Kingdom Hearts | Franchise

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

24 dec 2018, 22:33

Vandaag weer een paar uurtjes in de game gestopt. Eerste bezoek aan Land of Dragons afgerond en ben nu in Beast's Castle.

In KH1 kun je met driehoekje Donald & Goofy commando's geven, namelijk naar je toekomen of vijanden die je hebt gelockt aanvallen. Zit dat niet in KH2?

Overigens heb ik nooit KH2 Final Mix gespeeld dus af en toe zie ik scenes die ik echt nog nooit heb gezien, dat is wel cool.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

26 dec 2018, 11:05

Laura Birdie schreef:
24 dec 2018, 22:33
Vandaag weer een paar uurtjes in de game gestopt. Eerste bezoek aan Land of Dragons afgerond en ben nu in Beast's Castle.

In KH1 kun je met driehoekje Donald & Goofy commando's geven, namelijk naar je toekomen of vijanden die je hebt gelockt aanvallen. Zit dat niet in KH2?

Overigens heb ik nooit KH2 Final Mix gespeeld dus af en toe zie ik scenes die ik echt nog nooit heb gezien, dat is wel cool.
Driehoekje in KH2 wordt volgens mij altijd gebruikt voor special attacks van je partymembers. Zowel goofy en donald als de dinsey wereld MC's.

En same wat dat betreft vond ik het echt fijn om deze games nog een keer te spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 dec 2018, 21:00

Heb DDD uitgespeeld, hij was na het vrij slappe begin niet onaardig. Vond die friendly monsters wel lomp en dat de abilities hier aan vast hangen ook. Je moet ze de hele tijd wisselen en die AP boards activeren. De voorlaatste eindbazen waren best wel moeilijk (met klote Drain attacks). De rest is, na het begin waarin je gewoon underleveled bent, vrij simpel. Mid-game ben je on level als je niet teveel battles overslaat, maar endgame opeens weer underleveled. Moest een level of 5 grinden voor de laatste bosses. Beetje goedkoop.

Ben het ook niet met Huber eens, die de ending hype noemt. De ending is kut. Time travel lol. Xemnas wordt in deze game ook gereduceerd tot een jobber. Sowieso, dromen enteren? En een droom in een droom? Is dit Inception ofzo? :lol:

Nee, ik vind BBS eigenlijk beter. Heb een oude Ventus playthrough verder opgepakt (heb Terra op PSP uitgespeeld) en weet weer hoe alles werkte. Heb best wel OP commands dankzij Meld. In BBS moet je simpelweg nooit melee attacken, is gewoon te slap. Je moet commands spammen om ze te maxen, dan Meld. Zo kun je early game al snel -Aga spells hebben. Zo deed ik het op PSP geloof ik ook. Vijanden zijn kansloos tegen barrages van Magnega, Thundaga en Salvation etc.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 jan 2019, 08:44

DDD vond ik best wel matig tot slecht. De werelden zijn letterlijk setpieces. Verhaal is inderdaad een soort inception geworden. Erg jammer dat ze deze spin-offs onderdeel hebben gemaakt van het gehele plot. Ik hoop dat KH3 weer het stokje overpakt van deel 1 en 2 en in minder mate BBS. In gameplay, sfeer, en alles eigenlijk.

Alleen was ik level 20 toen ik bij de eindbazen aankwam, dus gisteren flink lopen grinden. Ik moet alleen nog even de eindbazen van Riku verslaan.

Huber is altijd overenthousiast. Het is aanstekelijk, maar hij is nooit kritisch. Ik ben wel nieuwsgierig naar KH3 ter afsluiting van de saga.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 jan 2019, 13:44

Voor die laatste bosses moet je haast wel level 36 zijn, anders is de margin of error wel heel laag. En Dark Splicer is geen overbodige luxe.

BBS nu ook uitgespeeld met Ventus. Ventus playthrough is niet heel bijzonder, hij gaat een beetje random travelen om de andere 2 te zoeken. Deze game is veel te makkelijk lol, de eindbaas killde ik met een enkele Ars Arcanum en een enkele Salvation. Shotlock niet eens gebruikt. Groepen enemies nuken met Mega Flare.

Het lijkt FFVIII wel, als je weet wat je moet doen kun je praktisch in de eerste wereld al top tier spells hebben. Dat dig ik echter ook wel weer.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

01 jan 2019, 21:22

Mijn plan is om voor KH3 in ieder geval 2 uit te hebben gespeeld. Voor de andere games kijk ik de cutscenes wel op youtube ofzo. Het probleem is dat iedere game gemiddeld UREN aan cutscenes heeft!!! Birth By Sleep alleen al heeft iets van 7 uur aan cutscenes, dat is meer dan ik gemiddeld game per week. Wish me luck daarmee.

Anyways, Huber is weinig kritisch, maar man wat ben ik blij met iemand als hem, er is te veel negativiteit.



Never change, Huber

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 jan 2019, 20:44

Klopt, dat is ook het mooie van Huber.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

02 jan 2019, 21:29

EA is een mixed bag. Ik kan die bosman als moderator wel appreciëren, huber, brad and blood ook wel eigenlijk.
Maar Jones en zeker die damiani trek ik niet echt en ik heb een shitload aan uitstekende youtube videos in mijn backlog staan waar ze niet zitten bedelen om een patreon euro.

Don is sowieso de beste, check zijn discount gaming spul.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 jan 2019, 09:44

Helaas is mijn favoriet weggesmolten.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

03 jan 2019, 09:46

Huber won mijn hart toen hij dezelfde reactie had als ik bij de shenmue 3 reveal
:huillie:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

03 jan 2019, 20:04

Afbeelding

Legendarisch, en eigenlijk het moment dat ik die gasten een beetje ben gaan volgen. Net voordat de stekker eruit ging lol :'D

Overigens redelijk vergelijkbaar met mijn (innerlijke) reactie toen KH3 werd aangekondigd. Waarna SquareEnix ons gewoon weer verder liet wachten. :huillie:

PS: Confession, mijn favoriete Ally is:
Spoiler:
Afbeelding

SOPHIE!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 jan 2019, 23:46

Halverwege Birth by Sleep Critical Mode met Aqua. Hier zit best een okay action RPG verborgen, de bosses zijn zeer goed te verslaan als je weet wat ze doen en wanneer je moet blocken. Breek de game later wel met Meld commands.

Met Aqua uit heb ik alles wel uitgespeeld wat er op de PS4 te krijgen is. Kan dan goed met KH3 beginnen, al heb ik gehoord van geen coliseum, geen hidden bosses als sephiroth enzo? Doe dan op KH3 Final Mix wachten lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2019, 15:30

RE2 was niet te krijgen en heb KH3 maar meegenomen. Blijkt dat de release van deze game met 3 dagen is vervroegd.

Geen spijt van, KH3, of eigenlijk 2.9 lol, is absoluut geweldig tot zover. Olympus was grandioos, vol met goede set pieces en goed level design. Gameplay is ook dik in orde. Als de rest van de game dit niveau vasthoudt kan het wel eens de beste in de reeks zijn. Zou wel jammer zijn als deze game inderdaad minder secrets blijkt te hebben. Maar tot zover is dit gelukkig totaal geen FFXV fiasco, integendeel.

Gummi ship is nu soort van real time travelen maar blijft wel matig.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

26 jan 2019, 15:55

Ben zelf 3 uurtjes onderweg en bevalt mij tot nu toe ook prima. Moet wel weer even wennen aan de gameplay, die wel goed is overigens.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 jan 2019, 19:25

Ik krijg de game als het goed is morgen. Het is nog een beetje unreal. "Kingdom Hearts 3 komt morgen"

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jan 2019, 20:15

Post op zondag is ook best unreal.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

26 jan 2019, 21:12

Zondag rustdag zeker? :D
Er is ook nog de normale wereld waar zelfstandige koeriers worden uitgebuit om je spelletjes tijdig te leveren!

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 jan 2019, 22:44

Ik heb vrijdag besteld in de hoop hem vandaag te ontvangen maar helaas. Ik wist niet eens dat de pakketpost inmiddels op zondag kwam (blijkbaar geen brievenbus post), maar de track en trace zegt dat ie morgen komt dus het zal wel?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

27 jan 2019, 17:05

Heb zelf inmiddels een uurtje of 8 gespeeld. Helemaal eens met Dural. Muziek en sound design vind ik ook goed, alhoewel het veel remixes zijn. Maar sowieso de werelden zijn zeker een upgrade van wat ze waren. Alhoewel Olympus tot nu toe de beste is. Game is op standard difficulty wel wat makkelijk misschien, maar goed dan kun je altijd op proud mode gaan spelen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

27 jan 2019, 17:17

Is er een easy mode ook? Mijn vriendin begon er ineens over vannacht op terugweg van een feestje omdat een nichtje hem al had ofzo, het is wat vaag.
En of ik hem op de nintendo ging halen zodat ze overal kon spelen, leg het maar uit met een stuk in je kraag. :lol:

Ze is ook al enkele weken die Dreams beta aan het spelen, totaal niet mijn ding maar als je wat creatief bent heeft het misschien wel potentieel hoor. Straks mag ik nog een 2e PS4 scoren.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

27 jan 2019, 17:44

Shenmue3 schreef:
27 jan 2019, 17:17
Is er een easy mode ook? Mijn vriendin begon er ineens over vannacht op terugweg van een feestje omdat een nichtje hem al had ofzo, het is wat vaag.
En of ik hem op de nintendo ging halen zodat ze overal kon spelen, leg het maar uit met een stuk in je kraag. :lol:

Ze is ook al enkele weken die Dreams beta aan het spelen, totaal niet mijn ding maar als je wat creatief bent heeft het misschien wel potentieel hoor. Straks mag ik nog een 2e PS4 scoren.
Je hebt ook nog een easy mode ja. Weet ff niet hoe die heet, maar iig nog een mode die makkelijker is dan standard mode.

Voor de nintendo gaat helaas niet idd ;)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jan 2019, 18:06

Koop een Xbox erbij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

27 jan 2019, 19:03

Legendary schreef:
27 jan 2019, 17:05
Heb zelf inmiddels een uurtje of 8 gespeeld. Helemaal eens met Dural. Muziek en sound design vind ik ook goed, alhoewel het veel remixes zijn. Maar sowieso de werelden zijn zeker een upgrade van wat ze waren. Alhoewel Olympus tot nu toe de beste is. Game is op standard difficulty wel wat makkelijk misschien, maar goed dan kun je altijd op proud mode gaan spelen.
Olympus is inderdaad de beste so far. Vond Toy Story niet veel aan, hele tijd die irritante mech combat. Rapunzel is wel heel tof.

Nadeel aan de game zijn die attractions. Ik gebruik ze niet eens meer, ze zijn overpowered en je mashed maar wat. Ik wil gewoon vechten. Met L2 scroll je door finishers, zo kun je die attractions laten voor wat ze zijn.

Ik denk dat je hierom alle keyblades gewoon kunt upgraden en dus relevant kunt houden, je kunt het als KH2 spelen als je de Kingdom Key aanhoudt.

Verhaal wordt tot zover wel redelijk goed uitgelegd. De missies waar iedereen mee bezig is zijn ook wel duidelijk. Er zijn geen Final Fantasy characters te vinden, tenminste heb er geen enkele gezien.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 jan 2019, 19:13

Gee thanks PostNL voor het vertragen van mijn bestelling, zonder zicht op een nieuw bezorgmoment.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

27 jan 2019, 19:24

Gewoon Arno schreef:
27 jan 2019, 18:06
Koop een Xbox erbij.
Eerst een 4K tv scoren!

Koop eens die nieuwe LG oled jij binnenkort, hdmi 2.1 en zou unlocked framerates (fuck die performance modes op de pro met stutter) ook smooth laten voelen en laat maar weten of het de moeite waard is. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten