Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 jul 2020, 22:39

Nee, er zat niet bepaald een raytracing uitschieter ofzo bij. Het leek allemaal erg huidige gen eerlijk gezegd. En om verwarring te creëren gooide ze er ook een aantal huidige gen games tussendoor...
Sony deed het veel beter vanuit mijn oogpunt.

Maar goed, Sony had geen Halo B) Halo was waar ik voor kwam en had nu levels bereikt waar een nieuwe Zelda aankondiging nog onder voor zou doen. Het zag er uit zoals ik gehoopt had. Waar een Halo 4 en 5 er grafisch erg shiny en gelikt uitzagen maar daardoor veel lineairder speelde, hebben ze hier dus weer gekozen om alle rekenkracht in een dynamische open wereld te stoppen, waar keuze de hoofdnoot weer gaat spelen. Die grappling hook kan wel een gamechanger worden, maar hoop dat het niet zo'n grote impact zal hebben op het pure van de Halo PvP games. Jetpacks haalde dat ook weg in Reach in PvP. In de campaign was het wel gers. Een Bulletstorm liet zien dat het een hele hoop toffe gameplay kan opleveren. Zo ook in de demo; hij jumpt uit een warthog, schiet meteen een aantal Covenant kapot, gooit een goed gemikte granaat naar een groepje Grunts in de verte en hooked zich in een enemy met een daaropvolgende melee. Dat zijn die speciale momenten in de Halo games.

Wat ik wel totaal niet vind passen in een Halo game is een map. Volgens mij zat er ook één in ODST, maar het hoort er gewoon niet. Eén van de one-liners die je voor ieder belangrijk punt krijgt in één van de oudere Halo games was zelfs een sneer naar fps' waar wel een map werd gebruikt.
Ook vond ik de speeches vaak tenenkrommend. Die laatste met die Brute hield maar niet op. Doe dat niet in een trailer. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele gast binnen het 400 leden tellende 343 team zoiets had van "gasten, dit is echt een hoop gelul van een nog nietszeggende vijand..."

Hoe het er nu voorstaat is dat wanneer er geen Halo met de launch zou zijn, had ik de console zeker niet meteen gekocht. Ik kan me voorstellen dat er weinig mensen echt getriggerd zijn die geen Halo-fan zijn, dus Microsoft mag zeker aan de bak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jul 2020, 09:13

Sony heeft helemaal geen launch software zover ik weet. Spiderman Miles Morales misschien, maar als dat een volledige sequel was dan had het vast wel Spiderman 2 geheten. Horizon 2 had een geweldige launch titel geweest. Meteen een game die een benchmark zet. Maar het lijkt er op dat je de consoles rustig een jaar kunt laten voor wat ze zijn.

Ik weet nog niet wat ik doe. Vorige generatie was ik na 2011 wel helemaal zat. Dat heb ik nu nog niet. Ligt eraan wat er in augustus wordt aangekondigd, prijzen, bc, launch titles etc.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

24 jul 2020, 10:15

Same.

Ik heb niks gezien waar ik een €500 investering voor zou willen doen. Ik heb nog zoveel niet gespeeld op PS4 en Xone, ik vermaakt me nog wel een jaartje met mijn backlog en spul als TLOU2, Mafia remake en de 2020-2021 current gen titels. Als Fable, Resident Evil 8 en iets als GTAVI af zijn dan meld ik me wel.

Grafisch kan het me ook nog niet echt bekoren. Ik zie wel wat effecten en details die niet mogelijk zijn op de huidige systemen (op 60fps), maar de sprong lijkt me de minst grote tot nu toe. Ondanks al dat geblaas over terraflops, raytracing en andere blabla. Komt ook door de PS4Pro en Xone X upgrades natuurlijk.

Jammer want je kijkt wel uit naar de 'next gen'. Allemaal games vol graphics die niet mogelijk waren op de huidige systemen... Maar in plaats daarvan is bijna alles cross-gen, moet je er een digital foundry op los laten om One X en Series X versies te onderscheiden en zit je over twee jaar nog steeds met Halo, Forza, Assassins Creed, Gears 5 en Call of Duty te stoethaspelen :)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jul 2020, 11:26

Ik snap gewoon niet dat je als Microsoft zijnde al 3 generaties hetzelfde sprongetje blijft maken en blijft denken dat het nu wel goed komt. Ze hebben wel die exclusieve titels, maar het is gewoon niet opgewassen tegen de exclusieve titels waar Sony mee komt. Forza, Halo en Gears zijn de titels die van de kwaliteit genieten die mee kunnen dingen (al wordt Gears ook per titel steeds minder en Halo zonder Bungie eigenlijk ook -please don't fuck up Infinite-).
Ze gooien het nu over een andere boeg met Gamepass, maar ook dat zijn sprongetjes waar de concurrent gewoon ook binnen no-time met een versie verschijnt. Dan heb je helemaal geen troef om voor de menigte eerste keus te worden. Ze willen ook al niet meedoen aan Virtual Reality. Ja het is niche, maar het biedt wel weer een alternatieve speelwijze en dus een extra. Het totaalpakket is gewoon magertjes door het missen ervan. 'Krachtigste console' ook daar zet ik na gister mijn twijfels achter en qua controller lopen ze ook geen mijlen meer voor sinds de Dualshock 4. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe Dualsense.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 jul 2020, 12:25

Ik zit ook wel goed zo. Ik speel niet eens zo heel veel PS4 uberhaupt . Rocket League nu veel met me broertje en vrienden omdat maar 20 euro was en nu is ie zelfs Free to Play maar is gewoon toffe game want kan splitscreen. Ik heb Death Stranding ongeveer tot helft van de game volgehouden en toen had ik gewoon echt geen zin meer in, omdat mijn beste vriend zei met mijn tempo nog minstens 2,5 maand zou duren voor ik hem uit zou spelen. Detroit Become Human had ik tijdje geprobeerd maar heb ik er vanwege ruimte gebrek voor Warzone afgehaald. Nee waar ik denk PS4 nog wel het meest voor gebruik is Netflix. Zit verder vooral veel aan de Football Manager, dus geen enkele reden om een PS5 of nieuwe Xdoos te halen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jul 2020, 13:58

Microsoft gaat heel slecht met hun IP om vind ik. Ze hadden op een gegeven moment echt een heel sterke lineup, met PGR, NG, DoA, Fable, Halo, Forza, Gears, Rare etc. De originele Xbox was een supertoffe console.

Ze hebben alles gegooid op Forza, Gears en Halo om een of andere reden. Forza vind ik een serie die je niet ieder jaar hoeft uit te brengen. Het beste aan Gran Turismo Sport vond ik dat het 1 release was, en dat de game jaren is geupdate. Gears is door andere studios gemaakt en wordt steeds slechter. Maar het was om te beginnen al een dudebro third person co-op shooter waar laten we eerlijk zijn weinig rek in zit, en die hype is allang over. Halo is ook van een andere studio. Dan hebben ze kleinere IP als Crackdown ook nog verwaarloosd.

Sony is echt veel en veel verder op dit gebied. Ten eerste killen zij franchises niet zomaar. Ze hebben zelfs Last Guardian alsnog uitgebracht, die had MS allang gekilled. Ze investeren heel veel in single player wat ik toejuich want ik ben online gamen, op bepaalde games na, eigenlijk wel zat. Het is leuk in een CoD of BF, of een fighter ofzo, maar het hoeft van mij echt niet overal. God of War, Horizon, Spiderman, Ghost of Tsushima en TLOU2 (onder voorbehoud) hebben niet eens multiplayer. De online game die ze hebben, Gran Turismo, is dan wel de beste in zijn soort.

Microsoft wil die kant ook op, anders contracteer je Obsidian en NT niet, maar dat kost tijd. Zonde wat ze hebben vergooid met die Don Mattrick en Kinect. Men ziet nu denk ik wel in dat het een fad was, en dat het op de lange termijn juist meer heeft gekost. Je moet je publiek niet verloochenen, die zijn niet gek.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 jul 2020, 15:22

Ze hebben al wel één van de beste memes te pakken dit jaar.

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jul 2020, 16:49

packshot van Halo is wel tof:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 jul 2020, 05:08

Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 jul 2020, 11:37

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2020, 14:39

Lekker belangrijk wat een paar fysieke gameketens denken lol. Digitaal en subscriptions zijn de toekomst.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 jul 2020, 21:39

Het is vooral weer tekenend hoeveel interesse er is naar de nieuwe Series X hier in NL. Microsoft moet echt wat gaan verzinnen voordat ze lanceren. Een 400 prijskaartje zou geen overbodige zet zijn. Al verwacht ik dan ook dat Sony hierin meegaat.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 jul 2020, 05:52

Het zijn wel echt winkels waar ik ook nooit van gehoord heb. Maar neemt niet weg dat als er bij aantal echt niemand dit gepreorderd heeft, het wel beetje sneu is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2020, 06:18

Gameshops gaan de muziekwinkels achterna. Ze zijn er nog wel maar de omzet daalt ongetwijfeld per jaar.

Uiteindelijk blijven vintage gameshops over. En dat is ook leuker. Ten eerste kunnen ze die inrichten zoals vroeger, met CRT, demopods etc. En je mag aannemen dat ze daar weten waar ze over praten. Alleen de winstmarges die je moet maken op al dure retro... dat is bijna niet te doen.

Die gameshops van nu, ik kom er nooit. Het zijn hele basic, saaie ingerichte winkels zonder kennis waardoor je net zo goed een game kunt meenemen bij de Mediamarkt (die willen nog wel eens een actie hebben ofzo) als je hem niet digitaal of online wilt kopen. Ze bieden geen meerwaarde. Zo'n Game Mania is altijd duurder ook, heb daar nog nooit een nieuwe release gekocht geloof ik.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

29 jul 2020, 09:32

Game Mania vind ik een verschrikkelijke winkel. Heeft de uitstraling van een Lidl met al die lichtbakken en gekopieerde doosjes in de schappen. En als je een vraag hebt over een game die iets exotischer klinkt dan Mario, Call of Duty of GTA dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden.

Hier in Emmen hebben we Gameshop Play it. Ik heb die winkel de afgelopen 10 jaar zien veranderen van een toffe gameshop met scherpe prijzen en wisselend retro-aanbod tot een zaak waar je struikelt over de Funko Pops, Monopoly bordspellen in 87 varianten, een kelder waar nerds de hele dag met warhammer figuurtjes spelen, een muur vol deurmatten van jaren 90 bands (?), een complete Harry Potter merchandising lijn, hier en daar een Monster Energy koelkast en een toonbank met zoveel snoep en chips dat je je in een Jamin waant. Ohja en ze zijn ook DPD parcel inlever en ophaal punt. Het is echt een mess.

En dan te bedenken dat ze al gestopt zijn met partijen mountainbikes, LCD TV's van een dubieus C-merk, 2e hands mobiele telefoons, LP's en DVD's en zelfs een in-store pasfoto apparaat :D Schijnbaar is er met alleen videogames gewoon geen droog brood meer te verdienen.

Maar het aller-kutste vind ik nog wel dat er dan op zaterdagmiddag een goedkoop grietje van 16 jaar achter de kassa staat die echt geen idee heeft waar ze over praat en echt bij elke vraag achter een PC moet duiken of iemand uit een ander filiaal moet bellen. Je bent gvd een speciaalzaak. Dit soort shit verwacht je bij een Intertoys ofzo, niet bij een gameshop.

Oh wacht, het aller aller aller-kutste is nog wel dat ze tegenwoordig limited editions en collectors editions van games als Fire Emblem, Zelda en Xenoblade achterhouden en voor de hoofdprijs in de winkel leggen wanneer ze elders uitverkocht zijn. Laatst vroegen ze ook doodleuk €70 voor Animal Crossing en €100 voor Ring Fit adventure. Toen ik op FB een huilie post van ze voorbij zag komen waarin ze opriepen om in deze zware tijden je lokale shop te ondersteunen heb ik mijn frustratie hierover maar even van me af geschreven :)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2020, 10:21

Ik ga enkel nog naar de MM als ze goedkoper zijn. Anywayz, Xbox is altijd een kleine speler in NL geweest. Met een gamepass kan het meer aantrekken. Dat is hun troef nu en wat ze apart maakt. En of dat nu op PC of Xbox is zal ze weinig uitnaken als er maar meer abonnees bijkomen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

29 jul 2020, 11:48

Je moet wel zichtbaarheid in de winkels hebben natuurlijk. Kijk maar naar Stadia.

Ik ben nog steeds benieuwd naar die geruchten over een console van 200-250 en veplicht 3 jaar abo op gamepass waardoor je dus eigenlijk het restant gespreid betaald. Dat klonk wel als iets wat ik zou overwegen. Ik heb sinds ik een X heb maandelijks GP.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2020, 12:10

Daarom doen ze het ook veel geleidelijker. Xbox is daarnaast echt een gevestigde naam itt Stadia of welke nieuwkomer dan ook.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Xbox Algemeen

29 jul 2020, 13:32

Jalf schreef:
29 jul 2020, 09:32
Game Mania vind ik een verschrikkelijke winkel. Heeft de uitstraling van een Lidl met al die lichtbakken en gekopieerde doosjes in de schappen. En als je een vraag hebt over een game die iets exotischer klinkt dan Mario, Call of Duty of GTA dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden.

Hier in Emmen hebben we Gameshop Play it. Ik heb die winkel de afgelopen 10 jaar zien veranderen van een toffe gameshop met scherpe prijzen en wisselend retro-aanbod tot een zaak waar je struikelt over de Funko Pops, Monopoly bordspellen in 87 varianten, een kelder waar nerds de hele dag met warhammer figuurtjes spelen, een muur vol deurmatten van jaren 90 bands (?), een complete Harry Potter merchandising lijn, hier en daar een Monster Energy koelkast en een toonbank met zoveel snoep en chips dat je je in een Jamin waant. Ohja en ze zijn ook DPD parcel inlever en ophaal punt. Het is echt een mess.

En dan te bedenken dat ze al gestopt zijn met partijen mountainbikes, LCD TV's van een dubieus C-merk, 2e hands mobiele telefoons, LP's en DVD's en zelfs een in-store pasfoto apparaat :D Schijnbaar is er met alleen videogames gewoon geen droog brood meer te verdienen.

Maar het aller-kutste vind ik nog wel dat er dan op zaterdagmiddag een goedkoop grietje van 16 jaar achter de kassa staat die echt geen idee heeft waar ze over praat en echt bij elke vraag achter een PC moet duiken of iemand uit een ander filiaal moet bellen. Je bent gvd een speciaalzaak. Dit soort shit verwacht je bij een Intertoys ofzo, niet bij een gameshop.

Oh wacht, het aller aller aller-kutste is nog wel dat ze tegenwoordig limited editions en collectors editions van games als Fire Emblem, Zelda en Xenoblade achterhouden en voor de hoofdprijs in de winkel leggen wanneer ze elders uitverkocht zijn. Laatst vroegen ze ook doodleuk €70 voor Animal Crossing en €100 voor Ring Fit adventure. Toen ik op FB een huilie post van ze voorbij zag komen waarin ze opriepen om in deze zware tijden je lokale shop te ondersteunen heb ik mijn frustratie hierover maar even van me af geschreven :)
Play it ken ik wel. Zit ook in Stadskanaal volgens mij. Volgens mij heb ik daar in het verleden wel eens besteld.

Die funko pops, lol. Dat dus hetzelfde als Gameland-Groningen. Dat schijnt een retro gamewinkel te zijn. Tegenwoordig in de straat waar Dimension Plus zat. Ben daar nog nooit geweest. Waarom niet? ik liep er wel eens langs en zag alleen funko pops voor het raam staan en binnen. Daar kom ik niet. Op de site staat het ook meteen voorop.

Ik denk dat je voor retro winkels moeilijk geschikt personeel kunt aantrekken. Ze moeten uiteraard goedkoop zijn, en een 18 jarige met retro kennis bestaat niet, of is waarschijnlijk te goed voor dat werk. Ik denk dat ze gewoon adverteren op basis van leeftijdsgrens en misschien een beetje ervaring met detailhandel an sich. Of je moet mensen hebben die het echt voor de lol erbij willen doen.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

29 jul 2020, 14:55


Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2020, 15:36

Alsof elke studio perfect is. Relax, ze hebben nog een paar maanden lol

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

29 jul 2020, 15:59

Een paar maanden is niets. Enige oplossing die ik zou zien is: uitstel. Dan kunnen ze ineens raytracing mee lanceren..
Ofja, gewoon releasen. De gameplay zag er goed uit, maar.. ik denk dat er veel kritiek zal volgen. Beter uitstellen en die kritiek vermijden (zeker met een belangrijke game als deze)
Laatst gewijzigd door Conscius op 29 jul 2020, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2020, 16:16

343 heeft tot nu toe toch een potje gemaakt van iedere Halo, inclusief de MCC? Het is geen goede studio.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 jul 2020, 20:43

Kijk R-Type jij snapt het. Dimension Plus dat was nog eens een winkel! Geweldig ja, kwam ik graag. Plato scheen/schijnt ook goed te zijn maar das volgens mij meer films net als Boudisque maar wel toffe winkels.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jul 2020, 07:16

Plato is een muziekwinkel met veel vintage, grote CD selecties uitgestald en vakkennis. Bestaat al jaren en wordt gewaardeerd. Ron Jans was vaste klant in het filliaal hier. Het heeft een rustieke uitstraling, houten vloeren enzo.

Game Mania is trouwens vreselijk. Die indeling is als die vodafone winkels, van die hipster kleine balies kris kras door de winkel heen. Die trailer trash fotokopie doosjes lol. Lekker persoonlijk. En die prijzen, lol. Nieuw voor 69 en 2ehands voor 59. Ik snap echt niet dat die winkel het uithoudt. Vrijwel iedereen weet tegenwoordig wel een mediamarkt, coolblue of webshop te vinden. Ook Nedgame zit per game gemiddeld een tientje onder GM qua prijs.

Ik weet wel een slogan voor GM: Ik ben toch hartstikke gek!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten