Souls Franchise | OT

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 mar 2022, 22:01

Die Deeproot was wel leuk en ik kon er Fia's questline finishen blijkbaar. Fortissax was een joke boss, terwijl de gargoyles een stuk eerder nog enigszins lastig waren. Dat is wel apart. Maar je kunt er natuurlijk ook eerder komen.

Lord of chaos kun je genezen als je wilt. Ik heb nu meerdere ending items in bezit, ik denk dat het een kwestie van cloud saves wordt. Net als in Bloodborne.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 mar 2022, 11:10

Las het ja, die endings stellen niet zoveel voor schijnbaar en de trophies boeien mij niet. Heb eindelijk de bovenwereld helemaal op de kaart. Fire Giant was wel grappig.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 mar 2022, 21:07

Ik heb een soort grinding spot zodat ik wapens kan upgraden, niet echt bijzonder wel leuk. Ik snipe alles met de Greatbow vanaf de daken van East Leyndell. Die wapens voelen bad ass. Doe ca. 1k damage met de Erdtree Greatbow (met juiste talismans en buffs). Die muziek daar trouwens.. en die enemies spelen mee <3

From heeft Anor Londo en de Ringed City dikwijls overtroffen.

Heb de Bloodhound set gevonden, die is heel tof. In de Gelmir Hero Grave. Geweldige dungeon trouwens (veel beter dan Fringefolk en Auriza), er zijn 2 manieren om hem te halen, eentje brengt je binnen een minuut naar de boss room (als je fire protection en bloodhound step gebruikt). Level nu de Bloodhound Fang ook weer verder. En heb de Nagakiba. Powerstancing met 2 katana's is boss.

Het schijnt dat Arcane scaling gefixed is. Als je dat specced ben je helemaal unstoppable met blood build.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 apr 2022, 08:41

Moet de final boss en Malenia nog maar voor mij hoeft het niet echt meer. Laatste gebieden zijn best wel gaar. Game begon echt sterk maar alles na Leyndell voelt halfbakken imo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 apr 2022, 16:59

Ik heb 3 uur over Malenia zitten doen. Die is echt crazy moeilijk. Eerste fase is een cakewalk, en deed ik vrij consistent zonder summon. Ik kwam er na pakweg 1000 losses achter dat ze de waterfowl attack op bepaalde tresholds doet, en als zij health terugkrijgt op dat punt, dan weer. Wat je moet doen na 75% en 25% health, is die attack afwachten en een freeze pot gooien. Cancelt haar direct. Fase 2 kon ik niet zonder summon doen. dus daar bewaarde ik de physick en spirit voor. Je kunt haar met double blood of frost swords wel binnen 10 seconden killen dan, als het meezit en je veel stamina hebt (via je flask en talismans). Op zich kun je haar wel punishen na die AoE's. Maar er is teveel bullshit in die fight en je moet ook steeds weer door die eerste phase.

Deels eens met de drop off. Vind het na Leyndell ook minder, maar heb wel genoten van de optionele Haligtree. Dat begin op die roots niet, maar daarna vond ik het hele gebied eigenlijk tof. Mountaintop vond ik in zijn geheel wel redelijk nog, Snowfield vond ik kut en FUCK die Ordina town. Er zijn wel manieren voor, op een gegeven moment schoot ik ze van de daken met greatbow, dan heb je vrij spel. Gelukkig hoef je de braziers niet steeds opnieuw te activeren, dus die op de grond doe je, en op de daken heb je geen last van die invisible fucker (die je wel kunt zien met zo'n torch trouwens). Maar het is wel een Anor Londo archers achtige situatie. Deze Snowfield en Haligtree zijn volledig optioneel.

Ik moet nog naar Farum Azula. Die Giant had ik al eerder gedaan dan Castle Sol omdat ik er pardoes kwam en hem one shotte (die boss is cake). Gelukkig wel pas na die Rivers of blood gozer, die heb ik op +10. Maar gebruik nu vooral morgott's cursesword +10. Of Nagakiba met Seppuku (meer range dan de andere blades). Powerstancen vind ik eigenlijk wat minder tof, heb je gewoon meer stamina voor nodig denk ik.

Ik vind vooral veel van de bosses en bepaalde enemies heel lame. Ze 3 shotten je zelfs op 50 Vitality en heavy armor, en hebben nauwelijks pauzes. Die revenants zijn helemaal kut (die grafted met een crown), maar die kun je dus one shotten als je een AoE heal doet (Lord's heal bijv.). Er zijn wel bepaalde tricks. Cheap shots doen met Comet Azur ofzo doe ik niet. Begin bosses wel te verslaan met colossal swords de laatste tijd, wat talismans die jump attacks etc improven en als je beetje risico neemt stagger je ze na 3 of 4 hits. Voelt lekker om zo te winnen. Heb true Loretta, Godskin Duo en de Draconic Tree sentinel ook zo verslagen (alleen bij het duo gesummoned).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 apr 2022, 08:45

Uitgespeeld. Vond de final bosses erg tof, breng Holy resistance mee, dan zijn ze heel goed te doen. Farum Azula vond ik ook heel cool. Ik heb de Frenzy flame ending gehaald. Maar had wel eerst mijn save geupload. Als je de frenzy flame accepteert, dan kun je geen andere ending kiezen. Dus in dit geval zul je de final boss 2x moeten verslaan als je alle endings wilt. Ik heb de save geupload (auto upload eerst even uitzetten), toen uitgespeeld. Save teruggezet, en mezelf gecured met de needle. Nu sta ik weer voor de final boss door, maar dat doe ik een andere keer.

En eigenlijk is Elden Ring niet zozeer groter dan Dark Souls. Want je kunt 75% van de game skippen en een beeline naar Leyndell maken, dan mountaintop giant en dan Farum. Dus ik ga nog wel NG+ doen.

EDIT: Platinum get. De makkelijkste FROM platinum out there. Volgens mij is alleen de Gransax spear missable, in Leyndell (die grote speer in het centrum) maar die had ik. Je hoeft maar 3 endings te doen; frenzy, normaal en ranni. Goldmask quest heb ik nooit afgerond want geen INT build. Maar die hoeft niet en die NPC endings zijn zo lame. Zelfde als main ending met een ander zinnetje. Elden Ring is consistent daarin, net zo'n waardeloos einde als Souls. Maar daar speel ik ze ook helemaal niet voor. Als ik moet kiezen, is Frenzy Flame nog het best eigenlijk.

En moest nog een spell vinden, in die Rise beneden Black Knife Alecto evergaol. Die 3 turtles zijn moeilijk te vinden. En de Erdtree's favor +2 die je zonder guide nooit vind.

no avatar
JesseMadge
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
19 apr 2022, 03:25

20 apr 2022, 07:52

Geen raytracing in Demon's Souls. Dat hardware accelerating raytrace console that doesn't raytrace...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 apr 2022, 20:20

Heb net Demon Souls gekocht!

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 apr 2022, 15:38

Toch wel een lekkere remake hoor. Ben nu iets verder dan destijds met de PS3 versie lol. Royalty build met Soul Arrow, Kris Blade en Crescent Falchion. Old King Duran en die rooie draak al gecheesed, fak it. Heb alleen te weinig strength voor de armor en Demonbrandt. Dacht dat je ook kon respeccen... speel offline dus dan doet die world tendency niks toch? Anyway, overdag is de game bijna onspeelbaar (op een OLED), zo donker is alles.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 apr 2022, 18:22

Tendency functioneert gewoon in de remake, zelfs online. Als je alles direct wilt, een boss bewaren en pure black gaan door als human een paar keer te suiciden en teruggaan naar de nexus (human worden via eye stones). Dan kill je de black phantom + primeval demon en een boss voor insta Pure White. Na iedere boss suicide in nexus zodat je geen fuckup maakt als human. Zo kun je in een enkele run alle items pakken. Die zijdeur in 1-1 is dan open, daar kun je het aan zien.

Demonbrandt scaled met je character tendency (volgens mij white, dus black phantoms killen). Soulbrandt scaled met black, en Northern Regalia met beide. Er zijn veel betere wapens.

ik heb destijds die mephistopheles quest gedaan en dat maakt de game wel moeilijker, je hebt minder health door black character tendency, en alle vendors zijn dood.

Elden Ring NG+ is trouwens wel leuk. De hele map is open, behalve sites. Binnen 20 minuten had ik Godrick al dood, maar je kunt die castle desnoods nog skippen en direct naar Renalla gaan.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 apr 2022, 19:47

Eerste Souls game uitgespeeld! Damn wat is Demon's dan kort en makkelijk. Bosses zijn idd lame en wat een letdown dat einde.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten