Gamerooms - een docu over de mensen achter de gamerooms

no avatar
dlbyvisual
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
18 mar 2021, 08:53

Gamerooms - een docu over de mensen achter de gamerooms

18 mar 2021, 08:55

Hi mensen!

Tijdens de corona craziness verveelde ik me rot en besloot ik een langgekoesterde droom na te jagen; het maken van een documentaire. Al een aantal jaar lurkte ik op game fora en daar zag ik veel gasten met een mega grote game- en consoleverzameling op een aparte, eigen, 90's achtige kamer. Een gameroom. Ik wilde weten wat er zo bijzonder is aan het hebben van een gameroom? In deze korte docu krijg je daar antwoord op. Maarten, Michael, Johan en Erik hebben allen een kamer speciaal voor het spelen en uitstallen van hun games, consoles en statues. Behalve het gamen zelf, is het zitten in de kamer alleen al de moeite waard. Waar zit 'm dat in? Ik was nieuwsgierig en besloot bij hen langs te gaan en er een portret van te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 mar 2021, 09:30

Ik ga 'm zeker checken van de week want ik vind het gers om andermans gamerooms en de bijbehorende verzameling te zien. Er zitten er een paar tussen op Youtube... waanzinnig.
Tijdens de coronacrisis is over de hele wereld de verzamelingsdrang, dat vooral gedreven wordt door nostalgie, weer aangewakkerd. Collega's zijn weer begonnen met He-Man-, LP- of fossielenverzamelingen en die laatste heeft er zelfs een heuse goedlopende Etsy-store uitgehaald.
Zelf heb ik me weer gestort op Snes/N64 games en First4Figures. Voor mij doen ook behoorlijk wat gekocht. Alsof ik ebay weer heb herontdekt. Je moet wat met je geld.
Afbeelding

no avatar
dlbyvisual
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
18 mar 2021, 08:53

18 mar 2021, 12:04

Ah leuk man! Ja... op YT staan echt fantastische kamers en verzamelingen. Ik heb zelf veel liefde voor de SEGA systemen. Tof dat je ook aan de slag bent gegaan!

Ben benieuwd wat je van de docu vindt.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

18 mar 2021, 21:22

Normaal zouden we dit niet toelaten, want eerste post reclame. Maar op het eerste gezicht ziet dit er vrij positief uit.

Ik hoop dat je blijft hangen en wat meer meedoet in de toekomst van het forum!
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

19 mar 2021, 07:18

SmartTies schreef:
18 mar 2021, 09:30
Ik ga 'm zeker checken van de week want ik vind het gers om andermans gamerooms en de bijbehorende verzameling te zien. Er zitten er een paar tussen op Youtube... waanzinnig.
Tijdens de coronacrisis is over de hele wereld de verzamelingsdrang, dat vooral gedreven wordt door nostalgie, weer aangewakkerd. Collega's zijn weer begonnen met He-Man-, LP- of fossielenverzamelingen en die laatste heeft er zelfs een heuse goedlopende Etsy-store uitgehaald.
Zelf heb ik me weer gestort op Snes/N64 games en First4Figures. Voor mij doen ook behoorlijk wat gekocht. Alsof ik ebay weer heb herontdekt. Je moet wat met je geld.
Het is wel herkenbaar. Zelf wist ik vorig jaar ook niet wat ik moest gaan doen. Het eerste wat ik deed is bij langs gaan wat ik zelf nog aan troep had liggen. Vond ik Aquanaut voor PS3 terug. Dus ik op Ebay zetten (account was 10 jaar inactief), kon geen gemiddelde prijs vinden, dus ik gewoon hoog ingezet. Ja hoor, na 4 dagen een koper. Laat ik zeggen, de PS5 DE pre order was vergoed.

Dus ging ook weer zoeken. Stofte de AES weer af en kocht er een game voor op eBay. heb veel uren plezier uit dat ding gehaald. Zat toen ook nog te denken aan een DC. Maar het blijft bij mij niet meer hangen. Uiteindelijk is dat weer opgeborgen. Ik ga nooit meer collecten. Ik heb een flinke Saturn collectie gehad, en des te meer ik had des te minder ik speelde. Ik begon te fun, die je in het begin hebt met weinig games en het zoeken naar wat moeilijk te krijgen parels, er in te verliezen. Ben ook geen collector, ik speelde alles wat ik kocht. Het begrootte me wel eens, dat je aan van die gasten verkoopt die geen reet hebben met die game. Wordt gewoon uitgestald of op beurzen geflikkerd. Het is een soort hoarder aandoening voor velen, het gaat niet meer om het product. Op een gegeven moment zit je achter games aan die je helemaal nooit wilde, en die kosten juist de hoofdprijs.

Een vriend van me is wel helemaal gek nu. Die heeft het afgelopen jaar weet ik wat allemaal gekocht. Van een Virtual Boy tot een videopac. Maar hij doet er volgens mij ook geen reet mee. Want ik heb nog een SNES van hem staan, met zo'n flash cartridge, die moest hij op termijn weer terug hebben maar die ligt hier nu bijna een jaar. Ik vind persoonlijk die mini's ook afdoende trouwens.

Maar wat je zegt, je moet wat met je geld. Ik houd zoveel over, niet normaal. Ik verdien echt niet super hoor, maar heb ook sinds vorig jaar hele lage rente en geen kroost. En ja, die restaurantjes, kroegjes, bioscoop avondjes etc etc... dat heb ik misschien 1 of 2x gedaan sinds meer dan een jaar. Kleding koop ik ook nauwelijks, bestel soms eens wat, maar waarschijnlijk niet een kwart zoveel als normaal. Dus wat doe je dan als je thuis zit. Je laat dingen aan je huis doen, je koopt een Xbox en PS5 etc.

no avatar
dlbyvisual
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
18 mar 2021, 08:53

Re:

19 mar 2021, 09:02

Wesley schreef:
18 mar 2021, 21:22
Normaal zouden we dit niet toelaten, want eerste post reclame. Maar op het eerste gezicht ziet dit er vrij positief uit.

Ik hoop dat je blijft hangen en wat meer meedoet in de toekomst van het forum!
Begrijp ik heel goed man! Thanks dat je - voor nu - een uitzondering maakt. Het is lastig om zonder de hulp van influencers, persberichten en grote budgetten een (groter) publiek te bereiken. Soms moet je dan een beetje brutaal zijn. Ik denk namelijk dat beste veel gasten (en een aantal dames) ook zo'n kamer hebben of het in ieder geval tof vinden om er even in te kijken.

Ik blijf zeker hangen, super overzichtelijk forum dit.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 mar 2021, 21:26

Het is bij mij vooral hetgeen kopen wat ik vroeger gehuurd heb en niet kon betalen wat prioriteit heeft. Of wat ik in de plaatselijke Intertoys zag of in magazines uren naar heb zitten turen. En dat is behoorlijk wat. Het direct binnen handbereik hebben van die titels met authentieke covers en manuals heeft iets magisch. Daar kan bij mij geen emulator tegenop. Sowieso klopt er het één en ander vaak niet via andere wegen dan het origineel spelen. Alleen de Analogue serie weet dat grotendeels voor elkaar te krijgen en ga ik sowieso nog een keer aanschaffen. M'n beeldbuis houdt er uiteindelijk toch een keer mee op. 

Verder alles van de USA N64 bibliotheek met een soort van Panini-album verzameldrift. Een collectie compleet hebben binnen je collectie. Ik had het met de Wii U sneller voor elkaar gekregen, maar die valt qua nostalgiefactor net buiten de boot. Heb weinig met de console in dat segment. Zal ook wel een leeftijdsdingetje zijn. Ik heb daar ook geen bulken aan magazines van gelezen of in bezit zoals dat met de N64 wel het geval is. Het rotte alleen is dat de N64 bij collectors enorm populair is geworden. Je betaald zoveel meer dan een jaar of 5 terug. 

Wat het uitgaan betreft; al hadden de kroegen, bioscopen en restaurants open geweest, met net 2 van die apen erbij zit er weinig in. Die upgrade in verzameldrang begon dus ook meteen na hun geboorte net 3 maanden voor de eerste lockdown. Avondje niet stappen betekend al gauw gemiddeld 150 euro in je zak gehouden, dus dan maar weer een game. Toen eenmaal de eerste lockdown begon (volledig afhankelijk zijn qua werk van de pretparken, voetbalstadions, bios/theaters etc., dus niks te doen) zat ik thuis achter  de Mac hele dagen te struinen op ebay, Marktplaats en Catawiki. Dan loopt het gauw op. 

Het mooie is dat ik via MP een aantal medecollectors heb leren kennen en elkaar nu helpen met titels die we zoeken. 
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten