Final Fantasy | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 apr 2020, 11:19

Resetten kan bij dat nerdy kereltje (hij heeft ook supergoede materia als je die challenges haalt trouwens). Ja, hogere tier magic in de shortcut kan ook. Staat dan gewoon los in de lijst. Magnify is trouwens ook heel vet. Dit is gewoon All materia uit het origineel! Die miste ik al.

EDIT: Heb even weer gespeeld en blijkbaar heeft iedere wapen zijn eigen SP pool. Terwijl ik toch zeker weet dat de game iets zei van Buster sword is gemaxed en je kunt resetten, en die heb ik toen afgedaan. Gebruik inmiddels weer Buster Sword. Heb daar nu veel meer nodes op, en ook materia slot nodes. Het weapon upgrade systeem is best wel diep. Want ieder wapen is totaal anders. Gebruikte Hardedge, maar die heeft dus geen defense nodes en richt zich puur op physical damage. Buster Sword is verreweg het best tot nu toe, 4 slots erop unlocked en is gebalanceerd qua stats.

Heb darts ook met 7 pijlen gehaald, lol. Was genoeg voor de trophy in ieder geval.

Over die Avalanche, het lijkt een beetje het Before Crisis plot aan te h alen? De oorspronkelijke Avalanche waren een stuk gewelddadiger, misschien dat dit er uit voorkomt. Vond dat chapter wel tof om te spelen maar verhaaltechnisch niet echt geslaagd. Die motor dude was overdone. Vind trouwens wel dat ze de Turks geweldig hebben gedaan, Reno is een van de beste characters in de game by far. Ik houd van de Turks in FFVII, en gelukkig zijn ze weer bad ass gecombineerd met wat humor en niet de clowns van Advent Children.

Ga er maar van uit dat ze hele grote wijzigingen gaan doorvoeren. Ze hebben al wat plot devices in deze game gezet die dat mogelijk maken. FFVII wordt Nomura'd, dat weet ik zeker.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

08 apr 2020, 13:35

Ja ik had al een experiment gedaan door een ander wapen te resetten, dit had geen invloed op de beschikbare SP voor de andere wapens. Wel tof dat zo Buster sword relevant blijft. Als wapens ook echt anders zijn kan je ook om tactische redenen switchen. Dus echt een geslaagde toevoeging.

Ik ben ietsje verder inmiddels. Reactor 5 was wel echt leuk om te doen. Ik vind het verschil tussen main story chapters en het filler materiaal wel te groot. Na het gevecht met Reno heb je dan weer zo'n verplicht rondje dat je moet lopen. Dat stukje op de daken was nog wel oke, maar het hield maar niet op. Duidelijk door de mensen van FFXIII gemaakt. Daarna kom je weer in een wat ruimer opgezette sector 5. Dus blijkbaar weten ze wel hoe ze levels moeten designen. Waarom zou je de game dan vervuilen met van die bagger paden? Deze vorm van vulling maakt de game echt een stuk slechter. Ook nog eens van die hele simpele encounters, want ow nee er is een nieuwe playable character... Slaat nergens op nadat je net air buster verslagen hebt, wat een best nog pittige boss is. Het zijn dit soort dingen waardoor ik het gevoel krijg dat er verschillende teams los van elkaar gewerkt hebben.

Gelukkig wordt dit nu ook in veel reviews benoemd, dus hopelijk laten ze deze strategie van het kunstmatig rekken van de playtime los voor de volgende delen. Ik hoop eigenlijk dat ze met een patch komen waarbij je alleen maar de story chapters kunt spelen.

Ik heb trouwens 2 pogingen gedaan tegen Shiva, maar ik ben best snel dood. Kan je deze later wel met je full party vechten? Ik krijg nu een status effect (confussion?) en daarna doet ze een attack met 1000+ damage.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 apr 2020, 14:14

Shiva heb ik verslagen in Chapter 8 geloof ik. Toen ze net beschikbaar kwam. Ik had alleen Aerith bij me. Ice Defense, Fire magic en Ifrit. Meer kwam er niet bij kijken geloof ik. Vond het een heel leuk gevecht. Anders respeccen op magic defense ofzo.

De bosses die je bij de Wall Market chapters krijgt zijn moeilijker. Sowieso is de game nu niet echt simpel meer.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

08 apr 2020, 14:50

Nou dit geeft mij al voldoende informatie, ik had alleen Cloud. Zou vast wel mogelijk zijn met juiste equipment, maar status effect nekt mij nu echt als ik alleen vecht. Doe het nog wel opnieuw met Aerith er wel bij, dan kan zij tenminste healen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 apr 2020, 17:34

Die
Spoiler:
spoken
zijn wel de goedkoopste plot device ooit zeg, lol.

Overigens, hoeveel versies van Let the Battles Begin zitten in deze game? Toffe track hoor, maar heb er zeker al 4 gehoord.

Dit vind ik de beste versie:


Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

08 apr 2020, 19:57

Ik heb twee uurtjes gespeeld. Eerst maar het positieve. De Japanse voice acting is best te pruimen en vind de interactie tussen de characters leuk. De bekende deuntjes worden wel erg subtiel ten gehore gebracht, dat heeft op zich wel wat. De main characters zien er best goed uit. Gevechten bieden wel enige tactiek. De lineaire gebieden vind ik wel fijn, het doet mij weer even denken aan die goede oude PS2-tijd. De openingsmissie is tof.

En dat nu het negatieve. De nieuwe verhaalelementen zijn verschrikkelijk. Ik weet al dat dit ik echt niet leuk vinden.
Spoiler:
onze grote vriend komt wel erg snel de hoek om kijken
. Weg mysterie, gevaar dreigt wel dat het snel overdone gaat worden en daardoor vervelend gaat worden. Verplichte slowwalk stukken, iets te lange boss battles, talloze gevechten achter elkaar, volgens mij ook herhaling van NPC in de wereld. Niet of nauwelijke kunnen praten met NPC's. De NPC staan in sterk contrast met de main cast, het lijkt of de NPC niet in de wereld horen. Zo geknipt en geplakt uit XV. Ja, je rent er langs en ze zeggen een zinnetje, geen idee wie wat zegt. Enkele kun je tegen praten, maar die geven alleen de richting aan waar je naar toe moet. Wereld is kaal, te licht en leeft totaal niet. Die donkere Midgar sfeer lijkt te ontbreken. Muziek is te subtiel waardoor het impact mist. Graphics varieren erg in kwaliteit. Vechtsysteem trekt mij niet, maar dat wist ik al. Het is een soort slow-mo KH met wat invloeden uit XV en XIII. Ik druk ook elke keer op X voor aanvallen :lol: . Hopelijk wordt het later beter, maar het heeft er alle schijn van dat dit een soort zwakke reboot is.
Laatst gewijzigd door AgentCooper op 08 apr 2020, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 apr 2020, 20:16

Ik heb dezelfde kritieken, maar ik heb reeds geaccepteerd dat dit simpelweg geen remake is. Als je een 1:1 remake zoekt in de game (wat logisch is gezien de naam), dan is deze game geen aanrader. Zelfde als je die ene scene al een moodkiller vind, dan krijg je in feite nog 35 uur aan moodkillers voor je kiezen.

Sterker nog, in chapter 2 zegt
Spoiler:
Cloud zegt dat hij Sephiroth heeft gekilled en Sephiroth zegt dat zich nog goed te herinneren, en ook iets over het falen van beschermen van mensen als Cloud naar Aerith kijkt.
Mij deert het niet zo, ik ken het origineel wel. Mystiek was er voor de vets sowieso niet geweest.

Combat systeem vind ik inmiddels leuk. Niet foutloos, wel leuk. De demo was belachelijk simpel (en de scorpion irritant), maar de game is zo rond 30% toch echt wel uitdagend. En het materia systeem is dieper dan het origineel omdat het nu een must is om te gebruiken. Dit laatste systeem ben ik lovend over. Was in het origineel ook al goed, maar had het gewoon nooit echt nodig omdat enemies lage HP pools hadden en de game veel te simpel was, gebruikte gewoon double cut en big guard.

Muziek is geweldig als je het los beluistert, in de game komt het inderdaad niet over. Komt ook doordat je nu constante VA hebt enzo. Dit vond ik in FFXV nog erger, daar deden ze hun uiterste best om je de tracks niet luid genoeg te laten horen of slecht te timen. Maar zo'n Shinra HQ theme mist nu wel de dreiging, is te veel doorsnee nu. Oude bombing run/reactor theme vond ik ook beter denk ik.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

09 apr 2020, 19:44

Ik denk dat ik die sidequests ga skippen, voelt voor mij aan als onnodige rek.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 apr 2020, 10:40

Holy shit, op Resetera zit een gast die zelfmoordneigingen heeft na het spelen van deze game en het zien van het einde. Het is die Yoshichan van Neogaf vroeger, en die is wel serieus daarin want die gast spoort inderdaad niet.

Daarvoor moet je wel het spoiler thread doorlezen, maar de fun begint op pagina 155.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 apr 2020, 22:07

Oh dead... Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 apr 2020, 15:19

Zelfmoord?, het is zeker geen Squaresoft kwaliteit, maar zelfs ik haal ik er nog wel plezier uit
Vechtysteem is niet heel slecht, wel beter dan XIII en XV. Ik ben nu wel meer enthousiast dan in het begin van de game. De strategie in die battles zijn eigenlijk wel best goed. Easy ook even geprobeerd, maar dan is er vrijwel geen strategie meer nodig. Toch vind ik als je tegen bosses vecht, het allemaal net te lang duurt en dat het net geen voldoening geeft. Met deze game ben ik er wel achter gekomen dat ik sowieso een aversie heb voor action-rpg's, behalve zoiets als Tales of.

Nu ben ik in Chapter 12, verschillende chapters zijn wel complete filler of enorm uitgerekt, blegh. Chapter 9 was wel tof gedaan. Die sidequest zijn van zulke slechte kwaliteit dat het de game eerder naar beneden trekt dan dat het iets toegevoegd.

FFVII: Remake is een rare fusie tussen FFXIII, FFXV en KH die toch net wat beter is dan die drie games, maar dat komt meer doordat het bronmateriaal zo ontzettend goed is, maar niet vanwege de extra stukken gameplay en verhaalelementen die zijn toegevoegd.

Grootste minpunt vind ik dat er nauwelijks ruimte voor exploratie is in de towns/slums. Het is net als Yakuza, waar je met sommige personen kan praten, maar het merendeel van de NPC's zeggen niets of er verschijnt wat in het beeld. Zo kom ik helemaal niet in de wereld. Daardoor race ik haast door die towns heen, nadat ik met iedereen heb gepraat. Zeker even wennen na het spelen van Trails in the Sky, waar de monologen/dialogen in een stadje ook veranderen nadat je verder gaat in het verhaal en bijna ieder character toch wel meer dan twee regels aan tekst heeft.

Ik ben wel iets positiever over de game dan het begin, dus ik hoop dat de latere chapters beetje de kwaliteit kunnen vasthouden.
Spoiler:
Het plot gaat wel iets raars doen op het eind, dat weet ik dan wel.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 apr 2020, 15:51

Shadow schreef:
11 apr 2020, 22:07
Oh dead... Ben benieuwd...
Heb het gelezen really really bad. Maar rond pagina 158/159 ging het er niet meer over gelukkig.
Ik heb toch niks met JRPG of RPG games dus ik kon prima spoiler thread lezen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

12 apr 2020, 17:28

AgentCooper schreef:
12 apr 2020, 15:19


Grootste minpunt vind ik dat er nauwelijks ruimte voor exploratie is in de towns/slums. Het is net als Yakuza, waar je met sommige personen kan praten, maar het merendeel van de NPC's zeggen niets of er verschijnt wat in het beeld. Zo kom ik helemaal niet in de wereld. Daardoor race ik haast door die towns heen, nadat ik met iedereen heb gepraat. Zeker even wennen na het spelen van Trails in the Sky, waar de monologen/dialogen in een stadje ook veranderen nadat je verder gaat in het verhaal en bijna ieder character toch wel meer dan twee regels aan tekst heeft.
Holy shit heb jij ook recentelijk Trails of the Sky gespeeld? Zelf nu bezig met het derde deel. Heb helaas niet altijd het geduld om naar alle NPC's te luisteren. Maar ben al onder de indruk dat ze bijna allemaal ook een naam hebben. Het is niet villager of traveler of tourist of child. Goed de steden en dorpjes in die games zijn niet extreem groot. Maar er zit erg veel moeite in.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 apr 2020, 18:21

Vechtsysteem is fucking briljant guys. Je moet het echter door hebben en de game legt niet alles uit.

Het is geen action game. Mashen en ontwijken werkt niet.

Defend, Always. Be. Defending.

Je moet defenden. Zie dat als de oude game waarin je gewoon met je menu voor je stilstaat. Met defend migitate je heel veel damage, stuns en whatnot. Je kijkt dan wat de enemy gaat doen, dat verschijnt boven hun hoofd voordat ze het doen. Als je de attacks kent, weet je dus wat te doen. De meeste moves moet je blocken, anderen kun je evaden (er verschijnt dan een radius op de grond of het zijn duidelijke frontal swipes ofzo), maar die kun je ook gewoon blocken als je het niet vertrouwt). Als ze ophouden attack je ze en wissel je zodat iedereen ATB heeft. Tegen bosses doe ik dan Assess, de scan materia. Ik buff dan eerst met bijv. barrier, en Arcana Ward als Aerith er is. Weak to fire? Dan defend ik nog even en zie ik de opening (sommige bosses doen 2 attacks achter elkaar en dan een tijdje niks) Loop ik in de Ward en gooi ik Fire op ze. Zie ik Pressure op de healthbar staan, dan ga ik erin met Cloud punisher mode en doe ik die triangle special om de stagger bar te vullen. Als ze gestaggered zijn neem ik Tifa en doe ik unbridled en dan Rise/Omnistrike om die bar hoger te krijgen. Dan weer naar Cloud en R2 mijn derde char met whatever magic of ability tussendoor die damage doet. Bosses hebben wel van die tresholds, dan reset hun bar helaas. Maar soms bereik ik dat na 1 stagger omdat ik brute damage uitdeel.

Ook random mobs waar ik moeite mee had, groepen soldiers met turrets, gewoon defenden. Die turrets knallen op je en je loopt haast geen schade op, dan gooi je een Thunder op ze en hak je ze kapot. Flamethrower dudes ook, defenden en dan fire op hun gooien. Niet gaan rollen ofzo, helpt niet.

Nadeel blijft dan ook dat je niet weet wat er komt en dus soms geen goede loadout hebt. Soms restart ik een boss direct na een Assess. Duurt wel even met die laadtijden en scenes die je moet skippen maar soit.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Re:

12 apr 2020, 19:11

Legendary schreef:
12 apr 2020, 17:28
AgentCooper schreef:
12 apr 2020, 15:19


Grootste minpunt vind ik dat er nauwelijks ruimte voor exploratie is in de towns/slums. Het is net als Yakuza, waar je met sommige personen kan praten, maar het merendeel van de NPC's zeggen niets of er verschijnt wat in het beeld. Zo kom ik helemaal niet in de wereld. Daardoor race ik haast door die towns heen, nadat ik met iedereen heb gepraat. Zeker even wennen na het spelen van Trails in the Sky, waar de monologen/dialogen in een stadje ook veranderen nadat je verder gaat in het verhaal en bijna ieder character toch wel meer dan twee regels aan tekst heeft.
Holy shit heb jij ook recentelijk Trails of the Sky gespeeld? Zelf nu bezig met het derde deel. Heb helaas niet altijd het geduld om naar alle NPC's te luisteren. Maar ben al onder de indruk dat ze bijna allemaal ook een naam hebben. Het is niet villager of traveler of tourist of child. Goed de steden en dorpjes in die games zijn niet extreem groot. Maar er zit erg veel moeite in.
Beetje offtopic. Ik heb op vakantie zo'n 16 uur gespeeld en de game is goed, zeker de karakters en world building. Qua gevoel van avontuur doet het mij denken aan Skies of Arcadia. Ik speel alleen niet veel op handheld, maar dat is wel mijn go to game voor handheld gaming. Cold steel heb ik ook een aantal uurtjes gespeeld, maar Sky is toch beter.

Ik heb FFVII: Remake uitgespeeld, veel mixed feelings, maar het einde doet toch een beetje pijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 apr 2020, 20:01

Ik vond het einde geweldig.

Sowieso, die hele boss marathon op het laatst was goed. Op eentje na dan
Spoiler:
die motorball op de freeway, maar die kun je dus skippen in hard mode/NG+.

Man, als Jenova Absolute inkicked… holy hell!
Shinra HQ an sich was cool. Ik heb er echt vrede mee wat ze hebben gedaan.

Megaton spoilers:
Spoiler:
De Whispers of Fate zijn een goedkoop plot device, maar geven Nomura creatieve vrijheid nu ze zijn verslagen. Zij probeerden de timeline zoals de oude game te laten verlopen, en dat is nu doorbroken.

Wat ik goed vind, is eigenlijk Sephiroth. Niet zijn KH mumbo jumbo maar het feit dat hij nu als een echte nemesis van Cloud wordt neergezet. In het origineel is het niets persoonlijks, hij kent Cloud nauwelijks, wordt toevallig door hem gekilled en manipuleert hem daarna als een van de vele jenova cell induced clones. Cloud is uiteindelijk de clone die zijn connectie weet te breken en hem verslaat. Die rivalry is later ontstaan, in andere media.

Die delusional fans op Era ook met hun 'bububu dreiging is weg want party verslaat hem'. Hoezo party verslaat hem? Hij disarmed Cloud met 1 strike en laat hem lopen. Hij speelt met Cloud. De dreiging is groter, omdat je nu niet weet wat hij gaat doen. En je weet ook niet wie het loodje gaan leggen. Hij weet de outcomes, als hij Aerith doodt verliest hij. Het is toch vet dat je nu moet speculeren over een part 2 ipv. al precies weten wat er precies gebeurt als het een 1 op 1 remake was?

En dat van Zack, hij is een cool personage. Al denk ik wel dat hij dood is. Maar allicht op een andere manier. Cloud heeft zijn Buster Sword immers. Ik denk ook dat Wedge dood is. Die had al eerder moeten sterven maar was nog even op het schaakbord nodig. Al weet je het nooit. Misschien komt Jessie zelfs terug.
De writing is een beetje mixed. Cloud en Tifa vond ik ijzersterk. Barret in het begin whatever en later goed. Turks zijn geweldig. Roche enzo hadden hier niets te zoeken. Jessie is euhh... ja, die had zin.

De beste line? Nailed it. I know. Thank you. Moving on.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

15 apr 2020, 16:28

Het doet mij denken aan de evangelion films vs de serie, waarbij deel 4 nog maar moet bewijzen of ze de goede beslissing hebben gemaakt.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 apr 2020, 21:49

Ik ben inmiddels aanbeland in chapter 8, net ontsnapt uit de kerk met Aerith

Pluspunten:
- De karakters zijn tot nu toe heel goed gedaan. Schrijfwerk vind ik heel degelijk voor een Square Enix game / JRPG, de Engelse stemmen zijn eigenlijk ook gewoon goed. Een verademing tov KH3 in ieder geval.
- World Building
- Combat klikt nog niet helemaal maar het is redelijk uitdagend, diep, en geen simpele buttonmasher.
- De Soundtrack
- De Soundtrack
- De Soundtrack



-Minpunten
- De anime grunts zijn toch wel jammer omdat het stemwerk verder gewoon goed is
- Texture bugs
- Sound mixing van de stemmen, karakters die ik volg en die me wat vertellen kan ik bijna niet horen omdat een NPC in mijn oor schreeuwt....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 apr 2020, 06:53

De soundtrack is subliem maar remixed wel heel veel dezelfde tracks. Volgens mij zitten er 6 versies van Let the Battles begin in, minimaal. Een paar tracks missen de mystiek van het origineel, zoals de reactor theme. Dat original boss theme, ben de naam even kwijt maar je hoort hem tegen Scorpion Sentinel, springt ook wat minder uit.

Maar een bepaalde boss track tegen het einde is 11/10.

Ik denk dat ik nog even voor de level cap ga, AP ga grinden en dan met Hard mode ga beginnen, kan alle scenes en bike scenes nu toch skippen.

Hard mode is super tactisch, omdat je geen items kunt gebruiken en geen MP krijgt van benches. Bosses hebben nieuwe attacks, ben benieuwd. Dat wordt dus goed speccen, en die yellow materia some love geven.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

17 apr 2020, 07:41

@ Laura

Wat bedoel je met world building? Ik vind dat juist het zwakste van de game, ik kon helemaal niet de wereld ingetrokken worden. Komt ook omdat tekstballonnetjes in het scherm verschijnen en er nauwelijks tegen iemand gepraat kan worden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 apr 2020, 15:12

De game lijkt zoveel op FFXIII, het enige verschil is echt dat deze een beter verhaal, cast en chapters met side activities heeft. Evenals NPC chatter al is het inderdaad vrij minimaal. Het hele level design bestaat uit smalle gangen. Ook de towns. De party wordt voor je bepaald.

Er zijn een paar wat meer open chapters met side missions, maar je kunt niet terug als je ze overslaat. De post game is heel slap. Je kunt missables alleen terughalen als je dat chapter opnieuw opstart en dan moet je alles overnieuw doen.

Ik had wel meer van Midgar verwacht, eigenlijk een soort echt open hub aangezien een hele game van 40 uur zich er in afspeelt. Het is eigenlijk niet veel anders dan het origineel. Je bent praktisch niet topside, er is geen vrijheid (alleen een paar sectors binnen een chapter), en er is zo fucking veel filler dan het belachelijk is. Er zijn 3 chapters gewijd aan de Sector 5 reactor, dus van ieder half uur in het origineel hebben ze hier 4 uur gemaakt. En dat chapter ervoor, 4, was volledige filler. Chapter 6, met die lampen, vond ik heel slecht en was gewoon een dik uur loze filler. En ik denk ook dat je in totaal wel een uur of 2 kwijt bent aan het crawlen en shimmyen door nauwe gangen, ik neem maar aan dat dit hidden load screens zijn. Voordeel aan die padding is wel de immersie, vind het wel tof om delen van het origineel nu in een soort lifelike schaal te doorlopen en er is veel meer en diepere dialoog natuurlijk, het zijn de details die het hem doen. Zoals de weapon vendor in het busje, de glijbaan, corneo's mansion... Het zit er allemaal in. Maar grotendeels loop je door herhaaldelijke sewers en reactors zonder enige vorm van level design.

Wat de game overeind houdt zijn de personages, het verhaal, het combat systeem. En hij is gewoon veel leuker om te spelen dan alle single player FF games na XII. Maar hij is wel moeilijk aan te raden aan non-fans denk ik.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

17 apr 2020, 18:34

Nu ik het een paar dagen heb kunnen laten bezinken vind ik het eigenlijk helemaal geen goede game.
Tuurlijk zijn een aantal prachtige FFVII-momenten nu in glorious HD te zien, maar er zit zoveel crap omheen dat er niet in had hoeven zitten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 apr 2020, 21:34

Hij is wel leuk, maar trekt vooral op vechtsysteem en de cast. Wat mij tegenstaat om hard mode verder te spelen is het level design, heb niet veel zin om weer die eindeloze hallways te force walken. Ik hoop dat Square tenminste de coloseum en VR battles in het menu dropt, en nog veel battles toevoegt.

Ben dankzij deze game weer met XIV begonnen. Stond nog een dikke week aan dagen open, weird. Blijkbaar free weekends die blijven staan op je account.

Heerlijke game, de beste FF van deze en de vorige generatie sowieso. En dat is nog maar A Realm Reborn. Ben in de endgame, en zat in een queue voor de eerste dungeon om het weer te leren en nog gewoon binnen 10 minuten een run. Misschien toch maar eens subben en de expansions halen. Loop maar een paar jaar achter. XII en XIV zijn de beste FF's van de laatste 15 jaar. Ik weet wel welke richting ik XVI in wil zien gaan (lees: Ivalice).

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Final Fantasy | Franchise

18 apr 2020, 06:46

XIV is wel tof, maar enorm time-consuming. Ook ik ben nog niet op het moment dat het verhaal echt losbarst.

Ivalice lijkt mij tof, maar dan wel graag met betrokkenheid van Matsuno en maak er dan maar meteen SRPG van. :'D

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

19 apr 2020, 11:59

FFXIV is echt geweldig imo. Blij dat ik daarin heb geïnvesteerd. Alleen het is idd time consuming AF. Heb er nu al 1600 uur in zitten, maar goed ik heb ook wel geraid de afgelopen 2 tiers. Verhaal komt imo pas los nadat je ARR main story hebt uitgespeeld. Maar de expansions zijn mogelijk nog wel beter. Battle systeem is ook erg goed vooral de wat moeilijkere gevechten zijn een feest om te masteren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten