Streets of Rage 4 (lizardcube, DotEmu)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 mei 2020, 01:20

Ik heb 'm ook net uitgespeeld op normal. Als je er nog aan moet beginnen is het aan te raden een niveau hoger te nemen. Het is vrij makkelijk en heb geen enkele keer een continue hoeven nemen.
Er zitten een aantal lekkere tracks in en het is leuk om te spelen, maar had stiekem gehoopt op iets meer diepgang. Het is echt 16 bit in een 2020 outfit. Double Dragon Neon vind ik persoonlijk leuker dankzij alle upgrades en dat counter systeem. Maar met zo'n schaarste aan scrolling beat'em ups mag je niet teveel klagen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2020, 11:38

Ik speel Hardest met Blaze en het is wel taai hoor. Ben in level 3. Je begint op hardest althans maar met 1 of 2 levens, de rest moet je verdienen door combo's lang vol te houden en alle scores te pakken. Weet nog niet echt wat ik met Blaze kan doen qua juggles.

Kwestie van de enemies kennen, Donovans moet je niet jump kicken bijvoorbeeld. En fuck nog steeds Galsia's met knives, lol.

Game voelt verder perfect qua gameplay en sfeer, maar mis de verticale roll van SoR3 wel. Zou bijv. perfect zijn tegen de jumps van die magnet dudes.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 mei 2020, 12:07

Hoe krijg je die gasten met die schilden het snelst neer? Ik had nu cheap een paar tikken gegeven zodat het schild verkleurde, dan weglopen en hem met die knuppel laten slaan en weer terug met die -> -> punch (uppercut) en dan brak het schild wel. Maar met 4 van die gasten tegelijk was het best langdradig.

Vanavond een andere difficulty nemen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2020, 13:42

Op hardest heb je er 8 in level 2, bij de deur die je kapot moet beuken. Die zijn optioneel. Wat ik daar deed was constante cross jumpkicks door ze heen en weer terug. Wil toch die bonusen he. Wat ook werkt, paar keer slaan en recht omhoog springen. Dit heeft invisibility frames als je geen jump kick doet.

En ik zeurde over die Galsia's met knives. Nou, die agenten met die Tazers zijn 10x zo erg. Die grabben je instant. Bijna niets tegen te doen. Ik denk dat ze die gaan nerfen.

Cherry speelt ook fijn trouwens. Was sceptisch over haar design maar die kan echt flinke combo's doen. En dashen.

Chapter 3 muziek slaps, Storm Boat :cool:

Maar deze lui mogen van mij wel Shinobi 4 maken ofzo hoor.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2020, 20:44

Heb de story uitgespeeld op Hard eerst. Het proberen te maintainen van je combo is heel tof. Kwam soms tot 60. Maar dan hoop je maar dat je niet geshanked wordt ofzo.

Vind SoR 4 heel tof. De muziek is baller as fuck. Geen enkele track is zwak. Spotify'd de shit out of it. On Fire, Mrs Y, Rising Up en de final boss theme zijn fucking godlike. Shiva van Yoko Shimomura ook. 10/10 would listen again.

Protip: sla een arcade cabinet met een Tazer.



Dit is dus echt belachelijk goed.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 mei 2020, 01:12

Net op Hard uitgespeeld met Adam. Dat vecht fijner dan met Axel.
Ben meteen daarna op Hardest verder gegaan en halverwege ongeveer gestopt. Werd zwaar afgemaakt bij die levelbaas met al die motoren die je ook kan slopen en een achievement voor krijgt. Op hardest krijg je er ook al die irritante midgets bij met die american football outfits. Pittig
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2020, 09:45

Ik ben in Level 2 op Mania. Als je hoge combos wilt moet je dit spelen. Mania is te doen zolang je onthoudt dat de special er is om te abusen, de health krijg je wel terug als je damage blijft doen. Wapens zijn vooral goed om te throwen en weer op te vangen. Toch denk ik er over om legacy controls uit te zetten, wapens pakken tijdens een combo is niet cool.

Axel is de slechtste in de game. Blaze heeft die Blitz attack die OP is (die gaat met een beetje timing overal doorheen) en een hele goede jumping game. Cherry kan rennen, Adam kan dashen, Floyd heeft zieke range en kan 2 enemies tegelijk throwen. Axel heeft niets. Wat Axel nodig heeft is een vertical roll, en meer range. Dan is ie goed.

Overigens is de Xbox en PC versie volgens de dev nog niet compleet. Het schijnt dat ie achterloopt qua updates. Volgens mij maintain je geen combos als je barrels enzo slaat en Blaze blitz attack werkt niet tegen enemies op de grond? Grading is fucked en sound mixing schijnt slechter te zijn. Switch en PS4 lopen voorop.

Heb ook meteen Ninja Warriors Once Again gekocht trouwens. Dit is zo'n vette game, beter dan de originele SNES versie die al gruwelijk was. Aanrader als je meer als SoR4 wilt.
Laatst gewijzigd door R-Type op 03 mei 2020, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mei 2020, 10:44

Maar de game is al wel te spelen via GamePass. Win.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re: Streets of Rage 4 (lizardcube, DotEmu)

03 mei 2020, 18:53

Mania kom tot nu toe nog niet voorbij de level 3 boss.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 mei 2020, 19:39

Ik zag het op Digital Foundry over de Windows en PC problemen. Ook het missen van een aantal filters die je kan kiezen.
Als het de bedoeling is dat combo's doorgelinkt kunnen worden met destructible scenery, dan mist dat in de Xbox versie. Ik had al wel een update vannacht, maar merk geen verschillen.

Ninja Warriors is echt vet inderdaad. Ik heb m op de Switch (Saviours) gekocht afgelopen zomer.

Probeer ook eens Double Dragon Neon. Toen ik deze jaren terug kocht heb ik het heel weinig aandacht gegeven, maar vorig jaar helemaal verslingerd geraakt. Dat counter systeem is echt lekker.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2020, 19:47

Boss 3 is heel zwak, zeker na de 2e die ik nog steeds tricky vind. Het moeilijkst vind ik het begin omdat die gastjes insta buffed worden door haar. Je moet die gastjes snel killen met throws (of anders waste een star, heb ik niet gedaan maar kan denk ik wel). En de rest van de spawns je prioriteit maken door ze snel te killen met standaard combos. Haar een beetje weg combo'n tussendoor zodat ze niet kan buffen (bijv. een special finisher als zij bij de groep komt). Gebruik je star moves zodra er grotere groepen verschijnen. Zij is zelf vrij ongevaarlijk. Je kunt gewoon naar haar toe lopen en haar in elkaar slaan. Het is spawn management.

Gebruik Adam voor easy mode. Hij kan dashen en heeft gewoon goede tools.
SmartTies schreef:
03 mei 2020, 19:39
Ik zag het op Digital Foundry over de Windows en PC problemen. Ook het missen van een aantal filters die je kan kiezen.
Als het de bedoeling is dat combo's doorgelinkt kunnen worden met destructible scenery, dan mist dat in de Xbox versie. Ik had al wel een update vannacht, maar merk geen verschillen.

Ninja Warriors is echt vet inderdaad. Ik heb m op de Switch (Saviours) gekocht afgelopen zomer.

Probeer ook eens Double Dragon Neon. Toen ik deze jaren terug kocht heb ik het heel weinig aandacht gegeven, maar vorig jaar helemaal verslingerd geraakt. Dat counter systeem is echt lekker.
Heb Neon wel eens gespeeld op PS3 volgens mij, demo denk ik. Stijl stond me toen niet echt aan. Maar het is een soort parodie. Volgens mij is ie niet op de PS4.

Ninja Warriors (ja, Saviors maar fuck dat) is ontiegelijk vet. Heb Normal en Hard vanmiddag back to back uitgespeeld om alles te unlocken. Ik had de originele SNES game ooit en ook op de mini gezet maar daar was ik niet goed in. Ze hebben de movesets uitgebreid, Kunoichi (in het origineel zwak, hier gewoon goddelijk) kan werpsterren gooien, jugglen na haar upward throw en met jump kicks bouncen etc. Deze versie heeft ook infinite continues en checkpoints waarvan ook altijd eentje vlak voor de boss. Dus hij is veel makkelijker. Echter, heb ik op Hard maar 3 continues ofzo gebruikt terwijl ik op Normal denk ik wel op een stuk of 8 kwam. Toen gebruikte ik namelijk pas de nieuwe mechanics en kwam ik er achter hoe zinvol de block button inhouden is. Die 2 nieuwe chars zijn ook tof. Echt een ultieme remaster. Veel beter dan de SNES game.

Nog een aanrader is SoR Remake 5.1. Deze speelt op een toaster en werkt gewoon met Retrobit controllers oa. Had hem 10 jaar geleden ook al, en nu weer. Dit is de beste SoR eigenlijk. Je kunt alles instellen bijv. SoR 3 rolls en combo speed met SoR2 geluiden etc. Er zijn 4 campaigns, en na iedere stage zijn er cutscenes die dezelfde kwaliteit hebben als SoR3.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 mei 2020, 01:20

Moet alleen nog het laatste level op hardest. Moest net nog maar 1 fucking hit om de eindbaas te verslaan, maar toch net geraakt.

Dit zijn overigens echt de meest irritante vijanden op hardest (Honey?)
Afbeelding
Net voordat je het kasteel in gaat in het laatste level krijg je er een stuk of 6 tegelijk plus die springende chicks. Ben er echt zwaar opgefokt van geworden. Uiteindelijk kan je de boel een beetje naaien door aan het begin, net na je die gasten met messen heb gehad, een mes te gooien. Op de één of andere manier raak je dan de meest taaie die helemaal achterin het level staat bij het hek naar het kasteel. Als je dan even wacht, dan komt ze naar je toe en hoef je ze niet tegelijk te doen met die 3 bruine varianten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mei 2020, 08:59

Er mist gewoon een roll zoals in 3. Zij kunnen wel diagonaal gaan enzo. Veel sneller dan jij. Als je wordt geraakt kun je ook in een juggle terecht komen want er is geen recovery. Je kunt nog altijd de game breken met een SoR3 Skate of Axel ofzo. Of Shiva. Toch spelen die nieuwelingen leuker vanwege hun specials, combo's vanaf de muur en grond.

Wat ik bij die biker mormels doe, ik blijf links aan de rand van het scherm en iedere keer als er eentje headbutt loop ik naar boven of beneden en gooi ik ze terug. Die drop kick ladies zijn nog erger vind ik, die moet je eigenlijk gewoon op tijd jump kicken en altijd als je geraakt dreigt te worden een neutral special doen.

Het makkelijkst aan het laatste level is de boss. Ms.Y is volledig ongevaarlijk en de duo battle is wel even tricky maar vooral Mr.Y is dan link, echter is dit maar kort. Volgens mij kan de robot je bijna niets maken als je gewoon onderin het scherm blijft. De bosses zijn volgens mij ongewijzigd op hogere moeilijkheid, alleen de helpers nemen toe (maar die hebben niet alles bosses). Een hele grote dick move is die 2e Estel boss op de trein. Daar gooit de game op Mania 2(!) Comissioners op je af. Daar heb ik een assist ingezet omdat het bullshit is. Estel is nog steeds easy mode maar 2 van die fuckheads erbij + grenade spam maakt het bijna onmogelijk om haar te raken.

Heb je trouwens die Mr.X tegel op de vloer gezien? :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mei 2020, 18:29

Hier een makkelijke manier om Out of This World te halen, final stage op Mania:



In de hoek komen ze niet in je rug. Wel daar wegwezen als wave 1 dood is vanwege die fucking knifers. Bij 100 was de counter al rood, de rest was overkill en onnodig risico.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2020, 00:13

Dat is wel handig. Aardig gekke chain! Meteen daarna komt dat klote stuk met die zwarte Honey midgets.

Heb het net op hardest uitgespeeld en zit nu halverwege Mania. Volgens mij is er niet heel veel verschil qua moeilijkheidsgraad tussen Hardest en Mania. Inderdaad veel meer vijanden en volgens mij ook iets sneller qua handelen. Met name die politie met taser pakt je sneller dan op andere niveaus. Wel weer een tergend stukje gehad met die punkers in level 4. Die zijn nog het minste te voorspellen en al helemaal met z'n zeggen tegelijk.
Wel echt een goeie game. Genieten dit!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 mei 2020, 06:21

Na het halfway point kon ik Mania niet meer zonder assists doen. Je hebt in Story mode ook maar 1 extra life, en Y Tower met 2 levens is echt tricky. Als ik de boss room maar haal, die zijn allemaal peanuts op Level 7 na.

Arcade mode is in die zin makkelijker omdat je lives kunt opsparen in de makkelijkere eerste chapters als je eenmaal adept genoeg bent. Echter is game over wel game over.

Je krijgt geen reet voor Story mode op Mania, alleen dat je alle levels op alle moeilijkheidsgraden kunt replayen. Maar de enemies zijn op Mania wel wat te snel en sommige combi's zijn kut (robot + 3 vetzakken? nice). Ik denk dat Hard het leukst is. Trouwens die Storm Boat track rocks socks... <3

Wel geinig hoe zo'n release de interesse aanwakkert. Heb Capcom Beat em Up bundle ook gekocht (toevallig een tientje voor de komende weken). Vooral Battle Circuit is heerlijk.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 mei 2020, 17:42

Ik zal dit weekend eens online de game proberen kijken of dat wat leuk is en wat zonder lag gaat.

Mania nog niet uitgespeeld heb toch wel hard times lol.

Maar eindelijk weer een beetje aandacht voor dit genre hopelijk volgen er meer.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 mei 2020, 20:35

Ja het heeft bij mij ook wel weer de zin in het genre aangewakkerd. Zoals ik eerder al aangaf was het met DDNeon alweer late to the party liefde en dit is ook echt gers. Ik sta zelfs in dubio om die Capcom Home Arcade
Jammer dat die Arcade 1-ups bijna niet uitkomen hier. Die Galaga en Space Invader shit hoef ik niet, maar die Final Fight wil ik wel graag. Ik heb toen die van Street Fighter 2 gekocht en die stond elke pauze aan op het werk in de tijd dat je gewoon met collega's in 1 gebouw zat.

Wat houdt overigens dat assist in? Komt er dan een bot bij ofzo? Screwed het niet met je total score? Ben daar altijd huiverig voor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mei 2020, 22:46

Assist is gewoon wat er staat, extra levens en stars ten koste van een gedeelte van je eindscore. Als je 4 levens kiest zul je op het eind een enorme score deductie krijgen en een D rank. Maar dan haal je het level wel, ben op Mania nooit game over gegaan met 4 lives. Had die assists vanaf stage 7 nodig. Voor punten farmen is het dus waardeloos want het levert je niks op.

Deze game is veel simpeler en eerlijker dan classic SoR. De bosses zijn namelijk makkelijk, en die kosten me nog steeds wel levens in de oude games. Heb fucking Axel op Hard wat gespeeld uit verveling en om punten te grinden en ben gestopt bij level 10. Toen had ik nog geen game over gezien en ik gebruikte Axel nooit. Denk dat Arcade op Normal heel makkelijk is, ik ga op Hard nauwelijks dood. Je behoudt je bonus lives ook, dus je kunt er halverwege een lading hebben denk ik. Ga ik van het weekend maar even uitspelen. Heb nog geen enkel level op S gehaald, wel een paar A's. Maar heb daar ook nog niet echt op gefocust.

Overigens lijkt het erop dat Estel, Max en Shiva, de SoR4 versies uiteraard, als DLC komen. Dat zat er ook wel aan te komen. Ze worden alle 3 good guys in de game en ze zijn populair.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 mei 2020, 01:41

Ik zit nu in level 7 op mania. Het level is vrij kort, dus ik denk dat het nog wel te doen is. Heb het net een keer of 3 geprobeerd, maar kom dan bij de level boss aan zonder een extra leven...

Normal is ook heel makkelijk. Veel minder vijanden en dus ook minder leuk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 mei 2020, 05:41

Ja maar dat is de moeilijkste boss in de game. De enige die ik niet kan halen met 1 leven. Hoewel ik wel een idee heb, gewoon alleen maar grenades teruggooien.

Vanaf 8 wordt Mania echt ontzettend taai. Zeker met 2 lives. Het is een flinke spike.

Heb Arcade uitgespeeld op Normal met Axel. Dat is inderdaad wel wat te makkelijk al moet ik zeggen dat Stage 6, in die dojo, mij de meeste levens kostte (2 maar liefst). Komt ook omdat Axel daar niet echt tot zijn recht komt tegen 10+ spear rushing Galsia's en hij heeft ook niet echt tools tegen drop kick bitches en tiger knee kickboxers. Axel is wel een beest tegen solo enemies, of als je ze gegroepeerd tegen de muur krijgt. Zijn combo + grand upper doet echt heel veel damage en hij kan dat ook linken in zijn forward special die ook zieke damage doet. Zijn upward jump kick is de beste in de game, doet veel schade en kun je opvolgen met zijn special. Ik geloof dat ik Nora finishte met 70 hits door haar in de hoek te krijgen.

Axel heeft toffe moves, maar bereik van zijn star move moet worden gebuffed (werd daarna gewoon in mijn rug geslagen). Zijn forward jumpkick is matig, gaat je niet lukken tegen dropkicks. Zijn grand upper is heel erg unsafe vergeleken met de blitz moves van de anderen, de recovery duurt te lang. Zijn back throw is ook weer lange recovery. Weet zeker dat Mania met hem het moeilijkst is, omdat enemies je meer swarmen en ze zijn nog veel sneller.

Kwam er ook nu pas achter dat door Nora gewhipped Galsia's dus ineens Galsiaaaaaa heten lol. Ik moest lachen.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

08 mei 2020, 20:42

Ik heb die Ninja Warriors vandaag ook aangeschaft lol.

Streets of Rage 4 mania moeilijkheid is nog steeds een bitch voor mij god damn. Ik heb zoveel moeite met bosses zo nu en dan, waardoor ik soms onnodig levens verspeel.

Vandaag online gespeeld best goed te doen. Heel soms een kleine vertraging.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mei 2020, 19:46

Arcade mode Hard nu ook gehaald. Die ging makkelijker dan Normal, had 3 levens over en dat kwam voornamelijk doordat ik tegen de allerlaatste biker chicks heel erg liep te kloten en de final boss had vervelende routines (zij bleef in het midden van het scherm en de robot deed swipe na swipe na swipe. Zo lastig had ik ze nog niet eerder. Ook ging ik weer dood in de Dojo, maar ditmaal 1x. Dat was mijn 2e death na een fuckup tegen Barbon.

Moeilijkste is Dojo, Barbon, Y Tower (dat is gewoon een tricky level met gladde ondergrond, en de lift.. met wel een heel simpele boss), stuk van de final stage met de chandeliers en de biker varkens.

Ook een level S ranked. Dat is best wel lastig. Maar het lijkt er op dat je gewoon nauwelijks geraakt moet worden en geen stars moet gebruiken. Naast time (niet treuzelen), food eten met full health en een paar goede combo chains. Volgens mij is de requirement 25k voor stage 1. Met 25k haal ik A en met 28k had ik S. Normal mode.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

09 mei 2020, 20:31

Aha dus zo werkt dat met de score, dan kan ik daar wat rekening mee houden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 mei 2020, 12:21

Ik blijf echt steken in de level 9 - Y Tower en wil niet toegeven aan "assist" :lol:
Soms is de collision detection wel beroerd. Dan denk je dat een enemy je niet raakt omdat je iets dieper (of lager) in het level staat, maar word je toch geraakt. Of dan gooi je een vijand richting een andere enemy en raak je die zichtbaar, maar blijft ongeschonden en geef je bijvoorbeeld meteen een flying knee erachteraan. Dat soort praktijken beginnen met de hoeveelheid vijanden op mania te knagen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten