Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 okt 2021, 20:30

Waarom is er geen €30 tier zodat ik geen Animal Crossing meuk erbij krijg? Ik heb daar dus echt totaal geen interesse in...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

01 nov 2021, 11:41

Oh damn.

Online expension is wel erg duur en erg ruk in kwaliteit. Ik pas totdat de issues zijn gefixt, de offering beter wordt of de prijs wat acceptabeler wordt.

Dit voelt imo aan als het einde van de Switch. Ik ga er nu vanuit dat de switch 2 eind volgend jaar uitkomt. Op zijn laatst maart 2023.

Splatoon 3 maakt geen sense op de oude switch. Dit wordt een cross gen release title.
Zelda botw 2 maakt geen sense op de oude switch. Dit wordt een cross gen release title.

het is imo klaar met de Switch 1 nu.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

01 nov 2021, 18:42

Ik betwijfel het, de Switch verkoopt nog altijd echt idioot goed, Nintendo zou idioot zijn om nu al de Switch 2 uit te geven, zeker nu de OLED uit is. Misschien eind volgend, maar ik zie het echt niet eerder gebeuren. Zeker als ze dus juist de games die jij opnoemt nog uitgeven op de Switch. Met zulke games rekken ze het levens duur makkelijk nog een jaar uit.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

17 nov 2021, 10:53

Nintendo zegt het zelf ook dat de meeste kopers van de meeste Switch OLED geen nieuwe Switch owners zijn, maar mensen die hun oude switch vervangen.

Dit zijn echt de laatste feestdagen om nog wat switches met hoge cijfers te slijten, maar volgens jaar is het echt drastisch lager.

Ze moeten niet met een next gen komen als de switch dood is. Ze moeten beginnen als het succes afvlakt, maar ze nog steeds in de schijnwerpers staan. Dat moment gaat volgend jaar in.

Denk dat het een mooi gebaar is als Nintendo splatoon 3 en Zelda botw2 naar de oude switch brengt om de massa te laten zien dat de switch 1 niet dood is. Ondertussen de switch 2 droppen om de gamers over te halen met betere graphics, snellere laadtijden etc (en dat vooral ook bewijzen met bovenstaande 2 games)..

Ik zet in op eind 2022 met als laatste maart 2023. Veel later als de switch passe is wordt lastiger om opnieuw bij de massa in de schijnwerpers te staan.

Holiday 2023 Mario kart 9 switch 2 exclusief en ze hebben weer een goed verkopende switch in handen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 nov 2021, 11:41

Je vergeet Prime

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

17 nov 2021, 12:51

Ik weet het echt niet of het volgend jaar al zal inzakken, de Switch verkoopt nog steeds echt waanzinnig goed en hier merk ik zelf ook in de winkel dat mensen nog altijd zonder moeite een nieuwe kopen omdat: "Na al die jaren is het toch leuk weer met een nieuwe Mario Party en dat Ring spel. Wat is er nog meer?". Als ze dat momentum voort kunnen zetten door komend jaar nog steeds te knallen zie ik geen reden waarom het zou moeten vertragen, juist knallen kan ze nog een jaar extra geven.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

17 nov 2021, 14:00

Pratend voor het casual publiek heb je helemaal gelijk. Die kunnen echt nog wel een tijdje vooruit met hun switch. En ik weet zeker dat Nintendo de switch OG niet snel zal laten sterven. Die krijgt echt nog wel 2 a 3 jaar support en zelfs games.

Maar de gamers. Het publiek dat in maart 2017 trouw een switch kocht. Die zijn toe aan wat nieuws. De switch loopt nu wel heel ver achter op de competitie. Developers proberen onmogelijke ports te maken, met als resultaat dat hun jaren trouwe werk wordt afgekraakt in reviews dat het voor geen meter loopt op de switch. De technologie om een betaalbare veel betere switch te maken is er nu ook. Helemaal icm dlss.

Een game als splatoon. Een game als Zelfs botw2. Dat zijn evergreens die jaren verkopen. Die nu alleen op de switch 1 exclusief uitbrengen zou ik werkelijk onbegrijpelijk vinden. Behalve een chip shortage zie ik geen andere reden waarom de switch 2 er niet binnen 16 maanden is.

Nintendo weet wel vaker onbegrijpelijke dingen te doen. Dus alles kan. Maar ik schat de kans op 90% dat de switch 2 er voor maart 2023 is.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

17 nov 2021, 15:12

De ports verschillen ook op game bij game basis, niemand wie Doom Eternal afkraakte dat het uiteindelijk op de Switch kwam te werken, dat terwijl andere ports terecht worden afgekraakt omdat ze gewoon ronduit kut zijn. Maar over het algemeen worden de ports juist toegejuicht zolang een ontwikkelaar/uitgever ook zichtbaar de moeite erin steekt en de compromis logisch zijn. Crash 4 heeft een zichtbaar lagere resolutie, maar niemand (oké, een handje vol mensen, maar die behoud je ook op de PS5/Series) die de game afkraakt op basis daarvan.

Nintendo moet de games blijven eruit pompen om, ook voor mensen wie de Switch al meer dan vier en half jaar hebben, de interesse erin te houden. Dit jaar was ook niet de meest grote qua aankindigingen, maar met games als: Metroid Dread, Shin Megami Tensei V, Pokémon BD/SP en Legends (deels) vanuit eigen stal dit jaar en volgend jaar ook nog met; Advance Wars, Bayonetta 3, Mario + Rabbids 2, Splatoon 3, Breath of the Wild 2 (en hopelijk) Prime 4, dan zullen ze het 'core' publiek ook wel tevreden stellen. Om over de third party games maar te zwijgen, dat lijstje is ook al redelijk lang.

Maar 2023 zou wel een goed idee zijn om tegen die tijd of wat uit te geven of aan te kondigen, niet om het publiek te overtuigen maar om de games tegen die tijd een boost te kunnen. Verschillende games, inclusief die van Nintendo zelf, lopen wel vaker dan eens tegen grafische limitaties. Heb zelf weinig problemen met hoe de games eruit zien, maar de frame-rate in sommige games zijn wel nogal een gedoe. Hoewel ik Deadly Premonition 2 zo zijn momenten vond hebben, de frame-rate in die game... Damn son...

Oké, het probleem met die game is niet de Switch zozeer de game zelf, maar toch :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 nov 2021, 16:54

Het is risky, maar Nintendo zou best met de Switch een Game Boy uit kunnen halen en met wat minimalistische upgrades tussendoor 10 jaar kunnen leven op deze hybride. En dan voorzichtig in de gaten houden dat Sony niet weer een gooi gaat doen naar een handheld of hybride.

Het wordt overigens straks weer net zo moeilijk om een nieuwe aan de menigte te brengen als destijds met de Wii U. Zeker als ze weer niet duidelijk zijn met de benaming. Geen Switch U of iets in de trant van New Switch. Gewoon Switch 2.
Bovendien denk ik niet dat het bedrijf een simpele opvolger zal maken. Ik neig toch wel weer naar iets nieuws en innoverend. $880miljoen naar R&D zal niet nodig zijn voor een simpele specs-upgrade. Wellicht bekijken ze de mogelijkheden om nog de huidige Switch met een fold scherm uit te brengen nu ze met Samsung in zee zijn gegaan. Al is het afnemen van de OLED schermen van Samsung uiteraard dankzij het koopje ivm het willen sluiten van deze fabriek.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

13 jan 2022, 07:33

We zijn nu wat verder in tijd en denk dat de plannen langzaamaan wat voorspelbaarder worden. Nu denk ik idd dat splatoon 3 gewoon op of switch is en ook dat botw2 dit jaar gewoon komt op de huidige switch.

Dit jaar geen switch 2 of pro. Volgend jaar ook niet. 2024 it is.

Denk dat ze nu met de grote user base willen incashen met wat grote titels. Dit jaar wordt een prachtig jaar voor Nintendo games.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jan 2022, 09:26

Is die glazen bol van jou ook 720p/30fps

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

13 jan 2022, 13:30

Die glazen bol is gegarandeerd een gok. altijd prijs.

Vind het gewoon leuk om Nintendo te 'voorspellen'. Ze zijn een van de weinige bedrijven die altijd precies doen wat je niet verwacht. De truc is om niet logisch na te denken, maar dan zul je net zien dat ze precies doen wat je zou verwachten.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

17 jan 2022, 15:25

Nintendo blijft onvoorspelbaar, maar als je kijkt hoe lang Nintendo consoles doorgaans leven lijkt een release medio 2023 toch wel een zekerheidje. De Switch blaast in maart 2023 zes kaarsjes uit. De Wii had in Japan een lifespan van 6 jaar en 1 maand van november 2006 tot december 2012. Op de NES na hadden alle andere Nintendo systemen een kortere levensduur. (Met de Wii U als dieptepunt met zijn 4 jaar en 2 maanden)

Ik denk dat er eind dit jaar wel een aankondiging volgt van de Switch opvolger. Misschien zelfs wel op E3. De geruchten dat er al 4k (of DLSS) switch 2 devkits bij ontwikkelaars staan zijn er natuurlijk al een tijdje, en daar zit vast een kern van waarheid in. Ik denk dat het tekort bij de chipbakkers de voornaamste reden is dat we nog een jaartje extra met de huidige Switch moeten doen.

My 2 cents: Dit jaar ergens de aankondiging van de Switch 2 opvolger. Met 4k support, HDR, 1080p OLED handheld scherm, zuiniger en volledig compatible met bestaande Switch carts (4k upgrade kost een tientje per game want we willen er wel aan verdienen). Release in 2023. Breath of the Wild 2 krijgt een dual release op beide Switches net als Twilight Princess en BotW 1 dat op NGC/Wii en Wiiu/Switch kregen. Metroid Prime 4 wordt een Switch 2 exclusive. Net als Mario Kart 9 en de nieuwe Xenoblade. De remake van Metroid Prime komt nog wel als doekje voor het bloeden.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

18 jan 2022, 09:09

De laatste 2 alinea's ben ik met je eens. Zie ik ook zo.

Alleen de release window zie ik toch echt later. Helemaal een splatoon 3 is echt geen spel dat ze maar een half jaar gaan supporten. Dat spel uitbrengen zo laat in de Switch lifecycle zegt mij dat Nintendo ECHT later komt met de opvolger. Het maximale persen uit de huidige 100 miljoen+ userbase. Bij de switch 2 beginnen ze weer bij scratch.

Toch hoop ik dat ik ernaast zit en jij gelijk hebt.

Uiteindelijk zitten we er beide naast en komen ze helemaal niet met een switch 2 maar een switch met 3 schermen met spraakbesturing.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 jan 2022, 09:36

Het is Nintendo, ik kan best een voorspelling doen, maar die shit met hun is toch kansloos :lol:

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

04 feb 2022, 10:28

Cijfers gister en nogmaal herhaalde Nintendo dat ze met de switch halverweg zijn. Ook gezien de chiptekorten nog steeds geloof ik echt dat Nintendo dit jaar en wss ook zelfs volgend jaar op hun handen blijven zitten qua nieuwe krachtigere hardware. 2024 maart zet ik op in. Dan nog verwcht ik fully BC. Beetje het xbox model.

Wat mischien wel nog komt om de switch interessant te houden is een xl of lite premium model met oled. En natuurlijk prijsverlagingen. Op naar de 150 miljoen users.

De volgende gen wordt vast heel slim gebracht om huidige users engaged to houden en ook uiteindelijk over te stappen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 feb 2022, 13:22

Nog 5 jaar in handheld modus okay, maar op een TV is toch wel naadje. Als art director binnen het Nintendo imperium moet je toch wel even flink slikken als je te horen krijgt dat je nog eens 5 jaar door moet beunen op hardware wat al niet meer hightech was in 2012. Het moeten verbloemen voor de steeds maar grotere groep mensen met een +65 inch TV in huis moet echt shitty zijn en je benadelen in je creatieve vrijheid.

Btw. leuk feitje; de Switch console is de Wii U software verkopen voorbij gestreefd.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

05 feb 2022, 14:30

SmartTies schreef:
04 feb 2022, 13:22
Nog 5 jaar in handheld modus okay, maar op een TV is toch wel naadje. Als art director binnen het Nintendo imperium moet je toch wel even flink slikken als je te horen krijgt dat je nog eens 5 jaar door moet beunen op hardware wat al niet meer hightech was in 2012. Het moeten verbloemen voor de steeds maar grotere groep mensen met een +65 inch TV in huis moet echt shitty zijn en je benadelen in je creatieve vrijheid.

Btw. leuk feitje; de Switch console is de Wii U software verkopen voorbij gestreefd.
Ja op tv is de achterstand van de switch enorm. Maar aan de andere kant. Die nieuwe Xbox en ps5’s zijn nog steeds bijna niet te krijgen. Als Nintendo dit jaar met iets nieuws komt is het niet veel anders. Dankzij de chiptekorten wordt het wachten voor Nintendo makkelijker. Uiteindelijk hoe later ze released hoe betaalbaarder ze voor top specs kunnen gaan.

Mario kart 9, botw 2, splatoon 3, oddesey 2 en fire emblem 4 houses. Ze hebben nog wel wat games om de software verkopen in stand te houden.

Geef die game next gen updates en na 2024 als de switch 2 released verkopen die nieuwe evergreens nog steeds.

Hardware sales zullen dit jaar en volgend jaar vast wel wat inzakken. Ze zullen zich richten op de huidige 100 miljoen plus user base en deze engaged te houden en uiteindelijk geïnteresseerd te maken voor next gen.

Denk dat de Mario film, merchandise, pretpark openingen en nieuwe grote mobile game te winsten in deze late fase van de switch in stand houdt.

Switch 2 release met metroid prime 4 en Mario kart 9 deluxe.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 feb 2022, 14:53

Heb Arceus besteld dus dat wordt handheld spelen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

06 feb 2022, 09:50

https://www.n1up.nl/special/column/banj ... te-spelen/

Feelgood vibes voor de grijze zondag :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

08 feb 2022, 00:05

Oversoul schreef:
06 feb 2022, 09:50
https://www.n1up.nl/special/column/banj ... te-spelen/

Feelgood vibes voor de grijze zondag :)
warning voor reclame
:huillie:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

10 feb 2022, 06:59

Prima Direct dacht ik zo.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 feb 2022, 08:50

Zeker. Het was een verrassing dat MK8 Deluxe nog 48 remakes van oude tracks krijgt. Ook al zagen ze eruit alsof ze door een stagiaire bij Nintendo waren opgepoetst, is het toch straks weer 'nieuw' terrein sinds de Wii U game. Business wise echt heel slim. MK9 nog even uitstellen (wellicht voor een Switch 1 naar 2 overlap zoals BotW) en je oude base weer wat nieuw materiaal geven, want 8 Deluxe staat toch nog wekelijks in vele charts.
Kirby zag er ook wel gers uit. Ben nooit zo'n Kirby fan geweest, maar dit leek aardig op Mario Odyssey. Ook Portal op een handheld is natuurlijk vet straks met 2 spelers.

Mario Soccer was wel gewoon weer dezelfde game met wat opgepoetste graphics. Totaal niet in geïnteresseerd.

In mei zullen ze wel met een Direct komen met launch date info van BotW2 en Bayonetta 3.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 feb 2022, 14:09

Chrono Cross maar eens checken dan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 feb 2022, 17:19

Er is weinig remaster aan Chrono Cross. Maar wel leuk dat ie voor iedereen beschikbaar is.

Radical Dreamers zit er bij, daar heb ik wel eens een vertaalde rom van gespeeld. Is een visual novel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten