Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

23 sep 2021, 11:30

Yeah op de eerste Despicable Me a zijn al hun films echt trash.
:huillie:

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

23 sep 2021, 11:48

Wesley schreef:
23 sep 2021, 11:30
Yeah op de eerste Despicable Me a zijn al hun films echt trash.
Niet eens. Maarja. Dat gezegd hebbende. Een goede Mario film zie ik niet gebeuren. Zou njet weten hoe dat zou moeten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 sep 2021, 15:29

Ergens zal hij wel een princes moeten redden denk ik. Taken voor kids.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

23 sep 2021, 18:31

SmartTies schreef:
23 sep 2021, 15:29
Ergens zal hij wel een princes moeten redden denk ik. Taken voor kids.
Als het TE grappig is lijkt mij dat niet goed voor de ip
Als het te serieus is ook niet
Als het te kinderachtig is ook niet.

Ik heb echt geen idee hoe dit gaat slagen. Maar ik laat mij graag verassen. Ik vind sonic ook leuker dan zou moeten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 sep 2021, 22:59

Actraiser Renaissance was voor mij de mooiste verrassing. Een remake van een dikke Snes game.
Verder was er voor mij weinig interessants. Bayonetta 3 wisten we al, maar was wel weer fijn om te weten dat het überhaupt nog komen gaat. Toch had ik het liever doorgeschoven zien worden naar een volgende generatie Nintendo console. Het oogt niet mooi op een grote tv.
De N64 en Megadrive games heb ik al liggen, dus alleen voor het makkelijke leuk om erbij te hebben, maar ik ga daar niet meer voor betalen (denk ik). Volgens mij zijn het dezelfde Megadrive games die op de mini staan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2021, 07:29

Bayonetta 3 zag er goed uit maar hebben ze hier dan 5 jaar aan zitten werken? Het is toch meer van hetzelfde. Actraiser is altijd welkom, dit zijn van die vergeten franchises uit de golden age. Hij is ook voor mobile en de stijl vind ik daar wel een beetje op afgesteld helaas maar misschien koop ik hem wel. Flinke prijs op zich. Koshiro, Quintet... ik hang al boven de buy button.

Ik werd nostalgisch van Kirby. Dat lijkt op de eerste games zonder bullshit. Die DK en Link referenties hoeven van mij dan niet zo. Kirby op de NES en GB speelde ik vroeger.

Extra paywall voor N64 en MD is straight up bullshit.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

24 sep 2021, 07:48

Ik werd eerlijk gezegd alleen warm van de zoveelste Metroid Dread teaser. Verder......

Splatoon 3 --> Ja, koop ik sowieso, maar heel vernieuwend lijkt mij het niet.
Kirby --> Nooit mijn ding geweest, maar denk dat het goed verkoopt. Leuk voor mijn aandeeltjes.
Bayo 3 --> Ik zie nu al de remaster voor switch 2 aankomen. Dubbel cashen :). Maar ook niet mijn ding.
Nintendo Online --> Kost nu al niks en stelt ook nu al weinig voor. Extra koste. :? . Even afwachten wat ze daarmee bedoelen 10 a 15 euro op jaarbasis gun ik ze wel, maar veel meer zou ik niet snel doen. Mischien af en toe een maandje als er een leuke game is die ik wil spelen. Leuk dat het komt, maar niet heel hyped ervoor. Liever een nieuwe Zelda, Fzero, mario etc...Dan N64 20 fps games.



nee, niet mijn direct. Ik geeft het een 5 out of 10.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 sep 2021, 09:02

Overigens is de Mario cast wel dik met Jack Black als Bowser en Seth Rogen als Donkey Kong. Chris Pratt als Mario weet ik zo net nog niet, maar het is wel een premium acteur op het lijstje. Serieus geld gaat ermee gemoeid dus. Wat Charles Martinet zijn rol gaat inhouden ben ik wel benieuwd naar. Wellicht een Spider-Verse-achtig dubbele dimensie dingetje.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

24 sep 2021, 09:39

Echt, die gehele cast op Jack Black na heb ik zo mijn vraagtekens bij. En waarom fucking Chris Pratt?!
R-Type schreef:
24 sep 2021, 07:29
Bayonetta 3 zag er goed uit maar hebben ze hier dan 5 jaar aan zitten werken? Het is toch meer van hetzelfde.
Hebben wij dezelfde Bayonetta games gespeeld en naar dezelfde Bayonetta 3 trailer gekeken?

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

24 sep 2021, 10:22

Ik vond het wel een aardige Direct!

- Die Kirby game lijkt me wel tof. Beetje een Kirby X Odyssey X The Last of Us ofzo. Leuke verrassing.
- Project Triangle is helemaal mijn ding. En nu ook nog geluisterd naar wensen/klachten nav de demo.
- Actraiser Renaissance <3 Die zag ik niet aankomen. Heb de game dit jaar toevallig nog uitgespeeld op de Snes Mini. Ik ga alleen geen €30 euro voor een digitale game neertellen, dus dat wordt wachten op een pricedrop of een fysieke release.
- Mario Party is eindelijk weer echt Mario Party. Als ze ook nog de NGC borden en minigames gaan toevoegen is het helemaal perfect!
- Metroid Dread wordt ook vet. Bewust even de andere kant op gekeken tijdens de trailer om niet teveel te zien, maar ik weet genoeg.
- Lekker om eens een direct te zien zonder Amiibo's en Smash personages.

Maar ook wat mindere dingen

- N64 en SMD toevoeging had van mij niet gehoeven. En zéker niet extra betaald. Dat ga ik dus ook echt niet doen. Het NES en SNES aanbod is al super karig imo. Ik heb een gehackte SMD mini met 2 controllers. Die kostte me 80 euro. En Nintendo 64 doet het gewoon niet meer voor mij. Ik had in 1995 al weinig met die lelijke 3d graphics en 17 FPS vol popup en en een drawing distance niet groter dan je eigen schaduw. En dan die prijzen van de controllers.. l _O- En dan krijg je niet eens de 6 button SMD pad...

- Chocobo kart game? GOD WHY?

- Een KOTOR port terwijl next gen een remake krijgt _O-

Overal een prima direct! Ik ga zo direct even opzoeken wat die Shadowrun trilogy precies in houdt. Het zag er niet best uit, maar die SNES game was briljant.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 sep 2021, 11:33

Eerste Kirby sinds lange tijd die mij leuk lijkt. Bayo 3 zal wel goed zijn, lijken Scalebound elementen in te zitten. Lol, extra betalen voor wat schamele N64 romdumps? No thx.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

24 sep 2021, 12:41

Gewoon Arno schreef:
24 sep 2021, 11:33
Eerste Kirby sinds lange tijd die mij leuk lijkt. Bayo 3 zal wel goed zijn, lijken Scalebound elementen in te zitten. Lol, extra betalen voor wat schamele N64 romdumps? No thx.
Mijn probleem met Kirby is dat het totaal geen uitdaging heeft. Ziet er wel fun uit altijd.

Ik zie het zo. Nintendo heeft 3 platformers.

Kirby --> Voor baby's --> Extreem Makkelijk.
Mario --> Voor iedereen wat --> Makkelijk uit te spelen, met wat moeilijkere extra uitdagingen.
Donkey kong --> Voor de gamers. --> Moeilijk en uitdagend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 sep 2021, 15:38

Ik heb ook niks met Kirby. Alleen die golf game "Kirby's Dream Course" op de Snes vind ik geweldig.

Donkey Kong vind ik niet per se een 'gamers' game. Het is gewoon veel trial & error en daar moet je maar zin in hebben. Tevens is de opbouw van de moeilijkheidsgraad vaak matig in DK's wat misschien wat minder ervaren gamers afschrikt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

24 sep 2021, 17:20

Kirby op de NES vond ik een van de meest indrukwekkende games op dat systeem. De GB versie was een heel kort, simpel maar leuk spel en de sequel was ook heel goed. Die op de SNES, met die watercolor graphics, was ook vet. Die staat ook op SNES Mini of ik heb hem er op gezet. De rest heb ik nooit gespeeld. Vond altijd wel tof dat je powers van je vijanden kon overnemen.

Waar ik tegen aanloop met ActRaiser is de prijs inderdaad. En de grafische stijl. Als het ActRaiser 2 SNES graphics had gehad had ik hem day zero gekocht. Maar Square dropt de prijzen van zijn idioot geprijsde digitale titels wel vaak en vrij snel.

Castlevania Advance collection is ook gedropt vandaag. Met Dracula X er bij... over graphics gesproken, haat op die game wat je wilt maar die zijn wel peak 16-bit.
Shadow schreef:
24 sep 2021, 09:39
Echt, die gehele cast op Jack Black na heb ik zo mijn vraagtekens bij. En waarom fucking Chris Pratt?!
R-Type schreef:
24 sep 2021, 07:29
Bayonetta 3 zag er goed uit maar hebben ze hier dan 5 jaar aan zitten werken? Het is toch meer van hetzelfde.
Hebben wij dezelfde Bayonetta games gespeeld en naar dezelfde Bayonetta 3 trailer gekeken?
Een character action game met early PS3460 of early PS4 era graphics. Het ziet er heel leuk uit, maar ik zie geen reden dat hier zo lang aan gewerkt moest worden. Hij is in 2017 al aangekondigd. Midden vorige generatie. Platinum heeft normaal toch een goede rate of output.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 okt 2021, 10:46



Volgens mij was het ook het geval in de Virtual Console op de Wii U, anders had ik er nooit Wave Race 64 op gekocht, maar je weet nooit met Nintendo. Goed nieuws in ieder geval.

Nog niets bekend over de extra sub kosten, de prijs van de N64- en (3 button *tear) Megadrive controllers en dat terwijl het nog voor het eind van de maand zal verschijnen.

Afbeelding
The Legend of Zelda: Majora’s Mask, F-Zero X, Banjo-Kazooie, Mario Golf, Kirby 64: The Crystal Shards, Paper Mario en Pokémon Snap volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

12 okt 2021, 14:08

Mij zijn ze voorlopig kwijt met NSO. Ik vond het al een karige service, maar dat je direct bij moet gaan lappen wanneer ze het wat gaan uitbreiden.. o_0 Daarbij heb ik niet zoveel met de N64 en ik heb ik mijn Megadrive Mini ramvol gelunard.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 okt 2021, 15:18

Als het een euro duurder wordt, dan hoor je mij niet klagen. Echter zie ik ze gerust naar een PS+ prijs gaan.

Wat ik me afvraag, en misschien ben ik wel verwend door Game Pass, maar waarom geven ze die games geen fps boost? Is het echt zoveel extra werk om een Ocarina of Time te verhogen naar een stabiele 30fps of hoger? Waarom weer straks die 20fps cap? Je ziet hoeveel lof Microsoft ontvangt met al die games die deze generatie weer nieuw leven krijgen ingeblazen en weer meekunnen. Ik word al naar bij de gedachte dat ik straks op een groot 4K scherm met 20fps, 20 uur lang door Hyrule moet doorbanjeren als ik deze geniale game weer wil herbeleven. Het is toch een stukje digitaal erfgoed wat slecht wordt onderhouden en geen kans krijgt bij het nieuwe publiek. En dat terwijl de 3DS wel gewoon op 30fps draait.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 okt 2021, 21:21

N64 games op de WiiU waren een game op game basis wel of geen 60Hz, DK64 had ik toen gekocht en na aankoop bleek het dus de PAL versie te zijn. Maar het idiote was dus dat het met de SNES games ook zo was. De logica was, is het alleen Engels dan is het 60Hz, is het met meerdere talen, dan was het 50Hz. Alleen DKC 1 en 3 waren dus de Amerikaanse versie, ondanks het feit dat beide meerdere talen ondersteunen, maar 2 was dan weer de PAL versie... Echt, er zal nul logica achter...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 okt 2021, 05:20

Rare optimaliseerde de PAL N64 games, waardoor je vaak de beste versie had met PAL vanwege het hogere aantal beeldlijnen en dus ook geen 17,5% tragere games. Volgens mij hadden ze ook Lylat Wars voor Nintendo geoptimaliseerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 okt 2021, 08:25

Ik had ergens een lijst opgeslagen met geoptimaliseerde PAL N64 games ivm verzamelen en betere prijzen. Lylat Wars heeft alleen een full screen optimalisatie maar heeft wel de PAL vertraging. Buiten Blast Corps (alleen full screen) hebben alle Rare games een optimalisatie voor PAL gekregen. Perfect Dark PAL mist zelfs een bug die de NTSC versie wel had (crashen bij meer dan 2 spelers in de Warehouse map).

Dit is de lijst van full screen met soms ook een iets hogere resolutie dan NTSC en naar 50hz optimalisatie;
007 The World Is Not Enough
1080 Snowboarding
Banjo Kazooie
Banjo Tooie
Body Harvest
Conker’s Bad Fur Day
Diddy Kong Racing
Donkey Kong 64
Excitebike 64
Extreme-G
Extreme-G 2 (XG2)
Goldeneye 007
Hybrid Heaven
Hydro Thunder
Jet Force Gemini
Mickey’s Speedway USA
Mission Impossible
Perfect Dark
Pokémon Snap
Quake
Quake II
Rush 2 Extreme Racing USA
San Francisco Rush
Snowboard Kids
Star Wars Battle for Naboo
Star Wars Episode 1 Racer
Star Wars Rogue Squadron
Star Wars Shadows of the Empire
Super Smash Bros
Turok 2
Winback Covert Operations

Het is echt schandalig dat een Nintendo games als Mario 64, Ocarina en Majora's Mask zo goedkoop zonder er wat aan te doen heeft uitgebracht hier. En dat terwijl so-so third party studio's de games wel die behandeling gaven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

13 okt 2021, 09:29

Begrijp ik ook niet. Disney brengt Star Wars nu toch ook niet meer uit in 240p? En als je in 2021 een album van The Beatles of The Rolling Stones streamt dan is dat ook niet meer met ruis, studiogeluiden en in mono. Boeken krijgen na zoveel jaar ook een herziene druk waarin de taal aangepast wordt naar hedendaagse standaard. Maar bij Nintendo zijn ze daar een beetje vies van, blijkbaar. En ik ben bang dat het vooral komt omdat ze denken dat ze in de toekomst minder exemplaren van een remake verkopen als ze een klassieker nu optimaliseren..

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 okt 2021, 13:54

Als ze het niet zouden uitbrengen dan is het ook niet leuk, maar dit is moedwillig maandelijks weer extra geld genereren met een zooi ROM-dumps. Puur de cheap Mario 3D All Stars treatment met een verhoogde resolutie naar 960 × 720 pixels en een capped 30fps zou ze al iets meer respect opleveren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

14 okt 2021, 10:01

Precies. En het is niet zo dat ze er niet te tijd voor nemen ofzo. Hoe vaak wordt er geupdate? Eens per drie maanden en dan een handjevol games ofzo?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 okt 2021, 15:31

Een handjevol zou veel zijn kijkend naar de NES en SNES flow. Ik zou bijvoorbeeld gewoon een Game Pass sub prijs slikken als ze alle Snes tm N64 games erop zouden zetten en dan maandelijks 2 Gamecube games. Ik denk echter dat het een GP sub prijs wordt met dat handje vol N64 games.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 okt 2021, 16:36

40 euro per jaar gaat het kosten. Bijna het dubbele van wat het nu is. Niet interessant genoeg om meteen te happen.

Edit - dus wel een resolutie bump. Het lijkt ook alsof de framerate omhoog geschroefd is in de video;

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten