Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

30 jul 2020, 08:48

Ik ga soms speciaal naar Groningen voor Plato ja. Een LP online bestellen kost me met die achterlijke Post NL prijzen (€7.25 voor een pakket inmiddels) aan verzending bijna meer dan de benzine vanuit Emmen. En de enige winkel hier die nog CD's en vinyl verkoopt is de Media Markt. Dan weet je het wel.

Play It zit ook in Stadskanaal idd en sinds kort ook in Assen. Jammer dat ze al die randmeuk blijkbaar nodig zijn om het hoofd boven water te houden. Als je ziet hoeveel concurrentie hier alleen al in Emmen de afgelopen 15 jaar is verdwenen.. Free Record Shop, Bart Smit, Dynabyte, Top1Toys, Dixons, E-Plaza, MyCom, Videoland, Music Store, Blokker, Game Mania is dat best vreemd eigenlijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 jul 2020, 09:30

Als ze Infinite niet goed krijgen, dan is het wel de Waterworld van de videogames. Boven de 500 miljoen dollar ging het kosten.

'Development hell' hoor je overal en heeft een Red Dead 2 ook geen windeieren opgeleverd. De vakbekwaamheid daarentegen van 343 is denk ik het meest verontrustende. Ik snap dat ze met Halo 4 een eigen draai wilde geven wat grafisch een mooiere 360 game opleverde dan want Bungie klaarstoomde met de franchise, maar je zag overal de concessies in gamedesign waarom de Bungie titels veel beter waren. Maar goed, het was hun eerste niet-port van de franchise dus een aardige binnenkomer.
Met deel 5 hebben ze teveel van het toen populaire Call of Duty geïmplementeerd met allerlei suffe quicktime- en preset events. Zelfs de laatste speelbare seconden hadden Call of Duty all over it. Waren ze de fantastische en memorabele Combat Evolved, Halo 3 en Reach slotminuten soms vergeten?

En dan hebben ze nog de trainwreck die The Master Chief Collection heet op hun naam staan. Ik heb er intens van genoten en buiten Breath of the Wild is er geen titel geweest waar ik langer achter heb gezeten dan deze disc, maar technisch heeft het jaren geduurd voordat ze deze eindelijk eens goed aan de praat kregen. Ik hou me hart dan ook vast met wat ze in november gaan leveren. Het zou een enorme teleurstelling zijn na 5 (VIJF) jaar wachten wat ik nog steeds beschouw als de beste shooter franchise op de markt. De eerste beelden nu een week later hebben me toch wat terughoudender gekregen. Alleen die map al voelt zo Ubisoft en ook had ik liever brute architecture gezien dan al die Minecraft pilaren. Ze zeggen dat de PC versie is getoond en dat de demo al behoorlijk oud was. Ze riepen ook "the power of the cloud" een paar jaar geleden...

Wat de gamestore discussie betreft; ik heb nadat het rete dure Future Zone weg was geen vette gamestore meer gezien in Rotterdam. Pre-internetfora-era was het de winkel waar je de games die je speelde vaak dik een uur besprak met oa de zonen van de eigenares en andere gamers die de winkel vaak bezochten. Ik denk dat ik er 3 keer per week zat. En aangezien ik best wel altijd redelijk verdiende had ik ook nooit moeite om 250 gulden neer te leggen voor een half jaar eerdere release van een bepaalde Nintendo game. Je maakte ook deel uit van een klein groepje mensen dat games vaak een half jaar tot een jaar eerder speelde dan de rest van Nederland. Dat schepte een band en een soort van underground gevoel. Dat is helemaal weg vandaag de dag met het internet en een ieder die gewoon mee kan doen aan de world wide launch van een game. Nu voel ik me eerder underground wanneer ik een half jaar wacht en de game bugfree kan spelen voor de helft van de prijs.

Retro gameshops vind ik nog het meest interessant om een kijkje te gaan nemen. In Den Haag heb je nog een goede zitten; ,[52.0756456,4.281763]]]Gameshop
Daar geldt wel voor het gros van de retro games betaal je meer dan als je even op Marktplaats of eBay checked. Echter loop ik er nooit met lege handen naar buiten na een bezoek. Je ziet toch meteen wat je krijgt en het voelt als dat ontketende kind dat nooit zomaar een gameshop naar binnen kon lopen en meteen iets kon kopen voor er maanden voor gespaard te hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

30 jul 2020, 10:38

Dat gevoel had ik ook toen ik rond 2001 voor het eerst de Nedgame binnen liep. Die zaten toen in Groningen nog om de hoek van waar ze tegenwoordig zitten. Ik was toen een jaar of 21 en ik dacht dat het gamen wel een beetje gezien had. Ik had niks met de N64 generatie (nog steeds niet trouwens) en vond meisjes en stappen met mijn vrienden een stuk interessanter. Het enige wat ik nog wel eens deed was Red Alert of Unreal Tournament op de PC.

Tot ik daar dus binnen liep. De Wii is nu ouder dan dat de SNES toen was, maar toen ik al die doosjes daar in de vitrines zag liggen sloeg mijn hart echt een paar keer over. Ze hadden ook gewoon 50 Sega Master System en boxed NES games staan. En veel games die ik alleen kende van de postertjes die bij games zaten. En dat spul stond gewoon direct voorin de winkel, bij het raam! Achterin de winkel was flink wat buzz. Na een half uurtje snuffelen tussen de oude games liep ik naar achteren om te zien wat er daar te doen was. Bleek dat ze die dag een nieuwe Amerikaanse Nintendo console binnen hadden gekregen die pas maanden later in Nederland zou verschijnen. Een paars vierkant gek ding. Op dat moment vertrok het groepje en toen ik naar het scherm keek vroeg de medewerker of ik Luigi's Mansion ook eens wilde proberen en gaf me de controller. De rest is geschiedenis :D

Ik bedenk me nu pas dat dit het Xbox topic is wat ik een beetje aan het vergallen ben met mijn nostalgische bui :D.

Ontopic: Voor gamers is Gamepass geweldig. Het is voor mij de enige manier waarop digitaal gamen echt werkt. Ik heb nog nooit meer dan 20 euro voor een digitale game betaald en dat zal ik ook nooit gaan doen zolang er fysieke alternatieven zijn. Een abonnement waar ik per maand mee kan stoppen vind ik daarentegen prima. Zo stond ik er bij muziek destijds ook in. Eerst probeerden ze je albums voor €10 op MP3 aan te smeren via iTunes ect. Tot op het laatst ben ik CD's blijven kopen. Tot Spotify om de hoek kwam. Toen nam ik direct een abonnement en die heb ik tot op de dag van vandaag.

Ik snap wel dat winkeliers hier minder vrolijk van worden. Die verdienen straks alleen nog op consoles, accessoires en pre-paid kaartjes. En op consoles en kaartjes zal weinig marge zitten. Het gevolg is dat MS minder schapruimte krijgt. Wat ten koste gaat van het imago en de populariteit. Die buiten de VS al niet super groot is. Uiteindelijk zullen wel wel naar een cloud-gaming model gaan, maar juist voor Microsoft (dat van de grote drie toch de minst breed aansprekende exclusives heeft) zal die overgang lastig worden..

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jul 2020, 12:27

De oprichter van Nedgame ken ik van vroeger, Niels. Die heeft het heel slim gedaan, is in zijn studentenkamer begonnen met post order. Maar je kon er ook heen of hij kwam bij je thuis. Adverteerde oa in PU. Hij zat onder winkelprijzen en gaf goede trade in. Dit was pre-internet. Dan kocht je in 1996 bijv. een Tekken 1 voor 80 gulden ofzo terwijl die in de winkels nog 130 was (2ehands psx had je toen bij dimplus ook eigenlijk nog niet, weet niet of ze toen al uberhaubt aan used deden). Hij is ook dikke verzamelaar (en CV fan), dus als ik wel eens in die winkel kwam met imports die ik wilde lozen dan waren die medewerkers clueless maar kwam hij er snel aan en gaf een goede prijs. Hij wilde die shit hebben.

Nedgame is inderdaad 1x verhuist, van de opening in 1998 tot ca. 2008? van de Spilsluizen naar de OES (dat zal iets meer in het zicht zijn geweest). Er heeft nog een heuse Arcade vlak naast Nedgame gezeten, jaar of 3 geleden (dichtgeknald wegens witwasserij ofzo lol). Maar Nedgame was eigenlijk commerciëler dan Dimension. Ze hadden op Niels en een paar andere na minder kennis. Ze waren ook belachelijk goedkoop, zelfs op de vingers getikt door Sony geloof ik. Zij verkochten een Gran Turismo 1 at launch voor ca. 105 gulden. Terwijl alle winkels minstens op 125 zaten. Die inruil van hun was in het begin ook ziek, ik kreeg voor een platinum release wel eens 35-40 terug. Die waren nieuw 60. Denk dat zij er maar een tientje winst op maakten. Ze waren echt heel goedkoop en gunstig als je games snel kwijt wilde. Ze hadden ook gewoon 2ehandse imports in het schap liggen, volgens mij kocht ik MGS1 daar 2ehands voor zo'n 80 gulden terwijl hij in Europa nog moest uitkomen lol. Dan zei ik "wat voor figuur heeft deze game nu al ingeruild?" antwoord: "vast iemand die ziek in zijn hoofd is". Maar goed, zij bestaan nog en dimplus is al 10 jaar op de fles.

Die import scene mis ik ook. Je console ombouwen en dan een FF ophalen terwijl praktisch heel nederland daar nog een half jaar op moest wachten en dan ook nog een slechte PAL conversie.

Een service als Gamepass vind ik ook best okay. Ik speel games eigenlijk nooit meer vaker dan 1x uit. Er zijn een paar titels waar ik naar terug blijf komen, maar voor de rest had ik ze beter kunnen huren of lenen. Fysiek is inmiddels zijn charme wel kwijt. Boekjes zijn er niet meer en het zijn gewoon discs. Die volledig op de HDD geript wordt. Het heeft de status van PC gaming bereikt en daar boeide fysiek me 20 jaar geleden al niet. Het is puur financieel dat ik fysiek koop. Liever doe ik dat niet eens.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jul 2020, 14:30

Eindelijk


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jul 2020, 15:52

Ziet er best redelijk uit. Battlemaniacs moest het ook hebben van de veelzijdigheid en niet van het pure beat'em up. En gamepass, dus day-one.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2020, 17:05

@Ties; Ik kom wel eens in die Gameshop in Schoolstraat in Den Haag maar ik vind het rete duur man. Oude DS games die gewoon nog rond 40 euro zijn. Ik vergelijk hun prijzen van games daar wel eens met online, nou dan schrik je je soms wel hoedje hoor. Maar toegegeven wel best wat keuze in Retro

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 aug 2020, 09:21


no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

07 aug 2020, 08:09

Gewoon Arno schreef:
06 aug 2020, 09:21
GOTY material. Doet niet onder voor Golden Eye!!!!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 aug 2020, 20:09

Halo uitgesteld naar 2021.

https://tweakers.net/nieuws/170812/halo ... -2021.html

Corona crisis, really? Niet omdat de game er als drek uitzag?

Ook de Xbox heeft vooralsnog niets noemenswaardig beschikbaar voor launch. Spiderman 1.5 de PS5 killer app. Ik zit nog helemaal niet op next-gen te wachten. Misschien komt het als de definitieve lineups en prijzen bekend zijn.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 aug 2020, 20:12

Yeah, ik zie ook weinig reden om ze gelijk in huis te halen. Cyberpunk mss.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 aug 2020, 20:23

Cyberpunk komt ook pas in 2021 voor next-gen geloof ik.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 aug 2020, 10:14

Fucked up zeg, maar beter iets later dan een half bakken game en dan weer een paar jaar hopen dat de volgende wel goed zal zijn. En ach, het spel is maar 5 jaar in ontwikkeling ^_^'

Voor mij dus ook geen rede om een Series X met launch te halen. Sla ik ook meteen de grote kinderziektes van de eerste lading over. Dat had ik niet gedaan met een Halo at launch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 aug 2020, 10:20

Ik denk dat ik ook ga wachten. De PS4 zou ik destijds ook niet day one halen totdat ik bericht kreeg dat ie klaar lag. Ik had bewust niet eens aanbetaald na hun verzoek gezien de stormloop (wat wettelijk niet hoeft, maar winkels zetten je dan wel op de back burner als je het niet doet) omdat ik de console voorlopig wilde laten schieten. Achteraf wel blij mee dat ik hem toch gewoon kon ophalen, dat ding was een half jaar niet te krijgen en de PS3 was whack.

Maar nu, de X1 en PS4 staan er beter voor dan de 360 en PS3 in 2013. Ze toveren betere performance op je scherm en zijn gewoon 4k HDR ready. Ik vind een Tsushima en TLoU 2 visueel prachtige games. Het is anders dan die sub-HD trash van de vorige gen.

Wie weet ga ik wel gewoon voor Cyberpunk op PS4. Ben ik wel even zoet mee als ie zo groot is als TW3. En Yakuza 7 nog. Tony Hawk volgende maand. Crash 4..Bepaalde titels zijn cross gen voorlopig en zijn waarschijnlijk best te doen op Pro of 1X.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 aug 2020, 11:58

Het is niet echt moeilijk om te wachten met wat ik nog heb liggen, maar zodra ze uit zijn begint het altijd wel te kriebelen. Zeker als er een aantal vrienden er al één hebben en je ziet er software op draaien. En de lucht van nieuwe hardware is toch wel een dingetje :D Ik reserveer dan ook bijna nooit, tenzij er een brute titel direct met launch is. De PS4 kocht ik ook pas met Destiny en de Xbox One met de Master Chief Collection. Alleen Nintendo weet me vaak wel direct te triggeren. Super Mario World, Super Mario 64, Luigi's Mansion + Wave Race, Twilight Princess en Breath of the Wild zijn launch titels waar ik voor reserveer. Alleen de Wii U heb ik niet met launch gekocht en terecht.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 aug 2020, 14:43

Ik ga niet dokken, beide broertjes gaan PS5 met launch kopen, prima.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 aug 2020, 18:55

Launch is op zich heel tof. Je bent echt een van de eerste (wereldwijd waren er een miljoen PS4's op de eerste dag geloof ik). Daar zat ik bij.

En die launch software had ook wel wat. Zo'n Killzone was niet goed (wel tot de credits mee vermaakt) maar gebruikte alle DS4 features, en had waanzinnige graphics. Dat is dan leuk om te laten zien. Collega's en vrienden zaten FIFA 14 op PS3 te spelen, en ik speelde de PS4 versie (die op een next-gen engine liep en zeker een generatie mooier was). BF4 was ook vet vanwege de 64 playercount en 60fps op de console, voor het eerst. Ondanks de vele crashes enorm mee vermaakt.

Maar de PS5 heeft volgens mij niets van dit. Er is geen first party FPS die meteen veel uit de console haalt. Er is tot nu toe een Spiderman wat niet eens een deel 2 is. Die State of Play was ook vreselijk. Gericht op PS4 mostly wat ook aangekondigd was, maar zo'n Godfall zag er lachwekkend uit. Dirt 5 vond ik ook lelijk. Creed boeit me niks. In 2013 was er kritiek op veel cross gen tijdens launch window, nou, volgens mij is nu alles cross gen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 aug 2020, 20:57

Het moet ook allemaal wel cross gen zijn, anders dekt het de kosten niet met zo'n matige user base. Vandaar dat Microsoft er ook zijn hele ecosysteem op laat draaien. Om zo toch genoeg games te hebben met launch. Ik denk dat een CoD met next gen graphics beter verkoopt dan welke exclusive dan ook. Zelfs Sony start een showing met een 7 jaar oude GTAV. The ballgame is changing
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

13 aug 2020, 10:50

Ik had een tijdje geleden al besloten dat ik niet direct zou instappen. En ik heb niks met Halo, dus voor mij maakt dit geen reet uit. Ik vraag me alleen wel af hoe groot de impact hiervan op de launch van de Series X gaat zijn.

De vorige keer hebben ze zichzelf flink in de problemen gebracht met die DRM, always online en verplichte Kinect fail. Vanaf dag 1 rende de PS4 bij de Xone vandaan. Ondanks het opgebouwde 360 krediet. Ik ben erg benieuwd wat dit nieuws met de interesse in de Series X gaat doen. De prijs moet nu wel heel erg scherp zijn en verder moeten er echt niet teveel addertjes onder het gras zitten, anders is de race straks al beslist voor het goed en wel is begonnen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 aug 2020, 11:28

Ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden met de volgende lancering van Nvidia (komt waarschijnlijk ergens in september/oktober). Voorlopig komt er nog geen enkele game uit dit jaar die ik op de next-gen consoles wil spelen en de multi-platform titels pak ik gewoon op PC.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 aug 2020, 11:34

Ik denk dat ie al beslist is. Microsoft probeert Sony allang niet meer te verslaan op basis van verkochte systemen. Als zelfs de PS3, Sony's zwartste periode en meest foutieve launch ooit, de 360 al structureel voor kon blijven op alle continenten behalve de VS, dan weet je eigenlijk dat MS bij voorbaat kansloos is als je louter naar verkochte exemplaren kijkt. Het gaat ze om subscriptions en het maakt ze niet veel uit op welke type Xbox je dat doet. Het merk Microsoft is gewoon niet sterk. Het was meer een noodzakelijk kwaad met Windows, maar geef consumenten keuze zoals Android, iOS of Windows Phone of Tablets, en Microsoft is echt kansloos. Zij zijn gewoon nooit gericht geweest op competitie. Jarenlang crap leveren om dat ze de facto standaard waren breekt ze op.

Sony heeft, met uitzondering van de PS3, eigenlijk al 25 jaar een monopolie. Nintendo is met de staart tussen de benen uit de home console space vertrokken. Microsoft probeert er een service van te maken. Sony is de enige die nog echt in generaties gelooft en gewoon een nieuwe home console uitbrengt en zich daar volledig op richt. Zij zijn traditionele console bouwers.

PS5 lijkt tot zover in orde. Developer friendly architectuur, iets minder raw power dan Xbox maar hogere CU's, snellere RAM en SDD. Het zou me niet verbazen als de eerste batch games beter uit de verf komen op de PS5. Maar ook dat maakt niet veel uit, Sony heeft zoveel eigen studios en exclusiviteit. Dat waren deze gen ook de best sellers. De andere best sellers zoals CoD zullen nooit veel voor elkaar onder doen.

Het gaat nog om de pricing, maar als Sony met 399-499 SKU's komt zit dat goed.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 aug 2020, 14:41

Ik zie ze ook nooit een console race winnen. Microsoft heeft iedere generatie iets wat tegenzit en vaak ook knullig zelf veroorzaakt. Alleen de eerste Xbox had alle winden mee, maar miste gewoon de Japanse support in een tijd dat deze er nog toedeed, voordat de westerse studio's het stokje overnamen. De 360 had RROD, de Xbox One een DRM reveal met een big brother is watching you Kinect peripheral die de launch kosten omhoog gooide en dan ook nog eens mindere specs leverde.
Nu dacht ik dat ze het eindelijk een keer voor elkaar hadden met het transparante vanaf het begin van de Series X. Ze kwamen heel zelfverzekerd over en Sony bleef angstvallig stil. Alsof de geruchten waar waren dat ze bij Sony zich verkeken hadden op de Series X specificaties die onder developers waren door gehint. Maar nu daadwerkelijk de kaarten op tafel liggen, ligt er weer bar weinig. Uiteindelijk is het van beide partijen not my cup of tea op het moment van schrijven, maar zo'n Ratchet, hoe beroerd ik ook bijna alles vind qua platform games waar geen Nintendo label aanhangt, toch wel een zooitje fans heeft. Ik snap gewoon niet dat je als Microsoft zijnde dan niet eens met één van je IP's als Conker, Banjo en Perfect Dark in je portefeuille, een capabele studio de opdracht geeft om iets klaar te stomen. Nee, dan zet je een Rare weer op een titel waar niemand om gevraagd heeft. Het zag er interessant uit, maar het zijn de bekende IP's die een reveal nodig heeft.

Het enige waar Microsoft een slag mee zou kunnen slaan is met de prijs. Zij kunnen het straks veroorloven om €/$ 100 onder de prijs van de PS5 te gaan zitten. Dit zou zeker tijdens de launch periode een strijd kunnen leveren. 'Geruchten' gaan van een Series S voor 199,- en een X voor 399,- Als Sony voor 399 en 499 lanceert, dan verwacht ik nog wel een nek aan nek in de eerste maanden. Zeker als Sony niet constant kan leveren zoals eerdere generaties.
R-Type schreef:
13 aug 2020, 11:34
Sony heeft, met uitzondering van de PS3, eigenlijk al 25 jaar een monopolie. Nintendo is met de staart tussen de benen uit de home console space vertrokken. Microsoft probeert er een service van te maken. Sony is de enige die nog echt in generaties gelooft en gewoon een nieuwe home console uitbrengt en zich daar volledig op richt. Zij zijn traditionele console bouwers.
Die snap ik niet helemaal. Nintendo verkoopt al maanden iedereen eruit en geeft bijna geen ruimte meer aan PS/Xbox software in de charts. En heeft met de Switch in 3 jaar tijd nu al een totaal van 63 miljoen verkochte consoles. Sony zit rond de 115 miljoen na 7 jaar. Die 2 verschillen niet veel en dan verkoopt Nintendo nog eens de consoles zonder een prijsdaling en ze zijn al maanden niet aan te slepen. Het niet kunnen meedingen aan de specs wars heeft ze alleen maar sterker dan ooit gemaakt. De keuze om een enkele machine te voorzien van software is een goede gebleken. Dominant zijn in zowel de console- als de handheldmarkt is vrij lastig, maar ze krijgen het in hybridevorm nu voor elkaar. Straks nog een DLSS upgrade model en je hebt nog mooie ports ook :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 aug 2020, 20:16

Ja maar Nintendo zit tegenwoordig min of meer alleen in de handheld markt. Er is wel een model die je kunt docken, maar het is toch voornamelijk een handheld. De Switch Lite is ook helemaal niet duur en die is puur handheld. Ik heb mijn schoonzus kort geleden nog eentje laten kopen omdat ik vond dat AC wel echt iets voor haar is. Die is er heel blij mee. Dat publiek kun je geen Xbox of PS4 aanraden.

De eerste Xbox had wel veel tegens natuurlijk. Hij was nogal duur. En had een grote, lompe controller. Het hele apparaat oogde lomp. Maar het was een leuke console. Ik heb er heel veel plezier aan beleefd. Het is absoluut mijn favoriete Xbox. Die games van het eerste jaar waren echt tof. PGR, RalliSport, Halo 1, beste versie van TH3, DoA3. Die launch was wel ziek, ik denk second best na Dreamcast. Het leek ook op de Dreamcast. Wat ik er voor kocht was JSRF, PD Orta, GunValkyrie, Otogi en zelfs Sega GT. Ik kocht al die Sega games. Maar het werd wel snel minder vond ik. Zal te maken hebben gehad met het wurgcontract dat nVidia met ze had, MS wilde zo snel mogelijk van de Xbox af en schakelde binnen 3 jaar al door. De artistieke games verkochten daarnaast ook niet goed.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 aug 2020, 07:10

Ja ik geloof inderdaad dat de Lite nu het beste verkoopt. Ik meen me te herinneren dat Newgamessuck een keer postte hoeveel gamers in dock mode speelde en in handheld, waar handheld de boventoon voerde.

Wat de launchgames betreft; een aantal developers hebben het nu over PS5 fake 4K tijdens de lancering. Ik denk dus dat de Series X juist in het begin de betere versies krijgt. Zie ook het filmpje hieronder ReviewTechUSA;
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 aug 2020, 07:42

Dat left extremistische nazi forum neem ik absoluut niet serieus. Al had die DuskGolem achteraf wel gelijk over een paar leaks..

Ik ben benieuwd. Zo groot is het verschil tussen die systemen niet. Pro had een 40% power deficit tegenover de 1X en eigenlijk geen enkel ander hardware voordeel wat de PS5 nu wel heeft. Ik vond dat PS5 games er al behoorlijk ready uitzagen, in tegenstelling tot wat MS liet zien. Zal niet de eerste keer zijn dat final results toch anders uitpakken. Ik heb sowieso vertrouwen in de first party software, en daar draait het voor mij toch grotendeels om.

Quantum Error loopt boven 4k/60 target:


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten