Nintendo Switch | Algemeen

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

19 feb 2021, 14:41

SmartTies schreef:
17 feb 2021, 22:48
Niet eens The Wind Waker... Skyward Sword is echt een lelijke game.
Om de eeuwige 'welke zelda game is de beste' discussie op te rakelen.

Skyward sword >>>>> Windwaker ;)

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

19 feb 2021, 19:44

Yes, eindelijk Mario Golf! Mijn most wanted switch game, dat wordt genieten om online de top rankings aan te vallen zoals bij Tennis. De rest boeit me niet.

Had wel graag nog een datum voor Sports Story gezien en wat MK8 DLC was ook niet verkeerd geweest want een sequel gaat niet meteen gebeuren lol. En MP4: INFINITE run met simultane release switch/iOS deze zomer was de kers op de taart geweest maar helaas. :(

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

20 feb 2021, 04:16

Vreemd dat ze niet meer lieten zien van Pokemon Snap. Dat is toch wel een van de grotere titels binnenkort.

Project Triangle en Splatoon 3 zijn wel heel toffe aankondigingen, al zijn ze pas voor volgend jaar.

En meer Monster Hunter beelden. Yay! Geef me die game dammit.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

21 feb 2021, 12:39

Pokémon krijgt waarschijnlijk eigen Direct, dat is echt standaard voor die serie.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

21 feb 2021, 21:02

Een Zelda 35th Anniversary Direct lijkt me wel voor de hand liggend. En een nieuwe Direct rond de tijd van E3 (RIP). En aangezien Pokemon Snap niet in deze Direct zat zal deze een aparte Direct krijgen in april, I guess

En zucht, het is overduidelijk Wind Waker >>>>>>>>>>>>>>>>>> andere Zelda's :P

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

22 feb 2021, 13:10

Newgamessuck schreef:
19 feb 2021, 14:37
Over Skyward sword. Iedereen heeft het over de textures, maar......check de framerate. Hij is 60fps en dat is toch echt wel een mooie sprong vooruit hoor. Kijk de switch beelden en daarna de 30fps wii beelden en je wordt misselijk van die 30fps.

.
Skyward Sword was in 2011 als swansong van de Wii al een lelijke game. De waterverfstijl die gehanteerd werd om nog enigszins met de Wii graphics voor de dag te komen, zagen er toen al magertjes uit op een 40” TV. En dan heb ik het niet eens over de moonwalkende animaties en physics van de… well, in 2001 deden ze dat al op dezelfde motor van de Gamecube. 60fps oogt vloeiender en speelt fijner, maar dat lost een groot deel van de cosmetische matigheden niet op.

Ik heb er zelf weinig sjoege van, maar ik vraag me af wat het kost om zo’n game wel te voorzien van een volledige facelift, zoals je dat ziet bij de Resident Evil serie. Ik bedoel, het gaat hier om een franchise die hoe dan ook gekocht gaat worden. Zou de winst die je boekt bij een volledige revisie de productiekosten dekken en uiteindelijk meer winst opleveren, omdat ook al die gamers die de game nu niet kopen vanwege de minuscule upgrade dan wel zouden happen? Of boek je meer winst door er een klein team op te zetten en minimale veranderingen door te voeren omdat er genoeg gekken (zoals ik) toch wel weer de knip trekken? Zo’n Link’s Awakening heeft ook maar iets meer dan 4 miljoen verkocht. Op zo’n grote userbase is het wellicht teleurstellend te noemen voor een Zelda titel met een complete facelift en hebben ze daarvoor geen geld willen pompen in een volgende remake (Al gaat alle hoop nog steeds naar een Ocarina en Majora's Mask die het 't hardst nodig hebben).

Of wellicht missen ze vak capabel personeel om dit tewerk te stellen. Wat ik wel weet is dat er met alle divisies die Nintendo telde in een periode waarin ze zowel een handheld als een console moesten voeden, er veel meer verscheen dan dat we nu zien. Ze liften nu wel heel erg op de 3rd party- en met name Indy support. Het lijkt er erg op dat ze een hoop achter de hand houden voor een periode wanneer de hybride niet meer als warme broodjes over de toonbank gaat. Maar dat denk ik bij iedere Nintendo console en daar leek het ook naartoe te gaan met de Switch en een main Mario en Zelda in 1 jaar, maar het is weer matig gesteld qua triple A (in de zin van productiewaarde).

In ieder geval vind ik deze minuscule upgrade een slechte fanservice. Uiteraard had ik bij de Mario Anniversary ook liever een remake gezien, maar daar zijn de laag gedetailleerde texturen niet zo vervelend, maar een Zelda leunt (of leunde tot aan de Wii) ook erg op een grafische vooruitgang. En ja, deze koop ik ook gewoon weer alsof het moet, maar het had zoveel meer opwinding kunnen leveren door er wel eens een keer echt moeite voor te doen, zoals ze dat bij The Wind Waker deden op de Wii U. Klaarblijkelijk vinden ze The Wind Waker bij Nintendo ook de belangrijkere game om te remaken :P ;)
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

23 feb 2021, 07:25

Mja, ik had natuurlijk ook veel liever een remake gehad dan een remaster. Maar deze 1080 p 60 fps versie inclusief nieuwe controls is voor een remaster echt niet zo minuscule verbetering als veel mensen doen geloven.

60 euro ervoor vragen is natuurlijk wel weer op het randje of..... beetje eroverheen. Maar jij en ik en velen anderen kopen het toch wel. Ik snap de mensen die hierover klagen en ik snap Nintendo ook.

Over de grote aaa games van N zelf. Ja, dat gaat een beetje in golven. Soms achter elkaar en soms weer even droog. Ik verwacht (en het hele internet) dat rond de pro release de games ook komen. Ik denk soort 2017 herhaling. Een splatoon, mario en Zelda game vlak na elkaar. Wie weet ook nog bayo 3 ( I know geen Nintendo), Mario kart 9 en iets van metroid of donkey Kong. Maarja, het is Nintendo die doen het altijd anders dan je verwacht. Zou idd ook goed kunnen dat het nu zo goed gaat dat ze wat achter de hand houden voor de tijden dat het in lijkt te zakken. Door de switch release met al de groter games rond release die nu nog steeds verkopen lijkt Nintendo wel op een nieuwe strategie. Al vroeg bij je nieuwe console je meeste kruid verschieten en die games verkopen jaren lang.


Oja, en ss >>>> ww. Zelfs in het alphabet staat de s voor de w. De ss dungeons en pre dungeons zijn by far de beste uit de Zelda serie. Maar ..... net als iedere Zelda na oot is het geen perfectie. Fii irriteert en de controls ook. Bij ww irriteert de zee en vele saaie stukken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 feb 2021, 12:50

Skyward Sword heeft bij mij door die wonky remote controls een zure nasmaak achtergelaten. Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet hoe ik soms die Ghirahim heb verslagen en betrapte ik mezelf vaak op het gewoon maar hakken en uiteindelijk toch halen...
En tijdens het spelen kon ik het gros van de tunes niet waarderen, maar dat is door de jaren heen wel veranderd (ja ik ben/was zo'n nerd die vaak de Zelda radio zender aan had staan en nu bij m'n kids de playlists met rustige tunes van Youtube heb aanstaan in de hoop dat ze het overnemen).
Maar wat me vooral is bijgebleven was het lineaire en vaak saaie herhalende stukken. Tears verzamelen en die Imprisoned die steeds maar terugkwam... Ik heb me er zelf echt doorheen moeten trekken en toch doorgezet omdat het een Zelda titel betrof. Had er een ander label aangehangen had ik de game waarschijnlijk nooit uitgespeeld.
Die overworld was ook veel te klein met weinig eilanden in de lucht en er viel weinig te beleven.

Maar waarom The Wind Waker bij mij met kop en schouders boven iedere game ooit gemaakt uitsteekt is gevoel. Ik krijg geen genoeg van de stijl en de sfeer.
Zo zou het er bij mij uitzien wat de console delen betreft (een nummer 8 is nog steeds een sublieme game btw):
1. The Wind Waker
2. Ocarina of Time
3. BotW
4. Majora's Mask
5. A Link To The Past
6. The Legend of Zelda
7. The Adventures of Link
8. Skyward Sword = Twilight Princess
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 feb 2021, 13:46

Tofste aan WW vond ik het varen. Daar houd ik sowieso van. Maar dan kreeg je die fucking grind met die vertalingen enzo. Dat was echt een potje uitrekken waar iedere andere studio shit voor zou krijgen. Bij Nintendo is het toch al gauw goed design.

Links Awakening is waarschijnlijk mijn favoriete Zelda, of Link to the Past. Vind die remake van LA niks. Mijn schoonzus heeft hem en die game speelt houterig. GB versie had zijn charme destijds, kocht hem at launch. Dat is wel even geleden lol.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

23 feb 2021, 16:25

Bij mij staat lttp bovenaan het lijstje. Was ook mijn eerste Zelda game die ik helemaal had uitgespeeld. Begint al gelijk met een sluiproute het kasteel in. Later de dark world. Die hele sfeer is wat ik met Zelda associeer.

Over SS. Ja hij is erg lineair. Helemaal in die tijd waar iedereen snakte naar open world games kreeg de game veel shit over zich heen. Ik denk nu we botw al hebben als open world Zelda, dat men skyward sword meer kan waaarderen om wat het is (en dus niet is). Ondanks wat irritaties is het echt wel een hele goede game hoor. De dungeons zijn imo ongeëvenaard en de weg ernaartoe is ook al een puzzel. Maar klopt, er zijn zeker ook irritaties. Zeker niet perfect. Maar in mijn rijtje van ww, tp en ss staat ss bovenaan.

Windwaker heeft mij mij gek genoeg nooit geklikt. Heb hem zelfs nog nooit uitgespeeld. Meerdere keren aan begonnen maar op een of andere manier ben ik te ongeduldig voor die game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 feb 2021, 16:35

Die chart grind aan het einde was wel te doen als je genoeg rupees had en gezien de vele uren die ik erin had gestoken was dat nooit een probleem op de Gamecube. In de Wii U remake is het aantal rupees wat ik me kan herinneren verminderd. Ook het varen gaat een stuk sneller in de HD versie dankzij de Swift Sail upgrade.

Link's Awakening was ik vergeten in de lijst. Die zou ik boven TP en SS plaatsen.
Ik snap je punt qua graphics, maar het went snel en heb me er meer mee vermaakt dan op de Game Boy destijds. Ik hoop ook dat Grezzo nu bezig is met de 2 Capcom handheld Zelda's en/of A Link to the Past versies.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Nintendo Switch | Algemeen

23 feb 2021, 16:42

Newgamessuck schreef:
23 feb 2021, 16:25
Over SS. Ja hij is erg lineair. Helemaal in die tijd waar iedereen snakte naar open world games kreeg de game veel shit over zich heen. Ik denk nu we botw al hebben als open world Zelda, dat men skyward sword meer kan waaarderen om wat het is (en dus niet is). Ondanks wat irritaties is het echt wel een hele goede game hoor. De dungeons zijn imo ongeëvenaard en de weg ernaartoe is ook al een puzzel. Maar klopt, er zijn zeker ook irritaties. Zeker niet perfect. Maar in mijn rijtje van ww, tp en ss staat ss bovenaan.
Daar heb je zeker gelijk in. Breath of the Wild 2 gaat straks weer een hele lange rit worden wat zo weer een aantal maanden kan gaan duren voordat je er klaar mee bent. Skyward Sword is met gemiddeld 35 uur wel een fijn vooruitzicht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

29 mar 2021, 15:48

https://www.xgn.nl/artikel/alles-wat-we ... switch-pro

Vraag me toch sterk af wat voor nut deze upgrade heeft. De nieuwe Xbox en Playstation liggen al in de winkel, zo raak je third parties nog meer kwijt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mar 2021, 14:26

Tot nu toe kreeg de Switch best redelijke ports van Xbox One en PS4 games. Nu wordt het gat toch echt te groot en zal het bij een upgrade toch wat makkelijker zijn voor developers om het over te zetten. Zeker met DLSS.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

01 apr 2021, 11:20

Ports van de Series X/S en PS5 gaat toch zelden nog lukken met deze specs?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 apr 2021, 11:50

Als je Doom, The Witcher 3 en Wolfenstein prima kan spelen op een ouwe Switch, dan heb je echt geen moeite met de resolutie stagnatie en misschien wat ray-tracing (wat wellicht in de toekomst wel geïmplementeerd gaat worden zonder dat we de framerate terug hoeven te schroeven in de opties). Check wat DLSS mogelijk is;


Jij en ik zien het verschil, maar de menigte speelt gewoon Doom zoals het lijkt te horen op de Switch. Met deze nieuwe AI-rendering zal het er nog veel beter uitzien.
En eerlijk gezegd vind ik de PS5 en Series X tot nu toe tegenvallen qua prestaties en denk ik dat veel games op een Switch met DLSS helemaal niet zo hinderlijk zullen zijn zoals het er nu op papier uitziet. Er is op gameplay vlak helemaal niets veranderd. Het enige next gen van deze generatie is tot dusver quick resume+all acces (Series X|S), -naar het schijnt- haptic feedback (PS5) en vorige gen games nu wel vloeiend als kakken zonder te douwen kunnen draaien op consoles zoals de devs voor ogen hadden. Het is puur een kwestie van evenwichtig snijden in de frames en resolutie om het te laten draaien als een One X of PS4 Pro waar deze upgrade op papier naar neigt. We zullen zien waar ze mee komen, maar ik heb hoge verwachtingen van de DLSS implementatie in de nieuwe Switch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

02 apr 2021, 09:54

Nou, ik heb wat gemist dus op het gebied van technologische ontwikkelingen de afgelopen jaren :D

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

02 apr 2021, 21:36

Ik speel nu een fanmade mod van TP op Dolphin met HD textures en ik moet zeggen dat ik die over de jaren misschien nog wel de beste vind uit het rijtje OoT, WW SS en TP.

Grappig, want bij release vond ik het geniaal, de jaren daarna viel het toch wel wat tegen, maar nu geniet ik weer met volle teugen. Het is eigenlijk gewoon op zowel elk vlak een verbeterde OoT met fantastische dungeons zonder echte gimmicks en relatief weinig padding vergeleken met WW en SS.

Het speelt anno 2021 ook nog steeds heerlijk weg. Bijna geen dag verouderd.

WW heeft veelal matige dungeons en voelt niet af. SS is 15 uur te lang. OoT is sterk verouderd met kale gebieden.

TP hit echt de sweet spot voor mij.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 apr 2021, 21:53

TP vond ik met launch geweldig. Met een 2de run al een pak minder en op de Wii U niet meer doorheen kunnen komen. Dat met die wolf spelen is zo tergend saai. En ook is de overworld erg saai en leeg.
Wel vind ik Midna vet en zeker tegen het einde aan fantastisch. Dungeons zijn hit & miss imo. Een aantal lijken wel direct kopieën van elkaar qua indeling. Het meest verrassende vond ik die dungeon waar je dat bord kreeg waar je langs muren mee kon grinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 apr 2021, 08:36

Bij mij juist andersom. Was zwaar teleurgesteld na de hype maar ben de game erg gaan waarderen en heb er echt van genoten op de WiiU. Left handed Link is best Link.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

03 apr 2021, 10:32

Majora's Mask _O_

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

04 apr 2021, 10:00

Ww, tp en ss?

Denk dat iedereen hier anders over denkt maar voor mij is SS veruit de beste van de 3 en WW de slechtste.

Waarom?

SS was lineair en had kut besturing. Maar als je die dingen accepteert is het gewoon een topgame verder. De beste dungeons van de 3 en het beste verhaal. Ik kijk uit naar de switch versie zonder motion. Dan valt het grootste nadeel van de game weg. Het lineaire is verder prima, maar in de tijd hoopte iedereen op meer open world. Dat hebben we nu in botw.

WW heeft nooit met mij geclickt. Heb hem zelf niet uitgespeeld omdat ik de triforce quest op het einde gewoon niet meer trok. Nog meer varen. Wel vond ik de graphics geweldig en als je eindelijk weer een stuk land vond kon je eindelijk weer wat actie doen. Maar verder had ik gewoon het geduld niet om te varen.

Tp was leuk. Maar blonk nergens in uit voor mij.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 apr 2021, 10:19

Ohja SS bestaat ook nog.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

04 apr 2021, 12:15

Ik kon Windwaker ook nooit uitspelen. Volgens mij ben ik een keer tot in de eerste dungeon gekomen. Skyward Sword was leuk, maar de controls soms echt tergend. Niet per se de motion controls - dat was prima te doen en nog best geinig - maar vooral de muziekstukken waren onmogelijk.Uiteindelijk heeft ma het moeten doen omdat ik het ritme niet kon vinden :lol:

Twilight Princess was wel echt tof. Die heb ik ook een aantal keer opnieuw gespeeld. Wat mij betreft is dat wel het hoogtepunt van de 3D-Zelda's.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 apr 2021, 07:00

Wind Waker heeft gewoon met afstand de sufste dungeons in 3D Zelda. Het begint goed met Dragon Roost Cavern die het stelen van wapens en wat andere nieuwe mechanics als slingeren aan je haak centraal zet.

Dan krijg je generic forest, gekut met standbeeldjes, doodse grot met rehash van de spiegelpuzzel..

Alleen de Wind Temple is dan wel weer cool.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten