Souls Franchise | OT

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 okt 2020, 19:58

Al het gevoel vanaf de eerste beelden dat de hit impact slapjes lijkt of ligt dat aan mij.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

30 okt 2020, 09:43

R-Type schreef:
29 okt 2020, 16:11
Volgens mij is er niks aangepast. Heb je beide SotC versies gespeeld? Ik verwacht datzelfde. Bluepoint werkt altijd met 2 engines voor hun remake. De oude die de originele game logic doet, en hun eigen nieuwe engine erover die de game next-level maakt. Dan krijg je dus heel faithful remakes, wat voor en nadelig uitpakt natuurlijk. Van mij hadden ze estus wel mogen implementeren, de bosses opgeschaald. De nexus is heel tof, maar ik had best wel een Dark souls open world willen hebben.
Ja ik heb beide versies gespeeld wat helaas in SotC's geval een bittere pil was na een RDR2 horse mecahnics, maar wel faitful naar het origineel.
Buiten de Swamp had dat World Tendency ook anders gemogen.
Gewoon Arno schreef:
29 okt 2020, 19:58
Al het gevoel vanaf de eerste beelden dat de hit impact slapjes lijkt of ligt dat aan mij.
Dat is volgens mij altijd al zo geweest tot je zwaardere wapens kreeg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 okt 2020, 12:57

World Tendency is wel tof, maar het origineel reset de status als je online blijft. Ze maken het nu duidelijker via een UI, en hopelijk blijft de tendency stabiel. Dan is het best cool, en best makkelijk om alles in een enkele run te halen. Je moest eerst naar Pure Black, en vanaf daar kon je makkelijk naar Pure White.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

31 okt 2020, 22:50

Is er al info over die fractured mode?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 nov 2020, 09:39

Geen raytracing in Demon's Souls. Dat hardware accelerating raytrace console that doesn't raytrace... Ook al 4K 30fps met raytracing voor Watchdogs. Wtf is dit voor start van een generatie?!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

01 nov 2020, 10:39

SmartTies schreef:
01 nov 2020, 09:39
Geen raytracing in Demon's Souls. Dat hardware accelerating raytrace console that doesn't raytrace... Ook al 4K 30fps met raytracing voor Watchdogs. Wtf is dit voor start van een generatie?!
De 'grote sprong' voorwaarts natuurlijk!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 nov 2020, 12:10

Straks heb je met de Switch Pro met DLSS nog mooiere games dan de PS5 en Series :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 nov 2020, 12:50

Verwacht RT voorlopig op 1080p settings, misschien 1440p. Daarom denk ik dus dat we wel een mid gen upgrade gaan krijgen. De tekenen zijn niet bepaald goed en de consoles moeten nog uitkomen, lol.

Tuurlijk zal er meer uitgehaald worden down the line, zoals met de PS4 en uh, Xbox One ook gebeurde. Maar het verschil is wel heel groot. De PC GPU markt doet me denken aan de eind jaren 90 begin 2000's, dergelijke sprongen worden gemaakt nadat het relatief lang was ingekakt. En dan ook nog relatief betaalbaar, als de voorraad gezond is. Is die 20 TF kaart niet net zo duur als een Series X?

PC profiteert nu ook van unversal SSD. Consoles zijn altijd de baseline, en met die vorm van opslag in consoles is dat probleem voor PC games weg.

.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

01 nov 2020, 13:49

SmartTies schreef:
01 nov 2020, 09:39
Geen raytracing in Demon's Souls. Dat hardware accelerating raytrace console that doesn't raytrace... Ook al 4K 30fps met raytracing voor Watchdogs. Wtf is dit voor start van een generatie?!

Ja, maar als ik de beelden van DS zie vraag ik me af hoe groot het gemis is? Het ziet er toch fantastisch uit?
Of kijk die ue5 engine demo, dat was ook zonder ray tracing. Mijn vraag is, is ray tracing echt nodig?
Ik heb zelf nog geen rt game gedpeeld, dus mssn zie ik de grote voordelen (ten opzichte van de compensatie) nog niet


Oh en was sony en ms niet bezig met een eigen dlss systeem?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 nov 2020, 14:16

RT ziet er wel waanzinnig uit.



De hele picture wordt er levendiger van. Grotere boost dan HDR.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 nov 2020, 15:35

DS vind ik de mooiste game die de komende maand uit zal komen. Het is alleen jammer dat heel veel zaken die er vooraf als vanzelfsprekend waren en nu her en der consessies moeten worden genomen.
Ik denk dat als je raytracing weglaat, Demon's Souls zo'n beetje de lat aantikt van praal en pracht. Iets dat ik stiekem vooraf gehoopt had als standaard met alle toeters en bellen intact.
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

01 nov 2020, 16:05

SmartTies schreef:
01 nov 2020, 15:35
DS vind ik de mooiste game die de komende maand uit zal komen. Het is alleen jammer dat heel veel zaken die er vooraf als vanzelfsprekend waren en nu her en der consessies moeten worden genomen.
Ik denk dat als je raytracing weglaat, Demon's Souls zo'n beetje de lat aantikt van praal en pracht. Iets dat ik stiekem vooraf gehoopt had als standaard met alle toeters en bellen intact.
Ja, maar schijnt is het ook echt veel werk en een hele kost om Raytracing te implementeren?
Voor een launchtitel kan ik dat dan wel zeker begrijpen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de toekomstige games met Raytracing. Iedereen lijkt er enthousiast over.
Maar wat ik mij afvraag is dan waarom we nog niets weten over een DLSS systeem voor xbox en ps5. Dat lijkt eigenlijk een beetje het belangrijkste te worden volgende generatie.. (dat heeft ook meteen voordeel op ray tracing toch? Omdat men dan met minder kracht 4K kan tonen ofzo)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 nov 2020, 20:36

Deze is niet van From Software. Mijn beste vriend speelt al hun games zo vaak mogelijk uit 2-5x per game ongeveer. Mij niet gezien is wel gaaf om hem te zien spelen als bij hem ben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

02 nov 2020, 06:48

Conscius schreef:
01 nov 2020, 16:05
SmartTies schreef:
01 nov 2020, 15:35
DS vind ik de mooiste game die de komende maand uit zal komen. Het is alleen jammer dat heel veel zaken die er vooraf als vanzelfsprekend waren en nu her en der consessies moeten worden genomen.
Ik denk dat als je raytracing weglaat, Demon's Souls zo'n beetje de lat aantikt van praal en pracht. Iets dat ik stiekem vooraf gehoopt had als standaard met alle toeters en bellen intact.
Ja, maar schijnt is het ook echt veel werk en een hele kost om Raytracing te implementeren?
Voor een launchtitel kan ik dat dan wel zeker begrijpen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de toekomstige games met Raytracing. Iedereen lijkt er enthousiast over.
Maar wat ik mij afvraag is dan waarom we nog niets weten over een DLSS systeem voor xbox en ps5. Dat lijkt eigenlijk een beetje het belangrijkste te worden volgende generatie.. (dat heeft ook meteen voordeel op ray tracing toch? Omdat men dan met minder kracht 4K kan tonen ofzo)
In principe wel. Je rendert internal maar 1440p of zelfs 1080p en de picture doet nauwelijks onder voor native 4k. Dan houdt je een sloot aan kracht over voor technieken als RT. Native 4K kost enorm veel en zoveel levert het niet eens op. Ik denk dat meeste met een 4K HDR setup zich wel hebben gerealiseerd dat iets als HDR meer indruk maakt dan de resolutie bump.

Ik zie wel verschil als ik naar 1080p ga op mijn TV, maar 1440p ziet er fijn genoeg uit. Ik zou dat alltijd icm 60 frames per seconde kiezen ipv 4K met 30..

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 nov 2020, 15:41

DLSS 2.0 ziet er zelfs beter uit dan native 4K met Death Stranding en Control, bovenop de enorme boost aan framerate dat je krijgt, het is echt insane.

Als het aankomt op DLSS op de consoles en waarom daar nog niks over bekend is, dat is niet zo heel verrassend. AMD heeft vol moeten inzetten op pure grafische kracht én Ray-Tracing om Nvidia bij te kunnen benen (de zwaar overpricede RTX 2080 was zo duur omdat AMD simpelweg geen tegenhanger had).

Nvidia zet bovendien al jaren heel erg in op AI learning en heeft nu ook nog ARM overgenomen. Aangezien DLSS puur leunt op AI learning is dat niet zo makkelijk om het even te implementeren. AMD heeft voor haar volgende kaarten wel Super Resolution aangekondigd, maar er nog niks van laten zien (terwijl de kaarten deze maand moeten uitkomen iirc) en dat zegt denk ik wel genoeg. Het is fijn dat AMD nu weer zorgt voor wat concurrentie (alleen maar goed voor de consument en dat is duidelijk met de prijzen van de 30XX serie), maar ze hebben nog een lange weg te gaan.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2020, 07:01

Daarom is het jammer dat AMD de GPU's levert. Ze liepen echt flink achter ten tijde van development maar maken nu wel een inhaalslag. De CPU's snap ik wel, die zijn goed.

Nvidia leverde met PS2 en PS3 vrij slechte GPU's. Hoewel de Xbox een goede GPU had. Maar dat contract was nogal idioot. Ideaal zou een AMD CPU en Nvidia GPU voor consoles zijn, denk ik. De consoles missen echt een slag als ze geen AI learning kunnen. Ik verwacht dat AMD er wel mee komt, zoals hier te lezen:

https://www.pcgamer.com/amd-rx-6000-dlss-alternative/

Maar dat zal niks uithalen voor de Series X en PS5. Mogelijk dat een mid gen refresh die featureset heeft, hoewel MS al wel iets soortgelijks heeft.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

04 nov 2020, 08:01

PS2 chip was toch door sony zelf gemaakt?

Bij ps3 was het idd niet de beste, maar het was ook allemaal vrij last minute. Sony wilde oorspronkelijk the cell zelf als gpu gebruiken (maar dat bleek geen goed idee)

Wat amd betreft, hun nieuwe lijn GPU's zijn superindrukwekkend eigenlijk. Het enige wat ze nog missen is dlls. En dat is idd een gemis. Maar ze hebben wel bewezen dat ze hardwarematig nu wel op dezelfde hoogte staan als Nvidia (ze leveren zelfs meer prestaties met minder verbruik)
Maar zowel sony als MS hebben een patent wat dat betreft, dus kunnen ze dat niet gewoon zelf voorzien? of is het niet zo simpel?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2020, 08:36

Graphics Synthesizer was van Nvidia. De CPU, de Emotion Engine, was wel van Sony en Toshiba. Die CPU was geweldig, de GPU was minder.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

04 nov 2020, 09:32

Oh wauw, wist ik dus effectief niet. Is niet veel info over te vinden, over die Graphics Synthesizer. Men had het altijd maar over de cpu in die tijd. .. als ik er over denk, bij ps3 had men het ook vooral over de cpu (the cell).
Wel straf hoe dat gekeerd is. En dat men dan plots bij de ps4 generatie komt met de zwakste cpu (in verhouding) ooit..

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2020, 11:39

Klopt. Sony was altijd CPU centric, tot de PS4.

De Emotion Engine was echt indrukwekkend, 128bits ook geloof ik, maar eveneens niet makkelijk om mee te werken. Wel makkelijker dan Cell en omdat de PS2 min of meer de enige console op de markt was voor een behoorlijke tijd nam iedereen die roadblocks wel voor lief (plus, het was nog een ander tijdperk waarin het normaal was dat er geen of Japanse documentatie voor derden was). Hoewel Valve het al wel kraakte geloof ik, maar die waren de PC environment gewend en die studios waren nog niet essentieel voor consoles toen. Komt er een geducht alternatief om je software op te dumpen, zoals met de 360, dan begint het gezeur. PS3 was gewoon een gok die wel had gewerkt als het snel net zoveel marketshare als de PS2 wist te kapen..

Cell was in theorie mooi, maar in de praktijk een onding. Ironisch is dat de 360 in feite een soort early aftakking van Cell kreeg met 3 cores, maar die gooide er een betere GPU bij en die console kon vanwege makkelijkere development de PS3 vaak de loef afsteken. Je ziet alleen aan de exclusieve PS3 titels dat het tot meer in staat was, maar het verschil was alsnog marginaal voor het verschil in prijs en het jaar wachten.

Op veel fronten vind ik de PS3 een mislukking. Je wist met een half stel hersens al dat Blu Ray no way dezelfde impact als DVD vanaf VHS zou hebben. En dan kwam digitale distributie en on demand streaming ook al op. Dat alleen joeg de PS3 prijs met 200 dollar op. En dan die gekke RAM oplossing, waarom een halve Rambus XDR pool? Nooit meer iets van gehoord. Maar terugkijkend was het sowieso mijn minst geliefde console generatie, puur gericht op het verkopen van HD ready setjes en dan met games komen die net aan 20fps haalden en niet eens 720p lol.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

04 nov 2020, 20:56

Conscius schreef:
04 nov 2020, 08:01
Wat amd betreft, hun nieuwe lijn GPU's zijn superindrukwekkend eigenlijk. Het enige wat ze nog missen is dlls. En dat is idd een gemis. Maar ze hebben wel bewezen dat ze hardwarematig nu wel op dezelfde hoogte staan als Nvidia (ze leveren zelfs meer prestaties met minder verbruik)
Maar zowel sony als MS hebben een patent wat dat betreft, dus kunnen ze dat niet gewoon zelf voorzien? of is het niet zo simpel?
Eh, nog even wachten. De enige benchmarks van de 6XXX series zijn van AMD zelf. Eerst wachten totdat publicaties als TechSpot en GamersNexus ze uitvoerig hebben getest, voordat er daarover uitspraken gedaan kunnen worden.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

04 nov 2020, 21:24

Ah ok. Ja, ik volg het niet op de voet. Ik had het ergens gelezen.
Ben benieuwd. Al heb ik mijn neefjes al wel de 3070 aangeraden (ik hoorde dat bij de vorige generatie nogal driver problemen waren bij amd?)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

04 nov 2020, 21:26

Conscius schreef:
04 nov 2020, 21:24
Ah ok. Ja, ik volg het niet op de voet. Ik had het ergens gelezen.
Ben benieuwd. Al heb ik mijn neefjes al wel de 3070 aangeraden (ik hoorde dat bij de vorige generatie nogal driver problemen waren bij amd?)
Klopt, AMD heeft nog steeds de drivers niet op orde, al jaren niet. Bij Nvidia was het een week na de launch van de RTX3080 even mis, maar nu is alles weer gefixt.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 dec 2020, 11:58

Yakuza uitgespeeld en de Pulse headset eindelijk kunnen bestellen.

Hopelijk morgen of overmorgen dus beginnen.

Wel lachen, de DualSense, als je de mic aan hebt, neemt geluid op tijdens het behalen van een trophy. Dus als je loopt te schelden dan kun je dat terughoren.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2020, 19:20

Holy shit



Ik heb geen PC, maar dit is de mooiste game die ik tot nu toe heb gezien. En wat speelt ie goed zeg. Met iedere parry bloedt mijn oor een beetje erger, knalt goddelijk door de 3D headset.

Man man. Steel hem, koop hem. Maar wat je ook doet, zorg dat je deze bij je PS5 hebt.

wow.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten