dat is sowieso het geval. Ik zie totaal geen shift in marktleiderschap komen, maar dit is geen 6 jaar durende race.
En hoe we er ook tegenop zien, blijven de nieuwe streaming partijen ook een bedreiging vormen voor de huidige 3 leveranciers. Daar dienen ze zich wel tegenop te wapenen. En dat is wat Microsoft bedoeld met de Game pass strategie en het op zoveel mogelijk apparaten te kunnen draaien ipv verkochte consoles dat telt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

06 apr 2021, 12:05

SmartTies schreef:
05 apr 2021, 21:38
R-Type schreef:
05 apr 2021, 10:32

Niet op basis van MLB, Oversoul. Die serie verkocht een miljoen ongeveer, zelfs op de mighty PS4. Het is in de VS zelfs een vrij niche sport geworden, ver achter NFL en NBA (wat je ook terugziet aan de sales van die franchises).
Dat is precies de rede waarom de MLB ook de game op de Xbox wilt zien. Zeker met 18 miljoen abonnees die het zo binnen kunnen streamen.
De sport is inderdaad inmiddels al geen hoogstaander meer in de States met een gemiddelde van 10 miljoen kijkers tegen een 45 in de jaren 70. Zelfs zo'n Ken Griffey Jr MLB op de Snes wist in de jaren 90 zo'n 1,2 miljoen te verkopen op een veel kleinere user base. Okay, dat was wel een Rare game, maar het zegt wel wat over de populariteit van de sport. 
Microsoft heeft een next-gen console uitgebracht zonder binnen een jaar tijd een exclusieve game er voor uit te brengen. Het is knap hoe ze het momenteel doen, en het geeft aan dat last-gen upgrades op zich succesvol genoeg kunnen zijn. Maar het is een groter probleem dan Sony die geen Gamepass heeft, maar ondertussen wel Demon's Souls, Astrobot, Destruction allstars, Returnal, Miles Morales, Oddworld en zeer binnenkort Deathloop en Rift Apart levert. Later dit jaar nog Ghostwire en mogelijk Horizon 2. En Sony levert vooralsnog goede stuff met Plus, waaronder een paar day ones. 
Is dat echt een probleem? Ik denk namelijk van niet. Puur vanuit een business point of view; Je noemt een remake van een 9 jaar oude game, een veredelde demo, een matig ontvangen online game, een Returnal (wie?), een Spidey DLC met ray tracing, een niche Oddworld, een Bethesda swansong die tijdelijk exclusief is en dan houd je Ratchet over wat in mijn ogen de game lijkt die echt een wat groter publiek aantrekt. Daar zal een gemiddelde gamer 2 a 3 games uit pikken om te kopen. Persoonlijk is het voor mij alleen Demon's en Astrobot, en omdat ik de PS4 game nooit heb gespeeld door de Arkham vermoeidheid, misschien nog Miles Morales om de console te kunnen gebruiken. Zeker een showpiece.
Anyways, daartegenover is een console voor 299,- en Game pass +100 titels echt geen slecht alternatief.

Persoonlijk mis ik al jaren een relevante launch game bij zowel Sony als Microsoft. Er is niets mooiers dan een console met launch aanzetten met een (r)evolutionair stukje software zoals een Mario World, Mario 64, Halo en een Breath of the Wild dat deden. En zelfs die laatste wordt al verdeeld als swansong op de voorganger. Die tijden zijn voorbij. Al denk ik dat zo'n Astro Playroom dat gevoel tevoorschijn kan halen straks wanneer dat ding er eindelijk staat. Dat deed Astro Bot ook met VR.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met "Ik vraag me af of het wel eens uit kan dan, er van uitgaande dat je niet 100% alles speelt en hoeft." ?
10 euro en je bent er per maand als je euro periode eindigt. 13 voor Ultimate als je PC, portable en EA Play erbij wilt. Dus alleen Prey had je al een maand game pass Ultimate opgeleverd. 1 a 2 games per maand en je haalt het er met gemak uit. Losse games kopen doe je ook niet bij alles wat maar een beetje interesse wekt. Het wordt juist vaak aangewakkerd middels de directe toegang.

Ik ben zelf helemaal niet op de penning en heb onderhand maandelijks een extra kostenpost met abonnementen tegen de 200 euro aan als je dat pauper farizeeër Ziggo meerekent. Die 13 euro is echt peanuts voor wat het me levert. Ik ga niet voor een euro of 2 gebukt en rond zitten spitten in al die trage stores of het op de PlayStation of Switch goedkoper is. Het is gewoon een overzichtelijke dienst. Misschien een goeie tip wanneer je niet alles kent; zet Game Pass Scores op je Xbox en je kan alles op Game Pass met Metacritic scores erbij zien en sorteren naar wens.
KI heb ik zojuist gekocht, is nog even een tientje en heb hem dan forever. Blijf die game toch wel opstarten.
Maar Killer Instinct is dan net die game die altijd op GP zal blijven staan. Of ben je van plan je abo stop te zetten?
Het is wel leuk om zo'n fighter gewoon te hebben, ook als er geen sub loopt. Ze hebben NG2 ook verwijderd, waarschijnlijk door die Sigma trash aankondiging maar ze verwijderen dus wel eigen published games.

Heb ook wel periodes dat ik Plus niet verleng omdat ik dan op een deal wacht en geen urgentie heb. Dan kun je toch bij zo'n game. Weet niet wat ik met GP doe. Ben door de games die ik wilde spelen wel heen eigenlijk als ik het browse en het is dan niet heel anders dan een Now of Plus met drip feeded nieuwe games. Hij loopt nog tot november door dus wie weet. Ziggo heb ik ook, dat zijn inderdaad lijers. Mijn subs lopen ook wel op. Ziggo mediabox next (kun je wel downgraden naar Complete, wordt nergens vermeld), spotify, prime, disney, PS Plus, GP loopt wel op. PS plus koop je dan eens een kaart van 4 tientjes en tik je meteen voor een jaar af. Het is ergens wel de toekomst maar vraag me wel eens af waar het eindigt. Ik kan het makkelijk missen, maar ik vind het juist leuk om bijv. zo'n PS Plus deal of GP deal te kunnen scoren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 apr 2021, 09:37

Dat is inderdaad gaar dat ze NG ervanaf hebben gehaald. Is om de publisher tevreden te houden, maar van wat ik heb gelezen zijn de Sigma games de mindere ervaring.

Op livekaarten kan je wel vaak goedkoop PSN en Game pass aanschaffen voor een jaar.

De geruchtenmolen; Battlefield 6 naar Game Pass. Mocht het zo zijn dan zal dat wel een represaille actie zijn van de flirt van Activisions CoD met Sony.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 apr 2021, 11:13

Dan verwacht ik een trial zoals FIFA eigenlijk. Maar zou genoeg zijn, de laatste BF's dropte ik meestal na 10-15 uur.

Sigma zuigt. Daarom heb ik Black ook gekocht tijdje geleden. Sigma 1 gaat nog wel trouwens. Maar die 2e, die sucks. En ik hoorde dat het Vita ports zijn omdat ze de code van de PS3 niet meer hebben lol. En Razor's Edge? Die heb ik eens voor een tientje meegenomen op PS3 en nog voelde ik me genaaid, wat een kutgame. Gewoon de originele Xbox games spelen, die zijn beter.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 apr 2021, 12:47

Aaight;


Nu de Dead Space serie nog.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2021, 14:32

Ja vooral Dead Space. 120hz is wel tof voor TF2 hoor, maar die game is hartstikke dood helaas. En alleen BF4 voor S, ach, het is wel de beste BF.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 apr 2021, 09:34

Waarom Andromeda niet

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 apr 2021, 15:16

Dead Space zal wel een poos duren en de vraag is of het ooit een boost krijgt. Het is een 360 era game en die hebben buiten een eventuele One X upgrade, nog niet van een boost genoten voor de Series. Dead Space had helaas geen One X upgrade. Iemand op Eurogamer wees me daarop.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 apr 2021, 08:42

Even de landsettings in je Xbox op Argentinë zetten en je hebt de classic Ikaruga for free.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mei 2021, 16:38

Oude games met FPS boost geüpdatet

https://majornelson.com/fpsboost/

Mad Max, Sleeping Dogs, Tomb Raider and Deus Ex here I come.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Xbox Algemeen

03 mei 2021, 18:58

Alien Isolation eindelijk! De lijst is echt insane!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mei 2021, 19:13

Resolutie is wel even slikken in sommige gevallen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2021, 21:39

Ik moest maar eens beginnen met Alien Isolation. Had hem na de films al gedownload. Hollow Knight ook nog niet gespeeld, kan 120hz doen. Yakuza 6 is een vette aanrader, helemaal op 60fps.

Death of the Outsider ook nooit gespeeld.
Laatst gewijzigd door R-Type op 03 mei 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mei 2021, 21:40

Alien Isolation recent nog uitgespeeld voor de patch. No regrets.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2021, 22:12

120hz is trouwens beter op de Xbox dan op de PS5 en ik vermoed dat het met VRR te maken heeft hoewel ik niet dezelfde games heb kunnen proberen. Super Lucky Tale is bijvoorbeeld ultra slick en responsive en dropped niet, die speelt echt lekker. Gears 5 MP voelde ook wel goed. En SamSho die ik laatst on sale heb gekocht, omdat enige 120hz fighter. Speelt zeer nice (helaas morsdood online). Het is wel een klein verschil met 60, zeker niet de zelfde stap als 30 naar 60 wat sommige beweren. Maar het speelt wel slick. Zolang je geen graphics in hoeft te leveren is het goed, het is net iets meer responsive.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2021, 09:15

Het heeft met de BC te maken waar Microsoft hevig in heeft geïnvesteerd. Je zal nooit op de PS5 de FPS boost dezelfde schaal als op de Series X zien. Ze dienen een native next gen versie te maken om dit te werk te stellen voor iedere titel en daar zijn sommige titels gewoon niet interessant genoeg voor. Ze zouden iets op OS-niveau moeten omgooien, maar ik weet niet zeker of het haalbaar is vanwege de manier waarop applicaties op het systeem met elkaar werken. Een eventuele PS5 Pro zie ik het ook niet doen, want tegen die tijd zit je door de software launch droogte heen en is BC een stuk minder interessant.
Zie nu ook de Mass Effect Remasters;
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 mei 2021, 13:26

Sony heeft net wel een gameboost video uitgebracht. Met ook SotC en TLG er in. Maar weet niet of ze verder gaan dan framerate.



Ook met een logo.

Xbox is betere BC machine. Zelfs de Series S die gebaseerd is op One S versies helaas, biedt in heel veel games wel 60fps zoals Prey, Dishonored en Alien. Wat ze per default beter maken dan op de PS5. En nog best veel 120hz games zoals Titanfall 2 en Hollow Knight. Xbox heeft natuurlijk ook 360 en classic Xbox support, niet veel maar wel een paar noemenswaardige titels. Sony als BC koning ten tijde van de PS2, heeft het nogal laten lopen over de jaren.

Het is niet het einde van de wereld, de PS4 had niet eens BC, maar in de huidige markt zeker niet ongewenst. Vind next-gen sowieso redelijk dimishing returns momenteel. Laadtijden zijn de allergrootste winst (RE8 is hilarisch; 1.8 seconden op PS5 vs 45 seconden op Pro), en dat werd ook wel het meest gehyped. Zie nu wel waarom. Flikker RT, 4k of 60/120hz op last-gen titels en ze doen er niet voor onder hoor. God of War ziet er in motion echt verbluffend uit als je het op PS5 speelt, ook als je het na Demon's Souls, Astrobot of waarschijnlijk Returnal opstart. Ik ben bang dat juist een God of War Ragnarok voor visuele push gaat, en dus 30fps is, terwijl de 2018 game zo goddelijk speelt nu. TLOU3 verwacht ik ook visuals boven framerate. Insomniac levert wel 60fps PS5 titels.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

06 mei 2021, 14:39

Die PS5 titels worden native gepimpt naar next gen en zijn eigenlijk meer dan een boost. Een veel betere maar ook prijzige last gen upgrade die door de developer zelf gedaan kan worden. Vandaar ook tot heden alleen de exclusieve titels.

Ja dat heb ik ook met nieuwe generatie games. Ik zou er niet rouwig om zijn als developers kozen om de vorige generatie, maar dan de GoW treatment aanhouden qua gfx.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 mei 2021, 10:18

Ik ben toch wel benieuwd of anderen dit ook hebben. De store op de Xbox SeriesS en X zijn die bij jullie ook zo buggy?

Of hij wil de pagina laden of trailers doen het niet of alles is zo traag als poppenstront. Of zelfs de melding kan pagina niet laden.

Dit gebeurd best wel vaak en ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 mei 2021, 10:31

Meestal als ik erin zit is het een gerichte zoekopdracht en dan heb ik nergens last van. Ik zal eens checken vanavond.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 mei 2021, 19:28

Ik ga er vloeiend door heen en trailers starten vrijwel direct op. Is het niet je internetverbinding?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

07 mei 2021, 19:50

SmartTies schreef:
07 mei 2021, 19:28
Ik ga er vloeiend door heen en trailers starten vrijwel direct op. Is het niet je internetverbinding?
Thanks nee dat lijkt me niet want dan zou ik dat ook met online gamen moeten merken lijkt me.

Wel hoorde ik dat er gister avond ook Xbox Live problemen waren, dus dat ik er gister last van had zou kunnen.

Vanavond lijkt bij mij ook alles vloeiend te lopen. Wel zal ik is kijken of we niet teveel apparaten op het internet tegelijk hebben, misschien dat dat een reden kan wezen.

Bedoel de Xbox, 3x mobiel, 2x tablet, laptop, 2x Switch Lite en dergelijk is ook best veel. Nu staat natuurlijk niet meteen alles tegelijk aan, maar vaak wel verschillende apparaten.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 mei 2021, 18:19

Afbeelding



Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 mei 2021, 11:52

Gewoon Arno schreef:
13 mei 2021, 18:19
Afbeelding



Afbeelding
Gefeliciteerd ongewone Arno ooit vroeger omgebouwde XBOX gehad was wel even tof/gaaf Top Spin 3 en knetter moeilijke ninja gaiden

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 mei 2021, 12:46

Thx Konvict. Omgebouwd ja, de mijne zijn altijd straight.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten