Yakuza | Franchise

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

29 aug 2019, 17:38

https://www.allgamesdelta.net/2019/08/y ... r-ps4.html


Hier een story trailer dus niks te zien van turn based combat. Ben best benieuwd of ze dat kunnen. Verhaal zelf klinkt wel weer heeeeeel erg Yakuza. Vraag me wel een beetje af of de schrijvers echt geen inspiratie meer hebben. Zoveel characters in Yakuza zijn een tijdlang of iig tijdje in prison geweest om een hit voor iemand anders op te vangen.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

04 sep 2019, 16:39

Ryu ga Gotoku Studio has shared a raft of details on Yakuza 7 (aka Yakuza: Like A Dragon in the west), outlining how the brand-new 'Live Command RPG Battle' system will work. Yakuza 7 will mark a fresh start for the series, ditching real-time combat for a more tactical, turn-based approach.

Chief Producer Masayoshi Yokoyama served up all of the salient info via a series of tweets, confirming that during Live Command RPG Battle encounters, the fight will be "constantly in motion", with characters that "move in real time" and "fight in a living city". That means the city will remain in motion as the fight unfolds and characters will react to the environment around them, bumping into things like bicycles or street signs. You may even get blown into the road and hit by a car.

Yakuza 7 will continue to use the Dragon Engine, so objects will possess the same physics as the previous titles, and you'll still be able to wield objects like bicycles, traffic cones, and signs as weapons. Depending on your character class and traits, you can even kick objects towards enemies, or pick them up and use them. Other enemies can also interrupt a battle, and a combat encounter will start from right where you're standing, except when fighting certain bosses. Some enemies might appear from a hiding spot to ambush you.

Turn order is dictated by your character's stats and some "action-like operations" like repeatedly pressing a button to match an action during an attack will also feature. An 'Auto' mode will also feature, so you won't have to worry about successfully performing button matching instances. Instead, the game will choose actions based on your character's class and traits. You'll also be able to assign jobs to your party and equip items like in an RPG.

Apparently, the game will also be the longest Yakuza to date, so there'll be fast travel, and strong enemies that act as barriers to other areas in Yokohama. Yakuza: Like a Dragon (Yakuza 7) will be coming to PlayStation 4 in Japan from 16th January 2020, before presumably dropping in the west sometime around summer 2020.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 nov 2019, 12:46

Heb de Yakuza 7 demo even gespeeld. Staat in de JP store.

Het vechtsysteem is fucking vet! Ik ben een believer.

Het is als Persona 5, maar veel toffer eigenlijk. Je hebt ook jobs, dan veranderd je outfit in battle. Je kunt just guarden volgens mij als je X drukt terwijl je wordt geslagen. Specials kosten MP zoals in iedere RPG, en hebben QTE voor damage bonus. Summonen kan ook, dan bel je op een vage manier iemand die uit de lucht komt droppen. Ik summonde een Sushi kok die een gerecht ging maken en mij daarmee buffte. Ja, dit is wel de meest bizarre Yakuza game.

Er zit ook een mate van tactiek in volgens mij, toen ik iemand had getarget terwijl er een enemy tussen ons instond kreeg ik zelf een beuk. Mijn teammates deden zelf follow ups toen een enemy bij hun belandde.

Traversal is zoals Judgment, lekker vloeiend en rennen gaat dus met 1 druk op de knop. Maar dit battle systeem >>>> de oude. Dit is een van de leukste RPG vechtsystemen die ik gespeeld heb. Transities naar battles zijn bijna instant, win screens zijn stylish zoals Persona. Het is niet Kamurocho maar een nieuwe stad. Ik kan niet wachten. Y7 wordt cool.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

23 nov 2019, 14:04




Akio Otsuka die zingt. klinkt helemaal niet slecht.

Heb onlangs via PS plus Kiwami gespeeld en dat was wel lekker, wil ze eigenlijk stiekem nu allemaal wel gaan doen :)

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

23 nov 2019, 16:05

Tof, want ik raakte snel uitgekeken op het vechtsysteem. Ik heb 6 en 2 nog te gaan, maar ben even yakuza-moe.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 feb 2020, 22:43

Begint wel te jeuken om deze eens aan te schaffen. 4 heb ik nooit uitgespeeld en 5 uberhaubt nooit gehad. Zoals bekend was 5 alleen digitaal uitgebracht, wel tof dat ze een PS3 casing aan de collection hebben toegevoegd voor de die hards.

Afbeelding

Eurogamer over de combat system van 7 (het is vet):

https://www.eurogamer.net/articles/2020 ... -long-time

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

18 feb 2020, 10:52

Yakuza 3 en 4 zijn nog steeds mijn meest favoriete delen in de serie. 5 was ook leuk, maar vond ik toch een stukje minder. Alhoewel ik ook wel merkte naarmate ik meer Yakuza's speelde dat de nieuwigheid er wat vanaf ging.

Denk dus niet dat herspelen van 3 en 4 me net zoveel plezier gaat opleveren als toen. Y7 gaat echter gameplaytechnisch iig een heel andere kant op, dus daar ben ik wel benieuwd naar. Alhoewel het verhaal lijkt wel weer heel erg van familie eer betrayal ect. te zijn. Hopelijk zitten er deze keer wat bijzondere twists in die de boel wat dat betreft een beetje opschudden.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

08 nov 2020, 20:06

Iemand al bezig met de nieuwe Yakuza? Over het algemeen wel vrij positieve reviews. Toch twifell ik zelf nog wel aangezien het toch wel veel grinden is lees ik hier en daar in reviews.

Andere kant het turn based gameplay aspect schijnt wel goed te wezen en ben zelf nog steeds wel iemand die turn based games erg leuk vind.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 21:06

De demo was leuk, het is wel de meest wacky Yakuza game. Ik ga hem spelen op de S, die heeft 1440p/30 of 900p/60. De Pro versie gaat niet verder dan 1080p 30fps. Als 900p er niet te shitty uitziet doe ik dat.

.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

09 nov 2020, 18:13

Demo? Hmm is even kijken dan. Wist niet eens dat er een demo was.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 nov 2020, 06:44

Japanse PS store. Tot nu toe kwamen al die demos naar het westen maar 7 dus niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 nov 2020, 17:25

Het is weer super tof.

Toen Ichiban begon over dat hij moves en trucjes uit Dragon Quest heeft gehaald wist ik alweer iets unieks te spelen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

13 nov 2020, 11:22



8.5

Ze hebben weer goed hun best gedaan. Alleen wordt combat ondanks dat het helemaal is omgegooid toch weer een beetje een drag op een gegeven moment.

Ivm met laadtijden ga ik denk ik wachten op de ps5 versie. Hopelijk heb ik tegen die tijd ook een ps5.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2020, 14:22

Ik speel hem sinds dinsdag op de Series S. Beter en sneller dan de PS4 Pro versie. Het is de next-gen editie, teruggeschaald naar 1440. Het blijft Yakuza, het is geen grafisch wonder. Maar de game is zalig.

Het is qua humor en idioterij peak Yakuza, on par met 0. En Ichiban Kasuga is echt enorm cool, eigenlijk cooler dan Kiryu. Omdat hij een idioot is die verslaafd is aan DQ. Maar tegelijk is hij ook geen bangerik. Dat hij een mafkees is werkt perfect icm de side stories, hij past daar beter in dan Kiryu. Maar de main story is wel weer vrij serieus. Wat de combat betreft, voor turn based is het heel grappig. Inderdaad mis ik tactiek en diepgang, maar ik vond de oude Yakuza combat ook niet per se goed en ook geen diepgang hebben. Kan ook niet zeggen dat de turn based combat langer duurt, op de S start een battle instant en veel random enemies gaan neer na 1 attack.

De side stories zijn van het niveau je moet een wildplasser aanhouden, maar uiteraard staan er 4 op een rij bij het kanaal. Ik koos eerst de verkeerde, die draaide zich om en was een gepotte plant aan het water geven met een gieter (waarom bij het kanaal? geen idee)..

Er is ook een minigame, dan moet je maffe films kijken met een of andere cinema owner. En je doel is niet in slaap vallen. Dit doe je door sheep weg te slaan dmv een soort rhythm game. En die film heet Robocook. Een of andere cyborg die een epische maaltijd wil voorbereiden. Het is volledig van de pot gerukt. En dat is nog maar chapter 4. Ik ben benieuwd wat er nog meer komt. Maar echt, dit is weer een van de lekkerste games van het jaar. En ditmaal ben ik wijs geweest en heb ik de game meteen op release gekocht.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

15 nov 2020, 22:05

R-Type schreef:
13 nov 2020, 14:22
Ik speel hem sinds dinsdag op de Series S. Beter en sneller dan de PS4 Pro versie. Het is de next-gen editie, teruggeschaald naar 1440. Het blijft Yakuza, het is geen grafisch wonder. Maar de game is zalig.

Het is qua humor en idioterij peak Yakuza, on par met 0. En Ichiban Kasuga is echt enorm cool, eigenlijk cooler dan Kiryu. Omdat hij een idioot is die verslaafd is aan DQ. Maar tegelijk is hij ook geen bangerik. Dat hij een mafkees is werkt perfect icm de side stories, hij past daar beter in dan Kiryu. Maar de main story is wel weer vrij serieus. Wat de combat betreft, voor turn based is het heel grappig. Inderdaad mis ik tactiek en diepgang, maar ik vond de oude Yakuza combat ook niet per se goed en ook geen diepgang hebben. Kan ook niet zeggen dat de turn based combat langer duurt, op de S start een battle instant en veel random enemies gaan neer na 1 attack.

De side stories zijn van het niveau je moet een wildplasser aanhouden, maar uiteraard staan er 4 op een rij bij het kanaal. Ik koos eerst de verkeerde, die draaide zich om en was een gepotte plant aan het water geven met een gieter (waarom bij het kanaal? geen idee)..

Er is ook een minigame, dan moet je maffe films kijken met een of andere cinema owner. En je doel is niet in slaap vallen. Dit doe je door sheep weg te slaan dmv een soort rhythm game. En die film heet Robocook. Een of andere cyborg die een epische maaltijd wil voorbereiden. Het is volledig van de pot gerukt. En dat is nog maar chapter 4. Ik ben benieuwd wat er nog meer komt. Maar echt, dit is weer een van de lekkerste games van het jaar. En ditmaal ben ik wijs geweest en heb ik de game meteen op release gekocht.
Klinkt goed. Ik ga dus wel wachten op de ps5 versie, maar hoezo is het beter de game meteen op release te kopen/spelen?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2020, 06:12

Omdat ik Yakuza altijd liet liggen voor andere games, 6 kocht ik niet omdat ik God of War kocht. 0 skipte ik aanvankeijk ook. Maar toen ik ze speelde waren ze steeds goty contenders en beter dan die AAA games. Wel had ik ze voor een gereduceerde prijs. Judgment kocht ik wel op releasedag en dat was ook een voltreffer.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

18 nov 2020, 09:31

Ah op die manier. Ja het zijn allemaal pareltjes. Alhoewel ik wel moet zeggen dat de schrijvers wel erg in de herhaling vallen. Bij Judgement kon ik grote delen van het plot voorspellen op 33% van de game ongeveer.

Hopelijk brengt Like a Dragon daar weer verandering in.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 nov 2020, 08:50

Verhaaltechnisch is dit een van de betere. Ik ben een stukkie over de helft denk ik, maar het begint vanaf chapter 5 vaart te nemen. De character building in het begin is traag maar wel met een reden. De management minigame was erg leuk, en niet lang. Ben nu loaded.

De combat is eigenlijk het minst. Het is leuke en stijlvolle turn based, met grappige moves en summons. maar er mist een mate van tactiek en uitdaging. Je doet eigenlijk steeds dezelfde moves met soms een heal. De combat van de oude games houdt ook niet over maar de diverse heat moves waren nog wel leuk.

Nee, ik denk toch dat ze terug moeten gaan met een 8e game. Meer de movement van Judgment mengen met de Yakuza combat. Ik vond Judgment beter trouwens, 6 ook.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

23 nov 2020, 15:46

Aight ben benieuwd. Klinkt goed van het verhaal. Las ook ergens dat er veel maatschappijkritiek in zit. Dat kan ik vaak wel waarderen.

Ik heb me bedacht en ga hem wrs eerder al spelen op de PC. Dan hoef ik ook niet als een jakhals op de ps5 te jagen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 nov 2020, 07:20

Moet zeggen dat de uitdaging wel toeneemt, de battles zijn pittig na chapter 7. Moet toch wel characters switchen en bepaalde moves werken beter dan andere. Weakness exploiten is geen overbodige luxe (werkt een beetje ala P5) maar het probleem is dat ik geen weakness indicator heb en dat is een hele bizarre bug. Namelijk, schijnt alleen niet te werken als je met engelse tekst speelt. Dus Duits ofzo heeft het wel lol.

Debuffs zijn ook niet onhandig. Terwijl ik toch wel rondloop met sterke gear die tonnen kost maar makkelijk te kopen is als je de minigame hebt gehaald. Het craften systeem is ook wel leuk.

Verhaal is geweldig. Yokohama is erg groot (en niet meteen volledig te exploren, en de map moet gevuld worden... het is een RPG he). De crime bosses zijn ook weer super cool..

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

24 nov 2020, 19:06

Oh dat van de weakness indicator lijkt me wel kut. Is dat alleen een probleem op de xbox of overal? En met English speech of echt de geschreven tekst? Zal wel het laatste zijn... in which case, das best kut (ik ga namelijk voor JP voice acting en engelse subs/text). Hopelijk patchen ze het snel.

Ben nu op 20GB vd 35gb met downloaden met 30mb/s, Dus kan hopelijk over een paar minuutjes beginnen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 nov 2020, 19:53

Volgens mij overal. Het gaat om de text, Engels kiest vrijwel iedereen en dan zie je geen weakness. Dit is een perk die je automatisch krijgt in chapter 2, maar gek genoeg wel werkt in de andere talen.

De game bugged sowieso wel hoor. Heb al wel een handvol vastlopers en reboots gehad op de Xbox. Moest de console dan ook echt hard resetten en dat duurt dan wel wat langer. De game saved wel om de haverklap.

Zit nu vast in Chapter 12. Level 50 boss waar ik niet langs kom. Wel een enorm toffe surprise. Volgens mij verwacht de game dat je grind, want ik ben denk ik wel een level of 5 te laag. Er was wel een battle arena.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

24 nov 2020, 23:15

Das wel echt raar. Lijkt me nogal een handige functie, dus dan ben je best wel gimped.

Verder zelf nog geen bugs tegen gekomen. De game draait redelijk goed op 1440p. Meestal 60fps, helaas soms wat dips. Loading times zijn er amper nog. SSD is wat dat betreft echt fijn. Jammer alleen dat ik daardoor de tips in het pauze menu niet kan lezen. Ik hoop dat die ook staan op je smartphone die ik net gekregen heb.
Spoiler:
Verder echt veel cutscenes in het begin. De game begint wat dat betreft echt langzaam, maar bouwt wel echt een interessant verhaal op. Je hebt echt medelijden met Masumi en Ichiban.

Ichiban begint iig wel echt als een retard tho. En heb ook echt iets van mogen die gasten geen krant lezen in de gevangenis, want holy shit hij zou zoveel dingen al kunnen weten voordat hij weer terug in society komt. Je zou zeggen dat hij er iig tijd voor heeft.

Ook zo lekker trouwens. Ja iedereen wist dat jij het niet gedaan had, but nobody cared. I am like the fuck! Echt zieke society.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 nov 2020, 07:52

Verhaal is goddelijk hoor. Het is vanaf 4 of 5 echt fucking geweldig.

Voordeel aan de RPG setup is dat je je party om je heen hebt lopen, en dus ook af en toe banter hebt. En ik vind de combat eigenlijk heel goed nu het uitdagender is. Maar lekker beuken in real time is wel meer yakuza style. Het is niet echt dat je van die vette tanden brekende heat moves hebt zoals in de oude games. Vooral 0 had hele coole met die counter stance. Vond dat ze met Judgment wel op de juiste weg waren met ook wall jumps en betere beweging. Hoop dat de volgende wel weer zo wordt.

Enemy design is hilarisch, er zitten echt maffe vijanden tussen. Potlootventers etc. Overigens werkt doodgaan als DQ, je verliest de helft van je geld. Ik heb toch maar gebruik gemaakt van een pinautomaat. 6 miljoen verliezen is erger dan 10k. En ik ga soms wel dood nu. Tip, die management minigame meteen doen scheelt je verderop een grind (al valt dat denk ik wel mee, part time hero en een story item geven ook erg veel geld). Maar ik had het iig meteen al.

Iemand merkte op dat de combat menu SEGA spelt. Ik zag het niet eens.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

25 nov 2020, 16:38

Vandaag de game dan eindelijk ook aangeschaft. Uurtje nog maar kunnen spelen, dus nog niet echt veel gameplay ervaren.

Tot nu toe bijna geen loading times dat is echt wel nice.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten