Nintendo Direct Topic

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

11 jan 2018, 21:08

Ik had een Animal Crossing wel verwacht eigenlijk. Trouwens de remasters zijn met extra's en niet maar een HD sausje. Dus als ik ooit een switch haal, dan gaat DK:TF(R) er wel komen. Wat een game was dat. <3

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 jan 2018, 21:51

Maar goed dat ik een vriend van mij toen Tokyo Mirage Sessions heb laten kopen i.p.v. Tropical Freeze, die had anders nu goed zitten balen :lol:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

11 jan 2018, 22:14

Needakill schreef:
11 jan 2018, 21:08
Ik had een Animal Crossing wel verwacht eigenlijk. Trouwens de remasters zijn met extra's en niet maar een HD sausje. Dus als ik ooit een switch haal, dan gaat DK:TF(R) er wel komen. Wat een game was dat. <3
Deze man snapt.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

Re:

11 jan 2018, 23:54

    Shadow schreef:
    11 jan 2018, 21:51
    Maar goed dat ik een vriend van mij toen Tokyo Mirage Sessions heb laten kopen i.p.v. Tropical Freeze, die had anders nu goed zitten balen :lol:

    Aan een kant leuk dat nintendo wii u games uitbrengt voor de switch. Leuke gamen en zeker aanraders.

    Aan de andere kant worden diegene die de wii u games hebben gekocht telkens geconfronteerd dat ze een spel beter niet hadden gekocht. Ook nog wat extras erin gooien dat niet bij de wii u ondersteund wordt.

    Vooral de hyrule warriors port heeft me pist gemaakt. Heb beide spellen + dlc. Wie verwacht er dat een spel 3 keer gaat porten. :'(

    Gebruikersavatar
    Shadow
    Lv6
    Berichten: 1718
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 14:42

    12 jan 2018, 06:55

    Tot nu toe heb ik geen enkele port gehaald, dat veranderd met Bayonetta 1+2 omdat Bayonetta 1+2, maar ben zeker niet van plan om DKCTF of HW opnieuw te kopen voor de volle mep.

    Het is Nintendo, dus je weet dat deze titels gewoon weer voor de volle mep in de winkels komen te liggen. Misschien op een dag dat ik de games tegenkom voor een leuke deal dat ik ze ooit nogmaals koop, maar ik heb zo mijn twijfels daarover.

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    12 jan 2018, 07:37

    Heb het gevoel dat er binnenkort een direct komt. Dat deze Mini-direct puur was dat deze games door het aaa geweld anders geen aandacht kregen.

    We zullen zien. Waarschijnlijk wishfull thinking, maar waarom anders mini direct.

    Wat iemand op reddit zei. Als je iemand 1000 euro geeft en direct erna een miljoen dan is die 1000 onbelangrijk en snel vergeten.

    Maar als je 1000 geeft en even wacht is hij super blij met die 1000, geef hem 2 weken later een miljoen en hij wordt nog blijer en de hele ervaring blijft hem bij.

    Marketing ftw

    Edit:

    Om hier wat gewicht aan te geven. Japanse Nintendo direct site heeft weer een empty slot aan gemaakt vannacht. Tot nu toe was dit altijd een indicatie van een direct binnen 2 weken.

    Gebruikersavatar
    shuckle
    Lv4
    Berichten: 330
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 13:22

    12 jan 2018, 09:07

    Ik zie ook eigenlijk maar 2 reden waarom deze Direct de subtitel Mini kreeg.

    Optie 1 is dat er binnenkort een grotere direct aankomt, en dat ze een eigen moment wilde voor deze op papier toch wat kleinere/ minder interessante games

    Optie 2 is dat dit alles was wat ze hadden, en dat ze hier geen volwaardige Direct voor wilde geven, wat ik persoonlijk niet zo geloof, omdat Nintendo al eerder heeft laten zien vrij weinig schaamte te kennen wat betreft de inhoud van Directs.

    Zou het trouwens geen betere analogie zijn als je zou zeggen: Als je iemand eerst een miljoen geeft en daarna 1000 euro dan geven ze nogmaar weinig om die 1000 euro, terwijl als je ze eerst 1000 euro geeft en daarna een miljoen dat ze dan 2 goeie momenten hebben gehad.

    Edit: Blijkbaar werd elke Mini Direct altijd binnen minstens 3 weken gevolgd door een standaard direct, geen garantie dat het nu weer gebeurt natuurlijk maar lijkt me veelzeggend.


    Gebruikersavatar
    Wii-Freak
    Lv2
    Berichten: 57
    Lid geworden op:
    16 jul 2017, 20:24

    12 jan 2018, 09:46

    Yup ik ben er vrij zeker van dat een normale direct ten laatste februari komt. Deze mini direct was vooral gefocust op spellen die al heel snel gaan uitkomen.

    We hebben amper iets gehoord over de online abonnement, yoshi game. En we hebben nog geen teaser trailer van fire emblem. Ook zijn er paar laatste 3ds games waar we niks meer van horen.

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    12 jan 2018, 09:53

    Als je deze games bijvoorbeeld, naast een Smash, Animal crossing, FE, Pokemon, Metroid Prime, GTA 5, Mario maker en zelfs die yoshi had gezet. Online, Virtual console, UI upgrade etc.. zou wss alleen Dark souls herinnerd worden.

    Oke veel te veel games genoemd, maar gewoon het idee.

    Het is dat er Mini in de titel zat dat het steeds logischer klinkt.

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    15 jan 2018, 07:39

    Dat was mijn analyse vorige week. Ik doe een 180 en denk nu dit was het gewoon. 2018 is geen 2017. 2017 zien we niet zo snel meer.

    De grote Nintendo games zijn released en die zullen de switch wel blijven verkopen de komende tijd. Ondertussen komen er wat 3rd parties, indies en ports en wss einde van het jaar 1 aaa first party.

    Gebruikersavatar
    shuckle
    Lv4
    Berichten: 330
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 13:22

    Re: Nintendo Direct Topic

    15 jan 2018, 08:30

    Newgamessuck schreef:
    15 jan 2018, 07:39
    Dat was mijn analyse vorige week. Ik doe een 180 en denk nu dit was het gewoon. 2018 is geen 2017. 2017 zien we niet zo snel meer.

    De grote Nintendo games zijn released en die zullen de switch wel blijven verkopen de komende tijd. Ondertussen komen er wat 3rd parties, indies en ports en wss einde van het jaar 1 aaa first party.
    2018 gaat zeker niet zo groot worden als 2017, maar vind jij alleen Mario Tennis en Kirby als nieuwe games in het eerste half jaar zelfs voor WII-U standaarden niet wat karig?

    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat het is voor het eeste halfjaar, zeker niet omdat we sinds de E3 helemaal niets hebben gehoord over Yoshi.

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    15 jan 2018, 09:17

    Tuurlijk. Als gamer vind ik het karig qua 1st party games...Ik zie ook liever nog een 2017.

    Kimi heeft nu ook nogmaals gezegd in een interview dant2017 voor de gamer was en 2018 de focus naar casuals verschuift voor de sales.

    De gamer is allang overgehaald met Mario, Mario kart, splatoon2, zelda, xenoblade, pokken en aankondigingen van Pokemon en Metroid prime en meer geweld wat we jaren niet hebben gezien van Nintendo. Niet voor niets dat de switch zoveel sales heeft.

    Wij krijgen nu denk ik van Nintendo gewoon 1 AAA game in november en wat ports en 'dubbel A' games als Yoshi. Verder denk ik meer focus op family games als Mario Party, Tennis, Kirby etc...

    Wordt denk ik wel een 3rd party en Indie jaar zoals nintendo lang niet heeft meegemaakt. Bayo, Dark Souls en Wolfenstein 2 weten we al en verwacht wel meer.

    Maar het is maar speculatie. Nintendo is zo onvoorspelbaar als maar kan. Wat het ook wordt. Qua aandeelhouder maakt het weinig uit. Qua gamer die vooral dol is op 1st party Nintendo games (en dat ben ik) is het jammer als bovenstaande waar is. De 20mm sales gaan sowieso niet getriggered worden door een pikmin 4, Metroid prime 4 of een F-zero.

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    Re: Nintendo Direct Topic

    15 jan 2018, 12:36

    Spreiding is ook key natuurlijk. Je hebt nu flink wat mensen warm gemaakt voor de Switch met verschenen en aangekondigde games. Titels als Zelda, Mario Kart en Odyssey hebben op Nintendo systemen flinke legs. We weten dat Metroid, Fire Emblem, Yoshi en Pokémon komen. Ik vraag me af wat het effect op de hardware sales zou zijn als je daar nu nog een Animal Crossing of nieuwe Smash Bros overheen knalt.

    Voor Nintendo begrippen komt er de komende maanden echt een belachelijke shitload aan interessante 3rd party en indie games aan. Lijkt me heel goed van Nintendo dat ze die uitgevers de kans geven om hun games aan de man te brengen zonder daar een grote 1st party release tussendoor te gooien. Ik hoop dat die games het goed doen en dat we straks ook sneller Switch versies van games krijgen en niet pas een half jaar later en voor 60 euro terwijl de PS4 versie nog maar 20-25 kost.

    Er zal vast nog een 'gewone' direct verschijnen voor de E3, maar ik verwacht daar vooral informatie over randzaken (OS, online, virtual console en andere diensten) wat meer info over reeds aangekondigde games, 3DS titels en vast wel een aankondiging of twee (Pikmin ofzo), maar Nintendo heeft ook nog een E3 te vullen. Kimi's uitspraken over nieuwe doelgroepen en nieuwe manieren om te spelen doen me een beetje vermoeden dat de E3 in het teken gaat staan van the return of the non-games: stappentellers, de Switch Zapper en natuurlijk allerlei shells waar je je Switch in kunt klikken.

    Gebruikersavatar
    Shadow
    Lv6
    Berichten: 1718
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 14:42

    15 jan 2018, 13:11

    Dit jaar sowieso nog: Kirby Star Allies, Yoshi en Fire Emblem als nieuwe titels met mogelijk nog Pokémon als GameFreak het lukt om een nieuwe game te voltooien dit jaar. Fire Emblem gaat het sowieso goed doen, daar zorgt het waifus en husbandos simulatie aspect wel voor. We weten nog niks over Metroid Prime 4, Retro (en nee, Tropical Freeze port is niet hun enige project) of Bayonetta 3 qua ontwikkeling, maar wie weet kan dat ook (deels) nog komen dit jaar.

    Ik verwacht sowieso niet zo'n feest als vorig jaar, dat zou waanzin zijn, maar opzich is het tot nu toe prima, zeker als ik kijk naar wat er ook nog komt van de derde partijen.

    Gebruikersavatar
    Oversoul
    Lv6
    Berichten: 1306
    Lid geworden op:
    20 jul 2017, 06:54

    16 jan 2018, 15:00

    Stel je voor dat Tropical Freeze Switch de "TP HD" van de Donkey Kong Franchise is.

    E3 2018: nieuwe 3D DK platformer.

    /kaas
    Switch FC SW 7416-1174-5034

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    Re: Nintendo Direct Topic

    16 jan 2018, 15:18

    Vorig jaar zal sowieso niet snel worden overtroffen. Nintendo heeft natuurlijk Zelda uitgesteld tot de Switch launch en alles op alles gezet om Odyssey ook nog in 2017 af te hebben. MK8 deluxe was een formaliteitje.

    Maar nu Nintendo niet langer twee systemen in de benen hoeft te houden, zullen we dat toch op korte termijn ook moeten gaan merken in de vorm van een meer constante stroom van software.

    Ben wel benieuwd of we deze generatie nog een nieuwe Mario Kart of Donkey Kong zullen zien.

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    Re: Nintendo Direct Topic

    16 jan 2018, 15:24

    Dubbel
    Laatst gewijzigd door Jalf op 16 jan 2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    16 jan 2018, 15:29

    Mario kart verkoopt zo goed. Daar zijn ze volgens mij allang mee bezig. Zolang deluxe het goed blijft doen is er iig geen haast mee het uit te brengen.Denk dat het een (rebranding) Nintendo Kart wordt met Mario Kart 9 als ondertitel. Dus beetje doorbouwen op de deluxe dlc met fzero, zelda en andere franchises. Ook ideaal voor ip marketing net als met smash.

    2018 wordt volgens mij weer een geweldig jaar, maar geen 2017.

    Ik hou wel rekening voor een paar gimmick games ala Wii-Fit, maar zou prima kunnen uitpakken voor awareness bij andere doelgroepen.

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    Re: Nintendo Direct Topic

    17 jan 2018, 08:47

    Bij 'andere doelgroepen' denk je inderdaad al snel aan dat soort titels. Als het voor 3rd party's maar geen aanleiding is om zich ook weer volledig op die markt te gaan storten...

    Ik ben trouwens benieuwd naar de toekomst van Amiibo. Die waren compleet afwezig bij de laatste Direct Mini en Mediamarkt en Intertoys hebben hier recent alle Amiibo gedumpt. Ik heb het idee dat de hype ook wel weer een beetje over is.

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    Re: Nintendo Direct Topic

    17 jan 2018, 10:29

    Vanavond om 23:00 een 'Interactieve ervaring' van Nintendo voor jong en oud.

    Geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar het is in ieder geval niet echt een tijdstip voor 'jong'.

    Gebruikersavatar
    Shenmue3
    Lv6
    Berichten: 1357
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 13:31

    17 jan 2018, 11:03

    "New play"

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    Re: Nintendo Direct Topic

    17 jan 2018, 11:10

    Jalf schreef:
    17 jan 2018, 10:29
    Vanavond om 23:00 een 'Interactieve ervaring' van Nintendo voor jong en oud.

    Geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar het is in ieder geval niet echt een tijdstip voor 'jong'.
    Dat gaat ook een beetje moeilijk als je klanten in meerdere tijdzones hebt. Dus dat betekent iig al niks.....

    Ik verwacht dat dit niks voor ons gamers gaat zijn. Dit wordt de een van de casual gimmicks waar Kimi veel naar gehint heeft.

    Een social wii fit of ander social netwerk, een gimmicky assosoire of iets anders. Ik ben benieuwd.

    Announcement is "specially for kids and kids at hart". Dat zegt al genoeg.
    Laatst gewijzigd door Newgamessuck op 17 jan 2018, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

    Gebruikersavatar
    AgentCooper
    Lv5
    Berichten: 539
    Lid geworden op:
    14 jul 2017, 04:36

    17 jan 2018, 11:18

    Het mist die direct ondertitel dus verwacht eigenlijk geen 'echte' games. Maarja het is Nintendo dus niets is zeker.

    Iemand een idee hoe lang en wat voor format het is?

    Gebruikersavatar
    Jalf
    Lv4
    Berichten: 494
    Lid geworden op:
    18 jul 2017, 09:25

    17 jan 2018, 11:32

    New way of Play, kids or those who are kids at heart.

    Dat wordt dus een interactief bordspel of kleurboek met opzetstukken voor de joycons ofzo :)

    no avatar
    Newgamessuck
    Lv5
    Berichten: 769
    Lid geworden op:
    13 jul 2017, 21:27

    17 jan 2018, 11:38

    Wordt iig geen GTA 5 :). Of Nintendo heeft humor, maar dat....nee. :D

    Plaats reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 219 gasten