Shenmue | Franchise

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

21 aug 2018, 11:09

Sowieso voor Prime 4!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 aug 2018, 14:14

Voor FF7 ep1 mss.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

21 aug 2018, 19:15

Trailer zo'n 50 tal keer beluisterd in loop op mijn terras full blast vanuit de living, it's legit. Ik heb hier gelukkig geen buren in een straal van 100m. :lol:

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

21 aug 2018, 20:17

Lan Di en Ren.

Wow, hype ik had niet verwacht dat we al een Lan Di showdown in Shenmue 3 zouden krijgen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 aug 2018, 21:13

Hij is daar ook heen gegaan met de Dragon Mirror. Weet inmiddels van de Phoenix. Het is wel logisch dat je hem daar ziet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 aug 2018, 15:23

Zeer lekker om deze games weer te spelen. Controls wennen eigenlijk heel snel weer. En het is wat traag, het oppakken van items enzo... maar het is een game waar je voor moet gaan zitten. Vind Shenmue 1 ook nog steeds heel mooi, heb wel de bloom uitgezet met de wetenschap dat het net zo brak als op de Xbox zou zijn.

Er zijn wel wat issues. In de eetkamer ging het geluid wat gaar doen en bij Fuku san ging de cutscene even AWOL. Ondanks dit soort wel simpel te fixen glitches, is dit waarschijnlijk de beste versie van Shenmue. De laadtijden zijn praktisch nonexistent, ze nemen misschien een seconde in beslag. Dual audio ook natuurlijk. En de save van 1 gaat mee naar 2 wat alleen op de DC kon. Mis de VMU natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

22 aug 2018, 17:33

Laadtijden zijn zeker een verbetering.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

22 aug 2018, 17:45

Ja zeker weten. Mijn vakantie gaat nu in dus kan nu eindelijk rustig verder met de game. Het is wel weer even behoorlijk zoeken welke personage ik mee moet praten om verder te komen zeg.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

22 aug 2018, 18:38

Ben al in Dobuita! :lol:
Controls zullen geen lachertje zijn voor nieuwkomers maar daar moeten ze maar aan wennen. Was de audio altijd zo dof eigenlijk, dat herinner ik mij niet zo direct. Pure magie.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 aug 2018, 18:43

Als je het over de voice acting hebt wel en overal verkeerd afgestemd. Soms opeens heel hard en de andere keer weer alsof het in een schuurtje was opgenomen,

Het begint toch wel weer te kriebelen als ik het hier allemaal zo lees, maar ben bang dat ik die gameplay na een uur niet meer trek.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

22 aug 2018, 18:56

Helemaal weer meegesleurd in de game. Ik vind het weer fantastisch. Wel fijn om Ryo te besturen met analoge stick vs d-pad. Ik denk dat ik weer een volledige playthrough ga doen. Best bijzonder, want in 20 jaar gametijd heb ik alleen Shenmue, MGS en Xenogears meerdere keren uitgespeeld. Dit wordt zelfs de 3e keer voor Shenmue.

Audio van dialogen heb ik ook iets lager gezet, ik hoop dat zorgt voor minder scherp geluid. Ideaal is het niet, volgens mij is deel 2 beter in dat opzicht.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 aug 2018, 20:52

Die glitches zijn fucking irritant. Veel scenes showen niet, ook in de tatoo parlor momenten voor een QTE scene. De rest van de scene kreeg ik gewoon niet te zien (volgens mij dodged hij die needle en bedreigd die biker ermee?). Wacht op een patch, dit is broken shit en het haalt je uit de immersie. Playtesten ze dit wel?

Die audio is heerlijk en de Engelse VA eigenlijk ook. Het is even een minuutje of 5 wennen maar dan klinkt het heerlijk nostalgisch en fout. Die van Shenmue 2 is wel heel slecht weet ik nog, maar die ga ik sowieso weer op Japans spelen zoals op de DC.

Afgezien van die vervelende cutscene glitches vind ik Shenmue 1 beter dan ooit. Ik dacht dat ie nu onspeelbaar en zwaar gedateerd zou zijn omdat ik S1 op DC soms al een vrij bittere pil vond maar op 1 of andere manier is de trage pacing eigenlijk wel heerlijk. De verdwenen laadtijden helpen natuurlijk ook, die waren nasty op de DC. Ik doe nu ook meer, ik voer die kat bijvoorbeeld en heb bijna al mijn geld aan de raffle tickets verbrast. Heb alle prijzen, mis alleen Space Harrier nog, kan thuis wel lekker Hang On spelen. Train moves ook regelmatig, al is bekend dat Shenmue 3 niets met je progress gaat doen (2 wordt er wel leuker door). Alleen de controls zijn gedateerd, het lopen en draaien althans (semi tank controls, rennen is okay, R2 inhouden en beetje sturen). De combat is echt heel goed (beter dan Yakuza).

Dit is een klassieker. Deze games staan nog als een huis en zijn uniek in zijn soort.

Nog een bug: De L2 moves kun je niet trainen omdat L2 ook de movelist weergeeft. De bar van moves zie je ook niet improven tijdens trainen, pas later gebeurt dit. Christ. EDIT: kan dus wel omdat het eigenlijk R2 moet zijn, de movelist zit fout lol.
Laatst gewijzigd door R-Type op 22 aug 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

22 aug 2018, 21:37

Ze moesten echt een cheape shitstudio zoals D3T op zo'n legendarische games zetten. :')
En ook alleen maar omdat Suzuki een ultieme poging waagt met een kickstarter. Dit zijn toch dezelfde bastards die de Yakuza franchise ineens wel awesome behandelen?

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

23 aug 2018, 15:41

Ik heb onlangs gelezen dat Yu Suzuki de ENG dub beter vond voor Shenmue.
Zou daarom de game daarna ook hebben gereleased in Japan, had ik nog nooit gezien maar het klopt blijkbaar wel. :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 aug 2018, 18:00


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 aug 2018, 20:52

Patch wordt uitgerold. Hoop dat het de vele bugs aanpakt.

Ben nu op het punt beland dat ik in de haven moet gaan werken.

En dat werken is helemaal niet zo verkeerd. Het neemt wel een stuk vrijheid weg, maar de plot gaat steeds een beetje verder en er is veel actie. Shenmue 1 vind ik denk ik zo goed nu omdat ie niet dealed met checklists, waypoints, voorgebakken codes en nummers... je weet eigenlijk niet wat er gaat gebeuren, het voelt allemaal non-scripted. Ik weet het wel omdat ik de game een paar keer heb uitgespeeld, maar veel scenes zijn voor mij weer helemaal nieuw omdat het zo lang geleden is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 aug 2018, 19:17

Shenmue 1 uitgespeeld. Vind deze game nog beter dan in 2000!

Die narration op het einde, en dan die ending credits. Er vallen me nu veel meer details op. Shenmue is een masterclass. Een work of art en dat ligt logischerwijs niet iedereen. Ik weet weer waarom ik zo lang naar een 3e deel heb uitgekeken en destijds ietwat down was toen de credits van Shenmue 2 op de DC over mijn scherm rolden, omdat Sega de stekker al uit de console had getrokken en de serie ergens anders heen zou gaan. Het is omdat Shenmue een van de beste gaming franchises out there is.

Zo veel sfeer, een ijzersterke revenge story, een wereld die leeft. Er is geen filler. Je wordt niet doodgegooid met actie, maar wat er is, is goed en functioneel. Niet zoals in Yakuza dat je om de haverklap door random mobs wordt geambushed wat een beetje gaat vervelen. Shenmue 1 heeft geen timeskip en dat is helemaal niet erg, ga minigames doen, moves trainen, praten met de NPC, capsule toys verzamelen, een huisdier voeren of muziek luisteren. Er is eigenlijk genoeg te doen (in 2 nog veel meer).

Ik weet eigenlijk niet eens of ik 2 wel eens beter ga vinden. Dat vond ik altijd wel, betere pacing, groter avontuur... maar 1 heeft nu me goed weten te raken. Geef deze franchise een kans.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 aug 2018, 20:56

Ik heb alleen 2 destijds op de Xbox gespeeld maar snapte er toen niet veel van of had het geduld er niet voor. Kwam niet verder dan zo'n monk tempel dacht ik. Net ff een stukje deel 1 gespeeld. Het is ff wennen maar wel doable. De Engelse vo is hilarisch en dat characters tijdens conversaties compleet freezen en alleen hun hoofd draaien helpt ook daarbij :lol: Hoort dat zo?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 aug 2018, 21:05

Ja. Het is een game uit 2000. De facial details waren toen echt indrukwekkend. Nu valt op dat ze verder stok stijf blijven staan.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 aug 2018, 21:25

No shit, wat ik bedoelde is vast een glitch geweest wat je al eerder aanhaalde.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 aug 2018, 22:43

Ik ben de tel kwijt geraakt wat betreft glitches.

Skip ook de ending credits niet want de game trapt je pronto naar het titel scherm terug zonder mogelijkheid om een clear game save te maken.

Ik moet nog wel even overnieuw voor platinum, politie bellen, wat flashbacks en de Fuku-san training trophy die ik niet kreeg terwijl ik veel met die gast heb gesparred.

Ik vraag me af of dit getest is want de fouten zijn wel heel apparent.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Shenmue | Franchise

26 aug 2018, 09:48

@ R-Type

Shenmue 2 was lange tijd mijn favoriete deel, maar ik denk dat Shenmue 1 toch beter is. Het is een life simulator waarbij iedereen in Yokosuka je ook kent en dat geeft een hele andere feel dan in Shenmue 2. In S2 ben je toch meer de stranger in a strange land, wat ook een bijzondere ervaring is. Daarbij is de game meer actiegericht, krijgt het verhaal wat meer anime-esque neigingen en lukt het minder om te klikken met de omgeving. Je bent letterlijk een toerist in een vreemd land.

Ik noem Shenmue 1 altijd de diepste open-wereld ooit gemaakt en dat is toch wat ik mis in hedendaagse open-world games. Het is vooral groot en veel saaie fetch missies. Disc 4 van Shenmue 2 samen met Shenmue 1 zijn een van mijn favoriete gaming-ervaringen. Dus ik hoop dat Shenmue 3 dat gevoel weer kan terugpakken, kleinere locaties maar met een diepere ervaring. En als dat niet het geval is, dan hoop ik dat het verhaal maar genoeg weet te boeien. :D

Maarja, het is alweer drie jaar geleden dat ik de games helemaal heb doorgespeeld dus misschien is mijn mening weer veranderd, haha.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 aug 2018, 09:50



Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2018, 11:21

Ik ben begonnen aan Shenmue 2 en ik denk toch dat ik deze beter vind. Ben nog geen glitches tegengekomen in 2.

De game speelt gewoon beter, en de quality of life improvements zijn sterk, je kunt specifiek vragen naar plaatsen waar je geld kunt verdienen, en mensen gerichte vragen stellen als je met een quest bezig bent. Je kunt ook timeskippen wat niet hoeft, maar de optie is er tenminste. Het is een veel groter geheel, met meer afwisseling en een betere pacing. Er is veel te doen, meer minigames en meer actie. Maar nog steeds niets is overdone, en ook hier moet je oa. werken (wel veel korter).

Het is wel waar dat Shenmue 1 een betere sfeer heeft, ook omdat het zich afspeelt in je eigen town, zelfs je eigen huis. Maar nadat ik eenmaal immersed was door Shenmue 2 begon ook HK te voelen als een 2e thuis, met Ren, Wong en Joy als je BFF's. Ik had een soort leeg gevoel toen ik HK verliet voor Guilin, ik wilde in meer benarde situaties komen met die crew. Disc 4 van Shenmue 2 blijft echter wel een grandioze finale. In feite eindigt de game in disc 3, en daarna krijg je een hele lange ending als het ware.

En het heeft After Burner 2.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

26 aug 2018, 13:03

Ik weet het niet eens meer, maar zat er een limiet aan de aantal dagen in de game dat je er doorheem moest wezen of niet? Want schiet met mij niet echt op. Ben meer met andere dingen bezig en de juiste mensen proberen te vinden, dan ik echt progressie boek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten