Kingdom Hearts | Franchise

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jan 2019, 21:29

Afbeelding

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

28 jan 2019, 15:39

Ik speel nu op proud mode en ook dat is vooralsnog niet heel moeilijk.
Laatste baas van Olympus was nog wel krap omdat ik geen potions meer had en Donald niet in de buurt was.
Al is in ieder geval niet alles meteen dood nadat ik een finisher doe. De attracties vind ik ook niet zo, hadden ze wat mij betreft kunnen beperken tot beginner mode ofzo. Liever skill-based gameplay en niet gewoon X blijven bashen om te winnen. Ik neem aan dat je bij een 2e playthrough een critical mode kunt kiezen voor een echte uitdaging.

Ik moet nog beginnen aan Toybox. Heb wel al veel zin in de Tangled wereld, is sowieso al een van mijn favoriete Disney films.

Ik wist nog niet dat je met L2 kon scrollen door de finishers, dat is wel heel handig.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2019, 15:44

Critical zit er niet in.

Maar dat is niet erg, die mode moet gebalanceerd zijn. Dus als dat later komt en in orde lijkt te zijn ala 2 Final Mix vind ik dat geen punt.

Tangled? Beste KH wereld full stop. Het is echt fenomenaal. Super groot, sterk level design en Rapunzel is nuttig. En dat is nog niet alles. Die Toy Box is er qua schaal en vormgeving niets bij, slappe wereld.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

29 jan 2019, 07:44

Gister Toy Box afgerond, had mijn verwachtingen al bijgesteld dus vond het wel oké.
Voelt soms wel aan als een tech demo. Alsof ze engine wouden testen met hoeveel blokken ze op het scherm kunnen krijgen. Beetje zoals de FFXV demo met een jonge Noctis. De omgevingen zijn heel leeg en het zoeken naar treasures en lucky symbols is dan ook niet echt leuk. De Mech battles waren niet zo spannend, wel een makkelijke manier om exp te grinden.
Wel een paar kupo coins verbruikt doordat ik soms zonder mech zat en dan ben je best wel kwetsbaar. Al zou dat wel te doen zijn als je weet wat je doet, mijn skills zijn op dit moment verre van wat het zou moeten zijn. Totaal niet te vergelijken met critical mode in KH2, ik heb na Olympus geen guard meer gebruikt. De laatste baas van Toy box was lastig, maar nog steeds goed te doen. Blij dat ik toch voor proud ben gegaan. Ik twijfel altijd omdat ik mijn eerste playthrough gewoon snel door het verhaal wil, maar dat gaat ook prima op proud. Ben wel benieuwd of je bij de zero exp challenge niet makkelijk de hercules keyblade kan misbruiken om te counteren.

Wel alvast de eerste minuten van Tangled. Bizar hoeveel mooier deze wereld is. De omgeving waar je in begint is meteen al de mooiste van de game. De belichting komt veel beter tot z'n recht. Alsof het door een heel ander team gemaakt is. Al een paar cutscenes gekeken. Ze doen de Disney film dunnetjes over, vind ik niet erg, want die is awesome.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

29 jan 2019, 22:25

Eindelijk begonnen met de game.

De nieuwe versie van Dearly Beloved is prachtig, ik kon wel janken toen ik het hoorde.

Ik kom echt net van KH2 dus ik moest erg wennen aan de graphics, en aan hoe achterlijk hard Sora rent lol.
Ik snap waarom ze het hebben gedaan, de omgevingen zijn stukken groter dan voorgaande delen, maar echt accuraat is het (nog) niet, ik voel me bijna Sonic

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Kingdom Hearts | Franchise

30 jan 2019, 08:58

Game spreekt me enorm aan, maar laat m toch nog even liggen omdat backlog.

+ volgende maand is ie 20 euro goedkoper.
+ over een half jaar verschijnt KH3 33 1/3 ultimate remix
+ over een jaar verschijnt KH3.8 Final reMix
+ over 1.5 jaar verschijnt een trilogy.

Maar ik denk dat ik ergens tussendoor deze versie wel 15 euro heb opgepikt.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

30 jan 2019, 09:56

Ik ben inmiddels klaar me Kingdom of Corona.
Beetje raar gesneden in het verhaal. Sommige scenes zijn letterlijk van de film overgenomen, maar kloppen nu niet omdat het in de game niet zo is gebeurd. Vind het vooral raar dat ze geen enkele scene hebben van Rapunzel en gloeiend magisch haar. Ik krijg echt idee dat ik een paar cutscenes gemist heb. Voor mensen die de film niet gezien hebben (shame on you) is dit toch niet te volgen..
De wereld is wel prachtig, die stad op einde is zoveel groter dan ik had verwacht. Ik had wel graag de Snuggly Ducklin bar gehad. Ik zag wel het symbool, maar blijkbaar geen locatie... Ik maar blijven proberen naar binnen te gaan..
Als ze bij Frozen "let it go" er in doen, hadden ze hier toch ook wel 1 of 2 liedjes kunnen doen.

Waar ik me nu alleen een beetje zorgen om maak is dat ik het gevoel heb dat de game geen sidequests heeft.
Geen battle arena, optinele boss fights, geen final fantasy characters? De basis is goed, daar niet van, maar van een RPG mag je wel wat extra content verwachten. Heeft deze game nu überhaupt nog wel content voor na het verslaan van de main badguy? Ik krijg het gevoel dat ze dit gaan toevoegen met DLC, die dan zeer waarschijnlijk niet gratis zal zijn...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jan 2019, 14:02

Nee er is nauwelijks iets. FF characters zijn er zeker weten niet. Er is een epilogue, en een secret movie die morgen pas wordt toegevoegd. Dat is het geloof ik. Mickey emblems fotograferen. Zoveel mogelijk.

Wat ik minder vind is dat de game zo makkelijk is. En dan zit ik dus echt bepaalde dingen bewust niet te gebruiken. Sterker nog het enige dat ik upgrade is de Kingdom Key. De rest vind ik tot nu toe allemaal wat te gimmicky. Je krijgt hier ook ziek veel AP trouwens. Nee, ik vind de KH2 gameplay beter, al werkt de flowmotion hier wel tof icm de grotere gebieden.

Die gummi ships haat ik helemaal. Je moet wel upgraden enzo wil je geen half uur over boss encounters doen. Toch knap dat een franchise een feature heeft die ik dus 16 jaar consistent kut vind. Dan liever het diven, of gewoon vliegen ala Birth by Sleep.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

30 jan 2019, 17:43

Had bij Frozen ook hetzelfde als bij Corona dat het allemaal stukjes van de film zijn. Wat dat betreft deden ze dat eerst coherenter. En geen Final Fantasy characters vind ik echt heel raar. Alsof die er allemaal niet meer toe doen, terwijl ze zo prominent waren in deel 1 en 2.
Een andere gripe die ik heb met de game doe ik maar even in spoiler tags (alhoewel het redelijk algemeen is):
Spoiler:
Bijna alle bossbattles zijn heartless. Bijna nooit is het een villain van de story zelf zoals in deel 1 en 2 het geval was.
Ben zelf nu in de Caribbean. Die wereld is wel echt heel mooi gemaakt en ook de character models zijn weergaloos. Samen met Rapunzel toch wel de mooiste wereld alleen heel erg op een andere manier.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 jan 2019, 18:02

Hmm, ik haal 'm als ik Shenmue II "remastered" en RE2 heb afgerond maar het is dus weer aangeraden om de pro op 1080p te forceren voor de beste performance. Dat moet alweer geleden zijn sinds FFXV en TLG, zou dan wel beter tegen de 60fps aanschurken dan de X op 1440p dus ja. Geen HDR support is ook wel fucked voor zo'n kleurrijke game. Eerste digitale US sale zal het dan worden allicht, zal ook niet te lang duren als het zoals FFXV is.

Dit nog meegepikt gisteravond.



En hij heeft nog een punt ook natuurlijk. Maakt me wel benieuwd, wordt lachen hier thuis. We gaan 'm samen spelen, ik wil vooral kijken en ken waarschijnlijk de helft van de post 2000 disney shit niet eens. Van Frozen alleen die let it go gif die ik soms gebruik. :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jan 2019, 18:24

Deze game heeft een keiharde Final Mix update nodig.

Critical, org members fights, Attractions disablen, sephiroth fight, hidden heartless oid. Game mist cutscenes lijkt wel, sommige dingen gaan vreemd. Zoals hoe het zich ontvouwt tussen Rapunzel en Flynn.

Klopt over die framerate, maar toch speel ik liever 4K. Draait ook niet onaardig hoor, het is lang niet zo'n wreck als FFXV. Locked 60fps is een kwestie van wachten op de PS5 remaster.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

30 jan 2019, 22:52

Meh, die Jimquisition video is gewoon clickbait zoals altijd. De fans weten ook wel dat KH gibberish is, wat is je punt? Dat is het altijd al geweest, lol.

Ik ben nu in Twilight Town. OMG plots staan er tientallen mensen op het plein waar er in KH2 misschien 4 stonden. De muziek hier is ook prachtig. lol @ Hayner, Pence en Olette waarvan de stemacteurs niet helemaal kunnen verbergen dat ze tien jaar ouder zijn :'D

Game is makkelijk maar ben 1 keer dood gegaan tegen de tornado titan want dat gevecht was best wel brak. Niet FF15 Leviathan level brak maar best brak. Donald is het halve gevecht weg, je hebt nog geen Cure magie, potions had ik niet bijgevuld omdat ik ze nog niet nodig heb gehad. Hopen dat er geen "no deaths" trophy is.

Ik gok dat de game nog wel iets van DLC krijgt, inclusief Critical Mode enzo.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

31 jan 2019, 13:15

Die Titan had ik ook wel moeite mee. Wel overleefd, maar wel met critical hp en zonder potions.
Later krijg je natuurlijk cure en genoeg geld voor heel veel potions. Later in de game ongetwijfeld ook heel veel elixers. Het zou mijn verbazen als er ook een auto potion ability zou zijn. De game is zo toegankelijk mogelijk gemaakt, dat is niet erg, maar proud had wel al een stuk lastiger mogen zijn. Uiteindelijk zal er wel een critical mode komen... Je kunt ook kupo coins kopen, dan heb je 1 revive. Dus dan is de kans dat je op een continue scherm komt wel heel erg klein. Het is mij wel een keer gelukt in Olympus, dat (optionele) stukje rails aan het einde waarbij je heartless moet ontwijken enzo. Kupo coins heb ik wel al een paar keer gebruikt. Bij toybox ging ik nog wel eens dood als zonder mech aan het vechten was.

Ik doe de attractions nu ook al niet meer. Finishers vind ik al overkill, maar die attractions zijn echt belachelijk overpowered. Hadden ze ook kunnen beperken voor specifieke boss battles.
Daarnaast een overkill aan abilities en ook AP dus je hoeft niet eens te kiezen, alles equipen kan gewoon. Ik kan nu al (10 uur gameplay) een ring synthen met 80 AP. Summons gebruik ik nu ook nog niet. De eerste was een dreameater, dan maak je het ook niet echt aantrekkelijk.

Ik vind de world map met gummy ship niet zo erg. De schaal van de world map vind ik best cool. Je kunt gewoon nieuwe gummy ships kopen dus heel veel moeite is een update ook weer niet. Het hoort gewoon bij KH. Het is het onderdeel dat we graag haten. Hopelijk is er wel een cheat zoals de donut ships in KH2, want ongetwijfeld is er een gummy trophy die anders niet te doen zal zijn.

Het verhaal is zeker gibberish. Zo vaak al over gehad, dat moeten zelfs de grootste fans wel inzien.
Vooral DDD heeft het echt verneukt, maar je merkt nu ook wel dat ze veel last hebben van CoM. Al die organisation members die Sora wel kennen, maar jij 'vergeten' bent. Al die namen met en zonder x. Hoe verwarrend wil je het hebben.

We hebben nu voor het eerst de Japanse release, die waren bij KH1 en 2 ook heel kaal. Bij KH1 en 2 duurde de Europese versie veel langer en daardoor hadden we al wat van de extra's. Al waren het er bij KH2 ook al minder. Daar was veel van de extra content toch enkel in de FM+ release, die niet beschikbaar was in Europa.
Er zal vast nog wel wat bij gaan komen nu, maar ja dat gaat nog wel een tijdje duren denk ik.

Er zit toch wel een Ultima keyblade in?
Als al die normale wereld keyblades al zulke belachelijk sterke transformaties hebben, wat gaat Ultima dan wel niet doen :D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jan 2019, 15:50

Heb de secret ending gezien.

Zit geen story spoilers in, maar het hint vooral naar het feit dat Nomura
Spoiler:
Niet blij is met FFXV en nog altijd zijn Versus XIII wil maken. Vond Verum Rex al iets te tof om af te doen als nutteloos intro filmpje.
Er is een Ultimate Keyblade. Alles synthen en je moet alle emblems vinden.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

01 feb 2019, 18:39

Game uitgespeeld. Op het laatst toch wel weer veel feels. Maar als ik alles bij elkaar optel kan het toch niet echt tippen aan KH1 en KH2. Wel breien ze er op zich een mooi einde aan.

Gameplay vond ik behoorlijk goed, maar denk toch dat 2 beter is. Ook vond ik het gummi gedoe in KH2 best leuk eigenlijk. In deel 3 is het toch weer een stukje minder. Qua verhaal pacing blijft deel 1 het best, maar deel 3 is mogelijk nog slechter dan KH2 (en de impact van KH2 is eigenlijk ook het grootst als je ook CoM en 358/2 days speelt, maar dan is ie imo ook wel echt groot). Grafisch is het over het algemeen een pareltje. Met name bepaalde werelden zijn oogverblindend mooi. En zoals al eerder gemeld is het gebrek aan sidequests en met name optional bosses een groot gemis. KH3 final remix zal ik dus wel een keer aan moeten geloven. Of ze gaan het via dlc doen (gezien FFXV)...

Secret ending wil ik nog wel gaan halen (dus nog niet gezien). Hoef je alleen maar lucky emblems voor te fotograferen. Das nog wel te doen. Hoe hogere difficulty hoe minder foto's je hoeft te maken.

Ultima keyblade weet ik nog niet. Je moet weer een paar irritante minigames doen daarvoor en nog erger geluk hebben met postcards....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 feb 2019, 23:56

Gameplay is sowieso minder dan 2. Werelden zijn veel groter, maar we zijn 13 jaar verder dus dat mag ook wel.

Geen Disney battles is ietwat vreemd al werd de relevantie van Disney in het plot per game minder sinds het origineel. Geen FF characters heeft denk ik te maken met Nomura die butthurt over FFXV is.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 feb 2019, 00:30

R-Type schreef:
31 jan 2019, 15:50
Heb de secret ending gezien.

Zit geen story spoilers in, maar het hint vooral naar het feit dat Nomura
Spoiler:
Niet blij is met FFXV en nog altijd zijn Versus XIII wil maken. Vond Verum Rex al iets te tof om af te doen als nutteloos intro filmpje.
Er is een Ultimate Keyblade. Alles synthen en je moet alle emblems vinden.
Spoiler:
Zou wel grappig zijn als dat het is en dat ie er dan nog mee wegkomt ook. Maar gaat ie nou en verder met het einde van KH3? En verder met een soort KH spin off (Verum Rex game) en FF7 remake? Wanneer denkt ie die games allemaal af te krijgen. Waarschijnlijk nog niet eens in 2032....

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 feb 2019, 16:26

Ben nu in Twilight Town.
Graphics zijn bloedmooi, goede sfeer, maar het verhaal is onnavolgbaar.
KH2 is ook al jaren geleden voor mij, maar ik heb DDD onlangs nog gespeeld en die domme film van back cover bekeken. Verder is niet zo veel mis met de game.

Ik was nooit een fan van de gameplay van KH en daarom maak ik mij nu wel wat zorgen over de gameplay van FF 7 Remake. En qua verhaal hoop ik dat ze die spin-offs en crisis core maar achterwege laten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

02 feb 2019, 21:04

Legendary schreef:
02 feb 2019, 00:30
R-Type schreef:
31 jan 2019, 15:50
Heb de secret ending gezien.

Zit geen story spoilers in, maar het hint vooral naar het feit dat Nomura
Spoiler:
Niet blij is met FFXV en nog altijd zijn Versus XIII wil maken. Vond Verum Rex al iets te tof om af te doen als nutteloos intro filmpje.
Er is een Ultimate Keyblade. Alles synthen en je moet alle emblems vinden.
Spoiler:
Zou wel grappig zijn als dat het is en dat ie er dan nog mee wegkomt ook. Maar gaat ie nou en verder met het einde van KH3? En verder met een soort KH spin off (Verum Rex game) en FF7 remake? Wanneer denkt ie die games allemaal af te krijgen. Waarschijnlijk nog niet eens in 2032....
Het is nogal fuckery, maar
Spoiler:
Sora wordt wakker in Shibuya, van TWEWY. Echter heet het filmpje Yozora, en dat is de lead char van Verum Rex. Die zie je ook. Dus op een of andere manier komt Sora terecht in TWEWY, wat kan aangezien die cast in DDD speelde en zeiden hem wel weer in Shibuya te begroeten. Maar dus ook in Verum Rex, de videogame van Toy story. Die hooded guy lijkt mij de Master of Masters, die in de next KH zal gaan meedoen nu we weten wie Luxu is en wat hij wilde, of eigenlijk moest doen.

Verum Rex is duidelijk een nod naar FF Versus. Yozora betekent hetzelfde als Noctis (night sky ofzo?). Die vrouw is duidelijk een Stella. Verum Rex betekent True King. Hell, ik dacht even dat Somnus begon te spelen maar dat gaat over in dearly beloved.

Dus ofwel er komt een extra DLC met Shibuya, Verum Rex of het wordt featured in KH4. Misschien connect Square KH wel met zijn eigen franchises. Dus wie weet is Noctis wel de MoM, lol. De Voice Actor is wel dezelfde dude :lol:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 feb 2019, 20:29

Ik heb nooit een KH game platinum gehaald: hoe werken die synthesis trophies? Gewoon alle recepten verzamelen en craften?

Hoe kan ik zien of ik iets heb "gemaakt"? Ik heb een mega-potion gemaakt maar kan nergens iets zien van "dit item heb je gemaakt"

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

05 feb 2019, 08:27

Laura Birdie schreef:
04 feb 2019, 20:29
Ik heb nooit een KH game platinum gehaald: hoe werken die synthesis trophies? Gewoon alle recepten verzamelen en craften?

Hoe kan ik zien of ik iets heb "gemaakt"? Ik heb een mega-potion gemaakt maar kan nergens iets zien van "dit item heb je gemaakt"
Ik weet dat het ergens wel staat. Misschien in je journal (gummiphone)? Voor trophies zou ik gewoon een trophyguide opzoeken.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

11 feb 2019, 11:22

Ik heb de game inmiddels uitgespeeld. Op papier vind ik de afronding van het verhaal niet eens super slecht.
De presentatie en pacing is alleen heel slecht. Er gebeurd de eerste 95% van de game helemaal niks en vervolgens word het in de laatste wereld allemaal afgerond. Er volgens dan zoveel belangrijke verhaal momenten heel dicht op elkaar dat het geen impact meer maakt. Zoveel momenten hadden ze zoveel epischer kunnen maken. Momenten waar oude FF's juist heel sterk in waren.
Spoiler:
Het moment dat iedereen dood gaat. Waarom gaat dit in 1 cutscene. Maak het een gevecht dat je niet kunt winnen zoals oude FF's dit deden. Dan dat je een kansloze poging moet doen om je teamleden te redden en dat ze één voor één sneuvelen. Tussen die momenten moet je doorvechten en zou de game je de illusie moeten geven dat je kunt winnen.
Daarna volgen er een hele hoop deux ex machina momenten, gewoon te veel. Het is toch niet spannend als je elke keer weer door een random iemand gered wordt.

De serie aan boss battles waren wel leuk om te doen. Zijn meteen ook de beste boss battles in de game, dus het is ook wel weer pijnlijk dat je dit pas op het einde hebt. Daarnaast zijn ze ook nog eens vrij kort en best wel makkelijk. De game had gewoon structureel dit soort boss battles moeten hebben. De allerlaatste battles waren dan wel weer best pittig op Proud. Ben toch wel aardig wat dood gegaan.

Ik had ook meteen de secret ending, meh.. wel erg kort. Niet te vergelijken met de secret ending van KH1 en KH2.

Nu begonnen met het verzamelen van de collectibles. Best wel veel gemist, dus ze hebben ze deze keer wel iets beter verstopt. Ik was per ongeluk al begonnen aan de Dark Inferno battle. Daar was ik niet op voorbereid dus was vrij snel dood. Daarna nog wel een extra poging gedaan en toen kwam ik wel al tot 1/3 van zijn health, dus met een betere voorbereiding zeker wel te doen. Aangezien dit de moeilijkste boss battle is, bewaar ik hem wel voor het laatst. Het is in ieder geval nog wel een uitdaging, maar niet zo extreem als Lingering will in KH2FM+

Nog even uitzoeken wat ik allemaal nog moet doen voor platinum. Dat is wel mijn doel, al heb ik nog niet heel zin in al die mini games :roll:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 feb 2019, 12:18

Ja het is een vrij onsamenhangend geheel. En ik denk dat ik hem ook onder KH1 zou plaatsen al wint ie het wel duidelijk qua gameplay en level design. 1 blijft een leuk verhaal hebben met de Disney princesses, en leuke disney bosses. Natuurlijk cameos van Squall etc. 3 mist een beetje die charme. Denk dat ik BBS ook wat leuker vind (meest recent gespeeld voordat ik met 3 begon). Die game heeft ook die typische personages, side activities, Disney bosses etc.

Olympus is geweldig. Goede introductie. Daarna wordt het minder, al is Corona heel goed. Het probleem zijn ook niet zozeer de werelden, die zijn eigenlijk beter dan ooit (alleen die Toy Story mall vond ik niets aan), maar de vertelling ervan klopt niet. Tangled heb ik gezien, dus ik wist hoe het zat. Maar het is wel vreemd dat die gozer opeens Eugene wordt genoemd, en dat van dat haar en die verliefdheid opeens etc.

Frozen heb ik nooit gezien, en daar begreep ik echt geen touw van. Er zit totaal geen opbouw in. Je ziet een filmfragment, dan verwacht de game dat de film zich in je hoofd verder afspeelt en opeens is dit en dat gebeurt en verschijnen die en die personage. De party interact hier ook totaal niet. Deze wereld verliep fucking awkward en is eigenlijk slecht.

Maar goed, de werelden zijn qua design echt tof. Corona, BH6, Monstropolis, Olympus vond ik allemaal heel tof om te spelen. Echter mis je wel de redenen om terug te gaan, door de wallrun (beetje goedkoop tbh), hoef je niet terug te keren met nieuw verkregen skills. Misschien voor emblem foto's maar die kun je ook in 1 visit halen. Ergens mis ik dan ook wel weer dat compactere design van KH2 enz. Het zijn daarom niet zoveel ditmaal, want ze zijn echt huge.

Dan de balans. Je hebt zoveel AP dat je alles kunt equippen. Je vindt skills niet in hidden chests. Je kunt, als je wilt, de game zichzelf laten spelen door de overdaad aan attractions etc. Ik gebruik bepaalde features bewust niet en dat is geen goed teken. Links? Compleet fucking waardeloos en verspilling van meter. Ik vind al die gimmicky keyblades die in grote hamers en whatever veranderen ook weinig aan, ik heb alleen de kingdom key geleveld. Gummi ship is ontzettend slecht, dat is trouwens ook waar ik het meest doodging (bij die bosses die een world bewaken) :lol:

Character building is zeer beroerd:
Spoiler:
Waarom moet Lea met keyblades vechten? Volgens mij was hij gevaarlijker met zijn chakrams. En Kairi traint al behoorlijke tijd voor wat? Aqua is ook worthless.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

12 feb 2019, 14:57

Character building is zeker beroerd. Het einde rammelt aan alle kanten.
Spoiler:
Bijna alle andere keyblade wielders zijn nutteloos, terwijl hier geen echte verklaring voor is.
Waarom zou Sora het moeten oplossen? Op basis van Ervaring zijn Aqua, Mickey en Riku de keyblade masters.
In eerste instantie hebben de badguys zwaar het overwicht. Terranort killed in z'n eentje bijna alle 7 lights.
Daarna veranderd er niet echt iets (een deux ex machina met lingering will) en daarna vechten ze allemaal 3 op 2.
Terwijl er geen enkele verklaring is waarom ze niet meteen weggevaagd worden.

De 13 darknesses en 7 light is ook erg geforceerd, terwijl er op het einde ineens meer dan 7 zijn. Dus waar slaat het dan op? De positie word gewoon over gegeven alsof het een estafette is.
Axel voegt weinig toe, maar Kairi is echt belachelijk. Heeft ze überhaupt wel een heartless verslagen?
Haar moment op het einde voelde zo random, maakte nul impact.

Maar ze is niet dood... dus zelfs haar rol als emotionele trigger vervult ze niet goed.
Niet alsof Sora ineens super-saiyan gaat. Er veranderd helemaal niks, maar toch weet Sora te winnen van Master Xehanort die al die tijd zwaar overpowered was en zonder grote problemen iedereen uitschakelde.
Wat is trouwens gebeurd met die keyblade armours.
Besloot Nomura dat dit toch geen goed idee was of hoopt Nomura dat we vergeten zijn dat Terra en Aqua veel sterker zijn dan Sora en Riku?

Wat laatste rants.. Scala ad Caelum had een volwaardige wereld moeten zijn. Zoals KH1 en KH2 ook een echte laatste wereld hadden. Land of Departure had ook playable moeten zijn. Radiant Garden had er ook nog wel ingepast. Was een logischer geweest dan Twilight town. Ik krijg het idee dat Twilight Town er alleen in zat omdat ze die al hadden van de allereerste tech demo. Alleen waarom dan ook niet wat meer body voor de Realm of Darkness. Schaameloos hergebruiken van 0.2

Overigens ben ik nog steeds niet echt negatief over de gummi ships.
Gisteren de optionele gummi boss gedaan. Ik was een halfuur bezig ofzo, maar nu wel een overpowered ship als beloning dus de overige gummi trophies zijn nu een formaliteit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 feb 2019, 18:38

Er zit geen enkele KH original wereld in, alleen een klein stukje Twilight Town eigenlijk. Er had best een Radiant Garden ingekund. Merlin is er ook, maar zit nu in twilight town. En die Pooh wereld, daar gaan we het niet eens over hebben :lol:

Maar die Frozen wereld, die is me wel bijgebleven. Die is ronduit awkward. Dat moet wel te maken hebben met rechten. De prinses en haar zus joinen de party nooit, je ziet bewust de voorkant van de bad guy niet (die uit het niets verschijnt, ik ken de film niet dus wtf :lol:). De KH stuff speelt zich constant af tussen gesummonde muren of een alternatieve wereld, de boss ook. Het paleis wordt gecockblocked. En eigenlijk alle mogelijke interactie met Disney wordt daar hard vermeden. Is Frozen, wel hun grootste cash cow geloof ik, zo belangrijk voor ze?

Nee, ik heb nog steeds niet veel vertrouwen in FFVII Remake. Ze hebben de tijd gehad voor KH3, en het is geen slechte game maar wel verre van top.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten