Xbox Algemeen

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

23 sep 2020, 16:43

R-Type schreef:
23 sep 2020, 15:24
UK pre orders waren 3:1 in het voordeel van de PS5. Series X/S doet het wel veel beter dan de One, maar de PS5 doet het bijna 40% beter dan de PS4.

Dit is op zich wel verrassend, daar UK echt een Xbox gebied was. Met PS4 was het terecht, goedkoper en beter systeem dan de One. Met PS5 ben ik er minder zeker om. Want ook de PS5 biedt niet veel om naar uit te kijken bij launch. De Xbox heeft bovendien een budgetmodel, al zie ik aan de beschikbaarheid wel dat de Series X (veel) harder loopt. Bij Sony zijn beide modellen niet meer te reserveren voor launch day. Maar de strategie van MS is natuurlijk subs.

Ik denk dat MS terrein verliest met Windows. In thuisgebruik is het allang niet meer de de facto keuze. De phone market zijn ze uit gejaagd. Ze gaan de entertainment kant op.
Mja, ik vind games als spiderman en demon souls toch niet te onderschatten eigenlijk. Spiderman was zeer geliefd bij het brede publiek. Ze hebben nu al een nieuwe spiderman (en 12u voor een game is toch best nog goed). En voor de hardcore gamer hebben ze demon souls. Veel souls fans hebben die game zelfs niet gespeeld (velen zijn begonnen met bloodborne of dark souls). Dusja

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

23 sep 2020, 17:40

R-Type schreef:
23 sep 2020, 15:24
UK pre orders waren 3:1 in het voordeel van de PS5. Series X/S doet het wel veel beter dan de One, maar de PS5 doet het bijna 40% beter dan de PS4.

Dit is op zich wel verrassend, daar UK echt een Xbox gebied was. Met PS4 was het terecht, goedkoper en beter systeem dan de One. Met PS5 ben ik er minder zeker om. Want ook de PS5 biedt niet veel om naar uit te kijken bij launch. De Xbox heeft bovendien een budgetmodel, al zie ik aan de beschikbaarheid wel dat de Series X (veel) harder loopt. Bij Sony zijn beide modellen niet meer te reserveren voor launch day. Maar de strategie van MS is natuurlijk subs.

Ik denk dat MS terrein verliest met Windows. In thuisgebruik is het allang niet meer de de facto keuze. De phone market zijn ze uit gejaagd. Ze gaan de entertainment kant op.
Dat zeker niet. Windows is nog steeds huge en het overgrote deel blijft het OS nog steeds gebruiken. Linux/Ubuntu hebben een superkleine marketshare, dat is gewoon niche. MacOS gebruiken Apple users en daar blijft het bij (en die instapprijs is te hoog voor de gemiddelde gebruiker wereldwijd) en ChromeOS is alleen aanwezig op Chromebook, maar dat is ook maar een klein percentage als het gaat om thuisgebruikers. Chromebooks doen het wel goed bij scholen, aangezien die goedkoop kunnen worden ingekocht door de scholen zelf voor hun studenten.

In NL zijn de PS5 en XBX gewoon allebei in minuten uitverkocht, dus het kan hier best wel een spannende strijd gaan worden tussen de twee kampen. De vorige generatie had Microsoft niks te vertellen, dat is nu wel anders.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

23 sep 2020, 18:51

R-Type schreef:
23 sep 2020, 15:24
UK pre orders waren 3:1 in het voordeel van de PS5. Series X/S doet het wel veel beter dan de One, maar de PS5 doet het bijna 40% beter dan de PS4.

Dit is op zich wel verrassend, daar UK echt een Xbox gebied was. Met PS4 was het terecht, goedkoper en beter systeem dan de One. Met PS5 ben ik er minder zeker om. Want ook de PS5 biedt niet veel om naar uit te kijken bij launch. De Xbox heeft bovendien een budgetmodel, al zie ik aan de beschikbaarheid wel dat de Series X (veel) harder loopt. Bij Sony zijn beide modellen niet meer te reserveren voor launch day. Maar de strategie van MS is natuurlijk subs.

Ik denk dat MS terrein verliest met Windows. In thuisgebruik is het allang niet meer de de facto keuze. De phone market zijn ze uit gejaagd. Ze gaan de entertainment kant op.
Nah dat is niet echt verrassend. Het had wellicht wel anders geweest als de deal met Bethesda al een maand eerder was aangekondigd, waardoor de Series X/S er qua toekomst veel roze kleuriger uit had gezien. Zeker nadat Halo teleurstelde en zelfs geen launch titel meer bleek te zijn was de launch en de maanden daarna totaal niet interessant te noemen. Op de PS5 preorder dag waren er maar weinig positief wat betreft Microsoft. Toen kwam EA play er opeens bij waardoor er al min of meer een zooi waren die toch gingen overwegen er 1 te nemen in de toekomst. Na afgelopen maandag is de algehele consensus op alle sites wel positief geworden, maar ja, als je net 4 of 500 een week eerder hebt uitgegeven aan een andere console, dan is het voor de meeste lastig om dit meteen weer te doen. Tel daar ook bij op dat je niets met launch gaat merken van de overname van Bethesda. Dit is er één voor de lange termijn. Rome is niet gebouwd in 1 dag.

De Series X was overigens wel binnen no-time uitverkocht. Het is dus de S waar de meeste minder enthousiast over zijn. The
De One X is overigens wel met 766% gestegen :lol: De Microsoft verwarring...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

23 sep 2020, 19:08

Als ik een Xbox haal dan wil ik de S, X is ansich niet zo heel boeiend verder. Alleen gebrek aan disc drive dan weer :/

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 sep 2020, 19:30

Gebrek aan drive maakt met Gamepass niet veel uit. Met Sony maak ik me er meer zorgen om lol.

Series S ziet er super cool uit en heeft een nette prijs.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 sep 2020, 19:57

IK probeerde broertje over te halen voor Xbox je met Gamepass alle EA games enzo hebt en krijgt. Nou dat backfired enom hij heeft graf hekel aan EA. Dus het lijkt voor als nog PS5 te worden maar niet via pre-order iig

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 sep 2020, 19:58

Beter ga je meer panini's verkopen

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 sep 2020, 20:14

Gewoon Arno schreef:
23 sep 2020, 19:58
Beter ga je meer panini's verkopen
Ten eerste Panini's verkopen we al ruim jaar niet meer. Ten 2e ik heb besloten dat ik er ga stoppen na bijna 3 jaar. Financieel ga ik er amper op achteruit met niet werken, ipv wel werken. Volgende week woensdag mijn laatste werkdag.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 sep 2020, 20:18

Cmon man je gaat toch niet op je luie reet zitten. Dan ben je ook geen Xbox waardig.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 sep 2020, 20:33

Gewoon Arno schreef:
23 sep 2020, 20:18
Cmon man je gaat toch niet op je luie reet zitten. Dan ben je ook geen Xbox waardig.
Spoiler:
Ga ik ook niet. Eerst 2-3 maanden meer therapie, nog meer Spaans op duolingo(zit al op 160 dagen op rij) nog meer mediatie , nog meer hardlopen. Curssusen doen op Harvard website(zijn gratis) over omgaan met stress. Want zat bijna tegen burnout/depressie aan. En dan waar mogelijk komend jaar vrijwilligerswerk bij festivals, kunst, cultuur, evenementen, muziek, theater etc
Maar waarom zou ik door gaan blijven werken bij een baan waar het nu mooi was iig en bijna 3 jaar zat, terwijl ik er heel veel stress ervaar en er nog geen 80 euro op vooruit ga? :beam:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

23 sep 2020, 21:12

The Great Volunteer schreef:
23 sep 2020, 19:57
IK probeerde broertje over te halen voor Xbox je met Gamepass alle EA games enzo hebt en krijgt. Nou dat backfired enom hij heeft graf hekel aan EA. Dus het lijkt voor als nog PS5 te worden maar niet via pre-order iig
Je hoeft ze niet verplicht te spelen :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

24 sep 2020, 06:26

Rolfgang schreef:
23 sep 2020, 21:12
The Great Volunteer schreef:
23 sep 2020, 19:57
IK probeerde broertje over te halen voor Xbox je met Gamepass alle EA games enzo hebt en krijgt. Nou dat backfired enom hij heeft graf hekel aan EA. Dus het lijkt voor als nog PS5 te worden maar niet via pre-order iig
Je hoeft ze niet verplicht te spelen :lol:
Nee dat snap ik ook wel :lol: :lol:
Maar als dat het voornaamste argument is voor gamepass en eventueel Xbox(nu dan misschien Bethesda maar dan nog) en hij heeft graf hekel aan EA, dan ga ik niet verder pleiten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2020, 06:41

Jaffe haalt uit naar Sony, zegt dat de PS5 N64/GC sales gaat doen:



-Says New Management is probably going to take some time to settle in.
- Says that why will anyone go to retailer and buy a game when they can get it free (via Active sub of course)
- Says he is 50+ and more into mini/indie style games.
- States that he is getting an XboxS_x

Ben niet helemaal met hem oneens. PS5 gaat natuurlijk wel verkopen, veel meer dan de N64 en GC combined. Zelfs de PS3 deed dat. Inderdaad, waarom zou je naar een retailer gaan nog, die vraag stel ik me voor veel franchises en genres ook steeds meer (10 hour SP games etc). Indie/mini sucks, dus oneens. Management van Sony dig ik ook niet echt, die Jim Ryan lult teveel onzin. Net als dat hij zei dat budget alternatieven geen succes hebben gehad, maar waar doelt hij op? De PS2 Slim? De Switch Lite? Tot meer voorbeelden kom ik ook niet. Wat bedoelt hij?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

24 sep 2020, 06:51

The Great Volunteer schreef:
24 sep 2020, 06:26
Rolfgang schreef:
23 sep 2020, 21:12


Je hoeft ze niet verplicht te spelen :lol:
Nee dat snap ik ook wel :lol: :lol:
Maar als dat het voornaamste argument is voor gamepass en eventueel Xbox(nu dan misschien Bethesda maar dan nog) en hij heeft graf hekel aan EA, dan ga ik niet verder pleiten.
EA is niet het voornaamste argument, het is één van de argumenten. Je krijgt alleen first party Microsoft games Day One, je krijgt alle Bethesda games Day One, alle EA games Day One en daarnaast ook nog een hele zooi andere games Day One. Voor de strategie-liefhebbers, Crusader Kings 3 stond er bijvoorbeeld meteen op een paar weken geleden.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

24 sep 2020, 08:16

Rolfgang schreef:
24 sep 2020, 06:51
The Great Volunteer schreef:
24 sep 2020, 06:26


Nee dat snap ik ook wel :lol: :lol:
Maar als dat het voornaamste argument is voor gamepass en eventueel Xbox(nu dan misschien Bethesda maar dan nog) en hij heeft graf hekel aan EA, dan ga ik niet verder pleiten.
EA is niet het voornaamste argument, het is één van de argumenten. Je krijgt alleen first party Microsoft games Day One, je krijgt alle Bethesda games Day One, alle EA games Day One en daarnaast ook nog een hele zooi andere games Day One. Voor de strategie-liefhebbers, Crusader Kings 3 stond er bijvoorbeeld meteen op een paar weken geleden.
Helder, thnx maat!!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

24 sep 2020, 11:25

R-Type schreef:
24 sep 2020, 06:41
Jaffe haalt uit naar Sony, zegt dat de PS5 N64/GC sales gaat doen:



-Says New Management is probably going to take some time to settle in.
- Says that why will anyone go to retailer and buy a game when they can get it free (via Active sub of course)
- Says he is 50+ and more into mini/indie style games.
- States that he is getting an XboxS_x

Ben niet helemaal met hem oneens. PS5 gaat natuurlijk wel verkopen, veel meer dan de N64 en GC combined. Zelfs de PS3 deed dat. Inderdaad, waarom zou je naar een retailer gaan nog, die vraag stel ik me voor veel franchises en genres ook steeds meer (10 hour SP games etc). Indie/mini sucks, dus oneens. Management van Sony dig ik ook niet echt, die Jim Ryan lult teveel onzin. Net als dat hij zei dat budget alternatieven geen succes hebben gehad, maar waar doelt hij op? De PS2 Slim? De Switch Lite? Tot meer voorbeelden kom ik ook niet. Wat bedoelt hij?
Sony kan nog makkelijk 3 jaar teren op de geweldige naam zonder de first party games mee te rekenen en we weten allemaal dat die er gewoon weer gaan komen. En in de tussentijd hebben ze ook al een gelijkwaardig of beter alternatief voor Gamepass weten te creëren. Werk het PS Now beter uit en je bent er. Het kan niet anders dan dat ze daar al mee bezig zijn. Als die er is, is dat voor ons gamers alleen maar beter, want dan kan Microsoft ook niet ver gaan met het addertje onder het gras dat er misschien al zit bij Game pass.

Vorige generatie hoefde Sony maar weinig te doen, omdat MS liep te kutten. Die waren verblind door het succes van de Wii en gingen ook vol voor de familie met Kinect en TV service. Nu heeft Sony niet de meest sterke console en ook niet de beste service en gaat de grafiek van impact nek aan nek. De ene week is het de transparantie van Microsoft dat indruk maakt en Sony dat maar angstvallig stil is met een matige presentatie van Cernie en tendens op 3D audio wat achteraf niet heel bijzonder blijkt te zijn. Daarna blazen ze iedereen omver met Spiderman, Ratchet, REVIII en Demon's Souls en verneukt Microsoft het op software gebied met een niet duidelijke presentatie met wel of niet Series X beeld en een brakke Halo Infinite dat de launch knaller had moeten zijn en wordt daarna meteen uitgesteld. Ook geen enkele exclusive Alles ziet er opeens pauper uit bij kamp groen. Dan gaan de pre orders in en gaat het her en der mis en blijken de exclusieve titels niet zo exclusief te zijn, moet je betalen voor PS4 naar PS5 upgrades en hoor je diverse verhalen dat alles up and running is bij de Series X in full specs, maar moet er nog werk verricht worden voor de PS5 versie. Heeft Microsoft EA Play in GP en een dag voordat de reserveringen ingaan de ziekste deal in game historie ooit verzegeld. Het gaat echt alle kanten op in deze run naar de negende generatie.

Btw. Tokyo Game Show schedule met vanavond Microsoft Japan - ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren;
Afbeelding
Laatst gewijzigd door SmartTies op 24 sep 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

24 sep 2020, 11:38

Ja, da's wel een mooie samenvatting 😁

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

24 sep 2020, 12:37

Over next gen.

Het enige argument dat ik nog zou hebben voor PS5 boven xbsx is dat meeste mensen een Ps5 kopen.

Verder is microsoft sony op bijna ieder punt al voorbij of bijna.

+ Gamepass
+ Krachtigere console
+ Mooiere console

* Met bethesda lijkt microsoft een weg ingeslagen te zijn dat de 1st party achterstand rechtgetrokken wordt


- meeste mensen hebben ps5 en dus makkelijker samen spelen of games ruilen
- controller is goed, maar sony maakt nu grotere stappen en lijkt nu een betere controller te hebben.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

24 sep 2020, 12:40

Mooiere console? Dat is toch een mening, waarom benoem je dat? Ik vind de ps5 mooier dan x en s.
En hetzelfde voor de controller. Ik heb dat btw altijd een klote mening gevonden: "ik koop die console want die controller is beter".
Ik kan overweg met zowel een ps als een xbox controller. Zonder enige problemen eigenlijk.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 sep 2020, 13:49

PS5 controller beter? Dat valt nog maar te bezien

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 sep 2020, 14:42

Sony heeft met de Dualshock 4 wel stappen gemaakt tov DS3. Bij de DS3 had je wonky sticks die ook nog eens smerig smeuïg werden met een beetje zon erop. Het voelde niet fijn. Bij de Dualshock 4 heb ik weinig moeite met shooters ondervonden itt 3. Ik hoop dat de DS5 niet teveel getweaked is.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar asymmetrische analoge sticks zoals de Xbox en Switch Pro-controller. De Switch pro-controller vind ik misschien nog wel de fijnste controller op dit moment met de wat bredere schouder buttons zoals op de Dualshock. De Xbox triggers hebben een iets te smalle triggers waardoor ze gaan irriteren na verloop van tijd bij intensief gebruik bij bijv shooters of racegames.

Het uiterlijk van een console vind ik het minst belangrijk. Zowel de Series X als de PS5 hebben een apart design en dat juich ik als collector zijnde toe, maar zal nooit een deal breaker zijn. Wel vind ik de kleur wit in een console en vooral controller naatje. Ze worden altijd gebroken wit na verloop van tijd ook al wordt er niet in huis gerookt. Misschien dat het kunststof van een betere legering is dan de korrels die Nintendo gebruikt bij het vervaardigen, want al vanaf de Snes hebben zij dat niet op orde gehad. Ik hoop dat Sony bij de tweede lading een zwarte introduceert, maar het zou me niet tegenhouden om het te kopen. Het design van de Series S zou perfect zijn als het volledig zwart/antraciet was geweest, zoals de One- en Series X.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2020, 20:40

DS4 vind ik best wel een matige controller. De launch editie ging snel kapot, daarvan is de coating volledig verdwenen (verder doet ie het wel). Bij de PS4 inruil actie wilde ze hem niet eens hebben en heb ik de V2 van de Pro laten schieten. Mijn PSOne editie wilde ik niet meegeven. En daarvan hapert de linker stick soms als ik ren in CoD. Dit is ook een voorkomend issue, al heb ik die controller wel eens laten donderen en uit frustratie op mijn knie geslagen. Dus dat is mogelijk op mijn eigen conto.

Heb nu een jaar een witte V2 en die is nog wel in orde.

Batterijduur is ook een beetje questionable. Vind de One controller beter. Al blijf ik de PS controller qua layout beter vinden maar dat komt door gewoonte. Ik speel daar sinds 2002 oid games als DMC mee en spellen als Tekken en TH al veel langer. Al speel ik Tekken tegenwoordig met de Hayabusa. De DualSense met zijn haptic feedback, triggers enzo klinkt op papier wel goed en ik vind grote controllers ook niet erg (vond de Duke qua formaat best goed, alleen de face button layout was kut en die sidewinder d-pad sucks).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 sep 2020, 08:20



Geen megaton op de TGS...
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 sep 2020, 08:41

DS4 is echt kut controller. Betaal je 60 euro voor en als je gelukt hebt en met fluwelen handschoen behandeld, doet alles het nog over een jaar..

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

25 sep 2020, 10:22

Damn €299 voor een series S is toch wel een hele fijne prijs hoor. Zeker met Bethesda en EA naar Gamepass. Mijn grootste probleem is alleen echt het digital only verhaal. Anders zou het zomaar een impulsaankoop kunnen zijn.

Hoe zit het eigenlijk met backwards compatibility op de SeriesS? Hoe toon je aan dat je de disc versie bezit? En vervolgens: Veel van mijn games zijn Xone X enhanched. en mijn X heeft 9gb ram. De Series S heeft er maar 8. Ik ben een beetje bang dat je dus de standaard versie van de game krijgt en niet de upgrade met alle extra toeters en bellen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten