Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 jul 2022, 20:20

YES! _O_

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 jul 2022, 07:39

Switch gaat echt moeilijk lekker dit jaar.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

14 jul 2022, 13:07

Enige game dit jaar waar ik nog naar uitkijk is splatoon 3. En dan nog ligt het eraan wat voor nieuwe content er is. Als het splatoon 2 deluxe is weet ik niet of ik die haal.

Zelda. Dat is het enige op de switch waar ik nog naar uitkijk en dan ben ik er klaar mee. Tijd voor een next gen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

31 jul 2022, 10:51

Qua hardware loopt de Switch wel op zijn laatste benen. Ik hoop vooral heel hard dat Nintendo wel op de ingeslagen weg door gaat en niet ineens weer iets compleet nieuws probeert te verzinnen. Dat is een beetje mijn grootste angst. Die bullshit over red en blue oceans, new ways of play en dat soort gedoe.

Gewoon een Switch 2 met betere specs. Meer hoeft niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2022, 17:33

Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Nintendo heeft in principe 1x drastisch geïnnoveerd met de Wii omdat ze in een kansloze positie zaten en aan de specs race niet meer konden deelnemen met giganten als Microsoft en Sony. De Wii U was ook nog een soort innovatie, maar flopte omdat de Wii merknaam helemaal niet zo sterk en blijvend was (de Wii was al lang 'uit' bij de massa) en de technologie was er misschien nog niet helemaal. Want de Wii U was natuurlijk al een soort, hetzij brakke, console/handheld hybride wat ze met de Switch hebben weten te perfectioneren.

Ik kan me niet voorstellen dat Nintendo snel nog het roer om gaat gooien. Een handheld, wat al decennia Nintendo's forte is, die je tevens op TV kunt spelen is volgens mij gewoon wat ze moeten blijven doen.

En dat het bijv. geen specs gaat krijgen als een Steamdeck 2 ofzo zou ik me ook geen zorgen om maken. Nintendo's art direction is meestal spot on. De grootste kritiek op de Switch is de lage docked resolutie volgens mij. Als een Switch 2 1440p kan outputten zitten ze goed met hun typische 60fps platformers enzo. Misschien nog even stunten met 90hz handheld screen ofzo.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jul 2022, 18:59

1080p@60fps zou al genoeg zijn. Xenoblade 3 gekocht maar gotdamn wat is dat slikken geblazen

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

31 jul 2022, 19:28

Het verbaast me voortdurendedat een game als Xeno 3 überhaupt draait op een Switch. Tovenaars daar bij Monolith Soft.

Twee generaties terug de tijd in met Pokémon Violet eind dit jaar, dat gaat pas slikken worden lol.

Overigens heeft Nintendo wel vaker geinnoveerd, maar DS/Wii tijd was wel het meest radicaal ja. WiiU ook wel.

Die pioniersconsoles zijn cool, maar de verfijnde opvolgers zijn steevast meer mijn smaak.

SNES >> NES
Gamecube >> N64
Switch >> WiiU
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2022, 19:52

Nintendo heeft ook wel vaker geïnnoveerd, bijvoorbeeld met de Virtual Boy. Maar dat was nooit een replacement voor de Gameboy en ook niet hun premier entry in de 5e generatie (het is tevens nooit in de EU gereleased). De N64 ging juist backwards vanwege hun weigering om bijv. CD technologie te gaan gebruiken. Dat heeft ze veel partnerships gekost, en cartridges waren logistiek een nachtmerrie. Eigenlijk heeft dat ze genekt in de home console markt. De hype rond Project Reality was huge, iedereen, ik ook dacht dat de PSX en Saturn stop gaps zouden zijn voor Nintendo's 64-bit console. De SNES was immers marktleider en had de grootste namen achter zich.

De DS was in feite redelijk risicoloos, het was wel gewoon een handheld natuurlijk. En die markt hadden ze al volledig in handen, met alleen Sony die het tegen ze probeerde met de duurdere PSP.

Hun grootste innovatie is de Wii geweest, en natuurlijk ingegeven door het feit dat ze 2 generaties achter elkaar klappen hadden ontvangen op de home console markt. Het was een schot in de roos, maar eentje die toch ook vrij snel doodbloedde. De PS3 heeft met al zijn issues tot mijn verbazing niet eens zo veel minder verkocht. En we hebben met de Wii U gezien hoeveel staying power de naam had. Niemand gaf een fuck om de Wii U (logisch ook, de Wii was al door de massa gedumpt na 2010 ongeveer), het is hun grootste flop ooit op de low key VB na denk ik. En terecht, die gamepad was rampzalig en de power was ongeveer zoals de PS360 in 2012. Wat ik nooit heb begrepen is dat de kracht van Nintendo en de Wii in particular toen juist party gaming was, en de Wii U was met die Gamepad zowat de meest solo gerichte console op de markt. Maar Wii U is voor mij in alles 'Why?'.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 jul 2022, 20:44

Ik merk dat de naam van de Wii nog niet eens compleet dood was (en is wat dat betreft), er zijn gewoon nog steeds mensen in de winkel wie dus spullen voor het systeem zoeken en er dan pas achterkomen dat we twee consoles verder zijn. Veel mensen weten dus niet dat de Switch ook gewoon motion controls had en er nu met Switch Sports pas achter zijn gekomen en bijna altijd zeiden dat ze dachten dat de WiiU een uitbreiding was zoals Wii Fit/Wii Wheel/Wii Dildo. Eigenlijk het zelfde verhaal wat veel mensen dachten met de 3DS toen die lanceerde, veel mensen wist niet dat het een compleet nieuw systeem was en dachten dat het gewoon nog een DS model was.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

31 jul 2022, 23:29

R-Type schreef:
31 jul 2022, 19:52
Nintendo heeft ook wel vaker geïnnoveerd, bijvoorbeeld met de Virtual Boy. Maar dat was nooit een replacement voor de Gameboy en ook niet hun premier entry in de 5e generatie (het is tevens nooit in de EU gereleased). De N64 ging juist backwards vanwege hun weigering om bijv. CD technologie te gaan gebruiken. Dat heeft ze veel partnerships gekost, en cartridges waren logistiek een nachtmerrie. Eigenlijk heeft dat ze genekt in de home console markt. De hype rond Project Reality was huge, iedereen, ik ook dacht dat de PSX en Saturn stop gaps zouden zijn voor Nintendo's 64-bit console. De SNES was immers marktleider en had de grootste namen achter zich.

De DS was in feite redelijk risicoloos, het was wel gewoon een handheld natuurlijk. En die markt hadden ze al volledig in handen, met alleen Sony die het tegen ze probeerde met de duurdere PSP.

Hun grootste innovatie is de Wii geweest, en natuurlijk ingegeven door het feit dat ze 2 generaties achter elkaar klappen hadden ontvangen op de home console markt. Het was een schot in de roos, maar eentje die toch ook vrij snel doodbloedde. De PS3 heeft met al zijn issues tot mijn verbazing niet eens zo veel minder verkocht. En we hebben met de Wii U gezien hoeveel staying power de naam had. Niemand gaf een fuck om de Wii U (logisch ook, de Wii was al door de massa gedumpt na 2010 ongeveer), het is hun grootste flop ooit op de low key VB na denk ik. En terecht, die gamepad was rampzalig en de power was ongeveer zoals de PS360 in 2012. Wat ik nooit heb begrepen is dat de kracht van Nintendo en de Wii in particular toen juist party gaming was, en de Wii U was met die Gamepad zowat de meest solo gerichte console op de markt. Maar Wii U is voor mij in alles 'Why?'.
De DS had touchscreen gaming 2 jaar voor de iphone, Nintendogs en Brain Training. Ik denk niet dat je moet onderschatten hoe gedurfd dat was voor die tijd. Het lijkt achteraf allemaal heel logisch, maar dat was het toen alles behalve.

De N64 had vanaf dag een de focus op de analoge stick en standaard 4 controller poorten, maar met cartridges ipv CD's en marketingwise en qua developer goodwill kon men het van cool new kid Sony niet winnen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 aug 2022, 11:05

Shadow schreef:
31 jul 2022, 20:44
Ik merk dat de naam van de Wii nog niet eens compleet dood was (en is wat dat betreft), er zijn gewoon nog steeds mensen in de winkel wie dus spullen voor het systeem zoeken en er dan pas achterkomen dat we twee consoles verder zijn. Veel mensen weten dus niet dat de Switch ook gewoon motion controls had en er nu met Switch Sports pas achter zijn gekomen en bijna altijd zeiden dat ze dachten dat de WiiU een uitbreiding was zoals Wii Fit/Wii Wheel/Wii Dildo. Eigenlijk het zelfde verhaal wat veel mensen dachten met de 3DS toen die lanceerde, veel mensen wist niet dat het een compleet nieuw systeem was en dachten dat het gewoon nog een DS model was.
Of zijn het mensen, die het liever retro houden en geen zin hebben om steeds nieuwe console te kopen?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

01 aug 2022, 14:53

Shadow schreef:
31 jul 2022, 20:44
Ik merk dat de naam van de Wii nog niet eens compleet dood was (en is wat dat betreft), er zijn gewoon nog steeds mensen in de winkel wie dus spullen voor het systeem zoeken en er dan pas achterkomen dat we twee consoles verder zijn. Veel mensen weten dus niet dat de Switch ook gewoon motion controls had en er nu met Switch Sports pas achter zijn gekomen en bijna altijd zeiden dat ze dachten dat de WiiU een uitbreiding was zoals Wii Fit/Wii Wheel/Wii Dildo. Eigenlijk het zelfde verhaal wat veel mensen dachten met de 3DS toen die lanceerde, veel mensen wist niet dat het een compleet nieuw systeem was en dachten dat het gewoon nog een DS model was.
Dat zegt wel wat over de consument die Nintendo had aangetrokken. Want met de One X, Series S, Series X, en PS4, Pro etc is dit nooit een ding eigenlijk.

Maar inderdaad, de 3DS en Wii U hadden gewoon DS 2 en Wii 2 moeten heten. Echter was die Wii U wel heel erg anders en veel minder gebruiksvriendelijk dan de Wii dus die zou hoe dan ook gaan falen wegen de weinige raakvlakken met de Wii en de tanende populariteit van de Wii an sich. Buiten de confusion die ik nog wel kan begrijpen, was de Wii U gewoon een retarded design.

Switch zie ik in tegenstelling tot de Wii niet als een tijdelijke hype. Als ze verstandig zijn noemen ze het gewoon Switch 2.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

02 aug 2022, 08:21

Dat de Wii bij de meeste mensen al jaren stof lag te happen zal ook niet meegeholpen hebben bij de Wii U. Nintendo zag gewoon niet dat de naam Wii gewoon besmet was geraakt door al die casual zwiep en zwaai troep die er op was verschenen. Plus de launchwindow games van Nintendo zelf waren echt zwaar onder de maat. Alleen NSMBU was ok.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

02 aug 2022, 10:56

Een eerste HD systeem lanceren met een nieuwe 2D platformer in toen al flink uitgemolken New Serie was ook echt...suf.

Met de Odyssey teaser tijdens de Switch reveal pakte ze dat een stuk slimmer aan. De ambitie en frisheid gaf direct goede buzz.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

02 aug 2022, 14:11

Ohja, ze hadden ook die problemen om HD games te ontwikkelen omdat ze in 2011 nog in 480p liepen te kutten. ^^D

Om nog maar te zwijgen over die eerste reveal-trailer waarin alleen werd gesproken over 'the new controller'. Niet over een nieuwe console. En de enige beelden die we te zien kregen waren van Wii Sports, een soort Go-achtige game en een tekenprogramma. ;}

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 aug 2022, 16:48

lol die trailers van Battlefield 3 enzo, dit zou op zich naar Wii U kunnen komen. Unpredecented partnership. Een Mass Effect 3 voor de volle mep terwijl de trilogie voor PS360 voor dezelfde prijs in de winkels lag.

Maar het was volgens Reggie niet dezelfde game, want niet dezelfde content.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

04 aug 2022, 09:51

Ik ben wel benieuwd wat daar achter de schermen precies is gebeurd. Vóór de launch was de sfeer eigenlijk super positief bij de 3rd party's. Vergeleken met de Wii was er echt ziek goeie support met games als Tekken, Mass Effect, Assassins Creed, Call of Duty, FIFA, Ninja Gaiden 3, Darksiders II en oorspronkelijk exclusieve Lego City Undercover, Zombi U en Rayman Legends. Binnen een maand of drie draaide dat echt 180 graden en liepen alle ontwikkelaars tegelijk weg. En dat was nog vóór de sales dramatisch werden.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

07 aug 2022, 18:42

R-Type schreef:
03 aug 2022, 16:48
Maar het was volgens Reggie niet dezelfde game, want niet dezelfde content.
Reggie had echt moeite om deze (Arkham City) te verdedigen toen Keighley voor de verandering hem echt bovenop de hete kolen hing. Man wat was die periode deprimerend om een fan van Nintendo te zijn...
Jalf schreef:
04 aug 2022, 09:51
Ik ben wel benieuwd wat daar achter de schermen precies is gebeurd. Vóór de launch was de sfeer eigenlijk super positief bij de 3rd party's. Vergeleken met de Wii was er echt ziek goeie support met games als Tekken, Mass Effect, Assassins Creed, Call of Duty, FIFA, Ninja Gaiden 3, Darksiders II en oorspronkelijk exclusieve Lego City Undercover, Zombi U en Rayman Legends. Binnen een maand of drie draaide dat echt 180 graden en liepen alle ontwikkelaars tegelijk weg. En dat was nog vóór de sales dramatisch werden.
We zullen het nooit exact weten zonder dat een aantal mensen hun mond open trekken, maar zeer waarschijnlijk een combinatie van Nintendo wie de console steeds verder downgrade om de temperatuur steeds lager te krijgen en de PS4/One welke echt direct om te hoek waren. Natuurlijk was er dat gerucht dat EA de online ellende zou regelen, maar dat zou de rest van de uitgevers niet verklaren :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 aug 2022, 17:24

Ik denk dat het simpelweg te maken had met het finalizen en uitgeven van X1 en PS4 SDK's. EA ging simpelweg vol op next-gen met FIFA 14 en BF4 onder meer. Ze verwaarloosden de PS3 en 360 versies vanaf dat moment ook, de Wii U zou geen speciale treatment meer krijgen toen de next-gen consoles een feit bleken te zijn. Neem aan dat alle workforce op de PS4 projecten zat.

Ubi zal idem zijn. Zombi U was volgens mij een bomba, Rayman deed het wel goed maar Ubi wist niet hoe snel ze die game moesten porten naar de next-gen consoles toen ze te koop waren. Vanaf daar hebben ze natuurlijk volledig ingezet op de PS4/X1 edities van Watch Dogs, AC Unity, Division dat immens grote projecten waren.

Toen de Wii U werd aangekondigd was er nog niets definitief aan deze consoles.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

09 aug 2022, 13:14

Tering wat is Xenoblade 3 goed.

Misschien wel de beste JRPG die ik ooit gespeeld heb.

Het team van BotW 2 mag goed aan de bak om de rijkheid van deze spelwereld te overtreffen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 aug 2022, 18:41

Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

10 aug 2022, 14:58

Oversoul schreef:
09 aug 2022, 13:14
Tering wat is Xenoblade 3 goed.

Misschien wel de beste JRPG die ik ooit gespeeld heb.

Het team van BotW 2 mag goed aan de bak om de rijkheid van deze spelwereld te overtreffen.
Gezien Monolith mee helpt... Gaat waarschijnlijk gebeuren? :P

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

19 sep 2022, 06:40

Ik ga wel een zure nasmaak krijgen als tears of the kingdom niet launched met de switch 2. Wat wss gebeurt. Ik vind dat het in 2023 echt moet gebeuren. Ik vrees alleen 2024.

Japan loopt nog steeds warm voor de switch, maar volgens mij koelt het nu al aardig af in het westen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 sep 2022, 09:56

Switch was vgm nog niet zo lang geleden bestverkochte console in de VS lol.

En met Xeno 3 en Triangle Strategy ook al 2 GOTY kandidaten voor mij dit jaar.

Qua sales: Splatoon 3 gaat goed qua sales, Arceus ging goed qua sales, Kirby verkocht beter dan de voorganger op Switch, evergreen stuff als MK8 blijft verkopen.

En dan moet Pokémon nog komen in november.


Maar een Switch 2 in mei 2023 zie ik zeker zitten, maar of het nodig is vanuit sales oogpunt?
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

19 sep 2022, 17:41

In Japan had Nintendo vorige week nog iets van 95% van de totale markt? Dus Nintendo zie ik het uitrekken tot er geen morgen meer is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten