Souls Franchise | OT

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 feb 2022, 09:46

Zeker bij een game waar je "You Died" heel vaak gaat zien. Mocht het er dit weekend van komen, dan wordt het sws de PS5 versie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2022, 11:42

Ik heb Cyberpunk net uitgespeeld en Elden Ring gekocht. Ik heb beide versies gedownload. De kans is aanwezig dat ik de PS4 versie ga spelen als ik de berichtgeving mag geloven.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 feb 2022, 12:37

Heb Xbox versie retour gestuurd en PS5 versie besteld lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2022, 13:26

Ik heb besloten de PS5 aan te houden. De PS4 is wel beter, maar de save is niet compatible. En wie weet wat de PS5 versie nog krijgt aan updates. Qua loading is de PS5 iets sneller ook. De performance mode van de PS5 is okay. Het is niet zo slecht als ik vreesde. Er is wat judder maar over het algemeen speelt de game okay. Het is veel beter dan DS3 and Bloodborne at launch, en ook net aan beter dan DS3 op een PS4 Pro. De PS4 versie is echter locked.

Over de game zelf.

Fucking A.

De gameplay is een 10. Het speelt zo lekker gewoon. Vergeleken met Demon's Souls, ook de remake, is dit een enorme stap voorwaarts. Logisch ook want DS1, en daarna DS3 hadden al steeds betere controls. Maar Elden Ring is de soort van eindstation op dit gebied. Dat je kunt springen is een god send. Hierdoor verlies je wel de dual wield button; dit moet je doen door Triange in te houden en R1 in te drukken. Want triangle is interact nu en X is springen.

Heb 1 dungeon gecleared en de eerste boss gekilled. Tot zover zou ik zeggen dat Elden Ring absoluut niet simpeler is dan Dark Souls. Dit is echt gewoon Dark Souls 4. Laat je niets anders wijsmaken. Ik liep naar een dead end in de eerste dungeon, werd door 4 guys geganked. YOU DIED. Ik was direct in love. De eerste boss is ook een enorme teringlijer. Zijn pinokkio animaties zijn hard to read, hij kan je 3 shotten en ik ben een fucking melee build die dus dichtbij moet komen. Ik wil een uitdaging, heb afgezien van Astrologer. Je kunt altijd summonen, natuurlijk.

WELCOME TO ELDEN RING

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

26 feb 2022, 17:06

De game is inderdaad zeker niet makkelijk, hoewel je dit keer niet zozeer vast hoeft te zitten bij een baas, dan kan je namelijk gewoon een ander gebied gaan verkennen. Dat laatste is ook zeker aan te raden, want de eerste echte baas is een echte fucker en niet echt bedoeld om meteen te tackelen.

En dan dachten mensen dat Elden Ring makkelijk zou zijn na de Closed Network Test, waarbij je een fucking OP karakter kan kiezen :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2022, 17:17

Heb de Tree Sentinel gedowned, level 17. Kijk ik weet dat je weg kunt, maar dat doe ik toch niet. Als ik zie dat ik de bar wat deplete, dan probeer ik het toch. En ik wil niets van cheesen weten. Deze kostte me zeker 5 deaths. Dat was tense en veel moeilijker dan alle enemies so far. Heb zijn Halberd, STR level 30. Ik weet dus waar ik op ga speccen, ik houd van Halberds in Souls.

Horse combat is vet. Het is wennen, maar ik houd er van. Je charges timen en op tijd loslaten. Ik had zo'n greatsword geloot van een knight, die deed ca. 150 dmg per heavy. Nog steeds geen sinecure.

Er stond ook zo'n witch, die gaf me de wolf summons, maar hoe gebruik je dat eigenlijk? Catalyst ofzo? Heb een vagabond build. Wat een zalige game.

Volgens mij weet ik mijn eigen vraag al, die summons zijn situational.

En ach, Margit heb ik op level 20 er achteraan gedaan. 2h greatsword, wel wolves gebruikt. Ging ik vaak dood? ja. Hij was duidelijk nog wat te sterk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 feb 2022, 19:44

Klinkt wel vet man. Is het direct open world? En voegen de haptics nog wat toe?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 feb 2022, 21:16

Ja het is meteen open world. Ik had Margit gekilled, maar bijvoorbeeld het hele zuidelijke gedeelte van het eerste gebied nog niet explored. Daar zaten nog meer bosses onder meer, oa een Dragon die ik nog even heb gelaten voor wat het was. En ik vond een key, die ik in een eerdere dungeon kon gebruiken om daar een andere dungeon te unlocken. Daar zit ik momenteel vast, heeft te maken met een spike chariot die achter je aan rolt. Je kunt via de map meteen fast travelen naar bonfires. En die jump spots voor het paard zijn heel gaaf. Iedereen zal anders progressen. Hell, er is zelfs een pouch waar je items in kunt zetten en kunt quick accessen door triangle in te houden. Zo summon ik het paard ipv van scrollen door je item reel, en ook om messages te writen.

Haptics zijn heel erg matig. Dat deed Demon's beter. Dat en performance terzijde, Elden Ring is ontzettend goed.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 feb 2022, 13:43

Okay nice.

Ik heb net voor een vriendenprijs de collectors edition voor de PS5 kunnen kopen, dus morgen ook aan de digi sm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 feb 2022, 18:10

GOTG confirmed
Spoiler:
Patches gevonden
Dit is een ziekelijk perfecte open world verder. ik kom nog steeds nieuwe dingen in het begin tegen. Geen guides gebruiken, doe het niet. Ik denk dat dit een BOTW is, met Dark Souls gameplay en uitdaging. Vredige muziek, mooie groene natuur, echt bomvol sfeer... maar je wordt gewoon zwaar gebackstabbed als je niet oplet. Kan niet beter.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 mar 2022, 09:24

Game is wel janky though. Ben als samurai begonnen, met golden seed. Al wat mini bosses verslagen. Daarna richting het kasteel in het zuiden gegaan. Boss niet serieus geprobeerd. Kwam ook een wizard chick in het eerste gebied tegen maar heb nog niet besloten of ik haar accepteer.
Snap niet dat spelers verdwalen btw, die sterrenstof guide je zelfs op de map. Hoop dat de game nog wat grafisch verbeterd wordt maar zal wel niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2022, 09:41

Klopt die golden line op de map dirigeert je volgens mij door main story. Dan kom je vanzelf verder. Maar het is veel leuker om dingen te ontdekken. Je krijgt hartstikke veel en ook weer vage NPC quests. Na de eerste major boss heb ik nog 10 uur in het start gebied explored en zeker ook 10 bosses gedaan. Er zijn bosses op de open map, in dungeons, maar ook volledig optionele castles die een level op zich zijn met meerdere bonfires.

Wat From eigenlijk heeft gedaan is de Chalice dungeons uit Bloodborne hier over de gehele map geplaatst. Die hoef je niet te doen maar ze herbergen leuke gevechten en loot. Ze lijken wel vaak op elkaar, maar ze kosten 10 minuten tops. En meestal spawn je nu naast de boss door, ook in de open world kun je er vaak voor kiezen om de Stake of Marika te doen, die respawned je vlak naast het gevecht waar je dood ging.

Ik plaats ook markers enzo, als ik een boss of dungeon vind die nog te moeilijk is of een scarab heb gemist. Weet ik meteen dat ik daar nog iets open heb staan. Anders is het niet bij te houden. Leuker kan een open world gewoon niet, je plaatst zelf de waypoints en je bepaalt zelf je reis. En indoor designs zijn nog steeds briljant, Stormveil castle is extreem goed.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 mar 2022, 18:58

Ja heb ook twee van die chalice dungeons gecleared. Niet echt bijzonder tho. Vanmiddag nog die draak in het begin weten te verslaan, leuke treasure ligt daar. Denk dat ik eerst de wereld helemaal op de kaart ga zetten.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

03 mar 2022, 13:56

Ik heb zelf eergisteren Bloodborne gekocht voor schraal 10 tje. Heerlijke game. Ga om haverklap dood maar boeit me niet. Hoort erbij en ik ben echt N00b als op RPG /Slashers aankomt. 

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mar 2022, 14:45

Heerlijk sub 30fps

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 mar 2022, 15:42

Gewoon Arno schreef:
03 mar 2022, 14:45
Heerlijk sub 30fps
Daar lig ik echt niet wakker van heur ouwe trucker :)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mar 2022, 19:08

Wel van tienermeisjes

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 mar 2022, 09:35

Gewoon Arno schreef:
03 mar 2022, 19:08
Wel van tienermeisjes
Lekker offtopic. ;) ;)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 mar 2022, 10:46

Man, de wereld is echt crazy groot. Heb nu Limgrave, Caelid, Liurnia en een gedeelte richting de Erdtree op de kaart. En dan nog die shit ondergronds... Pas 3 echte bosses verslagen lol, ben lvl 41. Ik speel offline want geen Plus maar ik kon nadat ik bij Margit de eerste keer dood ging gelijk een co-op npc summonen. Wel leuk voor als het echt niet lukt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 mar 2022, 17:29

Ik moet de dragon nog verslaan in de Lake. Zijn breath one shot mij en op 1 of andere manier raakt ie me altijd wel een keer lol. Misschien great arrows kopen en hem lamen. Ik wil hem wel per se down hebben, al hoeft het niet.

Heb ook diverse optionele dungeons geloot. Als je van die Cave achtig dungeons met miners vindt, daar ligt zoveel smithing stuff dat je een wapen goed kunt buffen.

De game is enorm. Maar exploren is een feest op zich. Geen quest markers, geen checklists. Alles op eigen pace. Zo hoort het.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 mar 2022, 18:52

Met dragon hearts kun je speciale abilities unlocken, daar moet je hoge faith+arcane voor hebben tho. Vind ze het makkelijkst vanaf horseback, same voor die Erdtree avatars. Die ruiters zijn weer makkelijker te voet. Heb Godrick ook verslagen, had hem bijna de eerste keer damnit. Moest nog één hit. Twijfel nog wat ik met die Great Runes moet? Verkopen, duplicaten of gewoon gebruiken.

Door het vele exploren heb ik nu al 10 flasks btw.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 mar 2022, 22:53

Major bosses droppen 2 dingen. Een Remembrance en een Rune.

Die remembrance zou ik omzetten bij die ouwe heks in de Roundtable. Je kunt hem ook eerst duplicaten voordat je het doet (dat is wel limited), maar ik verkoop nooit boss souls. Ik heb niet duplicated en de Godrick Axe ervan gemaakt.

Je kunt ook zijn Rune equippen. Ik kwam er toevallig achter toen ik die bridge nabij Godrick ging exploren, je kunt daar de rune activeren en equippen. Maar pas als je een Rune Arc used begint de buff en het duurt tot je death. Heb op die bridge een uur zitten farmen voor de Golem Bow lol.

En heb je ook de
Spoiler:
3e Flask? Physick flask. Die geeft je temp buffs. Ik vond hem ergens in Limgrave middels een note. Je kunt best veel dingen vinden via notes en paintings.
Erdtree Avatars ja, die doe ik ook Horseback, of met de Golem Greatbow. Ik heb nu major boss 2 (of 3, als Margit telt) ook down. Die was een stuk eenvoudiger dan de vorige. Na die boss kun je, jawel
Spoiler:
Respeccen, en je looks helemaal aanpassen als je ontevreden bent
I love this game.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 mar 2022, 08:20

Ja die flask heb ik. Moet die toren voor de rune nog bezoeken. Radahn kreeg ik tot z'n second phase en werd toen gelijk geweest.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

07 mar 2022, 10:05

R-Type schreef:
06 mar 2022, 22:53
Major bosses droppen 2 dingen. Een Remembrance en een Rune.

Die remembrance zou ik omzetten bij die ouwe heks in de Roundtable. Je kunt hem ook eerst duplicaten voordat je het doet (dat is wel limited), maar ik verkoop nooit boss souls. Ik heb niet duplicated en de Godrick Axe ervan gemaakt.

Je kunt ook zijn Rune equippen. Ik kwam er toevallig achter toen ik die bridge nabij Godrick ging exploren, je kunt daar de rune activeren en equippen. Maar pas als je een Rune Arc used begint de buff en het duurt tot je death. Heb op die bridge een uur zitten farmen voor de Golem Bow lol.

En heb je ook de
Spoiler:
3e Flask? Physick flask. Die geeft je temp buffs. Ik vond hem ergens in Limgrave middels een note. Je kunt best veel dingen vinden via notes en paintings.
Erdtree Avatars ja, die doe ik ook Horseback, of met de Golem Greatbow. Ik heb nu major boss 2 (of 3, als Margit telt) ook down. Die was een stuk eenvoudiger dan de vorige. Na die boss kun je, jawel
Spoiler:
Respeccen, en je looks helemaal aanpassen als je ontevreden bent
I love this game.
Looks kan je ook aanpassen in Roundtable Hold. In de kamer met Fia staat een spiegel aan de rechterkant, daar kan je je uiterlijk aanpassen, als je dat zou willen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mar 2022, 21:07

Ben weer blind gaan exploren. Kwam terecht in
Spoiler:
De manor. Loretta gekilled, en een pact met Ranni gesloten. Die hintte naar een plek die ik al had gevonden, Siofra River. En daar werd de quest inderdaad voortgezet, hoewel.. ze kunnen niet verder daar.

Ik heb daar 2 bazen gevonden, eentje via die braziers. FUCK die ancestral archers met hun aimbots. Sowieso is Siofra een klote plek. De bosses daar zijn wel pushovers.
Daarna heb ik een mountaintop gedaan, met allemaal harpies. Uiteindelijk kom je tegen
Spoiler:
Een Magma Wyrm, ook een pushover als je fire protection hebt. Toen kwam ik op Altus Plateau.
Ik heb een Melee/Faith build, soort templar dus. En ik vind het echt heel tof. Het is een soort spellcaster/dark pyromancer hybride in deze game. Je kunt dark flames gooien, combustion, lightning spears etc. Wapens scalen het best met de Sacred buff, en Sacred Blade is een toffe Ash of War.

Ben wat met Blood gaan kloten, en heb de Uchi naar level 13 gepushed (had na een paar caves zoveel stones, dat ik hem 12 levels omhoog kon doen). Blood is OP. Het is echt te goed. Ik ben volgens mij best wat underleveled voor de Plateau (enemies kunnen erg veel tanken) maar met Bloodflame blade kan ik ze vrij eenvoudig killen. Ultra Greatsword blijft mijn ding, maar in ER vereisen ze een heel specifieke tactiek, namelijk jumping attacks. Vind ik niet veel aan. De Grafted is wel heel tof.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten