Cyberpunk 2077

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 dec 2020, 10:59

One X doet het wel goed.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 dec 2020, 16:56


Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

13 dec 2020, 04:47

Eh, onspeelbaar op de PS4 is overdreven. Zeker met de patches die er tegenaan zijn gegooid.

Het is zeker Bethesda-level jank, maar net als in Fallout 3/NV wen je daar wel aan. Ik vermaak me nog best met de game.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2020, 08:19

Ik trek dat niet meer, Komt ook omdat ik op de S en PS5 alleen nog 60fps games gespeeld heb, zoals Demon's Souls. Gears of War Ultimate heb ik er na een kwartier afgegooid, 30fps rommel en janky as fuck. Zeker vergeleken met 5. Dead Space op gamepass trok ik ook niet lang. Sommige van de PS Plus collection zoals Crash zijn ook niet improved, weg ermee.

Cyberpunk draait nog veel slechter, het lijkt op Dragon Age Origins PS360 levels of jank en daar ga ik geen tijd aan verdoen. De game loopt niet weg, wordt vast alleen maar verbeterd en CDPR heeft wat goed te maken met de next-gen versie. Die moet ook goed zijn gezien hun statuur.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 dec 2020, 10:18

Ik heb hem zelf niet maar mijn beste vriend en anderen die ik ken wel, hij is echt niet onspeelbaar op de ps4. As woensdag ga ik t zelf bij hem spelen, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2020, 10:25

Dural is na een maandje nextgen al spoiled lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

13 dec 2020, 11:38

Gewoon Arno schreef:
13 dec 2020, 10:25
Dural is na een maandje nextgen al spoiled lol.
30fps is altijd al troep, maar ook recente last-gen games die ik lang heb gespeeld als RE3 en TH zijn 60. 30fps zuigt gewoon. Speelde net God of War, dat is een raar geval. Die is zonder patch dynamic 4k en 60. Maar sinds de patch is ie 4k/30, of 1080p/60. Die mogen ze weer opnieuw patchen.

Days Gone op 60 is ook geweldig, ziet belachelijk goed uit:


Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2020, 12:22

Join the masterrace breh

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 dec 2020, 12:49

Ik speel de game op High met RTX aan en haal 70 FPS ongeveer. Geen dips onder de 60 tot nu toe. Ziet er prachtig uit, helemaal 's nachts wanneer de neonlichten hun ding doen. Ook superchill dat je alle settings meteen kan aanpassen en de game nooit opnieuw hoeft op te starten, ideaal om de perfecte instellingen te vinden.

Heb wel een aparte bug meegemaakt. Na een tripje in een Braindance kwam ik daarna terecht in mijn auto. Of ten minste, de camera, niet mijn personage. Maar na een save game en reload was dat probleem meteen opgelost.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

13 dec 2020, 13:07

The Great Volunteer schreef:
13 dec 2020, 10:18
Ik heb hem zelf niet maar mijn beste vriend en anderen die ik ken wel, hij is echt niet onspeelbaar op de ps4. As woensdag ga ik t zelf bij hem spelen, ben benieuwd.
The feel of 18 fps.

Het is net wat je gewend bent. Ik kom wel eens bij mensen thuis, die laten dan een game zien, loopt als een slideshow maar ze hebben het niet door. Als je een beetje bekend bent met de techniek dan irriteert het en ga je voor de beste versie. Als ik een PC zou hebben, zou ik net als Rolfgang daarvoor gaan.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 dec 2020, 14:41

Heb em gekocht voor de PS4 (Pro), gespeeld, en weer verkocht op Marktplaats met een tientje verlies. En ja, ook nog gespeeld met die hotfix 1.04 patch. Een fucking schande is het. Dit zou eigenlijk moeten vallen onder een 'niet deugdelijk product' zodat iedereen het massaal zou moeten kunnen retourneren. Maar goed, is niet de schuld van winkels en webshops natuurlijk.

Het is gewoon totaal niet geoptimaliseerd voor consoles. Geen excuus voor, want andere prachtige open wereld games doen het perfect op de PS4 (Pro). Denk aan Blood and Wine en Red Dead Redemption 2, of God of War/Horizon. Het excuus van 'dit is gewoon eigenlijk een next gen game' is belachelijk, want deze game zou eerder dit jaar uitkomen (voor de launch van PS5 / whatever de retarded naam van die nieuwe Xbox is) en is volledig in de afgelopen gen in ontwikkeling geweest.

Maar even afgezien van de erbarmelijke performance van Cyberpunk, die game is inhoudelijk ook nog gewoon niet af. Die wereld voelt nep, niet levend, weinig interactie. De menu's zijn kut, onoverzichtelijk en glitchy. Controls zijn stroperig. Dit gaat nooit in de buurt komen van The Witcher 3.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2020, 15:17

Klopt, als Bend pre-release een 60fps upgrade voor Days Gone af kan hebben, en Sucker Punch voor Ghost, dan had CDPR deze game echt wel geoptimaliseerd voor de PS5 kunnen hebben. Niet met RT enzo dan, maar wel gewoon vloeiender dan bijvoorbeeld Witcher. Want Witcher is ook wel redelijk geupgrade voor next-gen systemen..Zelfs op de Series S speelt ie heel fijn, helaas 30fps wel (en op de X 60), maar geen laadtijden en geen pop in oa. Menu is hartstikke snel. Die is vele malen beter dan de PS4 Pro versie, die op zijn beurt vele malen beter is dan de Pro versie van Cyberpunk.

Als last-gen consoles de baseline waren, nou, waarom runt ie dan zo kut op last-gen consoles? De game runt vrijwel overal kut.

Deze game is gewoon een zootje waarschijnlijk. Ze hebben er 6 jaar aan gewerkt, erbarmelijke crunch tijden, covid er doorheen. Er zijn verschillende factoren. Waarschijnlijk was ie nog steeds niet af, dat laatste delay van een maand was ook vaag. Snel nog voor de feestdagen uitbrengen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 dec 2020, 15:30

Ik hoop echt dat ze er nog wat van maken met de release op PS5 / Xbox X² Series One Xzibit. Setting blijft tof, ultiem zonde als dit het lot is van deze game.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2020, 17:21

Doe niet zo retarded Wapper. Cyberpunk is gewoon The Witcher maar dan fp met een futuristische setting. Het voelt allemaal even clunky en de interactie is net zo beperkt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

13 dec 2020, 17:37

Xbox One versie is the one to get:



On par met N64. Dat ze dat uitbrengen :lol:
Gewoon Arno schreef:
13 dec 2020, 17:21
Doe niet zo retarded Wapper. Cyberpunk is gewoon The Witcher maar dan fp met een futuristische setting. Het voelt allemaal even clunky en de interactie is net zo beperkt.
En we zijn 6 jaar verder. Cyberpunk had wel minder clunky mogen zijn nu. Worden leuke tijden voor CDPR. 1 game in 6 jaar afgeleverd en tot nu toe een dud.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2020, 18:39

Ze zijn een one trick pony en met de TW3 is het succes naar hun kop gestegen. Dit kan ze veel schade doen maar als de game over een jaar gefixed is en er een heel DLC plan voor is uitgestippeld dan is iedereen de crappy launch alweer vergeten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 dec 2020, 22:47

Ik vraag me alleen af wat een next gen patch nog gaat veranderen aan de prestaties van de game. Als je bij een BC game al niet de framerate stabiel kan houden, dan zie ik er met een graphics upgrade niet de motor van de game verbeteren. Misschien de populatie naar PS4 niveau verlagen bij de next gen versies?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 dec 2020, 07:06

De PS5 runt in BC mode als een PS4 Pro. De game is niet next-gen gepatched. Wel runt de game op PS5 2x zo goed als op de Pro dus de game brute forced denk ik gewoon zonder enige vorm van optimalisatie.

Ik weet niet wat een next-gen patch kan doen. Sowieso zou het gebruik moeten gaan maken van de betere architectuur, hoge througput en snelle SSD. Dat doet de huidige versie niet, die laad ook en bevriest soms ook kort volgens DF. Misschien gaat het nog wel even duren voordat we die versie gaan zien. En wie weet blijft de game wel bagger. Ik bekijk het vanaf de zijkant, heb er momenteel 0 hype voor.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 dec 2020, 09:07

Het is vaag dat een Series X die dus de One X versie met een variable frame rate draait, het al niet stabiel kan houden. Dat zou toch geen probleem moeten geven ongeacht de architectuur? Zou dat met het converteren te maken hebben?

Na het zien van de DF video's heb ik er eigenlijk wel zin in gekregen, terwijl de hype juist heel laag was voor release. Ik heb dan ook nooit The Witcher 3 gespeeld (of überhaupt een Witcher). De phrase "Deus EX with cars" gaf dat duwtje, maar het wordt sowieso pas na de next gen patch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 dec 2020, 10:02

CDPR geeft hun scam toe, ze hebben de last-gen versies ook nooit laten zien:


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

14 dec 2020, 10:10

Nu doen ze net alsof het complete toeval is dat de PS4/ONE versies kut zijn. Dit zagen ze zelf toch ook wel aankomen...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 dec 2020, 10:11

Wow wat een catastrofe... Met zoveel Ski's in de achternamen kon het ook niet anders dan dat je opgelicht zou worden :'D ;)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 dec 2020, 11:11

:lol:

Kan ook niet anders. Skimmen, ook zoiets waar ze wel bedreven in zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 dec 2020, 12:16

Cyberpunski 1038,5 :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 dec 2020, 10:25

https://www.ign.com/articles/cyberpunk- ... n-4-review

Een 4 van IGN voor de last-gen versie.

En een board meeting:

CEO says they want to gain the trust of gamers back because they know they've lost it. CEO puts on a "humble" facade that quickly disappears later in the call.
17 minutes in, as one of the developers is finishing up answering a question about what they will do to fix the game on last gen consoles, he tells the investor to not expect any graphical or game system type changes, as their only intent is to make the game playable from start to finish without crashing on last gen.
Last gen console versions of the game weren't given to reviewers because the dev team was still working on those versions during the review period for the game. They were working on them "up until the last minute".
They also state earlier in the call there was limited QA testing done on the game, it was all done "in house" and no experienced third party contractors were used. CDPR employees played iterative builds of the game in their homes due to the pandemic and that's how they tested the game. They say there wasn't much attention put on the last generation console versions of the game. (you know, the consoles the game was originally made for before the delays)
21 or so minutes in, the CEO says they plan to let the Cyberpunk team rest "until February". (good, the actual developers deserve a ton of rest after what their management team has done)
Multiplayer is tentatively scheduled to release in 2022, but could be pushed to 2023. Depends on how long it takes the development team to actually finish the game (referring to the planned DLC's & expansions) as well as fix what was and is currently being sold to customers.
Several investors seem to be very concerned about the game being refunded. One asked how the refund process works through Microsoft and Sony and if the investor will still keep his cut. (this person seems to have no regard for customer satisfaction and is only focused on keeping his cut of the money, even after a customer refunds the game.)
No plans to lower the price of the last gen console versions, despite the depleted experience. The PC version has very clearly been their main focus. All console versions seem to be an afterthought.
One investor asks if the development team needed more actual developers in order to finish the game on time. CDPR's answer was no, that the number of developers wouldn't have changed anything. The CEO took responsibility for their management team rushing the development of the game and not understanding the technical limitations the dev team was up against. (yo what happened to "Coming: When it's ready" ???)
It's very apparent throughout this call the CDPR management team keeps referring back to the "next gen upgrade at no additional cost" for console owners, but they fail to explain to these investors that doesn't change anything if you don't have a next gen console. They are using that as a response to questions about the last gen console version of the game. Pretty scummy way to frame their answers in my opinion, and it's happened multiple times now.
Stadia version will be updated once before their holiday break. After that there is no further update (bug fixing updates) planned for the Stadia version of the game, but this could change in Q1 of 2021.
An investor specifically asks about the NPC and AI behavior, citing the backlash it's received online by customers. CDPR's answer is that the AI and NPC behavior is part of the bugs, and the patches that come in January and February will address those issues/bugs. Nothing more in depth was said about the AI.
One last time before ending the call, CDPR yet again touts the "next gen upgrade at no additional cost" and hopes gamers will keep the game instead of refunding it so that they can experience the next gen upgrade as soon as it's ready. But again, as I stated earlier, they fail to explain to these investors that if you don't have a next gen console, this next gen upgrade is useless to you.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten