Final Fantasy | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 apr 2020, 13:47

Het is heerlijk, heb een level 49 Dragoon (want healen en tanken zie ik mezelf niet gauw doen op console). Heb ook geluk met Duty Roulettes. Kreeg gisteren Titan (met 3 personen gehaald omdat eentje wegging) en vandaag Garuda. Die lag binnen 2 minuten op de grond, thanks voor de easy XP. Ik bedoel, je kunt ook Aurum Vale trekken. Daar heb ik minder zin in. Zeker niet als nieuwkomers geen fruit eten.

Ik moet nog even een leveltje grinden naar 50, dan die 2 laatste dungeons doen en maar Shadowbringers kopen. Speel de game toch al jaren on en off.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

20 apr 2020, 10:59

R-Type schreef:
19 apr 2020, 13:47
Het is heerlijk, heb een level 49 Dragoon (want healen en tanken zie ik mezelf niet gauw doen op console). Heb ook geluk met Duty Roulettes. Kreeg gisteren Titan (met 3 personen gehaald omdat eentje wegging) en vandaag Garuda. Die lag binnen 2 minuten op de grond, thanks voor de easy XP. Ik bedoel, je kunt ook Aurum Vale trekken. Daar heb ik minder zin in. Zeker niet als nieuwkomers geen fruit eten.

Ik moet nog even een leveltje grinden naar 50, dan die 2 laatste dungeons doen en maar Shadowbringers kopen. Speel de game toch al jaren on en off.
Eten doet toch niet zoveel met je stats? Ik doe alleen iets eten bij shit waar ik echt hoge dps wil halen voor fflogs of raids.

Maar ja idd die story bosses hebben als level roulette is echt superchill. Je kunt ook boss roulettes doen denk ik als je level 50 ben (of misschien al eerder), maar daar krijg je minder exp voor.

Trouwens volgens mij moet je ook de andere expansions kopen. Anders kun je shadowbringers niet spelen. Je kunt niet in een keer van main game naar SB. Elke expansion is ook een nieuwe level cap (+10). Of zitten die oude expansions daarbij?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 apr 2020, 13:29

Aurum Vale moet je fruit eten in de scenery als je poisoned bent met golden lung, anders wipe je. Veel newbies wipen daar.

Je krijgt alles bij Shadowbringers. Ik weet dat de story van Heavensward al een stuk boeiender is dan ARR.

Wat is trouwens het nut van al die fetch quests? 2nd jobs die op level 1 beginnen powerlevelen? Heb ik geloof ik wel gedaan toen ik destijds een Marauder naar 15 moest brengen. Enige wat ik deed en nog doe zijn guild quests, duty roulette, FATES en soms levequest als ze van mijn level zijn (al schijnt dat beter te zijn voor craften etc). Random NPC fetch quests raak ik eigenlijk niet aan, behalve dan diegene die je naar een dungeon leiden of iets unlocken zoals companions die meevechten.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

21 apr 2020, 09:10

Ah oja dat.

Fetch quests zijn gewoon extra xp. Ik deed die in het begin juist meestal om te levelen, want je kunt ze vaak vrij snel doen. Maar het zijn er wel echt achterlijk veel en ze zijn allemaal doodsaai. Dus als je genoeg geleveld bent om de content van de main story te kunnen spelen kun je ze gerust overslaan. Alleen die dingen met een plusje altijd doen ja, want dan unlock je vaak nieuwe shit.

Verder doe ik eigenlijk ook nooit guild quests, fates en levequests. Alleen duty roulette. Verder als je een tweede class wil levelen die dps is zou ik gaan voor palace of the dead. Met tank of healer zijn de wachttijden dusdanig kort dat je gewoon in de laatste dungeons kunt levelen, maar dps heeft zeker early game superlange laadtijden.

Als je level 50 bent kun je ook de laatste twee dungeons doen als duty roulette. Je kan de filmpjes dan niet skippen en het duurt dus superlang (25 minuten voor de ene en 40 voor de andere). Maar je krijgt daar best redelijk wat xp voor. Meer dan voor level roulette.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2020, 10:03

Die laatste dungeons zijn geen reet aan. Je kunt ook een ei bakken en dan halen ze het alsnog simpel. Ben zelf ook wel overpowered daarvoor met level 80 gear denk ik. Ik moet nu naar HW toewerken (dat zijn dus 100 vrijwel allemaal saaie fetch quests), ik denk dat ik hem voorlopig op de backburner zet. Ze gaan die transitie in Juni waarschijnlijk patchen. Als dat zo is dan subben en ben ik minder tijd kwijt aan die filler.

Lekker verder met Royal dan.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

23 apr 2020, 11:06

R-Type schreef:
23 apr 2020, 10:03
Die laatste dungeons zijn geen reet aan. Je kunt ook een ei bakken en dan halen ze het alsnog simpel. Ben zelf ook wel overpowered daarvoor met level 80 gear denk ik. Ik moet nu naar HW toewerken (dat zijn dus 100 vrijwel allemaal saaie fetch quests), ik denk dat ik hem voorlopig op de backburner zet. Ze gaan die transitie in Juni waarschijnlijk patchen. Als dat zo is dan subben en ben ik minder tijd kwijt aan die filler.

Lekker verder met Royal dan.
Klopt meeste mensen kijken ook netflix op een tweede monitor oid (ik heb weleens de afwas gedaan :D). Tis vooral voor het grinden van levels en tomestones. Maar goed in principe als je maar 1 char levelt is dat niet echt nodig, alleen moet je dan soms wel fetch questen of anders regelmatig level roulette.

Level 80 gear is idd genoeg voor die missies. Maar je kunt zelfs al item lvl 120 of 130 zijn. Dan is het helemaal een cakewalk. Daarboven sycned het wel. Ik ben nu ilvl 483. Maar dan ben je maar maximaal ilvl 130.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

27 apr 2020, 07:48

Ik denk nu dat het beter was geweest als ff7 remake gewoon een actiegame was geworden. Dit hybride systeem geeft mij niet de voldoening van een turnbased rpg of van een actie rpg. Het blijft er tussen in hangen.

Ik heb met deze game minder plezier gehad in het vechtsysteem vergeleken met pure turnbased games of bijv games als ys, the witcher, nier 1/2 of tales of.

Het helpt ook niet dat de game amper exploratie heeft, dus dan is het vooral van cutscene naar cutscene rennen. Als het battlesysteem mij al niet ligt dan blijft er maar weinig plezier over. Oja en dan gaan ze het oorspronkelijke verhaal ook nog drastisch veranderen. Het enige wat mij nog naar de game trok.

Ik hoop dat ze nog eens een turnbased ff maken, maar gezien de sales zit dat er niet in.
Gelukkig zijn er nog andere series die het nog wel bieden, maar dat wordt ook steeds een kleinere selectie.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 apr 2020, 09:33

Wall of text met light spoilers:

Terugkijkend vind ik VII R ook geen goede game. De combat overtreft mijn verwachtingen, de rest zelfs minder dan ik had verwacht en ik verwachtte al weinig.

Wat ik dus wel beter vind dan verwacht is de combat. Het is moeilijker en dieper dan de oude game en zelfs het materia systeem is dat (omdat het nu een must is om te exploiteren). Wapen systeem is ook goed en draagt goed bij aan builds die je wilt (tank, of een soort battlemage? Tot zekere hoogte kan het). Dat de ATB niet vult is eigenlijk positief, Square wil dat je iedereen benut. En het wisselen is ook een manier om aggro bij een personage weg te trekken. Deze combat is voor mij een blijvertje.

Wat ik dus (nog) minder vind dan verwacht: Het level design. Vond de demo zoals bekend al erg slecht en lineair. Maar wat ik niet wist is dat de gehele game zo zou zijn. Tot op zekere hoogte wel maar als je besluit om de remake louter in Midgar te laten afspelen dan ging ik er ergens wel van uit dat ze een soort open world lite of hub zou hebben waar je story en side quests activeert. Een beetje de schaal van een NieR of Deus Ex ofzo had ik verwacht. Echter is heel fucking Midgar een tube. Het is 100% identiek aan FFXIII, met alleen meer interactie en leven in de speelwereld. Dit brengt ook problemen met zich mee. Ten eerste replayability. De combat in Hard is erg tof en tactisch, echter kan ik het me niet opbrengen om weer een half uur door Chapter 2 te force walken, en weer die loze Chapter 5-7 run te spelen, of die train yard die veel te lang doorgaat met dezelfde activeer trein grap (was 3 schermen in het origineel). Of die riool revisit met die Leslie (die past helemaal niet in deze game lol). Of dat lab tegen het einde waarin je voor reasons moet fetchen en je party constant voor je wordt gewisseld. Nog slechter is de new game plus. Wil je VR missions doen? Laad chapter 17, skip door de filmpjes en battle wat tot je er weer bent. Wil je Colosseum met Aerith doen voor haar lvl2 LB omdat de game je een fractie van een kans geeft om dat in de eerste run te doen? Speel half Chapter 8 eerst maar weer door. De ergste is als je de 2e elemental vergeet in 14. Dan moet je het hele chapter + hele side quest chain overnieuw doen. Side quests completion onthoudt ie niet. Een chapter select is een volledige reset, muv. de items die je al hebt gepakt.

De filler vind ik heel slecht. Je kunt Midgar ook op een andere manier expanden. Met bijvoorbeeld meaningful side quest chains, exploratie en in ieder geval iets anders dan een retreat door hetzelfde riool als eerder voor reasons. Want we krijgen ook geen genoeg van riolen natuurlijk. Net zo sfeervol als reactors immers.

Daarnaast ziet de game er op momenten ook echt niet uit. Eigenlijk alles overdag. En die skyboxen in chapter 6 en 15 is straight google maps. Het doet afbreuk aan een Triple A game annex remake van een van de beste games aller tijden. Kun je je de backlash voorstellen als Naughty Dog dit doet? En hun games zijn MINDER lineair. Op andere momenten is ie prachtig.

Kijk ik uit naar episode 2? Niet echt meer. Ben wel benieuwd naar het verhaal omdat ik deze aanpassingen op zich geen slecht idee vind (de kwaliteit ervan wel, maar de speculatie is leuk). Maar ik verwacht weer net zo'n zakelijk, lineair geheel die waarschijnlijk net aan Nibelheim haalt ofzo met weer allerlei filler van dien. Mijn gevoel omtrent deze remake is naar de release toe nooit goed geweest. Om betere redenen dan die fucking filler heeft om hier in te zitten.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

28 apr 2020, 17:53

Ik heb FFVII remake nu ook eindelijk uitgespeeld. Echt zo veel mixed feelings gehad bij het spelen van deze game. Er zijn echt genoeg scenes die dat nostalgische gevoel goed melken, maar ook zoveel momenten dat de game puur stront is. Ik heb echt meerdere chapters met tegenzin gespeeld en een handjevol die ik wel leuk vond.

Nu ik klaar ben, vind ik de gameplay goed? Misschien is het niet de juiste vraag, want het zit op zich best aardig in elkaar, maar ik vind het gewoon niet leuk. Het is voor mij gewoon geen geslaagde hybride tussen action en turn based. Vooral de laatste chapters vond ik echt frustrerend. Lange boss battles, maar vooral dat. Waarom moet het zo lang duren? Ging bij de final boss ook dood. Bij de retry wou ik de game op easy zetten, want ik wou de game gewoon afronden. Dat kan dus niet? WTF, wat als ik echt vast zit? Moet ik dan helemaal de chapter opnieuw beginnen om naar easy te kunnen switchen? Met tegenzin toch maar opnieuw geprobeerd op normal en het lukte allemaal wel met wat manawall en dat soort shit, maar op de een of andere manier haal ik er geen plezier uit. Bij een turn based game zou ik al deze dingen meteen goed doen en dan vind ik dit ook leuk. Nu dus niet en ik kan niet echt mijn vinger leggen op wat dit dan is. Misschien de illusie van controle omdat het zich wel presenteert als een action game. Ik prefereer eigenlijk de gameplay van elke andere FF boven dit. Anders action en dan vind ik de combat van KH2/3 ook zeer goed te doen.

De game is ook niet wat er van had verwacht. Toen ze beloofden Midgat tot een volwaardige game te maken, had ik een stad verwacht om te verkennen. Het zijn gewoon een paar lineaire maps aan elkaar geknoopt. Wat een bagger leveldesign. Dan nog als ie onnodige saaie dungeons. Die van Hojo was echt de druppel. Wat een bagger en ook dat duurt dan weer veel te lang.

De veranderingen aan het verhaal... Ik kan daar sowieso niet tegen. Gewoon niet veranderen. Nostalgie is het grootste pluspunt van deze game. Waarom dan zoveel risico nemen met het enige waar je werkelijk niks aan had hoeven te veranderen. Ik begrijp deze mensen echt niet. Kijk ik nog uit naar deel 2? Nu even niet, maar ongetwijfeld koop ik de game toch weer braaf als het eindelijk zover is. Waarschijnlijk weer met het idee dat ze geleerd hebben van hun fouten en dan kan als ik die uitgespeeld heb waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal schrijven.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

28 apr 2020, 18:16

Je omschrijft het goed P2G-er. Ik vond het battlesysteem ook niet leuk, misschien zit het goed in elkaar, maar ik speelde met tegenzin zeker in de laatste chapters.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 apr 2020, 19:31

Het is zeker geen action game.

Rollen bijvoorbeeld heeft geen iframes en is echt alleen nuttig tegen AoE of frontal attacks zoals in MMO. Je kunt bijna alles blocken, dat moet eigenlijk ook. Met ipv wachten het real time vullen van je bar met je party dmv attacks als het even kan. Als je zonder planning te werk gaat wordt je cast waarschijnlijk gecanceld of kom je in een stunlock. Je loopt damage op, en je moet momenten vinden en ATB bewaren om te healen.

Tegen het einde gaat de balans wel een beetje uit het raam. Volgens mij verwacht de game dat je Counter van Cloud's laatste wapen abused. Deze is enorm effectief tegen de laatste bosses, eigenlijk veel te. Tegen Rufus wordt opeens verwacht dat je Braver doet als hij reload, dan insta win je die fight min of meer. Daar moet je toevallig achter komen blijkbaar.

Hojo's busywork was vreselijk (voor een combat test ofzo? ja die kennen we nog niet). Ook omdat de game er een soort van pull the lever en switch party mechanic in drukt voor reasons. Moest de materias steeds weer overbrengen. De game onthoudt je volledig van het maken van je eigen party, ook als je 4 characters hebt. Dat gewissel aldoor, bah. Raak net gewend aan een team en dan dat weer. Meer RPG's doen het en OG FFVII deed het in Midgar ook. Voornamelijk ter introductie. Deze game doet het 40 uur lang, tot de credits. Maar Chapter 14 kon er ook wat van, je moet naar Shin Ra HQ dus oh ja, ene Leslie loodst je door een oude dungeon om de oplossing te halen en verliest ook nog even wat zodat je een half uur op een goose chase bent. Wat een slecht chapter. Vond gek genoeg de side quests het beste aan die chapter. Die met Type 0 Behemoth vond ik vermakelijk, een van de betere en meer uitdagende fights in de game als je hem dan doet.

De dungeons in deze game zijn hilarisch slecht. Je hebt die underground railroad, dat is een enkele rechte lijn met steeds dezelfde objecten. Daar komt dus geen eind aan. Dan is er die met die lichten die je uit moet doen, dat chapter haat ik. Dan de lead up naar Air Buster, die leuk is gedaan met het disablen van zijn equipment, maar dat gaat ook echt een keer of 3 te lang door met dezelfde gang en kamer (en groep soldiers). Sewers, spreekt voor zich. Alle dungeons in deze game zijn slecht. Shinra HQ was goed, op Tifa's scene (dat hangen werkte in de church al niet lekker dus doen we over) en die god awful Hojo test lab na. Sector 7 plate was nog wel okay, maar ging ook weer net te lang door met dezelfde encounters op iedere verdieping.

Oh ja, airborne enemies werken niet echt lekker als je geen Barret hebt. Toch gebeurt dit grotendeels (zie Sector 7 plate en Chapter 15 climb). Aero had wel mogen sticken, want die whiffed enorm vaak tegen die lui.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 mei 2020, 12:35


no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 mei 2020, 14:30

AgentCooper schreef:
01 mei 2020, 12:35
https://rpgamer.com/2020/04/why-the-fin ... ot-for-me/

Ik ben dus niet de enige.
Natuurlijk ben je niet de enige. Op Resetera wou iemand er zelfmoord om plegen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 mei 2020, 16:08

Heb al de drama moeten missen helaas maar heb de game net besteld, fak it!

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 mei 2020, 17:31

Sterkte.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2020, 22:44

Als je geen affiniteit met FFVII hebt is dit waarschijnlijk een matige game met backwards design en veel cringe.

Als je wel affiniteit met FFVII hebt is de kans groot dat ie om andere redenen vies tegenvalt.

En toch is het de beste single player FF sinds XII, maar dat zegt veel meer over het gebrek aan kwaliteit van de anderen. Want deze FF ben ik ook alweer reeds vergeten.
Spoiler:
speel Zodiac Age

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 mei 2020, 09:48

Ik ben wel impressed hoor, nu in de slums. De presentatie is crazy en de combat is tof. Ik ben nooit een FF7 fanboy geweest maar ik dig dit wel. Overigens heb ik de demo van Trials of Mana gecheckt, waar ik meer mee heb dan FF en dat lijkt echt een pure remake. Dem feels meng. Wanneer is Chrono Trigger aan de beurt?!

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

25 mei 2020, 19:54

En hier ben ik aan het spelen in Wall Market en ik vermaak me gewoon kostelijk.

Mijn grootste angst was de uitwerking van de karakters en guess what, de uitwerking van de karakters is de grootste triomf van de Remake.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 aug 2020, 20:48

https://screenrant.com/final-fantasy-7- ... psn-store/

Gratis DLC!

armor pieces :lol:

Jammer dat ik de game allang van de HDD heb geflikkerd. Zat dit de meest forgettable Triple A van 2020 gaan zijn?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 aug 2020, 21:36

Came en went. Net als Resi3. Of Shenmue 3.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 aug 2020, 10:13

En Doom Eternal.

Het is niet het beste jaar so far. RE3 moet ik nog spelen, maar Eternal en FFVII vond ik dikke tegenvallers uiteindelijk. Van FFVII verwachtte ik niet veel, maar van Doom wel. En die begon ook top.

TLoU2 was beter dan ik had gedacht, maar ik ben geen ND fan. Tsushima is echter mijn goty so far.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 aug 2020, 17:49

Bij mij Streets of Rage 4. Ik kijk dan ook echt uit naar Battletoads in de hoop dat het ook goed uitpakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 aug 2020, 18:43

Merk wel dat ik veel minder speel. 8 games kom ik op. Dat is inclusief 2019's Death Stranding die in Januari in de dump lag. Het waren DS, Doom, FFVII, SoR4, P5R, TLOU2 en Tsushima. Nog Gundam recent gekocht. En wat retro beat em ups in de firesale.

Gaat een beetje terug naar 16-bit tijden. Dan kon je net aan op 5 games per jaar komen allicht als je geen rijke ouders had. Maar goed, er komt nog wel wat aan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 aug 2020, 21:29

Ja ik ook. Eigenijk heb ik heel deze generatie veel te weinig gegamed. En eigenlijk dacht dat het helemaal dood zou bloeden met in één klap 2 kids, maar daar kwam dat prachtige quarantaine en had ik opeens zeeën van tijd. En zeker retro gaming heb ik weer opgepakt met alle verzameldrang die daarmee gepaard gaat.

In de 8 en 16 bit periode huurde ik wekelijks, dus dan had je 3 dagen tot een week lang een titel en was je er vaak ook wel klaar mee. Het enige dat je dan niet deed was de games op de moeilijkste moeilijkheidsgraad uitspelen. Dat deed je alleen met eigen software of games die je leende van elkaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 sep 2020, 21:18



Stijl is tof, gaat meer Ivalice kant op. Zelfde director als XIV wat goed nieuws is. Maar de gameplay is een beetje Nier Automata achtig ofzo? Keep Nomura the fuck outta here.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten