E3 2021

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

E3 2021

14 jun 2021, 15:21

Beeeetje laat, maar wel zo overzichtelijk om alles in één topic te houden lijkt me...

Tot nu toe valt het me nog niet mee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik door het voetbal en verjaardag van dochter nog niet alles heb kunnen bekijken, maar heb natuurlijk wel de headlines gescand en hier en daar wat screens en trailers voorbij zien komen in de topics en op twitter. Het ontbreken van Sony is gewoon een gemis, maar ook de rest kan niet echt overtuigen tot nu toe.

Vooraf had ik gehoopt op footage GTAV next gen of misschien zelfs een teaser van GTAVI en vooral een aantal redenen om de XoneX alsnog om te ruilen voor een Series X naast mijn PS5, maar helaas te weinig exclusiefs om dat op dit moment voor mezelf te rechtvaardigen. Stiekum had ik hoop dat Ubi nog een nieuwe Southpark game zou tonen, dat er een vervolg op THPS 1+2 getoond zou worden door Activision of dat BG&E 2 nog bleek te leven...

Nintendo zou de boel nog kunnen redden, maar dan moeten ze wel een killer show hebben, en dat zie ik na dat Covid jaar eigenlijk niet gebeuren. Switch Pro leek voor E3 een zekerheidje, maar zie ik nu medio zomer wel onthuld worden. Ik zie Nintendo er ook prima voor aan om nog even een Zelda 35 anniversary limited edition oud-model Switch aan te kondigen morgenavond. Aan de andere kant is het alweer 2.5 jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Metroid Prime 4 terug naar de tekentafel was gegaan. In 2.5 jaar moet je toch wel iets kunnen laten zien? BotW 2 lijkt ook wel een zekerheidje en als het Odyssey team dan ook nog iets laat zien kun je toch al snel spreken van vette Direct... Maar het blijft Nintendo.

Ik ga me vanavond na Zweden - Spanje even zetten tot het kijken van de MS show en trailers van Eiyuden Chronicle en die nieuwe Kena Bridge of Spirits. Benieuwd hoe mijn vlag er dan bij hangt...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jun 2021, 15:40

E3 sucks ass.

Square show was wel tof om de verkeerde redenen. Die games waren zo fucking lelijk. Damn.



Die Kena gameplay trouwens vond ik niks bijzonders. Grappig avonturenspelletje als ie een tientje kost ofzo.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

14 jun 2021, 17:02

E3 tot nu toe is echt fucking karig, en de fuck was Square aan het doen?! :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jun 2021, 19:24

Sorry, maar ik heb net de Xbox Bethesda show gezien... what the fuck is wrong with you peasants? Die shit was gewoon goud! Alleen maar games. Weinig bullshit of ongemakkelijke taferelen. Geen "whooohoos". Nieuwe franchises.
Okay, het gros komt dit jaar niet uit van de knallers, maar er werd gewoon gerse content getoond. Ik kan me in de afgelopen 5 jaar geen show herinneren die hier in de buurt kwam.
Tegenwoordig worden mensen alleen nog jelly van de memes of van compressietechnieken die beter zijn op console A, maar mij gaat het nog steeds om de games en die heb ik in overvloed gezien. De toekomst ziet er gewoon geweldig uit voor gamers.

Starfield wordt ook echt een knaller hoor. Was er eerst niet echt hyped voor, maar het begint nu wel te komen. Net dit ook op Twitter;



Square niet gezien, maar die boeit me sowieso nooit.

Morgen Nintendo <3
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jun 2021, 20:06

Starfield wordt een soort Skyrim in space. Ik zit daar niet op te wachten. Ik weet niet of je Skyrim, Fallout en Oblivion enzo hebt gespeeld, maar mij konden die games nooit langer dan een uur of 15 bekoren. Het zijn carbon copies van elkaar met een erg saaie gameplay loop en slechte mechanics met Fallout 76 als schijnbaar dieptepunt. Ik denk niet dat Starfield zozeer anders wordt. Het is apart dat Bethesda wel met hun shit weg komt, want eigenlijk zijn al hun games minstens zo buggy als Cyberpunk.

Arkane ben ik wel fan van. Maar Deathloop lijkt me dus helemaal niks en die nieuwe game is ook weer zo'n soort woke try hard FPS. Next gen Prey of Dishonored. daar zit ik op te wachten.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

14 jun 2021, 20:13

Ik had hetzelfde met oblivion en skyrim. Maar fallout 3 en 4 vond ik zeer goede games!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jun 2021, 20:56

Fallout 4 heb ik deels gespeeld en ook na een uur of 20 laten liggen. Niet omdat ik het niet leuk vond, maar nieuw wijfie enzo. Ooit weer willen oppakken maar niet van gekomen. Ik vond het ruwe randje wel gers. Dat had Prey ook, maar die settlements waren ellende.
In space trekt me sowieso meer dan post apocalyptisch.

Deze game is overigens ook ziek stijlvol;
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2021, 05:41

Capcom show was ook weer een knaller.

Volgens mij was een soort van DLC voor Village de meest boeiende aankondiging.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 jun 2021, 05:45

DIe show van Microsoft was inderdaad goud. Superveel games laten zien, een aantal nieuwe titels announced (Redfall en The Outer Worlds 2 word ik allebei heel erg blij van), op drie games na komt ook alles naar de Xbox Game Pass en nog wel het belangrijkste: Xbox heeft eindelijk weer een berg first party exclusives. Kijk wat Sony nu in de planning heeft daar tegenover. Horizon Forbidden West en God of War Ragnarok? Lol, PS5 has no games.

De Ubisoft show vond ik trouwens ook dikke prima. Rainbow Six Extraction zag er tof uit, derde DLC voor Assassin's Creed Valhalla kan ik heel erg waarderen en als Nintendo niet zo fucking dom was geweest hadden ze misschien wel de verrassing van de E3 met Mario + Rabbids Sparks of Hope.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2021, 08:17

Bepaalde PS5 games zijn al uit of hebben een vrij duidelijke window (Forbidden West staat voor dit najaar en lijkt on track). En er lijkt toch wel een steady stream te komen. Los van waar Bluepoint, Sucker Punch, Bend, Asobi en Naughty Dog aan werken. En die ex Treyarch/Blizzard studio die als 2nd party heeft getekend. Ik ben benieuwd naar Sony's eigen show. Ik verwacht van onder meer Square wel iets te zien van FFXVI, Forspoken en te horen van VII Part 2. Die waren allemaal no show op E3, vast met een reden.

Microsoft is nu juist wat Sony altijd was en vooral tijdens de PS3. Het is vooral gebaseerd op beloften. Starfield duurt nog anderhalf jaar en dat is zonder delay. Everwild, Avowed, Perfect Dark gaan ook nog wel zo lang duren. Het is voorlopig nog gebakken lucht. Het is wel tof dat ze day 1 op GP komen, je hoeft ze niet voor de full whack te kopen al tikt die abbo wel door natuurlijk. Ben wel benieuwd naar de 120hz Doom, daar heb ik wel zin in.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 jun 2021, 08:35

Alleen al 6 nieuwe releases de komende 6 maanden op Game Pass, waarvoor je 6 x 70 euro voor zou moeten neerleggen op een PS5 is al een feest op zich. Flight Simulator, Psychonauts 2 (tijdelijk exclusief), Back 4 Blood, Age of Empires, Forza Horizon 5 en Halo Infinite, voor de prijs van 1 en dan hou je nog 10 euro over voor bijna 6 liter El Tequito ;)
En dat is nog zonder alle niet exclusives die erbij zullen komen waar ook wat tussen zal zitten wat interessant is.
Demon's Souls mag nog wel even op zich laten wachten op deze manier.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: E3 2021

15 jun 2021, 09:32

Ik heb niet de hele MS show gezien, maar een soort van samenvatting en dat was inderdaad best vet. S.T.A.L.K.E.R 2 zag er geweldig uit. Forza Horizon 5 is bizar mooi, Age of Empires en Flight Simulator wil ik ook spelen. Maar Fable werd niet getoond? Dat is toch wel een game waar ik erg naar uit kijk. Ik ben alleen niet zo'n fan van games met een (realistische) sci-fi setting en daar zijn er helaas nogal wat van bij MS.

Capcom was een shitshow. Ik geef niks om Monster Hunter en de aankondiging van Ace Attorney (die me dan weer wel tof lijkt) was was suf en veel te langdradig. Dan bleef de aankondiging van de ontwikkeling van Village DLC over.. Nou nou poeh poeh. Had die aankondigingen gewoon aan MS en Nintendo gegeven voor in hun presentatie. Geen Street Fighter VI, geen Dragon's Dogma, geen nieuwe Mega Man.. Meh.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2021, 11:38

:lol:

Beetje offtopic maar ik mis die Pizza Jalapeno's van de Lidl wel. Ook van godly El Tequito. Betere diepvries trash was er niet. Zullen wel mensen corona van hebben opgelopen ofzo.

En lol, de Stranger of Paradise demo is wel legit. Als je van slashers als Nioh houdt is ie een no brainer. Maar deze is wat toegankelijker, en heeft een leuk job systeem enzo. De game ziet er absoluut niet uit though, maar daar prik ik dan effe doorheen.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

15 jun 2021, 15:54

Ik speel tegenwoordig zeer selectief games. Voornamelijk echt goed narrative based games. Op ps5 heb ik nu demon souls en ratchet (en god en tlou2 nog eens gespeeld na update). Oh en cyber punk heb ik ook nog uitgespeeld, best goede game. Volgende games waar ik echt naar uit kijk zijn dus idd horizon en gow
Ik heb geen xbox, maar mijn broer wel. voorlopig is daar geen game die ik wil spelen. Maar ik hou halo wel in't oog, voor de campaign (al ben ik geen shooterfan, halo 1 vond ik in de tijd wel zeer goed). En de andere games zijn nog wat verder weg, maar ik heb wel hoge verwachtingen van hellblade 2, fable en Starfield. Maar eigenlijk weten we daar nog echt weinig van. Ik vertrouw de teams erachter wel.

Grote droom blijft dat bluepoint een mgs1 remake gaat maken.. en dat er een nieuwe silent hill komt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 jun 2021, 19:13

Metroid dread whaaat.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 jun 2021, 19:36

Nintendo heeft niet veel titels laten zien waar ik persoonlijk wat mee heb maar een nieuwe Metroid en Advance Wars bijv zullen heel veel fans blij maken. Ik denk dat dit wel een redelijk sterke Direct was.

BotW2 teaser was meer dan welkom, maar die komt op z'n vroegst nov/dec 2022 (als hij 2022 al haalt) en dat doet toch even pijn. BTW Nintendo ik heb nog steeds de hoop op een playable Zelda niet opgegeven ook al flikkeren jullie haar in een diepe put.

Eindelijk een nieuwe Wario Ware. Day one!

Minpunten van deze Direct:
- Geen Switch Pro
- Geen Bayo 3
- Geen AC update

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re: E3 2021

15 jun 2021, 19:46

Ik vond nintendo's E3 direct heel teleurstellend. Zelda opt einde was natuurlijk wel cool.
Maar ik vond het ook jammer van metroid. Het begon cool, maar ik had eigenlijk first person verwacht.
En switch pro had ik ook verwacht..
Laatst gewijzigd door Conscius op 15 jun 2021, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

15 jun 2021, 20:05

Om je gerust te stellen: Metroid heeft meer dan 1 fps, liefst 60.

Playable Zelda lijkt me zo goed als bevestigd. Als je de kapsels uit de eerste trailer erbij pakt, dan zie je dat het personage onmogelijk Link kan zijn. Er is een reden dat Nintendo zich in vreemde bochten ging wurmen om het gezicht maar niet te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dit lijken me twee verschillende characters.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 jun 2021, 20:18

Ik denk dat het lastige met de laatste paar Nintendo Directs is dat ze vooral focussen op wat er op korte termijn gaat uitkomen, met 1 titel die dan in het volgende jaar komt. Scoren met een Direct dmv trailer na trailer is leuk maar vervolgens jaren wachten op een release is tergend. De aankondiging van Metroid Prime 4 had achteraf gezien ook nog wel even kunnen wachten :'D

Microsoft had een redelijk sterke show maar 90% van die titels komt pas volgend jaar. Sony's grootste titels komen ook pas volgend jaar of later. (ik kan even helemaal geen grote Sony titel bedenken die nog dit jaar uit komt????).

Geen update voor AC vind ik heel teleurstellend, heeft Nintendo niet door dat 80% is uitgespeeld met die game?

Ook geen verklaring voor het ontbreken van Bayo 3. Behalve dat Platinum blijkbaar te druk bezig is met dat afgrijselijke Babylon's Fall......

Wat betreft playable Zelda....het lijkt me toch echt Link met lang haar ( :9 ), want het is zijn arm die wordt aangetast. Ik gok dat deze game gewoon wat meer opties voor kapsels heeft. De aangetaste arm is overigens een slimme manier om Link niet te laten beginnen met de Master Sword :huillie:

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

15 jun 2021, 20:41

Er is nog altijd kans dat Horizon dit jaar komt toch?

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 jun 2021, 20:47

De State of Play van eerder deze maand noemde volgens mij geen jaartal, het zal er dus om spannen. Het streven zal november/december zijn, maar blijkbaar hebben ze nog niet genoeg vertrouwen daarin om een echte datum te prikken.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 jun 2021, 21:18

Volgens Hermen Hulst is de game op koers om dit jaar nog te verschijnen, maar ze kunnen het nog niet met zekerheid zeggen.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re: E3 2021

15 jun 2021, 21:38

Zou handig zijn dat de ps5 productie weer in orde is vanaf horizon uitkomt.
Zelfde met xbox series x en halo.
Dat zijn systemsellers

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 jun 2021, 22:21

Best Direct in tijden.

Hele vette BotW 2 trailer die sky wereld en nieuwe mechanics aat zien, Gloednieuwe 2D Metroid, nieuwe Wario Ware, terugkeer van Advance Wars, eindelijk weer een fatsoenlijke Mario Party. Bijna alleen maar vette games in de Direct ook.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

16 jun 2021, 08:17

Zevenberge schreef:
15 jun 2021, 20:05
Om je gerust te stellen: Metroid heeft meer dan 1 fps, liefst 60.

Playable Zelda lijkt me zo goed als bevestigd. Als je de kapsels uit de eerste trailer erbij pakt, dan zie je dat het personage onmogelijk Link kan zijn. Er is een reden dat Nintendo zich in vreemde bochten ging wurmen om het gezicht maar niet te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dit lijken me twee verschillende characters.
Beide is Link volgens mij. Er lijkt een soort van time/dimension travel te zijn. Je ziet een hyrule zonder vliegende eilanden met botw link en je ziet een wereld in de lucht met andere kleuren palet en deze wilde haren Link. Game explain (natuurlijk) heeft al een mooie trailer analyse video. Lijkt soort van skyward sword/oot/lttp en botw combinatie te worden. Best of all worlds met een betoverende arm gimmick.

Over de direct. Ik vond hem matig. Niet slecht, Niet heel goed.

- Nieuwe 2d metroid. JA! helemaal mijn ding. Natuurlijk angst dat het niet opleeft naar mijn verwachtingen, maar ik oordeel pas als ik heb gespeeld. Koop hem sowieso.
- Wario Ware, JA! Ik hou er van, maar.......Ik hou er niet 60 euro van. Ben benieuwd wat ze ervoor vragen. Meer dan 40 betaal ik er niet voor.
- Advance wars remake 1 en 2. JA! iedeale game om in HH mode te spelen. Geen grote fan (nog) van de graphics, maar fuck it. Advance wars heb ik gemist.


- Mario Party. Mwa. Vorige game kreeg als commentaar dat het nogal karig was. Deze lijkt dat ook te worden. Ik pas. Vorige ook te snel links laten liggen.
- Smash DLC. Ik heb niks met Tekken. Geen commentaar. Niet voor mij.
- Skyward swords. Lijkt alsof er dus echt niets is toegevoegd of verbeterd behalve graphics. Weet niet of ik dubbel dip. Hou wel van het origineel in tegenstelling tot de consensus over deze game.


- BOTW2 JA!!!!!!. balen dat het nog zolang wachten is, maar het zegt ook wel wat over de scope van deze game. Dus laat mij maar wachten. Alle angst over hetzelfde hyrule is verdwenen. Lijkt nogmaals een zelda te zijn met meerdere parallel werelden zoals oot en lttp. I love it! Alles wat ik zag was pure hype voor mij. Behalve de graphics en framerate die worden tegengehouden door de switch. Wie weet een enhanced verdie later op de pro?

Al met al. Ik geef de direct een 7. Geen uitschieter, maar ook zeker niet verchrikkelijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten