Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 sep 2020, 12:03

Games los kopen begint nut te verliezen. Ik speel nu RE3 bijvoorbeeld. Die zal ik 1 of 2x spelen. En had er sowieso al geen 60 voor over hoe goed ie ook is, heb hem voor de helft maar had hem liever gehuurd. Die zit vanaf volgende week op mijn HDD weg te rotten. Als ik hem fysiek had gekocht had ik hem voor 15 ofzo kunnen verkopen wat ook whatever is. Het behouden van games heeft geen value meer. Daar hebben ze wel voor gezorgd met discs, geen manuals, feit dat de game volledig naar je HDD geript wordt etc. Tot een paar jaar terug had ik nog wel dat ik van bepaalde series alle games fysiek wilde hebben, zo ook RE. Maar nu niet meer. FF's heb ik nog wel fysiek. Maar heb er al wel aan gedacht om VII Remake te verkopen. XV had ik ook allang verkocht. Het behouden boeit me niet meer.

Games als The Witcher, waar ik maanden mee bezig was en waar ook nog grote DLC voor uit kwam, daar heb ik geen problemen mee om de full whack te betalen en hem zelf te houden (omdat ik die over meer dan een jaar gespeeld heb). Maar het gros zou ik liever via sub spelen. Last of us 2 heb ik na 2 weken weggedaan. Spiderman deed ik na de platinum ook weg. Detroit, God of War, Yakuza en Judgment na uitspelen ook weg. Tsushima houd ik aan voor de co-op DLC voorlopig, maar zal ik niet meer opnieuw uitspelen.

Dan heb je games als SoR. Die blijf je spelen vanwege couch co op, scores en online. Maar dat zijn weer de kleinere games die juist ideaal zijn voor een service. Zoals Resogun en Velocity op PS4 destijds.

Wat overblijft zijn of hele verslavende online games, MW heb ik een maand of 4 online gespeeld. Of dus Witcher achtige behemoths. Misschien Souls vanwege de PvP.en grote DLC's en DMC wat voor mij heel veel replay value heeft. Die games zijn wel fijn om zelf in bezit te hebben. Iedere keer 60, of 70 dadelijk, betalen voor een game die ik een week speel omdat er niets meer te zien is begint me tegen te staan. En het gros van de games is zo. Ratchet, Spiderman MM, Hellblade 2, yakuza 7... die speel je straks 1x uit en niet weer. Fysiek kun je ze verkopen en verklein je je verlies nog wat, maar dan heb je ook nog waarschijnlijk 30-40 betaald. En dan moet je door de moeite van een marktplaats met no showers en nigerianen gaan. Of een vriend hebben die nog wil kopen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

12 sep 2020, 16:07

Ik merk bij mijzelf dat ik bijna alleen maar games speel die constant nieuwe content krijgen (Elder Scrolls Online, The Division 2 etc.) of juist titels speel die van nature al enorm veel content hebben en mij de wereld in trekken (The Witcher 3, Nier Automata, The Outer Worlds, Disco Elysium, waarschijnlijk Cyberpunk 2077). Games die elk jaar uitkomen, een campagne van een paar uur bieden en vervolgens een multiplayer waar ik niks mee doe, die speel ik al jaren niet meer. Alleen Battlefield 1 heb ik gekocht de laatste vijf jaar ofzo gekocht die je in dat rijtje kan plaatsen.

Ik koop bovendien ook vrij weinig titels (natuurlijk heb ik ook het voordeel dat ik soms ook gewoon games krijg om te reviewen) en services als Xbox Game Pass vind ik dan ook ideaal als ik een keer weer even een game snel wil spelen. Of ik kom een game tegen die ik normaal nooit zou kopen, maar mij toch wel een beetje interessant lijkt. 10 piek in de maand voor direct toegang tot first party titels van Microsoft én EA? Yes, please! In de stal van EA heb je toch nog een aantal franchises die ik supertof vind, zoals Dragon Age en Mass Effect. FIFA kan mij aan mijn reet roesten.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 sep 2020, 13:44

MS heeft Bethesda overgenomen wtf!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2020, 13:45

Grote vis.

Id software, Arkane en Elder Scrolls.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

21 sep 2020, 14:10

Dikke koop idd

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 14:11

Aardig gek! 7 miljard... Dit is wel een bizarre zet.
Afbeelding

Wat nu met de next gen upgrades voor games die in de planning stonden voor PS5?

O en allemaal op gamepass. Ik was net van plan Doom Eternal aan te schaffen bij Bol voor 20,- voor launch. Net op tijd gelezen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2020, 14:14

Alles waar ze gisteren aan werkten komt uit zoals geplanned. Dus deathloop en Ghostwire hebben een Sony contract. Maar wie weet blijft de rest ook wel multiplat zoals minecraft, echter zal het meteen op gamepass staan en mogelijk eerder. MS zit er niet echt meer in voor de exclusiviteit. Kan me ook voorstellen dat Bethesda daar niet mee akkoord zou gaan.

En Doom Eternal raad ik eigenlijk af. Ik vond hem uiteindelijk vies tegenvallen vergeleken met 2016. Gewoon wachten op GP.

De vraag is hoe sustainable het klassieke model van Sony blijft. Het staat mij steeds meer tegen om een losse game te kopen die je 1x uitspeelt en van je schijf dondert. Of tegen verlies van de hand doet. Met EA en Bethesda erij, kun je moeilijk om GP heen dadelijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 14:34

Ja dat hoorde ik al van meerdere. Voor 20 was het wel een mooie find out met Series X enhanced graphics volgende maand. Maar nu Gamepass indeed. 2016 vond ik wel echt heel vet.

Wat de Bethesda deal betreft; dat is wel een manier om je te kort aan first party games op te lossen, wow... En zo even een dag voor de reserveringen.
Deze deal is overigens duurder dan (de geruchten over) de Warner Bros Interactive overname.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 sep 2020, 14:41

Er komen uiteraard exclusieve titels uit maar ik zie MS net als met Minecraft idd de games 3rd party blijven uitgeven.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 14:59

Wordt het misschien toch nog even een klam handje morgenochtend om 9:00 uur achter de computer :'D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 sep 2020, 15:40

Ik zet de vrachtwagen speciaal aan de kant, Day one!

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

21 sep 2020, 16:29

Ben benieuwd of microsoft de games exclusief gaat maken. Uiteindelijk is hun nieuwe tactiek toch vooral om geld te verdienen via games en diensten.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

21 sep 2020, 16:38

Big balls move van Microsoft. Goede timing ook met het oog op morgen.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

21 sep 2020, 16:58

Rolfgang schreef:
21 sep 2020, 16:38
Big balls move van Microsoft. Goede timing ook met het oog op morgen.
Ze zijn niet voor niks Big Ballers badumm tsssh. Ik heb al jaren geen Xdoos meer maar ik vind dit eigenlijk wel erg tof en goed van ze. Sony heeft al meer dan zat taarten, waar t een hand in heeft.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2020, 17:11

Je krijgt nu games als Dishonored, TES, Fallout, Doom en Battlefield day one op gamepass. Dan is hun tactiek wel duidelijk. Die subs moeten omhoog. Ik ben voor unifiyen. Je wilt liever 1 abbo en geen gefragmenteerde losse abbos zoals Jalf en ik al eerder aangaven want dat loopt de spuigaten uit. EA Access heb je er al bij alsmede online play. Dat maakt GP Ultimate tot de beste deal die je kunt hebben op de consoles. En dan vind ik dat online play gratis moet, maar goed dat is het niet (het is nu tenminste bij MS wel onderdeel van een verder lucratieve sub).

Sony moet wel met iets komen als een service met online play + Now en misschien ook Access erbij in. Je bent gek als je een losse Plus + Now + Access neemt lol. En dan ook nog 79 per game moet gaan aftikken terwijl je Spotify, netflix, Fox en xhamster loopt. Dan is Sony waar ik MS van verweet tijdens de 360 gen (dure XBL GOLD, dure accessoires die ingebouwd hadden moeten zijn terwijl PS3 dat allemaal had en niks vroeg voor online play, zij begonnen zelfs met gratis games en kortingen per maand tegen een relatief lage sub).

Sony heeft nog steeds de studios en de exclusives. Waar je ook een megaton als FFXVI onder kunt scharen. Maar MS heeft toch echt de services en maakt stappen qua games. Ik zie geen scenario waarin de Xbox niet de meest goedkope long term optie is. Helemaal als je voor de S gaat (en dat ding hopelijk voldoet).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 17:46

Gamepass Ultimate is met Xbox live en dus online play.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2020, 17:55

Dat zeg ik, maar ik vind dus eigenlijk dat het uberhaubt gratis moet zijn. Niet eens als een geadverteerd onderdeel van GP. Als je geen GP neemt en games voor de full whack koopt moet je eigenlijk gratis online kunnen spelen. Is een goed selling point tegenover Sony's model van games kopen + betalen voor online trouwens.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 18:01

Ik las het verkeerd.

Zelf heb ik geen ultimate, maar meen gelezen te hebben dat de normale gamepass komt te vervallen en dus Ultimate in m'n strot word geduwd. Al zal ik met EA misschien wel weer wat sport games online gaan spelen. Normaal neem ik tijdelijk gold voor een kwartaal met Halo ofzo. Althans de laatste keer was met Halo 5, 5 jaar geleden...
Gewoon Arno schreef:
21 sep 2020, 15:40
Ik zet de vrachtwagen speciaal aan de kant, Day one!
Ik dacht dat jij voor defensie werkte ipv vracht uhh (achterhoek) vraachtwoggenchaufeur. Ik sta ook maar eens vroeg op om eens voor negenen op het werk te zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 sep 2020, 18:11

Klopt heb nog een groen pakkie aan. Green Side bitch!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 sep 2020, 18:25

:lol:

Btw ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met Deathloop. Is dat niet de rede van uitstel? Geen exclusieve game meer voor PS5?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 sep 2020, 18:29

Sony didn't get the memo

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Xbox Algemeen

21 sep 2020, 19:24

Die deal blijft staan. Er wordt niks uit het verleden aangepast.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 sep 2020, 19:42

Hoeveel is EA pass per maand /per jaar hoeveel Xbox Live en hoeveel Gamepass?
Zoals Dural al zegt... Genoeg abbonementen... Netflix, Pathé Unlimited en PS plus iig al. Spotify betaald mijn broertje ik zijn Netflix deel betaal. Gelukkig heb ik alle tv zenders /sport iig vrij goedkoop via Ali

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2020, 19:46

Gamepass is volgens mij 13 euro en dan heb je de MS games, Gold en EA Access in 1.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

21 sep 2020, 19:50

Dit komt vanuit het niets... De tering!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten