Final Fantasy | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2020, 21:01

Probleem dat FFXII heeft is dat het verhaal halverwege een backseat neemt. Terwijl de politieke opbouw omtrent de staatsgreep, hoogverraad en world building tijdens de eerste uren echt top tier is, beste en meest volwassen verhaal met de meest overtuigende VA van any FF. Basch, Balthier en Ashe zijn hands down geweldige personages. Vaan en Penelo zijn soort van de viewer die getuige is van alle gebeurtenissen. Ze komen door omstandigheden midden in het conflict terecht, hebben aanvankelijk nog een goed motief om mee te gaan maar de game breekt vervolgens met die cliché's en stuurt een andere richting in. Het is in principe typische Matsuno writing, in zijn stories is de speelwereld min of meer de hoofdpersoon en is de lijn tussen goed en kwaad ook vrij dun. Ze hebben allemaal hun goede motieven. Niet voor niets hebben Vagrant Story, FFT (het origineel is slecht vertaald) en FFXII de beste dialogen in any Square game.

Je merkt dat het project problemen heeft gehad. Idealiter was er een soort remix gekomen die meer story omtrent de Judges, Gabranth en Vayne toevoegt. Want die karakters zijn stuk voor stuk subliem maar gaandeweg een beetje underused. De story had halverwege inderdaad iets meer mogen pushen, want toen verloor het mijn aandacht ook wel even.

FFXII greep mij 10-15 jaar geleden ook niet. Maar na ervaring met veel WRPG, leeftijd etc zie ik tegenwoordig wat voor meesterwerk het is. Des te idioter is dat zo'n gedurfd en grootschalig project werd opgevolgd door de meest oppervlakkige en backwards FF ooit, XIII. Grappig is dat ik Vagrant en FFT meteen meesterwerken vond. Kennelijk was mijn perceptie van een mainline FF anders. Zeker na titels als VII t/m X verwachtte je toch bepaalde vastigheden.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

06 mar 2020, 21:04

Ik moet bekennen dat ik FF13 ook nooit heb uitgespeeld....en die kwam niet uit in een periode waarin ik gewoon te weinig tijd had om te gamen, zoals nu.....

Overgens, twee leuke interviews over de Remake met:

- producer Yoshinori Kitase en co-director Naoki Hamaguchi over het ontwerpen van Midgar:
https://blog.us.playstation.com/2020/03 ... ng-midgar/

(wat ik overigens fascinerend vind is dat dit nieuwe Midgar volgepropt is met auto;s terwijl er in de rest van de (originele) game geen werkende auto te vinden is.)

- Tetsuya Nomura over diverse karakters, sidequests etc
https://www.dualshockers.com/tetsuya-no ... -7-remake/

Ik vind Nomura's beeld van Cloud altijd grappig om te lezen.
: “Cloud in Final Fantasy VII Remake is weird. There are many times when he tries to act cool but fails or acts awkwardly. He gets nervous where most people wouldn’t. This might surprise you, as the Cloud in Advent Children was cool. But that’s because it was post-FFVII Cloud, plus we were limited, so we focused on emphasizing his cool side. However, in the original game, Cloud had many comical or lame moments, and this is what we went for with the Remake. I asked Takahiro Sakurai, who voices Cloud, to reflect that in his acting. I hope you’ll enjoy it.”
Na veel varianten van Cloud die toch meer richting de "serieus en emo" kant leunden, ben ik echt ZO benieuwd naar Cloud in de Remake. En naar de reacties van mensen die Cloud alleen kennen van alles wat na FF7 kwam.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re: Final Fantasy | Franchise

27 mar 2020, 22:52

De game is blijkbaar gelekt...alweer. Op Reddit foto's gezien van de Deluxe Edition.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

28 mar 2020, 08:49

Blijkbaar had ik de game na e3 2019 al gepreorderd. Dus ga gewoon lekker in de hype mee. Heb het origineel nog redelijk op het netvlies zitten, maar ik probeer er zo open mogelijk in te gaan.

Classic mode is shit, dus ga gewoon op normal spelen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

30 mar 2020, 19:37

Vandaag heeft Square Enix bekend gemaakt dat ze eerder dan gepland fysieke exemplaren gaan verschepen om te zorgen dat iedereen op tijd zijn of haar exemplaar krijgt. Het kan daardoor ook gebeuren dat mensen hem eerder krijgen.

(yes please)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 mar 2020, 20:28

Ben benieuwd hoe het quest design is en hoe Midgar als map flowed. Hoe ver zal de volgende episode gaan? Ik hoop op de Forgotten City, mijn favoriete stuk van de game. Dat zou wel inhouden dat ze Junon, Wutai, Gold Saucer allemaal in 1 game moeten pompen...

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

31 mar 2020, 08:25

Als ze elk aspect net zo gaan opschalen als Midgar dan gaan ze heel veel delen nodig hebben voor deze game. Geen idee of ze gewoon Midgar wouden uitbreiden of dat ze van FFVII een game van 200 uur willen maken. Hopelijk niet, want dat wordt het wel heel erg bloated en daarnaast betekend het dat ze nog wel een jaar of 10 bezig zijn met deze remake. Als de rest van de serie wat meer op een normaal tempo loopt, dan kunnen ze het wellicht nog houden op 3 delen.

Zou leuk zijn als de game eerder komt, maar het gaat het thuis werken wel nog wat lastiger maken...
Voor de release zelf natuurlijk niet nadelig dat we deze crisis hebben. Iedereen zit thuis dus mooi moment om een game te releasen. Beetje nostalgie verkoopt nu wel goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2020, 10:05

Ik hoop dat ze de rest niet zo opschalen nee. Dit had van mij ook niet gehoeven. Een Midgar zo groot als in het origineel had ik best gevonden, kijk je alsnog naar een uur of 6 gameplay. En dan bijvoorbeeld alles wat opgeschaald naar huidige standaarden tot en met Junon ofzo. Heb je nog niet de helft van de game in een volledige game verwerkt.


Disc 2 vond ik een stuk minder. Dat huge materia verhaal was filler. Eigenlijk is disc 1 perfect (is aan 25 uur ook verreweg het grootst) en geef je Sephiroth uiteindelijk de black materia, vanaf daar is zijn doel bereikt. Die hele goose chase daarna naar de huge materia hoeft in principe niet terug te keren, je moest er tower defense bij Condor voor spelen, en die battle arena in de gold saucer lol. Maak er een plot van dat je Cloud weer compleet maakt, en dat je de weapons moet stoppen zodat ze niet alles met de grond gelijk maken. Vervolgens travel je terug naar Midgar en naar de northern crater.

Ben ook van mening dat het een beetje creatieve armoede bij Square is. Er is nog altijd geen XVI aangekondigd, en ze kunnen min of meer de komende generatie door met FFVII. Zie ze daarna in kleinere schaal VIII en IX ook nog wel doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2020, 14:17

Fuck it. Heb Royal besteld. Zit toch nog wel even thuis. De Pro enhancements en ingekorte laadtijden deden het hem. Eens kijken of ik binnen afzienbare tijd toekom aan FFVII als ie uit is, lol.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

02 apr 2020, 13:08

Ik heb FFVII gisteren pas besteld, ik krijg net een berichtje dat de game verzonden is. Dus ik neem aan dat ik morgen de game binnen heb.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 apr 2020, 15:53

Ja ik kreeg die mail ook. Opeens een week te vroeg.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

02 apr 2020, 19:46

Meerdere webwinkels geven aan dat de game op 4 april komt, zoals Bol.

Heb de Deluxe bij Nedgame besteld, nog geen bevestiging dat ie onderweg is.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 apr 2020, 23:23

Deluxe kan dan weer langer duren misschien. Ik heb de gewone besteld bij nedgame en die zou dus morgen moeten arriveren.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

03 apr 2020, 14:09

Ik heb de game inmiddels binnen. Het heeft fucking veel ruimte nodig (67GB ofzo) en komt met een aparte installatie disc. Ik moest eerst wat oudere games verwijderen om ruimte te maken en nu is het installeren begonnen. Duurt gewoon 53 minuten om de data te kopiëren, waarschijnlijk volgt er dan nog wel iets als een install of ander gedoe. Ugh, niet alles is beter aan deze remake. Het origineel kon je gewoon meteen aan beginnen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 apr 2020, 17:36

Ik zie dat ze de goede oude Playstation laadtijd ervaring wel goed gerepliceerd hebben :'D

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

04 apr 2020, 09:50

voor de mensen die de dialogen in de demo al slecht vonden, het wordt nog erger. De main cast is wel oke, cheesy en vaak overbodig, maar wel oke. Dialogen met de andere NPC's zijn echt om te janken. Er zitten echt scenes in van het niveau FFX, inclusies het ongemakkelijke klappen van de NPC's. Bereid je voor, de scene in de trein tussen Barret en een paar NPC's... Ik hoop dat dit het diepte punt was.

Nog niet heel ver, begin chapter 3, maar de game laat je nu in ieder geval nog niet los. Alles is scripted, in chapter 2 heb je af en toe de mogelijkheid om een beetje te backtracken en een paar soort van verborgen extra's, maar het grootste gedeelte van de levels zijn leeg. Als in, je hoort niet die kant op te gaan dus er is ook niks te doen.

De combat gaan nu wel wat beter dan toen ik de demo speelde. Ik gebruik nu wat beter het commando's doorgeven aan Barret. Al gaat de ATB heel traag als je ze niet bestuurd dus als je echt Lightning wilt spammen, moet je hem besturen. Hoop toch echt wel dat dit een gimmich is voor het begin en ze later wat meer zelf gaan doen. Ik wil gewoon met Cloud spelen en later heel veel met Tifa, maar verplicht Barret moeten besturen voor wat vijanden op afstand, meh.
Na chapter 1 mag je wel zelf je Materia managen, had dat gewoon meteen gedaan, dan had ik cloud lightning gegeven, scheelt een hoop gedoe. Alsof ze niet weten dat het grootste gedeelte van de mensen die deze game kopen al heel veel RPG's gespeeld hebben...

Klink nu wel best negatief als ik zo mijn post scan, maar vind het tot nu toe wel voornamelijk leuk om te spelen. Alleen al die 'gangen' waarbij je verplicht heel langzaam moet lopen, stop met die shit. Nu ik materia heb, wil ik gewoon ap gaan grinden, maar tot nu toe kan dat nog niet. Alle battles zijn nog scripted op een paar optionele encounters in chapter 2 door te backtracken na.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 apr 2020, 12:15

Hij lag ook bij mij in de bus. Had de 10e ook niet erg gevonden vanwege P5, maar kan er als FFVII fan niet echt omheen. Nou ja zit nog wel een maand thuis.

Ik heb wat spoiler topics gelezen dat triggerde me juist. Vind de dingen die ze gedaan hebben eigenlijk wel geslaagd op papier. De oude game ken ik wel, dus een 1 op 1 daarvan zou niet spannend zijn. Zeker niet omdat je nog wel even moet wachten op de sequels. Mijn zorgen over hoe je een 30 uur game maakt van wat in essentie de proloog van FFVII was, zijn eigenlijk wel weg. Dit is Nomura, en we weten wat dat gaan inhouden. Ik verwacht een haast oneindige saga met allerlei onnavolgbare dingen. We zijn nog lang niet van FFVII af, ook niet na 3 games denk ik.

Ik denk dat ze willen dat je veel switched. De ATB bar van de AI zie ik in de toekomst niet zo snel gaan als jezelf. De R2 commando's zijn zeker een must. Ik zei al eerder, ik verwacht veel raakvlakken met XIII en volgens mij klopt dat wel. FFVII heeft alleen veel betere story, characters en eigenlijk ook gameplay dan die game. Volgens mij zijn de achtergronden minder blurry in de full game trouwens, het is minder dof en de HDR komt beter uit op dezelfde settings.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 apr 2020, 07:06

@ P2G-er
Is er ook Japanse dub?

Ik heb al wat impressies gezien en klopt het dat de andere characters vrijwel niets doen in een gevecht?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

05 apr 2020, 07:13

Ben in Chapter 6, en het is eigenlijk een soort goede versie van FFXIII. Voor 3 kwart is het net zo lineair maar er zijn NPC's, en er zijn open chapters met veel sidequests en story. En er is meer afwisseling in de gameplay en set pieces. Hij is een stuk beter dan XIII en XV. Ben onder de indruk van de world building, vind Midgar echt heel sterk als setting.
AgentCooper schreef:
05 apr 2020, 07:06
@ P2G-er
Is er ook Japanse dub?

Ik heb al wat impressies gezien en klopt het dat de andere characters vrijwel niets doen in een gevecht?
Er is een Japanse dub en ja het klopt. De AI verdedigt wel en valt een beetje mondjesmaat aan. De game pushed je om te wisselen en de ATB zelf te vullen want als je op de AI moet wachten gaat dat wel even duren. Zie het zo: je bestuurt gewoon 3 characters zoals in het origineel. Je vult ATB, je wisselt, vult ATB en wisselt. Dan kun je met R2 de spells voor je AI helpers kiezen.

Daarentegen zijn weaknesses (en scannen van je enemies) belangrijker dan in de oude game, Remake is namelijk wel een stuk moeilijker. Er zitten wat flinke spikes in.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 apr 2020, 07:36

Goede versie van XIII? Dat klinkt voor mij niet heel positief.

Dan heb ik de demo 'verkeerd' gespeeld, ik ga het op die manier spelen.
Al met classic mode gestoeid? Ik vond het in de demo maar teleurstellend.

Ik heb wat gelezen over de veranderingen in het verhaal, maar dit wordt echt niveau KH. Nou moet ik het zelf nog spelen en meemaken, maar mijn verwachtingen zijn wel wat naar beneden omlaag gesteld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 apr 2020, 09:12

Ik speel geen classic. Maar er komt wel tactiek bij kijken. De game is op momenten best lastig, al frustreert het niet omdat je de battle meteen weer overnieuw kunt doen (die laadtijd is dan wel relatief lang helaas). Ook als je een barrage van battles hebt, kun je er voor kiezen om bij de laatste battle te starten. Als je met ranged enemies zoals turrets te maken hebt, kun je beter defenden om zo de ATB op te bouwen, en dan de spells van hun zwakte casten. Als ik doodga, komt dat omdat ik gewoon ben gaan hakken. Met een beetje planning (wat voor soort enemy is het en waar kan hij niet tegen), is het een stuk simpeler. Bouw je snel stagger en ook je limit bar.

Er zijn ook materia die de AI laten healen, zogenaamde Auto Cure, dit kost een slot en werkt maximaal 10 keer (heb hem gemaxed). Dus blijkbaar wil Square dus echt dat je zoveel mogelijk zelf doet. De AI gebruikt zelf gewoon geen skills dat ATB en MP kost. Blijf erbij dat FFXII het best is hiermee, die gambits zijn briljant. Ik had het niet erg gevonden als Barret of Tifa gewoon thunder gaan casten op robots, nu moet ik dat steeds zelf doen.

Verwacht inderdaad KH, maar ik dig het eigenlijk wel. Ken het origineel en dat zou weinig verrassingen overhouden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 apr 2020, 07:17

Na een aantal uren enorme lineariteit en wat matigheid (ze padden wel flink hoor, je doet 3, 4 uur over iets wat ook binnen een uur had gekund), nu aangekomen in Wall Market.

Dat is pure love. Wall Market hadden ze niet beter kunnen vertalen naar de huidige tijd. Het ziet er herkenbaar uit (de item shop owner die zijlings ligt, en de mansion foyer zijn identiek) en deze versie van WM is nog fouter dan het origineel. Ze hebben hier geen corners gecut, integendeel.

De game ziet er op sommige momenten prachtig uit (nacht locaties vooral), maar soms ook amateur hour PS2 stijl. Moet haast wel een bug zijn, zo hilarisch slecht als sommige objecten eruit zien (muren en tonnen lijken op kartonnen knipsels) tijdens dialogen. Valt echt op in contrast met de main cast die heel goed geanimeerd is (random NPC's zien er niet uit maar is begrijpelijk).

De combat is beetje hit en miss. Zodra je te maken gaat krijgen met statusen enzo, wordt het irritant, net als die lange knockdowns en grabs. Daarnaast worden spells vaak interrupted en ben je je ATB kwijt en je spell cast niet. Wat ik wel fijn vind, is dat je echt moet speccen, je komt er niet gemakkelijk als je random materias meeneemt. Minder fijn is dat je geen builds kunt storen en kunt switchen tijdens fights. Dit icm de lange reload voor game overs kan voor irritaties zorgen (de game heeft zoals gezegd wat spikes). Assess is echt een must, eigenlijk vereisen alle fights dat je zwakheden blootlegt (bouwt snel stagger en limit). Maar ja, er zijn zoveel materias een must nu, heb te weinig ruimte op mijn gear! Elemental is nu fucking useful gepaard met een element voor attack of defense. En Steadfast Block, die heb ik default op Cloud.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

06 apr 2020, 08:52

Classic was zo kut in de demo, dat heb ik 15 minuten uitgeprobeerd, ik trok het niet eens om de hele demo zo te spelen. Dus ik speel gewoon op normal. De game is zeker niet makkelijk, maar ik vermoed dat FFVII ook niet heel makkelijk is als je niet kan grinden. Ik ben 1x gameover gegaan en dat was op de motor tegen die veel te flamboyante SOLDIER. Duidelijk van Nomura want ik zou zweren dat hij een Disney attraction uit KH3 gebruikte. Ben echt minder te spreken over de toevoegingen, dit soort dingen voelen gewoon out-of-place in FFVII. Ik was blij toen ik eindelijk weer verder kon naar reactor 5, de toon van de game veranderd dan ook. In de ene chapter ben je een ongedierte verdelger en daarna weer een eco terrorist... Ik dacht dat de kracht van FFVII lag in dat het juist je meteen in de actie stopt en juist niet zo'n cliché begin had met de main character die wakker wordt in z'n kleine dorpje. Dat doen ze ook met chapter 1, maar daarna doen ze alsnog alle RPG's clichés. Ik ben er nog niet ui van wat ik vind van de andere subtiele wijzigingen in het verhaal. Het is voor mij heel lang geleden dat ik FFVII gespeeld heb, dus ik heb het ook allemaal niet zo heel scherp meer, maar er worden af en toe wat dingen gezegd over avalanche die ik mij niet herinner. Het voelt wel heel erg als filler. Ook de routen naar reactor 5 dat nu ineens een dungeon is van generieke gangen.

Ik moet ook wat meer moeten switchen tussen personages. Ik heb tot nu toe voor 90% met Cloud gespeeld, maar probeer het nu wel om te switchen. Ik wil ook wel eens een andere limitbreak unlocken. Aangezien deze ook resetten na een encounter en de AI werkelijk niks zelf opbouwt. Wel 1x gameover gegaan dus bij die achtervolging, maar ook 1x moeten ontsnappen bij een soort van optionele encounter om wat materia te halen. Even equipment veranderd zodat ik imuun was tegen poison en toen ging het vrij gemakkelijk. Misschien zou ik voor dit soort dingen wat vaker die scan moeten doen, maar ja dat kost een materia slot... En ja @R-Type, elemental is awesome. Daarmee kan je wel heel makkelijk weaknesses exploiten. Ook gewoon mooi dat ze deze combinaties er wel ingelaten hadden. Vond ik het leukste van de FFVII combat. Al ben ik bang dat je niet meer count/4x cut combinaties kunt doen aangezien dit nu abilities zijn ipv materia. Ook geen combinaties meer met summon, wat juist een van de beste dingen was om te combineren.

Er zijn wel nog wat kleine dingen in de user interface die ze hopelijk nog patchen. De kaart van midgar, je kunt wel quest tracken, maar laat mij nou gewoon waypoint plaatsen. Ik zit nu nog 10x op die kaart te kijken of ik wel de goede kant op ga voor de weapon shop.. Helpt ook niet dat die kaart vaak een paar secondes moet laden. Het tracken is ook iet echt fantastisch, want het laat je zien welke richting op moet, maar dat maakt het met kronkelende paden nog steeds niet duidelijk welke je dan moet nemen. Dit werkte misschien redelijk in FFXV met zijn gigantische grasvelden, maar in een stad is dit gewoon kut. Een ander punt is dat je van de weapon upgrade niet direct kan switchen naar een ander personage.

Ik zit nu in chapter 8, denk ik, en op iets van 8 uur. Ik heb zeker niet alle quests gedaan, dus ja als je alles wilt doen dan ga je veel meer dan 30 uur uit deze game halen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 apr 2020, 09:47

Limits komen heel snel als je met elemental en magic casts de weakness raakt, en dan stagger combos doet. Heb ze ook regelmatig tegen gewone mobs. Vooral die van Tifa lijkt heel snel te bouwen, misschien omdat zij minder durable is en snel aanvalt. Unbridled defense een paar keer, dan staggeren en dan die uppercut spammen raised die stagger bar als een malle.

Weapon upgrades vind ik wel tof trouwens. Je kunt resetten dus je kunt useless wapens altijd weer leeghalen en je SP terugkrijgen. Ik spec Aerith bijv, echt op Magic. Pak alleen de MP nodes. Daarnaast MP plus, en Magic plus. Zij is behoorlijk sterk icm met die spell buff ability van haar.

Ik heb tot nu toe alle quests gedaan, zit al op een uur of 15 en ben maar iets verder dan dat. Ze zijn over het algemeen MMO tier slecht, met sommige die wel aardig zijn. Allemaal wel heel snel te doen, en bepaalde fights zijn uitdagend. Die met die ratten is de slechtste, die respawnen na een kwartier ofzo weer en moet je nogmaals doen tegen sterkere varianten. Snapte eerst niet waarom die quest in beeld bleef staan na het gehaald te hebben lol. Waypoints kritiek klopt, is slecht gedaan. Dit zouden natuurlijk day one patch dingen kunnen zijn.

Wat ook slecht is, Battle settings. Die reset niet als jij de materia (of wapen skill?) van je character afhaalt. Zit je daar met een Blizzara die je niet kunt quick casten met L1 omdat je Ice hebt verwijderd maar de quick select niet hebt aangepast. Heb liever dat ie dan de nieuwe magic default op 1 van de buttons die vrijgekomen is, of je met een prompt doorverwijst.

Nee, deze game heeft echt pre-builds nodig. Assess is echt een must maar kost idd een slot. Zou dan beginnen met een soort basic Assess build, en dan bijv. eentje gericht op fire attack, ice defense etc als het ice innates weak to fire zijn. Ze hadden het aantal slots voor de base weapons eigenlijk moeten uitbreiden, je hebt nu gewoon veel materia meer dan vroeger (ze zijn er nu ook gericht op rollen en AI acties bijv.). De trade off is wel dat summons geen weapon slot kosten.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

06 apr 2020, 10:12

Hmm ik dacht dat die SP apart was per wapen? Dus ik moet het resetten op wapens die ik niet meer nodig heb? Goed om te weten. Ik was ook helemaal vergeten dat je shortcuts hebt voor abilities/magic... stom... Vanavond maar even mee spelen. Kan ik dan ook meteen Fira/Thundara instellen? Nu ga ik nog door het menu en dan moet je nog een keer extra naar rechts voor lvl2 magic. Veel van de gebreken gaan denk ik ook snel gepatched worden. Over een paar jaar zal deze game bijna niet te herkennen zijn, ze gaan dit nog gigantisch uitbreiden. Patches, maar met de delen die ze nog willen uitbrengen gaan ze ook vast nog wel sleutelen aan het battle system.

Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze dit uiteindelijk met materia en abilities interessant gaan houden. De level cap is nu lvl 50, Er is nog zoveel over van de game. Gaan we uiteindelijk dan tot lvl 200 en honderden soorten materia en allemaal nieuwe summons? Ik hoop echt dat ze over dat soort dingen nadenken, want het moet wel schaalbaar zijn. Ik vind dit bij KH al irritant, te veel skills. Liever alleen nuttige abilities dan allemaal fillers om maar het idee van nieuw content te creëren. Iets om je zorgen om te maken, want Nomura is zeker niet iemand die een duidelijke visie heeft. Meer iemand die een game als framework gebruikt voor al zijn brainfarts. Al zijn tot nu toe alle final mixes van KH wel een enorme verbetering geweest qua gameplay.

Ik ben wel een beetje bang dat ze uiteindelijk grotere wijzigingen gaan doorvoeren in het verhaal. Wat nou als Jessie heel populair blijkt te zijn, wordt ze straks alsnog toegevoegd als playable character? Wat is belangrijke, de visie voor wat een moderne FFVII is of fanservice.

Ook wel leuk om even te melden dat ik de eerste kans gepakt heb om de highscore te zetten bij het darten. Als je het eenmaal door hebt is het goed te doen. Ik had 7 pijlen, twijfel nog of ik later nog een poging ga doen voor een perfecte 6 darts. In principe hoeft het niet eens perfect daarvoor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten