Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 feb 2022, 21:58

Begon echt totaal niet interessant met Fire Emblem Warriors, maar zodra dat voorbij was bijna tot en met en einde non stop knallen. Alleen dat Nintendo Sports segment wat beetje traag ging. Ik snap het idee, maar toch.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 feb 2022, 09:52

Er zal wel een strategie achter zitten, maar bij Switch Sports lijkt het wel alsof ze een game op de markt moeten rammen met zo'n betatester periode en bepaalde sporten die pas maanden later verschijnen.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

12 feb 2022, 14:56

Niet echt games voor mij, maar een prima direct. Ze hebben duidelijk een plan en dat is knallen dit jaar. Want in 2024 komt de switch 2. Zonde om evergreens als splatoon 3 en botw2 niet dit jaar te releasen.

Mario kart dlc is een prima selling-point voor expansion pas. En tot eind 2023? Hoeveel hints voor een switch 2 in 2024 hebben we nog nodig? Release die met Mario kart 9 en Xbox like bc en ze hebben weer een succes in handen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

14 feb 2022, 11:00

Meer dan prima Direct voor mij!

Lekker veel strategie en RPG. Advance Wars ingame stijltje is nog steeds niet geweldig, maar die van de conversaties tussen de commanders is gelukkig een stuk beter. Ik heb wel zin in deze game .Ook Triangle Strategy (fuck die naam) lijkt me tof. Ik ben echt fan van die 2D-HD stijl, die ook die remake van Live a Life heeft gekregen. Xenoblade Chronicles 3 vond ik er ook erg vet uitzien. Dat is echt zo'n serie die ik heel graag leuk wil vinden, maar die me om één of andere onduidelijke reden maar niet weet te pakken. Ik heb deel 1 voor Switch afgelopen week uit de Nedgame sale (28) geplukt om hem nog maar een kans te geven.

Mario Strikers vond ik wel leuk ,maar ik kende destijds weinig anderen die het met me wilden spelen. Nu ie online kan gaat dat wel veranderen. Daar kijk ik wel echt naar uit. Ook die 48 nieuwe MK tracks zijn welkom. Liever dit voor €25 dan een deel 9 voor €60 die waarschijnlijk draait om een gare gimick. Zin om die game weer op te pakken. Was wel vet geweest als ze ook een missie mode en een track editor hadden toegevoegd trouwens. Kirby ziet er geweldig uit, maar daar wacht ik wel even de reviews van af. Het zal zeker niet de eerste Kirby game zijn die geweldig oogt, maar uiteindelijk matig of weinig uitdagend blijkt.

Tot zover het positieve deel. Splatoon 3 doet me weinig. Dat heb ik wel gezien. Die Wii Sports voor Switch idem. Ga ik niet spelen. Die Chrono Cross remaster ook niet trouwens. Een 23 jaar oude game moet je re-maken. Niet re-masteren. Te verouderd. Misschien geen eerlijke vergelijking, maar Mario 64 vond ik ook niet speelbaar meer via die 3d All Stars collectie. Had dan gewoon Trigger gedaan op de SoM manier. Of nog liever: In 2D-HD. Fire Emblem Warriors kan me ook echt aan m'n reet roesten. Grote haat aan alles Musou.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 feb 2022, 12:39

Chrono Cross is inderdaad hopeloos verouderd, wel was de game wat moderner dan een pakweg FFIX omdat je enemies zag rondlopen en kon ontwijken enzo. Combat was ook sneller. Maar het blijft een PSX game.

Ik had liever een remake gehad, maar of het op de SoM manier moet... Dat ziet er ook niet uit. Eigenlijk mag een soort pixel remaster wel. Gewoon alles redrawen zodat je 4k pre rendered backgrounds en character models krijgt. Legend of Mana vond ik daarin wel aardig geslaagd en CC ziet er minder remastered uit dan dat. LoM had geen 3d poly's maar ook de 2d stuff van CC ziet er alleen lichtjes upgraded uit. Alsof ze er een ePSXe filter overheen hebben geflikkerd.

Die Front Mission stuff is ook wel gers.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

01 jun 2022, 10:33

Het is nu een feit. De switch van deze Nintendo gamer zit al maanden stof te happen en mijn xbox series x draait Halo overuren.

Kom op Nintendo. Kom met zelda botw 2 en een nieuwe switch 2.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 jun 2022, 14:55

Halo heeft mij 20 jaar geleden al van de Nintendo bandwagon gehaald. Althans, de Xbox brand tot main console getoverd sindsdien. Heb je de MC collectie al doorlopen?

Misschien dat ze een Switch 2 gelijktijdig uitbrengen met Breath of the Wild 2. Of misschien proberen ze nu wel een GTA-tje uit te halen. BotW2 maart 2023 en een 4K versie in maart 2024 met de Switch 2.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

08 jun 2022, 11:37

SmartTies schreef:
02 jun 2022, 14:55
Halo heeft mij 20 jaar geleden al van de Nintendo bandwagon gehaald. Althans, de Xbox brand tot main console getoverd sindsdien. Heb je de MC collectie al doorlopen?

Misschien dat ze een Switch 2 gelijktijdig uitbrengen met Breath of the Wild 2. Of misschien proberen ze nu wel een GTA-tje uit te halen. BotW2 maart 2023 en een 4K versie in maart 2024 met de Switch 2.
Toch zit ik nog steeds op de Nintendo bandwagon. De Xbox showcase deze maand maakt mij minder hyped dan een eventuele direct deze maand. Al heb ik de switch ondertussen nog steeds niet aangeraakt. En begin ik langzaamaan vreemd te gaan en liefde te krijgen voor de Xbox. Maar de liefde voor Nintendo zit diep. Niks gaat een Mario, metroid of zelda aankondiging verslaan voor mij qua hype.


Nog geen andere halo’s gespeeld dan infinite. Voelt dat niet verouderd als ik met infinite ben begonnen?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jun 2022, 14:44

Ja, want Infinite heeft de beste gameplay in de franchise. De movement, de grappling hook etc heb je niet in de vorige titels. Infinite speelt echt heel goed.

Halo 3 remaster is nog wel leuk. Maar die heeft pre CoD shooter controls (is wel aan te passen denk ik). Dus zoomen met RS, melee op een face button enzo. Het went snel genoeg. Reach is het minst verouderd qua controls.

Ik heb de MCC vanaf 3 vorig jaar allemaal uitgespeeld en ze zijn na even wennen gewoon te doen. Halo 1 vind ik echter wel heel traag.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 jun 2022, 14:59

Je zal je inderdaad in eerste instantie gestremd voelen in de moveset en dus ook in snelheid. Tot en met ODST was er ook geen run button. Qua levels zijn buiten Halo CE en Reach, de andere delen een conglomeraat van de 16 missies van Infinite. Dus een Infinite zonder de overworld. Bij een tweede playthrough was ik de overworld wel een beetje beu en aangezien de missies niet veel diversiteit in texturen hebben, gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een volgende playthrough van Halo 1 tm Reach. Met 3 nog steeds de aller beste. 4 en met name 5 lijken wat meer op COD, maar ik ken ook gasten die het daardoor de betere delen vinden.

Ik hoop dat er naast de campaign co-op, ook de 12de nieuwe campaign dlc wordt getoond voor Infinite. Season 2 valt me vies tegen en bijna niet gespeeld.

Meen me te herinneren zoals R-Type aangeeft dat je de button layout op Halo 5 kan zetten. Wellicht nu op Infinite.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jun 2022, 07:13

Strikers is dope.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

11 jun 2022, 08:57

SmartTies schreef:
09 jun 2022, 14:59
Je zal je inderdaad in eerste instantie gestremd voelen in de moveset en dus ook in snelheid. Tot en met ODST was er ook geen run button. Qua levels zijn buiten Halo CE en Reach, de andere delen een conglomeraat van de 16 missies van Infinite. Dus een Infinite zonder de overworld. Bij een tweede playthrough was ik de overworld wel een beetje beu en aangezien de missies niet veel diversiteit in texturen hebben, gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een volgende playthrough van Halo 1 tm Reach. Met 3 nog steeds de aller beste. 4 en met name 5 lijken wat meer op COD, maar ik ken ook gasten die het daardoor de betere delen vinden.

Ik hoop dat er naast de campaign co-op, ook de 12de nieuwe campaign dlc wordt getoond voor Infinite. Season 2 valt me vies tegen en bijna niet gespeeld.

Meen me te herinneren zoals R-Type aangeeft dat je de button layout op Halo 5 kan zetten. Wellicht nu op Infinite.
Wat Infinite nekt is uiteindelijk toch het gebrek aan vistas. Het mist echt een urban setting zoals Mumbasa, een jungle en een snowplane. Als ik Infinite ooit weer zou spelen, dan zou ik de side content niet nog een keer doen en dan zit je eigenlijk met een hand vol story missies die allemaal op elkaar lijken en een hele korte game.

Uiteindelijk is Infinite veel knip en plak werk. En toch ook wel mislukt als je er op terugkijkt want bepaalde features die er in vorige games bij de launch inbegrepen waren zijn er nog steeds niet en de MP is een doodzonde. Het is eigenlijk al uitgestorven terwijl het in de aanleg een heel goede MP is. Ze hebben het totaal verkeerd gemanaged terwijl de concurrerende FPS veel steken lieten vallen dit jaar.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

14 jun 2022, 13:17

Heb niks met Halo, maar hoezo heeft er nog altijd niemand een Nintendo exclusief alternatief ontwikkeld eigenlijk? De Switch heeft een enorme userbase, met volgens mij ook wel genoeg variatie, maar zelfs een COD is er nog niet op te spelen. Daar laten ontwikkelaars volgens mij toch echt een enorme kans liggen...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jun 2022, 14:53

Switch heeft Dusk.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

14 jun 2022, 20:02

Jalf schreef:
14 jun 2022, 13:17
Heb niks met Halo, maar hoezo heeft er nog altijd niemand een Nintendo exclusief alternatief ontwikkeld eigenlijk? De Switch heeft een enorme userbase, met volgens mij ook wel genoeg variatie, maar zelfs een COD is er nog niet op te spelen. Daar laten ontwikkelaars volgens mij toch echt een enorme kans liggen...
Omdat, stel je voor dat we logica hebben?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 jun 2022, 12:14

Splatoon vult de shooter niche. Fortnite is speelbaar en Overwatch ook.

Een Call of Duty is er nog niet tho, snap ook niet waarom ze die mobile game niet gewoon porten met minimale effort. Verkopen zou het toch wel.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

16 jun 2022, 09:58

Splatoon en Overwatch zijn teambased en zonder fatsoenlijke singleplayer. En Fortnite..tsja...

Ik had echt wel graag zo'n Modern Warfare 1 of 2 remake willen spelen op de Switch. Met de singplayer en oldskool team deathmatch, CTF of domination zonder al dat battle royale gedoe. Of iets als Battlefield of gewoon iets exclusiefs.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 jun 2022, 12:55

Doom en Doom Eternal moet je het mee doen. Niemand brandt zijn handen aan een project van de ground up. Het is ook een hele andere userbase met lui die staan te springen om zeventjes waar ze Mario voor uithoeren. Het is voor het klootjesvolk een prima game en slecht zijn ze niet, maar ga je al wat jaren mee dan zijn het echt matige upgrades van games die 20 jaar geleden wel leuk waren. Nu weer zo’n pauper voetbalgame die niet heel veel afwijkt van wat Sega met Soccer Slam 20 jaar geleden deed. Soms verpesten ze zelfs het pure van de voorganger. Zo'n Mario Tennis is nooit meer zo goed geweest als de N64 game.

Maar first person shooters (adventures in MP case) leunen ook meer op grafische vooruitgang. Wil je daar je slag in slaan, dan moet je wel iets moois aanbieden. Doe de Metroid Prime 4 ook maar op een Switch 2.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jun 2022, 20:35

Het maffe aan de Switch is dat Nintendo voor het eerst 2 generaties achter loopt. De Wii was een betere GC, dus 1 generatie achter de PS3 en Xbox 360. De Wii U was qua specs een soort PS360, nog net binnen dat tijdperk uitgebracht.

De Switch was al een stap terug tov. de Xbox One en PS4. Niet vreemd voor een handheld. Maar nu zijn de X en PS5 al anderhalf jaar op de markt en ook stilletjes aan de baseline inmiddels. Het is een beetje vergelijkbaar met de PSVR. Die heb ik vorig jaar verkocht omdat die graphics een nu wel erg grote stap terug zijn.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 jun 2022, 09:09

Het is ook vooral diminishing returns. PS5 en Series X zijn nog steeds geen baseline bijna twee jaar na release, gros komt nog op PS4 uit. Populairste games van de afgelopen jaren zijn Fortnite, Among Us, Minecraft, Warzone etc.

Graphics boeien gewoon minder dan ooit en Nintendo en indies profiteren daar goed van.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jun 2022, 13:25

AAA Crossgen is wel aan het verdwijnen. De meest recente announcements, zoals FFXVI, Last of us Remake, FFVII part 2, Crisis Core, Forspoken, Dead Space, Starfield zullen niet crossgen zijn. En zo extreem veel last-gen consoles zijn er ook niet meer gebruik hoor. Dat wordt vaak overrated. Ja maar 100+ miljoen users. Ja maar GT7 PS4 staat voor maar 20% van de sales. Horizon voor 40% maar goedkoper + gratis PS5 upgrade.

Feit is natuurlijk wel dat veel spelers nu de SX en PS5 performance en IQ gewend zijn, voor hen is de stap terug naar de Switch nu erg groot. Zeker als het multiplatform games betreft.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 jun 2022, 18:40

Oh zeker, maar die games komen vrijwel allemaal pas 2023. Dat gaat denk ik wel het jaar worden waarin 'next gen' PS5/Series X eindelijk "current gen" wordt in de volksmond.

Switch tuft ondertussen lekker door, er zal in 2023 ook wel weer een nieuw model komen voorspel ik.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

22 jun 2022, 20:23

Ik kijk uit naar een botw, een Mario platformer of een metroid. Maar verder heb ik het met de switch wel gezien. Ik wil een next gen switch.

Ik snap dat het nog steeds goed verkoopt, betaalbaar is en de grote massa nu helemaal into switch is. Maar ik als gamer vind het nu wel eens tijd worden voor iets nieuws. Lijkt er helaas op dat 2923 njet het jaar wordt hiervoor. Zin in botw 2, maar speel hem liever op een nieuwe gen console.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 jun 2022, 05:25

2923?!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

13 jul 2022, 14:03



Eindelijk een releasedate voor bayonetta 3. Viola lijkt op een gender swapped Vergil. Benieuwd of dat expres is gedaan.

Hoe dan ook leuk trailertje en kan niet wachten. Jammer alleen dat het uitkomt in een voor mij overvolle game herfst. Star Ocean 6 (mocht het goed zijn) komt bijvoorbeeld één dag eerder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten