Resident Evil | Franchise

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jul 2020, 19:21

Ja, survivor shit heb ik ff geprobeerd, kwam met Hunk tot de eerste verdieping in de mansion maar fuk dat.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jul 2020, 11:32

https://www.biohazardcast.com/reported- ... test-info/

Mogelijk VR versie van RE VIII. Ze wachten op de aankondiging van Sony.

Awesome if true. RE zou instant een reden kunnen zijn weer voor VR te gaan. Legacy support misschien?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 jul 2020, 11:37

Hopen dat ze meteen in het eerste jaar een VR set uitbrengen. Een veel betere ervaring dan de PS4 set zou voor mij een day-one betekenen.
btw. ik moet nog steeds RE7 een keer proberen op de PS4 met VR. Heb 'm alleen op de One liggen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jul 2020, 12:15

Ik weet niet in hoeverre dit realistisch is, maar misschien is RE7 straks PS5 compatibel met betere VR resolutie. Dan zou ik hem daarop spelen.

Ja, en VR heeft nog veel stappen te maken. Die box eraf zou al veel schelen, al schijnt ie alleen te zijn voor het second screen waar je geen fuck aan hebt? Maar die wires. Zonder box en wires wordt de appeal zoveel beter. Opzetten en gaan. Ook de tracking gaat dan beter omdat je niet gewurgd kan worden door je eigen bekabeling.

Dan nog die navigatie controllers, geen Moves meer please. En de camera tracking kan beter. Voor de rest vind ik PS4 VR best aardig, geen screen door effects enzo. Een vriend van me die VR apps ontwikkelt was er hierom zelfs best van onder de indruk toen hij het een spin gaf. Het is gezien zijn prijs en library absoluut een goede VR ervaring.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 jul 2020, 12:30

Ja dat is een goeie. Beter even wachten met RE7VR

Ik heb echt toffe uurtjes beleefd met PSVR.Vooral Astrobot (een keer een speelsessie van een kleine 10 uur achter elkaar /Mario madness), Until Dawn en Rez Infinite. Tetris ook wel, maar VR vond ik niet echt nodig daar.
Ik heb toen bijna alle PSVR games toen deze 10 euro waren gekocht en nog steeds een hoop niet gespeeld door het missen van een tweede Move controller. Superhot en Beatsaber staan nog steeds op de todo lijst.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2020, 17:39

Meh, ik heb die helm een paar weken terug opgezet maar was weer zwaar underwhelmed. De Wii graphics gecombineerd met de gare controls zijn vaak totaal niet immersive imo.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jul 2020, 20:36

Ik heb ook eens zitten kijken voor VR... Maar de recensies op Coolblue voor Oculus Rift hebben me eerder doen twijfelen dan more excited. Wat vinden jullie wel een goede en betrouwbare VR voor PS4 en of mobiel?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jul 2020, 21:24

Er is maar eentje voor PS4.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

28 jul 2020, 21:37

Gewoon Arno schreef:
28 jul 2020, 17:39
Meh, ik heb die helm een paar weken terug opgezet maar was weer zwaar underwhelmed. De Wii graphics gecombineerd met de gare controls zijn vaak totaal niet immersive imo.
Heb je Astro Bot al gespeeld? Deze had zo uit die grote ontwikkelfabriek in Kyoto gerold kunnen zijn zo goed. Ze tikken de 3D Mario's bijna aan ermee. Zo'n Ratchet, Crash en Spyro kunnen me echt totaal niet boeien, maar Astro Bot is de enige 3D platform game waar geen Mario in zit die me van begin tot aan het einde heeft geboeid.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2020, 10:10

Jawel maar deed me niet zoveel. Mss moet ik wat langer doorspelen. Geloof best dat RE7 in VR speciaal is maar ik heb hem zonder al uitgespeeld. Ik ga niet wachten op een nieuwe bril iig.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 sep 2020, 10:46

RE3 is nu 29 in de store.

Eindelijk tijd voor en hij valt me niet tegen. Hoewel de game sterk afwijkt van het origineel, veel sterker dan RE2R doet, moet ik wel zeggen dat de pacing absoluut perfect is. Steeds weer speelde ik toch even verder, nu gestopt in RPD office. Er zijn nog wel degelijk puzzles, maar ze zijn dusdanig geintegreerd dat je er niet echt voor hoeft te backtracken. Hij is ook behoorlijk anders dan de demo en dat vond ik wel aangenaam, kon de wire cutter bijvoorbeeld niet meteen vinden en je moet een stuk meer doen op die locatie. Nemesis verschijnt ook op een betere manier.

En de Nemesis, ik dig het wel. Hij verschijnt op scripted set pieces, maar dat was in de originele game ook. Je kunt hem downen, wat nu veel sneller gaat, en je krijgt er bonus items voor. Maar hij zal altijd weer op staan tenzij je de game advanced.

Gameplay is beste in RE period. De controls en shooting mechanics, de evade mechanic, ik vind het geweldig.

Het is jammer dat er zo te zien weinig meat is. Project Resistance heb ik niet eens geinstalleerd. Had zoveel liever een Mercs gehad, en survivor stories enzo. RE2R is wel betere value for money maar voor 29 is RE3 een heel dikke aanrader.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 sep 2020, 14:29

Told ya. Hoop dat 8 ook van begin tot eind goed gepaced is want 7 viel na de Baker mansion uiteen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 sep 2020, 18:05

7 werd minder na de guest house. Maar vond hem overall nog wel heel goed.

RE3 Remake is consistent, maar het is in niets als het origineel. Het is een volledig andere game, daar ben ik als RE3 fan wat mixed over. Het is wel trouw aan de Last Escape subtitel, omdat je wel echt on the run bent. Maar vind het origineel beter, die heb ik vaak overnieuw gespeeld. Komt ook omdat die korter was. Nemesis hier verschijnt 3x ongeveer, en dan mutate hij al uit het niets en wordt ie een meer voorspelbare boss creature. De clocktower was een vette locatie in het origineel, die is helemaal weg. Van Raccoon city is ook niet veel over. Niet de restaurant/news paper building (dat kon je kiezen). Jill gaat niet naar de RPD waar ze geterroriseerd werd door Nemesis..Carlos RPD section is een beetje meh. De Hospital is wel goed. Dat was in het origineel de enige Carlos gameplay, dan moest je ook een vaccin halen en Jill lag dan in de clocktower waar je Nemesis moest verslaan. Die nieuwe horde defense scene in de hospital lobby was wel tense, daar ging ik een paar keer dood. Voor de rest is ie veel makkelijker dan RE2R.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 sep 2020, 21:00

5 uurtjes over gedaan, en er is geen alternatief scenario of wat dan ook. Dit is echt een rental. Wel een hele dikke game verder. Hij is denk ik wel leuk om te speedrunnen.

Nemesis komt na het begin 2x terug als een identieke boss battle, verder doet ie eigenlijk geen reet meer. Vond de laatste met de rail gun wel beter dan het origineel, waarin je een remote rail gun moest activeren en hem in de blast radius moest lokken. De coole second form ontbreekt.

Geef mij toch maar het origineel. Daar blijft hij je opjagen, meer locaties, keuzes, en oa de Desert Eagle als nemesis reward. Of post-game unlocks als de rocket launcher en de minigun waar je de game heerlijk mee kon breken.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 sep 2020, 21:31

R-Type je zou hem op Hard en Inferno Mode kunnen gaan proberen uit te spelen, misschien :)?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 sep 2020, 23:24

Ook de remake heeft een rocket launcher als post game unlock, waarmee je nog een keer door de game kunt gaan. Je moet er alleen wel even voor sparen.

Zelf de game uiteindelijk wel platinum gehaald, dat was wel leuk, alhoewel final nemesis op inferno echt een bitch is. De rest is bijna allemaal one hit kill met rocket launcher dus dat is wel te doen op inferno. Vooral als je weet waar alle enemies zijn, wat je inmiddels door 5 a 6x door de game heen te spelen wel weet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 sep 2020, 06:34

Ik denk dat ik hem nog wel op een hogere graad run. Is ook wel grappig dat je key items kunt kopen.

Alle Nemesis drops zitten ook in het eerste chapter eigenlijk. De eerste encounter na de power station dropt een extended mag. Dan krijg je eentje voor de doughnut shop, een moderator. Dan nog eentje als je de vent moet open trappen, volgens mij ammo. En als laatst flame rounds als hij in rocket launcher mode is. Dit is nogal een schril contrast met het origineel waar je hem tot ver in de game optioneel kon verslaan, en op een gegeven moment infinite ammo kreeg geloof ik.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 sep 2020, 17:00

Ben nu in de hospital na 1:45. is er een trophy voor 2 uur? Dat haal ik lang niet. Maar misschien op assisted en met key items unlocked is dat wel goed te doen. Heb ook lang gekloot om te kijken of nemesis nog meer dropped. Moet zeggen, dit is wel de meest replayable RE dankzij de pacing en lengte. Misschien houd ik hem nog even aan voor een no death run. Dat is makkelijk te doen als ik niet met handgun showboat tegen Nemmy. Dat zijn tot nu toe mijn enige paar deaths.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

13 sep 2020, 21:47

Je moet inferno halen binnen anderhalf met max 4x saven zonder continues. Met Rocket Launcher wel te doen. Zonder dat soort wapens is 2 uur best lastig idd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 sep 2020, 18:06

Binnen 2 uur is gelukt. 1:55 op Assisted. 0 saves en 0 continues. S rank. Werd wel wat hairy bij voorlaatste Nemesis omdat ik geen heals had meegenomen. Maar ik evade als een baas. Had zelfs de magnum gepakt, hoewel die helemaal niet nodig is. Maar toen ik na dat gevecht 1:52 zag staan wist ik wel dat ik het zou halen. Voor de laatste heb je toch alleen handgun nodig...

Nightmare of Inferno is wel te doen met die coins denk ik.

Het is een heerlijke speedrunner, maar had eigenlijk bundled met 2 moeten zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 nov 2020, 10:52

Wat een lekkere game is dit eigenlijk <3

Blijft veel te kort, maar het voordeel is; je speelt hem op een dag zo 2x uit. Het is bijna een arcade game. Heb van het weekend de platinum gehaald, en dit is zo'n game waarin het leuk is om te doen. Nightmare nog zonder rocket launcher gedaan, wel met een paar coins. Inferno wel met rocket launcher. Anderhalf uur lol. Zo snel speelde ik classic niet eens uit.

Was wel verrast door de nieuwe placements op Nightmare. Zo is die deur van de donut tent geblocked, en is eindelijk duidelijk waarom die brandtrap en rooftop er zit (al zit daar een safe en is het wel handig als je die groep buiten wilt ontlopen). Ook nog wat jumpscares, vanwege nieuwe enemy placements en andere geintjes.

Waarom geen mercsssss. Deze heeft de beste gameplay in de franchise full stop. Geen overdreven gedoe, maar wel de risk/reward evade systeem die ze niet beter hadden kunnen overbrengen. Miss Valentine was al mijn favoriete personage in RE, maar dat bevestigd ze alleen maar. Wat een knockout. Heb 1999 costume ook, maar vind nieuwe design toch wel beter.

Ze mogen 1 ook wel remaken. Waarom niet. REmake is van 2002.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 nov 2020, 19:21

Toevallig Resi 5 en Zero van het weekend weer uitgespeeld. Leuk hoe die games met elkaar verbonden zijn. Maar 5 is echt wel minder dan 4, geloof best dat co-op leuk is maar solo not so much. Zero laat echt zien dat de serie op de schop moest. Dat stuk in het lab waarbij je items met een lift op en neer moet sturen was tergend. Die leech zombies en de final boss blijven ook whack.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 nov 2020, 08:57

Helemaal eens. Zero speelde ik uiteindelijk met tegenzin uit op de Cube, en later de HD versie weer lol. Wesker als bonus is wel grappig. En die hookshot, god damn. Die liet ik keer op keer liggen, lol. Eigenlijk moet de game een melding maken:"neem de Hookshot steeds mee". Leuk ook dat shotgun, hookshot enzo 2 slots inneemt. Die game is je gewoon aan het trollen. En uiteindelijk vond ik hem na de trein en eerste stuk daarna doodsimpel. Geen item box, waarom? Je dropt alles toch steeds in de centrale hal. Voordeel eraan is wel dat items niet verdwijnen, soms gooi ik in deze games ammo weg omdat ik geen zin heb om te backtracken. Je kunt duidelijk zien dat Zero niet goed werkt omdat de makkelijkste scenes en boss battles dus zijn als je solo bent. RE5 heeft exact hetzelfde probleem en de campaign is zwaar zaad. Vind het ook veel te tam, zit je er net lekker in, eindigt de set piece. Slappe hap.

RE5 is op zijn best als je Desperate Escape co-op speelt (die gooit wel alle remmen los), of Lost in Nightmares die ik legit goed vind (en probeer Wesker te verslaan, het kan). Heb S rank op LiN Professional en stond ook op de boards. Mercs is ook enorm tof met een goede co-op partner, rack je zo 100+ combo's op. En RE5 Remaster heeft dan ook nog die extreme mode met 3x zoveel zombies. Dat is wel dik. Ik denk dat ik hem weer ga opzetten.

Heb RE2R uitgespeeld met Claire. De A run, die had ik nog niet gedaan. Wat een boutwapens heeft zij. Enige goede zijn flame rounds en high caliber rounds die je halverwege pas krijgt, en beide kun je niet maken. SMG en Acid rounds zijn useless (ok, Acid is nog wel goed op lickers). Het is wat tactischer. Spark shot op G-Adults, Acid voor lickers, flame voor plant zombies. SMG misschien nog op weak points/bosses.High calibur is de soort magnum die altijd goed is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 nov 2020, 11:27

In other news:

Stunning visuals: Explore Resident Evil Village's beautiful yet terrifying vistas and locales in 4K* with Ray Tracing.
Fast loading: Instantly pick up right where you left off with almost no load times, thanks to the power of the PS5 console's ultra-high speed SSD.
Adaptive triggers: Feel the weight and pull of weapon triggers for an even more immersive experience.
Haptic feedback: Simulate the feeling of firing a real gun with haptic feedback.
Tempest 3D AudioTech on compatible headphones: Surround yourself with the carefully crafted music and sounds of survival horror in Resident Evil Village. 3D Audio enhances the experience by making you feel the hair-raising sounds coming from every direction.
*Dynamic 4K and HDR require a compatible 4K & HDR compatible TV or display.

Een third party game die gebruik maakt van Haptic feedback en adaptive triggers.

RE8 dynamic 4k met RT. Het is beter dan 1080p. RE Engine beastin'?

...Mid-gen upgrade.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 nov 2020, 21:48

https://www.videogameschronicle.com/new ... -4-remake/

Dit hoop ik echt.

Ik heb toevallig 4 vandaag nog gespeeld, en na een uurtje had ik het wel gezien. Grafisch vind ik de remaster beter dan 5 zelfs (de art direction en setting van 4 is superieur), maar de gameplay en encounter design kan niet meer. Het is houterig, je ziet bijna niks om je heen door de FOV, wapens wisselen gaat via pause menu, Het is echt zwaar gedateerde shit. RE5 speelt fijner omdat je in die game tenminste meteen kunt combinen met Square, en de wapens onder de d-pad kunt plaatsen. En je kunt gevloerde enemies finishen.

RE2R, RE3R plaats ik sowieso boven 4. Die games hebben nagenoeg perfecte gameplay (RE3R beste gameplay in de franchise full stop) terwijl ze ook spannender zijn. Maar een RE4 Remake zou de troon weer kunnen overnemen al mis ik in die game wel de raccoon city vibe en de classic NPC's. Ben benieuwd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten