Pagina 1 van 2
Gamejaren 2020-21
Geplaatst: 14 dec 2020, 12:14
door SmartTies
Inmiddels zijn alle knallers verschenen en kan een ieder wellicht al een top lijstje samenstellen met games van het afgelopen jaar. En wellicht een aparte lijst (of in dezelfde met een aantekening - ik doe een italic in het rood) waarin games staan die je dit jaar voor het eerst hebt gespeeld, maar niet uit het “lang leve de quarantaine” 2020 gamejaar zijn. Ik doe er zelf nog wat bij 2020 gerelateerd, maar doe zelf waar je zin in hebt. All for the activity
In de spoiler tag staan alle games die in 2020 verschenen zijn om het makkelijker te maken. Ook staan er games in die al eerder zijn verschenen, maar wel voor sommige platformen pas dit jaar uitkwamen.
2020
2021
Top 2020:
Rood italic = geen 2020 release, first played
Resident Evil 2 Remake
1 - Streets of Rage 4
Fantastisch nieuw deel in een genre dat al jaren niet goed werd bediend. De eerste run through was leuk, maar met iedere moeilijkheidsgraad omhoog werd ook de game een stuk leuker. Eigenlijk alleen nog maar met de broken eerste versie van Axl en vooral met Adam de game gespeeld, dus ik gok dat het in 2021 nog wel redelijk vaak gespeeld zal worden. Vorige week voor het eerst met een paar maten op bezoek co-op gedaan. Ze waren meteen besmet en die hebben inmiddels ook de game aangeschaft.
2 - The Last of Us 2
Wispelturigheid in het liefhebben, berouw en shocks; Naughty Dog speelt met je emoties als geen ander met dit last gen grafisch ongeëvenaarde vervolg. Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die deze game downgraden door het verhaal. Misschien is de timing wat onhandig met alle ellende in de wereld van dien (zie ook TLoU2 topic), maar als je dat los kan laten en wellicht de oververzadigde druk op alle politiek correcte zaken die er spelen
dan staat je een dyke van een game te wachten
Ik kon alles waarderen waar NG voor gekozen heeft qua storyline. Met name Abby hebben ze zo goed ingebracht.
3 - Resident Evil 3 Remake
Met deel 2 een aantal maanden ervoor pas gespeeld te hebben, was ik bang dat dit deel zou tegenvallen. Al is het wat minder dan het tweede deel (Mr X > Nemesis, het missen van een Atmos soundtrack en gore en scares zijn van een hoger niveau in deel 2), is de gameplay zelf wat fijner waardoor het een plezierige rit is.
4 - Ori and the Will of the Wisps
Voor mij niet minder of beter dan het eerste deel, maar net zo plezierig. De atmosfeer, gameplay en sound is van triple A kwaliteit en doet ondanks de mix van Ghibli en Disney gewoon mee met de grote Metroidvania's out there.
5 - Manifold Garden
Mega Man 11
6 - New Super Lucky’s Tale
7 - Hotshot Racing
Untitled Goose Game
Demon's Tilt
Ring-Fit Adventure
8 - Super Mario Bros. 35
Outer Wilds
NieR:Automata Become as Gods Edition
9 - 51 Worldwide Games
Lonely Mountains Downhill
10 - Battletoads
11 - Star Wars: Squadrons
Ryse: Son of Rome
12 - PHOGS!
Shout out to:
Tetris Effect: Connected
Dankzij de online MP extra leven ingeblazen, maar de VR editie blijft de ultieme rit.
Super Mario 3D All-Stars
3 titels waarvan er 2 akelig goed zijn en individueel een nummer 1 hadden ingenomen als het de eerste run was geweest.
Beste Soundtrack:
Manifold Garden
Mooiste Graphics:
Resident Evil 3 Remake
Meest gespeelde game:
Console: Streets of Rage 4
Mobile/handheld: Drop7
In 2021 kijk ik uit naar:
PS5
Halo Infinite (weer)
Next gen patched Doom Eternal
Next gen patched Control
Resident Evil VIII
Wishfull thinking 2021:
PSVR2
Switch 4K (hoogstwaarschijnlijk)
Bayonetta 3 release
Metroid Prime 4 release
Nieuwe 3D Mario
Beste vernieuwing/uitvinding 2020:
Quick Resume
Wat gemist maar op de to-do:
The Last of Us 2
Half-Life Alyx
Geplaatst: 14 dec 2020, 13:45
door R-Type
1. Ghost of Tsushima. Demon's Souls mag ook maar vind ik een beetje cheaten. Is in feite een remaster, wel de beste remaster ooit. Tsushima was echt een nieuwe game. Die is geweldig. De perfecte open world. Niet te groot, niet te klein, niet teveel filler, zelfs op de Pro nauwelijks loading, fijne gameplay, leuke missies. In Japans is de story nog wel aardig, krijg er dan een beetje Kurosawa flick gevoel bij. Kurosawa mode in New game plus tijdje gedaan, supervet. Game is nog beter op PS5 dus save em up als je hem niet gespeeld hebt.
2. Streets of Rage 4. Niet alleen een comeback van de serie, ook meteen de beste in de franchise. En mogelijk de beste scrolling beat em up die ik heb gespeeld. Controls, graphics, OST allemaal god tier.
3. Resident Evil 3. Een belachelijk korte game vergeleken met 2, karig zelfs als je de brakke MP niet trekt. Enorme stijlbreuk met het origineel ook. Geen volle mep waard. Nee, veel stond me tegen. Maar heb hem in de sale gekocht en fucking 6x uitgespeeld en de platinum trophy gehaald. Niet de beste, maar wel de leukste en best spelende RE game, fact. Jill Valentine heetste protag. fact. Ik ben geen speedrunner, maar deze game is misschien wel de allerleukste om dat eens in te doen. Geen moment is ie saai, er zit geen zwak level in, hij is pakweg 5 uur eerste keer van A tot Z perfect.
De rest van de top 10 weet ik niet zo.
4. Death Stranding (volgens mij is ie nog net van 2019 maar heb hem in Januari in de sale gekocht).
5. Yakuza Like a Dragon
6. Astro Playroom
7. DMCV Special (ook een beetje cheaten, gewoon een heruitgave).
Halo ODST
Forza Horizon 4
Days Gone
8. Persona 5 Royal
9. Tony Hawk 1 + 2
Final Fantasy XIV + Heavensward
10. Mobile Suit gundam Maxi Boost ON
Shoutout to:
Demon's Souls. De facto GOTY. Die game is om van te kwijlen, maar het is tegelijk wel exact de game uit 2009. Bijna niks verrassends dus.
Beste Soundtrack: Streets of Rage 4
Mooiste Graphics: Demon's Souls.
In 2021 kijk ik uit naar: Cyberpunk gefixed en goed (lol), RE VIII, FFXVI (ik geloof niet dat ie dat jaar komt tho), Elden Ring (lol). Horizon 2.
Laat ik eens wat toevoegen, Teleurstellingen. Ze zijn er.
Doom Eternal. Waar 2016 een van mijn GOTG was, is zijn opvolger nogal flauw. Veel platformen, weinig ammo, stikt van de gimmicks. Ik wil gewoon fucking blasten met dubbel loops, anders speel ik wel een RPG.
FFVII Remake. Men neme FFXIII, men zet de karakters daarin en je bent al een heel eind. Wel toffe combat en leuke OST al worden een paar tracks 5x geremixed. Padding the game. De helft van de tijd kruip je door nauwe gangen en heb je geen controls. Whatever.
Geplaatst: 14 dec 2020, 14:13
door SmartTies
Hmmm... Misschien toch maar Ghost of Tsushima een kans geven. Ook al op de Awards de nummer 1.
Heb je The Last of Us 2 nog niet gespeeld?
En vond je ODST beter dan Reach?
Geplaatst: 14 dec 2020, 14:42
door Gewoon Arno
Ik heb Ghost platinum g
Geplaatst: 14 dec 2020, 14:51
door Shadow
Zal van de week even voor zitten, niet heel veel gedaan dit jaar, dus we zullen het zien
Re:
Geplaatst: 14 dec 2020, 15:01
door R-Type
SmartTies schreef: ↑14 dec 2020, 14:13
Hmmm... Misschien toch maar Ghost of Tsushima een kans geven. Ook al op de Awards de nummer 1.
Heb je The Last of Us 2 nog niet gespeeld?
En vond je ODST beter dan Reach?
TLOU2 wel gespeeld. Wel goed maar valt er net buiten. Ik vind het wel de beste ND game denk ik. Encounter en level design is erg goed, voelt niet echt lineair. Hangt wel een beetje representation omheen, maar erg leuke game. 2ehands overgenomen, weekje of 2 plezier mee gehad. Maar toen kreeg ik Ghost, en die vond ik gewoon veel vetter. En daarna kwam ook nog de co-op mode die super vet is. Ghost heb ik wel heel veel gespeeld dit jaar.
Ja, ODST beter dan Reach. Vond Reach op momenten wel indrukwekkend, de remaster is erg mooi, maar is wel de meest by the numbers Halo van Bungie denk ik. En ook behoorlijk dudebro. Deed me soms aan Destiny denken, veel semi open levels en vehicles. Maar dan wel een betere versie van Destiny op SP gebied. Vond de cast van ODST beter, en de muziek gruwelijk.
Geplaatst: 14 dec 2020, 20:22
door The Great Volunteer
Heb te weinig tot geen games uitgespeeld om tot lijstje te komen. Enige die ik uit heb gespeeld is RDR2. Ik was 3-4 maanden in op helft van DS. En toen hoorde ik van mijn beste vriend nog zeker 3 maanden nodig had om te finishen. Had geen zin meer in. Best goede game maar je bent in feite niets meer dan Post NL medewerker met amper tot geen collega 's. Verder erg genoten van Tetris Effect en Football Manager. Dat was dan wel zo n beetje voor mij.
Re:
Geplaatst: 15 dec 2020, 10:05
door Wapper
The Great Volunteer schreef: ↑14 dec 2020, 20:22
Best goede game maar je bent in feite niets meer dan Post NL medewerker met amper tot geen collega 's.
Re: Gamejaar 2020 - The Lockdown Heaven
Geplaatst: 15 dec 2020, 10:08
door Jalf
Te weinig 2020 games gespeeld voor een volwaardige top 10, daarom maar aangevuld met *first played in 2020*
Animal Crossing New Horizons
Tijdens de eerste lockdown heb ik hier vele tientallen uurtjes in gestoken. Om er vervolgens ook van de ene op de andere dag klaar mee te zijn. Nog een paar keer aangezet om mijn eiland in de herfst en winter te zien, maar niet écht meer gespeeld. Heb wel zin om helemaal overnieuw te beginnen.
Life is Strange 2
Geweldig meeslepend verhaal over twee Latino broers die hun vader vermoord zien worden door een politie agent en vervolgens te voet richting familie in Mexico trekken. De jongste blijkt superpowers te hebben en onbewust heeft hij de agent vermoord. Ze worden dus gezocht. De eerste LiS vond ik briljant, maar prequel Before the Storm kakte halverwege flink in. Deze kan zich meten met de eerste.
Mafia Definitive Edition
Geweldige remake van een game die ik had gemist. Hier en daar voelt het wat verouderd aan (vooral semi-sandbox). Het verhaal en de sfeer zijn echter geweldig. Ik zit nu alleen vast bij een stuk waar ik een turret van een politiewagen kapot moet knallen vanuit een vrachtwagen. Heb de hele trilogy gekocht, dus hierna mooi door met deel 2.
Brawl Stars Dankzij mijn kids afgelopen zomer echt verslaafd geraakt aan deze iPad brawler. Elke dag even een half uurtje knallen, wat missies doen en characters levelen...
Super Mario 35
Bij de aankondiging leek het me eerlijk gezegd niks, maar toen ik het toch downloade (want gratis) raakte ik toch flink hooked
Ring Fit Adventures
Ik ben niet echt een fitboy. Heb altijd gevoetbald en alleen naar de sportschool is niets voor mij, maar heb wel wat last van corona-kilo's, dus deze maar aangeschaft. Een paar weken lang heb ik er flink mee gespeeld. Niet echt afgevallen, maar merkte spelenderwijs wel dat de conditie flink verbeterde. Een stuk leuker dan Wii Fit en EA Active op de Wii!
Resident Evil 2
Deze ook dit jaar pas gespeeld. (origineel ook nooit gespeeld) Ik snap nu wel waarom dit voor veel mensen de favo RE is. Politiebureau is een geloofwaardige en toffe setting en Mr X is écht creepy.
Wil binnenkort nog een re-run doen met Claire. Denk dat ik dat op de PS5 doe.
Tell me Why.
Nieuwe episodical game van DontNod. Hun games staan echt bol van actuele issues (wat echt een ver van mijn bed show is), maar verrassend genoeg weet het me wel enorm te boeien. Life is Strange ging over homoseksualiteit, pesten en gescheiden ouders, Deel 2 over politiegeweld, racisme en geloofsfanatici en deze (waarvan ik alleen Ep1 nog maar gespeeld heb) over problemen waar transgenders mee te maken krijgen.
51 WorldWide Games
Onze vakantie naar Kroatië en Italië werd helaas geannuleerd, dus later nog een paar dagen een huisje in Duitsland gehuurd en een week Luxemburg geboekt .Duitsland was op een park met niet zoveel voorzieningen, dus deze maar gekocht om samen met de kids te doen. Games zijn hit or miss. Het gros vonden ze oubollig. 4 op een rij en Mens erger je niet doen het altijd goed. Inmiddels weer verkocht.
A Short Hike
Super leuk (en kort) avontuur uit de eShop, waarin je met een vogel het hoogste punt van een berg moet zien te bereiken. Dit doe je door korte opdrachten te doen voor bewoners en gouden veren te verzamelen waarmee je hogere plekken kunt bereiken. In een weekend uitgespeeld, maar elke cent waard.
Geplaatst: 15 dec 2020, 19:19
door ageQned
In willekeurige volgorde
Animal Crossing New Horizon
Tsja gewoon een hele leuke verslavende game, waar ik echt van heb genoten en zo nu en dan nog steeds.
A Short Hike
Heerlijke korte game die me tot aan het einde in 1 ruk aam het beeld kluisterde
Football Manager 2021
Ja niet zo heel spannend, maar gewoon alweer een goed seizoen.
Yakuza Like a Dragon
Leuk verhaal en gameplay bevalt mij prima
Streets of Rage 4
Kijk dit is nou hoe ze een game leven in moeten blazen. Had nooit echt hoge verwachtingen en bij release zelfs nog twijfel wel of niet aanschaffen. Gelukkig gedaan en man wat een game.
Forza Horizon 4
Niet 2020 maar speel de game nu pas en eigenlijk gewoon ontzettend goede en heerlijke game.
Gears of War 5
Idem als Forza niet van 2020, maar kon het nu pas spelen en bevalt mij prima. Ookal speel ik bijna alleen maar horde mode.
Hotshot Racing
Ja deze game geeft mij een beetje de good old Virtua Racing en Daytona feel en ja i like.
Hyrule Warriors Age of Calamity
Hersenloos slashen bevalt mij prima net als de vorige hyrule warriors.
Tetris Effect Connected
He het is Tetris
House Flippers
Ja huisjes revoveren en verkopen, maar verrassend genoeg heeft het me al uren en uren weten te vermaken.
Story of Seasons Friends of Mineral Town
Deze Harvest Moon remake blijf ik een heerlijke game vinden ookal is het jammer dat ze de gameplay niet wat vernieuwd hebben, maar wou hem toch niet laten ontbreken in het lijstje.
Geplaatst: 19 dec 2020, 19:50
door Gewoon Arno
6.Animal Crossing: New Horizons
4.Doom Eternal
1.Ghost of Tsushima
7.Mafia: Definitive Edition
3.Ori and the Will of the Wisps
5.Resident Evil 3
2.The Last of Us Part II
Geplaatst: 20 dec 2020, 13:49
door The Great Volunteer
Je bent wel baller, je kan niet eens tellen?
Geplaatst: 22 dec 2020, 19:50
door Oversoul
1. A Short Hike.
Een van de fijnste en meest relaxte game-ervaringen ZONDER dat doelloze gevoel wat me altijd bij games als Stardew Valley en Animal Crossing vandaan houdt. Meer van dit soort titels, please.
2: Abzu (voor het eerst gespeeld dit jaar)
Magisch onderwateravontuur met misschien wel de meest sfeervolle en kunstzinnige art-style deze generatie. Also, je kunt mediteren met dolfijnen!
3. RingFit Adventure (voor het eerst gespeeld dit jaar)
Een fitness-tool dat daadwerkelijk aanvoelt als een videogame. Ze hebben het eindelijk geflikt. Meesterlijke combi.
4: Spellbreak
Fortnite, maar dan leuk, fris en anders. En zonder Bob de Bouwer.
5. Mario 3D All Stars.
Tja, al mijn gezeik en de dubieuze distributie ten spijt. Ik had weer lol (en frustratie) met Sunshine en Galaxy blijft een verdomd mooi spel. 64 is echt lelijk oud geworden tho en ook qua leveldesign is de tweede helft van de game niet echt best meer. Sunshine voelt als een wereld, 64 als een lege blokkendoos. Het beste aspect (de Bowser levels) hebben ze later wijselijk de Galaxies omheen gebouwd.
Darksiders Genesis en West of Dead weren ook best cool.
Yeah, vrij kartig jaar voor Nintendo bezitters.
Streets of Rage en Hades staan nog op mijn lijstje tho. En heb laatst Tales of Vesperia voor 12 pleuro gekocht, dus vermaak me wel.
Re: Gamejaar 2020 - The Lockdown Heaven
Geplaatst: 23 dec 2020, 08:15
door Jalf
Als je de tijd hebt moet je Vesperia echt eens proberen. Persoonlijk vond ik dat denk ik de leukste Tales game. Symphonia heb ik later op de PS3 nog eens gespeeld en toen vond ik hem niet zo fantastisch als destijds op de Cube, maar dat was voor mij toen ook de eerste J-RPG die ik speelde sinds... Lufia SNES ofzo?
Geplaatst: 23 dec 2020, 12:26
door R-Type
Vesperia is leuk, maar echt enorm vaak wordt de controle uit je handen genomen in towns of loopt er weer iemand weg uit de party. Daar werd ik wel gek van. Het is gewoon niet meer tof als je een goed afgestelde party hebt waar iemand tijdelijk uit verdwijnt, laat dat in de 90's.
Het is wel een van de betere Tales games en heb er aardig wat gespeeld.
Vond vooral het begin matig, dan kun je weinig ook. Maar gaandeweg zit er je goed in.
Re:
Geplaatst: 23 dec 2020, 15:15
door SmartTies
Oversoul schreef: ↑22 dec 2020, 19:50
1. A Short Hike.
Een van de fijnste en meest relaxte game-ervaringen ZONDER dat doelloze gevoel wat me altijd bij games als Stardew Valley en Animal Crossing vandaan houdt. Meer van dit soort titels, please.
Deze was alweer van m'n radar verdwenen door het veel te grote aanbod van kwalitatief goede Indie games de laatste jaren. Zet 'm meteen op de to-do.
O en fuck you met je Mario 64 mening!
Geplaatst: 23 dec 2020, 20:04
door SmartTies
Linnemans top 10
Hij heeft wel een punt; Streets of Rage 4 is misschien wel de best scrolling beat'em up ooit. Ook bij hem op 1.
Half-Life Alyx is toch wel een game waarvan ik hoop dat het naar een PC-loze VR komt. Ik zou er zo de Oculus Quest 2 voor kopen. Van de week toevallig mee gespeeld. M'n werkgever had er 1 gekocht, maar was te lui voor de setup dus deed ik het. Eventjes Beatsaber en Creed erop gespeeld (hij is bokser dus dat moest erop) en het was aardig gek. Daarna kan je moeilijk terug naar de bekabelde lowres PSVR.
Rez Infinite zit er ook gewoon op. En dat zonder computer voor maar 349,- (64GB) en 449,- (256GB). Mocht Sony niet snel wat onthullen voor de PS5 ga ik voorlopig ook voor de Quest 2.
Gisteren even alle cutscenes van The Last of Us als recap via YouTube bekeken en vandaag maar eens aan deel 2 beginnen. Wellicht ook nog top 10 materiaal.
Re: Gamejaar 2020 - The Lockdown Heaven
Geplaatst: 24 dec 2020, 16:39
door Oversoul
Jalf schreef: ↑23 dec 2020, 08:15
Als je de tijd hebt moet je Vesperia echt eens proberen. Persoonlijk vond ik dat denk ik de leukste Tales game. Symphonia heb ik later op de PS3 nog eens gespeeld en toen vond ik hem niet zo fantastisch als destijds op de Cube, maar dat was voor mij toen ook de eerste J-RPG die ik speelde sinds... Lufia SNES ofzo?
Ik ben nu toevallig bezig met Vesperia en dit is de eerste Tales sinds Symphonia waarbij de gameplay en characters oprecht weer eens écht vermakelijk zijn.
Ik mis JRPG's van dit niveau.
Re:
Geplaatst: 24 dec 2020, 16:41
door Oversoul
R-Type schreef: ↑23 dec 2020, 12:26
Vesperia is leuk, maar echt enorm vaak wordt de controle uit je handen genomen in towns of loopt er weer iemand weg uit de party. Daar werd ik wel gek van. Het is gewoon niet meer tof als je een goed afgestelde party hebt waar iemand tijdelijk uit verdwijnt, laat dat in de 90's.
Het is wel een van de betere Tales games en heb er aardig wat gespeeld.
Vond vooral het begin matig, dan kun je weinig ook. Maar gaandeweg zit er je goed in.
Yeah die hele zoektoch naar Flyn voelde vooral als filler. Maar zodra je in Dahngrest (de Harry Potter-ish stad met alle guilds) aankomt en ook wat artes heb vrijgespeeld gaat de game echt goed los.
Geplaatst: 07 jan 2021, 11:47
door SmartTies
Een nieuwe nummer 2
The Last of Us 2
Wispelturigheid in het liefhebben, berouw en shocks; Naughty Dog speelt met je emoties als geen ander met dit last gen grafisch ongeëvenaarde vervolg. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die deze game downgraden door het verhaal. Misschien is de timing wat onhandig met alle ellende in de wereld van dien (zie ook TLoU2 topic), maar als je dat los kan laten en wellicht de oververzadigde druk op alle politiek correcte zaken die er spelen
dan staat je een dyke
van een game te wachten. Ik kon alles waarderen waar NG voor gekozen heeft qua verhaal. Met name Abby hebben ze zo goed ingebracht.
Ik ben zeer benieuwd waar Naughty Dog op de PS5 meegaat komen. Tijdens dat stuk in het Wyoming Museum hoopte ik eigenlijk op 1 ding; een gooi op Dino Crisis.
Geplaatst: 08 jan 2021, 16:53
door R-Type
Je zou, zodra je een PS5 hebt, Days Gone kunnen proberen. Is toch gratis als je Plus hebt lopen.
Die game ziet er niet alleen belachelijk vet uit op de PS5, het is een beetje een open world Last of Us. Wel duidelijk wat minder in executie, de transitie naar scenes is niet zo perfect gedaan bijvoorbeeld, maar het is wel dezelfde soort setting (groene post apocalyptische zombie world) en de gameplay is ook similar. Dit alles in een indrukwekkende, mooi groene maar nooit veilige open world.
Geplaatst: 08 jan 2021, 23:58
door Shadow
Ik bedenk mij net, op Xenoblade na, heb ik serieus geen games gekocht vorig jaar welke dat jaar ook uit zijn gekomen... Dus daar heb je mijn lijst
Re:
Geplaatst: 09 jan 2021, 14:48
door SmartTies
Ja Days Gone bewaar ik voor de PS5. Aangezien het nog niet stormloopt op beide next gen machines is het fijn om wat upgraded games te hebben. Tot dusver is de Series X alleen nog maar een last gen on steroids console geweest. Fucking 343...
Shadow schreef: ↑08 jan 2021, 23:58
Ik bedenk mij net, op Xenoblade na, heb ik serieus geen games gekocht vorig jaar welke dat jaar ook uit zijn gekomen... Dus daar heb je mijn lijst
Dit jaar toevallig wel weer wat games gespeeld dankzij lockdown, maar andere jaren speel ik iedere keer de hits van de jaren ervoor. Het valt toch allemaal niet meer bij te benen met ale top titels die elkaar in rap tempo opvolgen. Vandaar dat ik ook de games die ik voor het eerst speelde dit jaar erbij zette.
Geplaatst: 11 jan 2021, 20:07
door Laura Birdie
Door de lockdown best veel gegamed dit jaar.....550 uur Animal Crossing en verder bijna niets
Alles wat er speelt heeft ook een beetje mijn algemene motivatie aangetast, ik heb niet eens FF7 Remake uitgespeeld, Last of Us 2 begin ik niet aan omdat ik even geen zin had in deprimerende shit, en Ghost of Tsushima koop ik wel als ik een PS5 heb omdat die 60 fps is...
Dit jaar wil ik iets meer divers gamen, mijn backlog op de Switch is huuuuge
Geplaatst: 18 jan 2021, 22:00
door R-Type
Ik schuif Days Gone op naar 4, ik nader de conclusie na een paar weken spelen. Ik vind hem beter dan Death Stranding. De gameplay is gewoon bruut (wel zit er veel, zoals steady aimen enzo, gated achter upgrades). Ben vanaf het begin voor het kamp gegaan die de motor kan upgraden en dat steeds prioriteit gemaakt. Dat speelt heerlijk en benzine is dan ook al snel geen groot issue meer (bigger tank). Je voelt de grip weg glijden in de modder als het regent en de day-night cycle is goed omdat freakers overdag hibernaten in hun caves. Dus als je er voor kiest om in de nacht te gaan raiden dan ben je wel minder visible, maar er kunnen freakers komen als je geen stealth, silencers of crossbow gebruikt. Dit kan ook weer in je voordeel werken omdat ik in de nacht meer dan eens een kamp heb zien worden overlopen door een groep freakers terwijl ik zat te chillen.
Het verhaal vind ik ook heel goed, de verschillende quest lines komen goed samen en een paar revealen steeds wat over de outbreak en je vrouw.
De game is net iets te groot of heeft teveel missies. Daardoor wordt je net iets te vaak op errands gestuurd. Maar een missie is nooit verder dan 2 mijl en crossen is lekker. De meeste missies en camps zijn binnen een minuut of 5 te clearen. Gebruik fast travel heel weinig.
Hordes zijn gigantisch vet, maar worden te weinig in de story gebruikt, ze zijn grotendeels optioneel. Ze zijn eigenlijk ook te makkelijk als je de wapens van het laatste kamp koopt en je skills hebt gemaxed (waardoor je 6 van alle explosives kan dragen, meer focus en stamina etc hebt). Als je nog niet zo sterke firepower hebt moet je echt plannen, een spoor van mines neerleggen, ze langs explosive barrels en trucks laten lopen en ze in een funnel lokken enzo. Die shit vond ik tof.
Dit is de beste open world game van Sony op Ghost na. Hij is beter dan Horizon. Zwaar underrated.